Dat is gezien het gebruik van het woord ‘aan’ in aan hen, totaal niet logisch
Huiskamer
Re: Huiskamer
-
Maar ook de nabestaanden sterven uiteindelijk, mét hun herinneringen aan degenen die voor hen hebben geleefd.
Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Geloof me gerust als ik zeg dat het voor de gelovigen in oorlog, ongeacht afkomst of religie, een grote troost is om te weten dat er overal ter wereld voor hen en voor vrede gebeden wordt.
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
Dat laatste is zeker waar, maar daarom mag ZeerPrivé nog wel haar eigen overtuiging hier uiten. Het is toch niets meer dan dat?Moneyman schreef: ↑11 okt 2023 09:33Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Geloof me gerust als ik zeg dat het voor de gelovigen in oorlog, ongeacht afkomst of religie, een grote troost is om te weten dat er overal ter wereld voor hen en voor vrede gebeden wordt.
Ik lees nergens dat zij het heeft hoe gelovigen het ervaren, maar meer hoe zij het ervaart of in het verleden ervaren heeft.
Er is niets mis met een eigen overtuiging. Alleen blijft het daar in het geciteerde deel niet bij, daarin wordt door ZeerPrivé gesproken vanuit het perspectief van de gelovige in oorlog. En dát is waar ik tegen ageer.Lowieze schreef: ↑11 okt 2023 09:38Dat laatste is zeker waar, maar daarom mag ZeerPrivé nog wel haar eigen overtuiging hier uiten. Het is toch niets meer dan dat?Moneyman schreef: ↑11 okt 2023 09:33Ik vind het altijd opmerkelijk als evident ongelovigen dergelijke statements posten over hoe gelovigen het zouden ervaren. Juist gezien jouw statements hier zou je vér weg moeten blijven van de ervaringen van gelovigen.
Ik lees nergens dat zij het heeft hoe gelovigen het ervaren, maar meer hoe zij het ervaart of in het verleden ervaren heeft.
Als man moet ik niet roepen dat het met de vrouwen in de #metoo-discussie allemaal wel meevalt.
Als blanke man moet ik niet roepen dat onze gekleurde medemens zich niet gediscrimineerd hoeft te voelen.
Als geboren Nederlander zonder voorouders uit andere landen moet ik niet vinden dat men geen last hoeft te hebben van het slavernijverleden.
Als niet-gelovige moet je dus ook niet iets vinden over hoe een gelovige iets ervaart.
Moeilijker is het niet.
Maar dat zegt vooral dat er een moment was dat er bewustzijn was en een moment dat er geen bewustzijn was...Nijogeth schreef: ↑10 okt 2023 22:36Toevallig heb ik een vriend met een hartafwijking die tot 2x toe uit de dood is teruggebracht. Ik geloof hem als ie zegt dat er tussen het moment van doorhebben dat er iets mis en weer bijkomen helemaal niets is.
Verder zegt het helemaal niets.
Als gelovige moet je dan ook niet iets vinden van hoe een niet-gelovige iets ervaart.Moneyman schreef: ↑11 okt 2023 10:09
Er is niets mis met een eigen overtuiging. Alleen blijft het daar in het geciteerde deel niet bij, daarin wordt door ZeerPrivé gesproken vanuit het perspectief van de gelovige in oorlog. En dát is waar ik tegen ageer.
Als man moet ik niet roepen dat het met de vrouwen in de #metoo-discussie allemaal wel meevalt.
Als blanke man moet ik niet roepen dat onze gekleurde medemens zich niet gediscrimineerd hoeft te voelen.
Als geboren Nederlander zonder voorouders uit andere landen moet ik niet vinden dat men geen last hoeft te hebben van het slavernijverleden.
Als niet-gelovige moet je dus ook niet iets vinden over hoe een gelovige iets ervaart.
Moeilijker is het niet.
Waar gebeurt dit?Lowieze schreef: ↑11 okt 2023 11:25Als gelovige moet je dan ook niet iets vinden van hoe een niet-gelovige iets ervaart.Moneyman schreef: ↑11 okt 2023 10:09
Er is niets mis met een eigen overtuiging. Alleen blijft het daar in het geciteerde deel niet bij, daarin wordt door ZeerPrivé gesproken vanuit het perspectief van de gelovige in oorlog. En dát is waar ik tegen ageer.
Moeilijker is het niet.
Zoals ik al eerder zei, de reactie van ZeerPrivé op “Iedereen zou voor iedereen moeten bidden, allemaal, voor elkaar.” moet dan ook gerespecteerd worden.
Als ie had gezegd: 'ik heb daar niets aan en voel daar niets bij'
dan is het al een heel ander verhaal..
Maar ZeerPrivé gaat nu op de stoel van die ander zitten..
Dan mis je duidelijk het punt. Want dit is totaal niet waar de discussie over gaat.
Van mij ZeerPrive vinden wat hij wil. Maar als hij als ongelovige voor gelovigen gaat spreken, gaat het mis.
Omdat er met Nederland niets aan de hand is. Het was beter geweest als zowel Israëlische als de Palestijnse vlaggen halfstok werden gehangen: het is een ramp voor beiden volken.moederslink schreef: ↑10 okt 2023 20:19De Westerse wereld is pro Israël, zo lijkt het.
Waarom alleen Israëlische vlaggen halfstok hangen?
Waarom niet onze nationale vlaggen massaal halfstok hangen als steun voor het onnoemelijk leed dat daar nu gaande is, voor alle slachtoffers?
Hamas roept dat wel een beetje over zichzelf af. Als iemand zich misdraag, dan moet je er niet naast gaan staan je nog veel harde misdragen, omdat die ander er dan goed uitziet.moederslink schreef: ↑10 okt 2023 20:19En er is té eenzijdige niet genuanceerde berichtgeving , vind ik.
Zeker en van beiden kanten. Israël heeft een sterk leger en daar mag dan ook meer van verwacht worden. Hamas is heeft dit gepland en ook dan mag je meer verwachten.moederslink schreef: ↑10 okt 2023 20:19Er wordt zó onnoemelijk veel verdriet en leed daar in die regio toegebracht, voor allen daar...een humanitaire ramp - oorlogsmisdaden!
Weerzinwekkend!
-
Behalve het feit dat als men niks deed, dat moment van geen bewustzijn het moment van sterven zou zijn geweest. Dus theoretisch was ie gewoon dood op dat moment.angel1978 schreef: ↑11 okt 2023 10:30Maar dat zegt vooral dat er een moment was dat er bewustzijn was en een moment dat er geen bewustzijn was...
Verder zegt het helemaal niets.
Welnee. Er is geen sprake geweest van hersendood. Er bestaat niet zoiets als “theoretisch dood”.Nijogeth schreef: ↑11 okt 2023 16:17Behalve het feit dat als men niks deed, dat moment van geen bewustzijn het moment van sterven zou zijn geweest. Dus theoretisch was ie gewoon dood op dat moment.
Kan ook een uittreding zijn geweest.Nijogeth schreef: ↑11 okt 2023 16:17Behalve het feit dat als men niks deed, dat moment van geen bewustzijn het moment van sterven zou zijn geweest. Dus theoretisch was ie gewoon dood op dat moment.
Geen tunnel? Geen prachtig licht? Geen intens vredig gevoel van verbondenheid met alles?
Wie gewoon flauwvalt heeft ook geen herinnering aan de periode dat hij "weg" was, maar evident wel in leven. Dat er even "niets" is, is dus geen bewijs dat er na de dood niets is.
Wie gewoon flauwvalt heeft ook geen herinnering aan de periode dat hij "weg" was, maar evident wel in leven. Dat er even "niets" is, is dus geen bewijs dat er na de dood niets is.
Het zou misschien wel eens kunnen dat er in Amerika een Kennedy als president komt.
Voor zover ik begreep gaat hij onafhankelijk campagne voeren, dus niet als democraat of republikein.
Ben benieuwd.
Voor zover ik begreep gaat hij onafhankelijk campagne voeren, dus niet als democraat of republikein.
Ben benieuwd.
Zou een hele mooie worden. Robert F. Kennedy versus Trump.