Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Alle media melden het bericht. https://www.nu.nl/coronavirus/6286082/z ... droom.html

Internationaal zijn er al meerdere studies gepubliceerd over long covid. Of deze studie iets nieuws op zal leveren? Ik betwijfel het.

Komt op mij over als zoveelste geld verspillend onderzoek in de zorg.

Cro
Berichten: 2093
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
20 okt 2023 09:30
Thijs124 schreef:
20 okt 2023 09:11
Reclame om abonnee te worden?
Dure grap.
Nee geen reclame. Tenminste is niet mijn bedoeling.
Link dan niet naar artikelen met een betaalmuur ;)
Ik dacht dat dit hier, net als op de meeste forums, ook niet in mag eigenlijk.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
20 okt 2023 09:11
Reclame om abonnee te worden?
Dure grap.
Gelukkig is een paywall meestal heel makkelijk te omzeilen.

Thijs124
Berichten: 820
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je kunt beter geen linken plaatsen naar artikelen achter een betaalmuur.
De uitgeverij zal het prima vinden.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... long-covid

Misschien deze link beter dan.

Ik hoor Kuipers nog zeggen dat Nederland de kar wil gaan trekken. Geen idee welke kar hij bedoelde, maar steeds duidelijker wordt wel dat er gewoon al die tijd in Nederland niks gedaan is waar de patiënten wat aan hadden.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Net even wat heen en weer gelopen van binnen naar buiten en vv. Bij de laatste keer naar binnen kwam er een typische warmte op me af: de warmte van een cv-ketel. De kou van gisteren en vandaag is er af, terwijl de temperatuur gelijk is. Maar de cv staat helemaal niet aan... Kennelijk toch dat de buren links, rechts en boven de boel wél aan hebben, en met name boven; dan pikt de mechanische ventilatie wat warmte van boven op om het hier er weer uit te blazen. Ben toch wel blij met deze woning. :D

Lady1234
Berichten: 27255
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus bij u wordt de lucht van de buren naar binnen geblazen?

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, lucht van buiten. Maar dat gaat door het cv hok van de bovenburen. En daar zal het zo'n 20 graden zijn of daaromtrent. Misschien nog wat warmer zelfs. Maar linksom of rechtsom: het voelde achteraf als een beetje waterkoud, dat is nu in één keer weg.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou bij mij is helaas de verwarming toch weer aan. 20 graden was al te pijnlijk, nu 19,5 en dat is niet te doen. Dus daarop besparen gaat helaas niet.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even mijn verbruik gecheckt: t/m gisteren 48 kWh verbruikt. Met extrapoleren zou ik in theorie deze maand op iets minder dan 75 kWh uitkomen. Kan me niet herinneren dat het ooit zo weinig is geweest. Het verschil? Het bleek dat de 'nieuwe' computer vrij veel stroom verbruikt, althans de adapter, dat ding dat je in het stopcontact steek. Dus die steek ik enkel in het stopcontact als de accu bijna leeg is, en haal hem er uit als hij weer vol is. En zeker 's nachts haal ik hem er uit. En ziedaar - het scheelt naar schatting zo'n 20 kWh per maand. Had niet gedacht dat er, zeker in percentages, nog zoveel winst valt te halen.

En gas? Tot nu toe een fractie minder dan 4 m3. Maar of het tot 6+ beperkt gaat blijven? Durf daar niet mijn hand voor in het vuur te steken.

PGros
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PGros »

Wauw, wat heb jij voor een grote oplader. Het leek me al veel en heb even gezocht.
Volgens unitedconsumers verbruikt een lader 10,4 kWh per jaar op stand-by.
En jij verdient door hem uit te zetten al 20 kWh per maand!

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waar komt het verschil volgens jou dan vandaan? Het is het enige dat ik veranderd heb. Het is deze overigens, als ik de goede heb: https://www.myopladers.com/asus-ac-adap ... lMQAvD_BwE

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik weet het al, ik heb inderdaad nóg iets veranderd: de mechanische ventilatie draait nu veel minder uren op de hoogste dan voorheen. Dat zal ook veel stroom schelen. Die twee dingen samen schelen zoveel. Evengoed: twee kleine stappen die veel opleveren.

ZeerPrivé
Berichten: 5620
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Denk je iemand helemaal happy te maken https://www.omroepwest.nl/nieuws/476760 ... ijf-af-ben

scharrelschipper
Berichten: 1844
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Kreeg een mail van een stroomboer,die kon voor mij uitrekenen wat een contract voor een jaar me ging kosten.
Mijn adres enzo hadden ze al dus dat was makkelijk.
Denk dat ze toch nog eens over moeten rekenen.
Vind ruim 2000 euro per jaar om mijn postbus van stroom en gas te voorzien knap duur :D .

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Je krijgt dan wel warme post. 😀

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dacht ik een keer weet spotify te gebruiken voor podcast, werkt deze ineens niet meer voor android tv os ofzo, werken geleden begon dat al op mijn andere kastje, maar nu ook op mijn shield, hopen dat ze dat snel fixen.

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'Deze slaapkamer is te klein, en we willen een tweede kindje'
'Wij komen straks op straat te staan, dat is de schuld van het woningtekort'. :lol:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... we-dakloos

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hebben ze geluk, in Dordrecht staan genoeg woningen/appartementen te koop voor onder de 250.000 euro, sommige zelfs met 3 slaapkamers. Aangezien ze een budget van 300.000 euro hebben, moet dat toch wel lukken. Of, zouden ze teveel willen voor hun budget?

witte angora
Berichten: 30972
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze kunnen niks vinden zeggen ze. Ze hebben als de woning verkocht is zelfs een budget van 330.000. Maar ik denk inderdaad dat ze de realiteit een beetje uit het oog hebben verloren.

Plaats reactie