LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Tennis,

Het adres komt uit het handelsregister bij de Kamer van Koophandel. Het e-mail adres is kennelijk verouderd, maar het adres van de vestiging van de onderneming moet juist zijn. Foute registratie bij de KvK is namelijk een "economisch delict" en strafbaar. Ook hier vind je ze.

Ik weet uit eigen ervaring en ook zoals blijkt uit vele reacties op de 141 pagina's op dit forum, dat je uitsluitend met Pretium/Suprieur moet (kan) corresponderen met papieren brieven, die je aangetekend MET ontvangstbevestiging verzendt. Het kost wel € 8,- maar dan weet je dat ze de brief hebben ontvangen (je krijgt namelijk een ontvangstbewijs dat door Pretium/Suprieur is ondertekend terug van TNT). Pretium ontkent anders knalhard dat ze jouw opzegbrief hebben ontvangen. E-mail beantwoorden ze niet ;-)

Groetjes,
MementoMori

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tennis »

Guardian72 schreef:via SIDN:
Domeinnaam suprieur.nl
Status actief
Houder Suprieur B.V.
Administratieve contactpersoon [email protected]
Mischien dat je hiermee wat kan?

Dit e-mail adres werkt wel, of je natuurlijk een antwoord krijgt, is niet zeker!

@MementoMori
die je aangetekend MET ontvangstbevestiging verzendt. Het kost wel € 8,- maar dan weet je dat ze de brief hebben ontvangen (je krijgt namelijk een ontvangstbewijs dat door Pretium/Suprieur is ondertekend terug van TNT). Pretium ontkent anders knalhard dat ze jouw opzegbrief hebben ontvangen.

Dan weet je ook, dat de ontvanger, ook deze aangetekende brief niet hoef aan te nemen, en dan heb je ook geen bewijs.
Dus € 8,00 weg!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tennis schreef:Dan weet je ook, dat de ontvanger, ook deze aangetekende brief niet hoef aan te nemen, en dan heb je ook geen bewijs.
Dus € 8,00 weg!
Maar, indien het tot een rechtszaak zou komen, heb jij, als klant/slachtoffer - bewijs dat je het hebt geprobeerd.
Weigeren van aangetekende post zou dan zeker in het nadeel zijn van PT.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Precies,

Het sturen van aangetekende brieven met ontvangstbevestiging heeft als belangrijkste doel om de juridische positie vast te stellen, om (aan de rechter) te kunnen laten zien dat jij als consument op de juiste wijze hebt opgezegd (of wat dan ook) en om te laten zien dat het telecommunicatiebedrijf in gebreke blijft. Een weigering door het bedrijf om zo'n brief aan te nemen is voor de rechter al gauw reden genoeg om de consument zondermeer in het gelijk te stellen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Groetjes,
MementoMori

P.S. Op de geweldig toegankelijke Suprieur website vond ik bij de Algemene Voorwaarden nog een postadres: Postbus 6011; 2001 HA Haarlem. En op hun briefpapier (ik moest in het archief duiken): Postbus 6054; 2001 HB Haarlem. Aan Postbussen geen gebrek bij Suprieur dus! Een aangetekende brief naar het huisadres (Amerikaweg 10; 2035 RA Haarlem) gaat overigens altijd goed!

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De Geschillencommissie heeft onlangs Suprieur toegevoegd aan de lijst van aangesloten bedrijven op de site http://www.degeschillencommissie.nl/.
Het blijkt dat Suprieur pas sinds 3 maart 2010 is aangesloten.

Het bedrijf is zeer optimistisch over de toekomst of is van plan de Geschillenprocedure eindeloos te rekken. Suprieur blijft aangesloten tot 31-12-2999!

En natuurlijk is er ook een postadres van Suprieur vermeld.
Dit keer:
Postbus 6128
2001 HC Haarlem.

Kennelijk zijn er zo veel klachten dat Suprieur wel 4 verschillende postbussen nodig heeft.

Intimi herkennen dit laatste adres trouwens als het postadres van Pretium Telecom.

Suprieur maakt er een zootje van.
Dus klachten/ontbinding/opzegging betreffend Suprieur B.V. gewoon aangetekend opsturen naar het bekendste klachten-adres van Nederland:

Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem

Robert048
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 13:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Robert048 »

Voor diegenen op dit forum die aangeven dat het wat Pretium betreft relatief rustig is:
Wij hopen niet dat dit bericht een voorbode is van weer een hausse aan forummeldingen maar:
Jawel hoor, onze 88-jarige (schoon)moeder is er afgelopen week ingeluisd door Pretium. Andere woorden hebben wij er niet voor. Het bekende verhaal: zij dacht met KPN van doen te hebben en dit weekend lag er een Pretium-contract bij haar post. Dit bedrijf gaat dus, ondanks alle negatieve publiciteit, rustig door met het tel. "werven" van contracten bij ouderen.
Hebben direkt brief (aanget. met ontvangstbev.) uitgedaan naar Pretium en tevens ConsuWijzer, Kassa en Radar gemaild.
Onbegrijpelijk dat dit bedrijf nog gewoon blijft doorgaan met deze walgelijke praktijken en niet kan worden gestopt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Robert,

met de diverse uitspraken in de hand - is het niet mogelijk om aangifte van misleiding te doen? Men doet zich toch voor als KPN.

En verder is het inderdaad misselijk dat ze (bewust?) senioren benaderen.
Geeft wel wat weer van het niveau van dat bedrijf..of het gebrek eraan mischien.

Robert048
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2010 13:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Robert048 »

@ Guardian72,
Dank voor reageren. Echter, wij waren geen getuige van het bewuste tel.gesprek anders hadden we wel onderbroken. Wij kunnen e.e.a. helaas dus niet "hard" maken. Gezien en gelezen de praktijken van Pretium gebruiken zij op heel slinkse wijze de naam KPN. Vermoedelijk is zij (schoonmoeder) hierdoor op KPN blijven focussen, want zij moet al heel veel moeite doen om een tel.gesprek te kunnen blijven volgen.....jammer dus.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Ik moet jullie de groeten doen van HerrDoktorOetker. Hij vertelde dat hij laatst wakker schrok omdat De Telefoongids weer gedownload wordt. Das niederländische Volk ist mich doch nicht vergessen! zei hij. Daar kon ik hem gerust in stellen, dat dit sowieso niet gebeurt :lol:

Groetjes,
MementoMori

maasr91958
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door maasr91958 »

Nu is het niet Pretium, maar Suprieur. Een dochteronderneming van Pretium.
We moeten met ons allen hierover klagen bij de consumentenbond met de nodige feiten.
Dan maakt de consumentenbond een aantekening. En als er meer klachten zijn hierover gaan ze er werk van maken.

Groetjes

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Shine »

Mijn verhaal had ik in een apart topic geplaatst.
Zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=84811

Is de aanvulling van hetgeen zich nog verder heeft afgespeeld te lang, plaats ik een verslag van het laatste (zoveelste) gesprek met Pretium.
Verder wil ik iedereen er op wijzen om vooral contact op te nemen met Consuwijzer en daar je klachten/problemen met Pretium (en Privilege) neer te leggen. Zij registreren deze klachten en sturen ze naar de OPTA.
Hoe dikker dit dossier wordt, des meer de OPTA kan doen.
Mijn klacht inzake Pretium is geregistreerd en aan het dossier toegevoegd. Consuwijzer (en daarme dus ook de OPTA) is erg blij als zoveel mogelijk mensen hun klacht bij hun deponeren.
Ik ben naar aanleiding van het gesprek met Consuwijzer iig ook wijzer geworden en weet nu nog meer en beter welke stappen ik kan / moet ondernemen, waarvan zeker is dat, mocht het uiteindelijk toch bij de geschillencommissie belanden, Pretium aan het kortste eind zal trekken.

Pretium gebeld op 8-9 2010 TIjd 10.15 uur. Gesproken met XXXX (naam bij mij bekend). Vraag ben ik, Antw is Pretium.

VRaag: in april heeft mijn broer een rekening retour gestuurd met daarbij het schrijven dat hij het abonnement opzegt.
Antw: Inderdaad zie ik die brief hier staan.
Vraag: Waarom wordt er dan nog steeds tot op de dag van vandaag door Pretium geincasseerd?
Antw: In de brief had het woord opheffen moeten staan en niet opzeggen. Doordat er opzeggen in staat weten wij (Pretium) niet wat er met het nummer moet gebeuren.
Vraag: Maar opheffen en opzeggen zijn synoniemen. Opzeggen is beeindigen!
Antw: Nee, voor Pretium zijn dat 2 verschillende begrippen.
VRaag: In uw voorwaarden wordt nergens gesproken over opheffen maar wel over opzeggen. Het verbaasd mij dus dat u hier onderscheidt in maakt.
Antw: Wij hebben op 27-4-2010 een brief gestuurd waarin wij vragen wat er met het telnr moet gebeuren. De vraag in die brief was om dit schriftelijk aan ons mede te delen.
VRaag: Mijn vader was toen al niet meer woonachtig op dat adres. Hij is in maart overgebracht. Kunt u mij betreffende brief dan niet nogmaals toesturen maar dan naar mijn adres?
Antw: Nee dat kan niet. U zult dit schriftelijk moeten verzoeken met vermelding waar de post naartoe gestuurd moet worden. Dan nog kan ik u die brief niet nogmaals toesturen.
VRaag: Dus ik moet nogmaals een schrijven sturen dat het abonnement opgezegd is en beeindigd dient te worden, mar dan het woord 'opheffen' gebruiken?
Dan wil ik dat dit plaatsvindt net terugwerkende kracht te weten miv 1 juni 2010. Immers, de opzegbrief van april heeft jullie bereik!
Antw: Ja, u moet het nogmaals schriftelijk doen en aageven dat het abonnement opgeheven dient te worden. Dan beeindigen wij het contract. Verder zal dit niet met terugwerkende kracht plaatsvinden, maar met een maand opzegtermijn, tellende vanaf de datum van ontvangst van uw schrijven.
Vraag: Hoe is mijn vader geworven?
Antw: Telefonisch op 10-7-2007.
VRaag: Hij heeft ook een abonnement op het Pretiumblad Privilege. Hoe kan dit? Is dit in hetzelfde gesprek aan de orde gekomen?
Antw: Ja. De verkoop van dit blad komt in hetzelfde gesprek aan de orde. Ze worden veelal samen verkocht.
VRaag: Ik wil graag en voice Log ontvangen van het betreffend gesprek?
Antw: Oh, dit wordt moeilijk omdat het contract al voorlopig is opgezegd......
Vraag: ....(ik interumpeer)....... dit snap ik nu even niet. U zegt dat het abonnement voorlopig is opgezegd, terwijl u mij zojuist te verstaan gaf dat dit niet het geval was. Aangezien het abonnement dus wel degelijk voorlopig is opgezegd en als zodanig die status bij jullie heeft na ontvangst van het schrijven van april, dan kan het wel degelijk met terugwerkende kracht ingaande per 1 juni 2010. (maand opzegtermijn in achtnemende tellende vanaf april)
Antw: Euhm, ja het contract is theoretisch beeindigd, maar hier kunt u geen rechten aan ontlenen. U moet de opzegging, dus opheffing schriftelijk bevestigen. Het abonnement zal dan een maand na ontvangst beeindigd worden.
Vraag: hoe werkt het met het blad Privilege?
Antw: Dit is van een zusteronderneming en de opzegging daarvan zult u naar ..... moeten sturen. Deze kanalen lopen afzonderijk van elkaar.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Shine,

Uit jouw verhaal blijkt maar weer dat Pretium maar raak klooit. In één en hetzelfde telefoongesprek word je het Pretium telefonieabonnement en het Pretium Privilege aangesmeerd. En voor opheffen/opzeggen zijn het opeens twee afzonderlijke bedrijven. Geldt "opheffen" voor het telefonieabonnement en "opzeggen" voor Privilege? Of zijn daar weer andere woorden voor? De telefonist van Pretium was zeker ook schizofreen. De twee stemmetjes in zijn hoofd werkten toen hij belde ook voor de twee bedrijven afzonderlijk.

Het werkelijke schandaal is echter dat Pretium reeds meer dan 5 jaar op deze manier bezig is, zonder te worden gestopt door al die fraaie autoriteiten in Nederland. Ik heb zelfs de indruk dat ze geleidelijk aan uitproberen of het Bel me niet register wel wordt gehandhaafd. En duidelijk zal worden dat dit niet het geval is. In een behoorlijk bestuurd land was Hans Nyks reeds een jaar of 4 geleden in de gevangenis terecht gekomen. Oplichten is namelijk zijn vak. En dat is in Nederland kennelijk toegestaan.

Groetjes,
MementoMori

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Shine »

Ze klooien ook behoorlijk raak en praten met twee stemmen.
Punt is dat Pretium door de mazen van de wet opereert en zich er nog steeds 'uit weet te l*llen'.
Gelukkig heeft Pretium al wel verschillende boetes opgelegd gekregen. Mede door het werk van Radar en Kassa. Dus klachten deponeren.
Ik zie wel talloze Pretium Topics her en der, en dit topic telt ook al ruim 142 pagina's. Als al die mensen, net zoals ik heb gedaan, ook de moeite nemen om Consuwijzer te contacteren en daar hun verhaal doen, is de kans dat er daadwerkelijk nog meer tegen deze organisatie gaat gebeuren groter.
Je als consument afhankelijk opstellen van alleen een Radar of Kassa vind ik te miniem. Je kunt zelf als benadeelde consument meer zelf doen.

Mijn gevecht met Pretium is voorlopig nog niet geeindigd.
Inmiddels heb ik de laatste incasso's gestorneerd.
Het verzoek uitgestuurd om een algehele blokkade bij de bank te plaatsen.
Gaat er morgen een fantastische aangetekende brief (2 brieven in 1 en dezelfde enveloppe. 1 voor Pretium Telecom en 1 voor Pretium BV, is toch exact hetzelfde adres) de deur uit en wacht ik de mogelijke vervolg ellende (herinneringen, aanmaningen, incasso etc) wel af. Die zullen dan rechtstreeks in mijn brievenbus gaan vallen.
Kom maar op,........en mocht het nodig zijn, in uiterste noodzaak weet ik de geschillencommissie ook te vinden.

Telefoon Consuwijzer: 0880707070. Bellen en je klacht aldaar deponeren en laten registreren. Die geregistreerde klacht wordt dan naar de OPTA doorgestuurd. Als dat busje vol is kan de OPTA ook meer doen.

glinsterlach
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 15:31

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door glinsterlach »

Pretium's dochter SupRieur of SubRieur heeft onder het voorwendsel goedkoper via internet te kunnen bellen, mij 'n kastje in de maag gesplitst waardoor ik maandelijks dubbele en hogere vaste telefonie kosten heb. Hoe kom ik van deze oplichter SubRieur af? Ze nemen niet op na aantal keren een 09 nummer gebeld te hebben. Kan ik een andere telefoniemaatschappij benaderen en mij daar abonnee maken, daarna Pretium zowel als SupRieur's automatische incasso via de bank stoppen?

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

pretium is nog steeds een on be trouw baar adres ! ik begrijp dan ook helemaal niet dat er mensen zijn die tevreden over pretium zijn zijn ze soms blind of willen ze het niet zien !
zolang ze mensen die er in ge luist zijn en nu over gestapt naar kpn zijn op zadelen met een rekening voor al oudere mensen vind ik nog steeds dat dit bedrijf niet meer had mogen bestaan !
ik blijf bij mijn stand punt en ik reageer alleen als men het met mij eens ben !!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

dat denk ik ook ! dan zitten we toch op een lijn !!!!!!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Er is nog een mooie baan voor jullie in deze crisistijd: zie hier. Vergeet niet om je sollicitatiebrief aangetekend met ontvangstbevestiging te verzenden :lol:

Groetjes,
MementoMori

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Shine »

Mijn verhaal had ik in een apart topic geplaatst.
Zie: viewtopic.php?f=25&t=84811
Tevens in dit topic het 1ste vervolg geplaatst.

............ Vervolg 2.........
Op 17 september 2010 aangetekend schrijven verstuurd.
Stuk is op 20-9-2010 bezorgd. (tracktrace)
Samenvattend: In betreffende brief geef ik mijn ongenoegen aan, heb het over de eerder opzegging die ze ontvangen hebben maar geen gehoor aan hebben gegeven, de stornering van de maandtermijnen vanaf juli en dat abonnement met terugwerkende kracht ingaande per 1-6-2010 beeindigd moet worden. Tevens een kopie van de voicelog, wijziging van post-/factuur adres (mijn adres) en dat ik binnen 2 weken een reactie verwacht. Zoniet dat het geregeld is.

Vandaag een brief (dagtekening 21-9-2010) op MIJN adres ontvangen van Pretium. Het is een automatisch gegenereerde brief.
Men refereert naar een brief van 13 september 2010 (nog verstuurd naar oude adres) waarin gesproken wordt over de stornering van de maand juli 2010. Dit bedrag moet alsnog betaald worden.
Wederom heeft men het over het abonnementsgeld van de maand juli en dat hun 2e incasso poging ook mislukt is omdat ik het weer teruggehaald heb. Nu moet het bedrag binnen 7 werkdagen na dagtekening betaald worden.
Verder geven ze aan dat ze nu reeds gerechtigd zijn om de aansluiting af te sluiten, maar zien ze er vooralsnog vanaf omdat daarmee het telnummer verloren verloren gaat en voor heraansluitkosten kosten in rekening gebracht moeten worden.
Indien ik geen gehoor geef aan dit betalingsverzoek zijn ze helaas genoodzaakt om het uitgaande telverkeer te blokkeren. (er wordt sinds maart aantoonbaar niet meer gebeld, immers vader woont er niet meer).

Opvallend detail:
Men heeft mijn aangetekend stuk ontvangen en ze hebben het factuur/postadres iig aangepast naar mijn adres. Getuige de ontvangst van dit poststuk op mijn adres.
Voor de rest lijkt men geen bal te doen of te hebben gedaan cq doorgevoerd, anders zou ik deze brief niet ontvangen hebben. Dunkt me dat ze dit kunnen blokkeren als ze het abonnement ook direct beeindigd hadden toen ze het adres wel wisten aan te passen.

Pretium: Sluit maar af, niks lever dan dat, precies wat ik wil en wat jullie al lang hadden moeten doen, maar vooralsnog vertikken te doen.

Ik ben benieuwd naar het vervolg....

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Shine,
Ook mijn slechthorende vader van 82 werd in dat jaar gepakt.
Typisch Pretium, om zelf wetten en regels aan de laars te lappen en vervolgens te gaan muggenziften over "opheffen van de aansluiting".
En ze hebben ook nog eens geen poot om op te staan.
In de algemene voorwaarden van Pretium komt het woord opheffen helemaal niet voor en wordt alleen gesproken van opzeggen van de overeenkomst.
De pagina van Consuwijzer over nummerbehoud http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... r_meenemen vermeldt, dat je 10 werkdagen na het opzeggen van een abonnement je telefoonnummer kwijt bent, ook als dat helmaal niet de bedoeling was, omdat je naar een andere telefoon-aanbieder wilde. Om dit nummerbehoud te garanderen moet de opgezegde aanbieder het nummer nog een maandvasthouden, maar dan is het nummer automatisch echt weg volgens beleidsregels van de OPTA (zie http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=2519). Ook hier geen woord over "opheffen van de aansluiting".
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 05 nov 2010 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tedo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2010 15:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tedo »

:evil: krijg ik zaterdag een brief per post bezorgd, waarop ik welkom wordt geheten door Pretium Telecom!!!!! Zij hebben voor mij het abonnement bij KPN opgezegd!! Ik ken heel het bedrijf niet en ben persoonlijk nooit door hen benaderd; zij hebben contact gehad met een van de kinderen, waarschijnlijk met de mededeling dat ze met KPN spraken en dat het abonnement VERLAAGD zou worden; hierop heeft een van mijn dochters geantwoord op een bandje (hier dreigt Premium ook mee), maar het abonnement staat op mijn naam en ik weet van NIETS!!! Het moet toch niet gekker worden!!
Als ik het er niet mee eens ben, had ik maar in de periode van 1 week (na het telefonisch gesprek) moeten reageren, dan hadden zij het terug kunnen draaien, nu was het te laat want ik zat nu aan een 1 jarig contract vast!! Maar hoe kon ik nu reageren als ik niets van dit telefoongesprek wist?! Ik reageerde n.a.v. de BRIEF van Pretium. maar toen was het al te laat want er waren immers al 3 weken verstreken na het bewuste telefoongesprek!
Het is toch niet zo dat ik een abonnementverandering op mijn naam krijg, terwijl ik nergens van weet! Ik heb niets getekend en niets ingesproken, maar heb wel op mijn naam een contract, wat ik NIET wil!! Wie kan mij helpen??
Karel

Gesloten