Mijn verhaal had ik in een apart topic geplaatst.
Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=84811
Is de aanvulling van hetgeen zich nog verder heeft afgespeeld te lang, plaats ik een verslag van het laatste (zoveelste) gesprek met Pretium.
Verder wil ik iedereen er op wijzen om vooral contact op te nemen met Consuwijzer en daar je klachten/problemen met Pretium (en Privilege) neer te leggen. Zij registreren deze klachten en sturen ze naar de OPTA.
Hoe dikker dit dossier wordt, des meer de OPTA kan doen.
Mijn klacht inzake Pretium is geregistreerd en aan het dossier toegevoegd. Consuwijzer (en daarme dus ook de OPTA) is erg blij als zoveel mogelijk mensen hun klacht bij hun deponeren.
Ik ben naar aanleiding van het gesprek met Consuwijzer iig ook wijzer geworden en weet nu nog meer en beter welke stappen ik kan / moet ondernemen, waarvan zeker is dat, mocht het uiteindelijk toch bij de geschillencommissie belanden, Pretium aan het kortste eind zal trekken.
Pretium gebeld op 8-9 2010 TIjd 10.15 uur. Gesproken met XXXX (naam bij mij bekend). Vraag ben ik, Antw is Pretium.
VRaag: in april heeft mijn broer een rekening retour gestuurd met daarbij het schrijven dat hij het abonnement opzegt.
Antw: Inderdaad zie ik die brief hier staan.
Vraag: Waarom wordt er dan nog steeds tot op de dag van vandaag door Pretium geincasseerd?
Antw: In de brief had het woord opheffen moeten staan en niet opzeggen. Doordat er opzeggen in staat weten wij (Pretium) niet wat er met het nummer moet gebeuren.
Vraag: Maar opheffen en opzeggen zijn synoniemen. Opzeggen is beeindigen!
Antw: Nee, voor Pretium zijn dat 2 verschillende begrippen.
VRaag: In uw voorwaarden wordt nergens gesproken over opheffen maar wel over opzeggen. Het verbaasd mij dus dat u hier onderscheidt in maakt.
Antw: Wij hebben op 27-4-2010 een brief gestuurd waarin wij vragen wat er met het telnr moet gebeuren. De vraag in die brief was om dit schriftelijk aan ons mede te delen.
VRaag: Mijn vader was toen al niet meer woonachtig op dat adres. Hij is in maart overgebracht. Kunt u mij betreffende brief dan niet nogmaals toesturen maar dan naar mijn adres?
Antw: Nee dat kan niet. U zult dit schriftelijk moeten verzoeken met vermelding waar de post naartoe gestuurd moet worden. Dan nog kan ik u die brief niet nogmaals toesturen.
VRaag: Dus ik moet nogmaals een schrijven sturen dat het abonnement opgezegd is en beeindigd dient te worden, mar dan het woord 'opheffen' gebruiken?
Dan wil ik dat dit plaatsvindt net terugwerkende kracht te weten miv 1 juni 2010. Immers, de opzegbrief van april heeft jullie bereik!
Antw: Ja, u moet het nogmaals schriftelijk doen en aageven dat het abonnement opgeheven dient te worden. Dan beeindigen wij het contract. Verder zal dit niet met terugwerkende kracht plaatsvinden, maar met een maand opzegtermijn, tellende vanaf de datum van ontvangst van uw schrijven.
Vraag: Hoe is mijn vader geworven?
Antw: Telefonisch op 10-7-2007.
VRaag: Hij heeft ook een abonnement op het Pretiumblad Privilege. Hoe kan dit? Is dit in hetzelfde gesprek aan de orde gekomen?
Antw: Ja. De verkoop van dit blad komt in hetzelfde gesprek aan de orde. Ze worden veelal samen verkocht.
VRaag: Ik wil graag en voice Log ontvangen van het betreffend gesprek?
Antw: Oh, dit wordt moeilijk omdat het contract al voorlopig is opgezegd......
Vraag: ....(ik interumpeer)....... dit snap ik nu even niet. U zegt dat het abonnement voorlopig is opgezegd, terwijl u mij zojuist te verstaan gaf dat dit niet het geval was. Aangezien het abonnement dus wel degelijk voorlopig is opgezegd en als zodanig die status bij jullie heeft na ontvangst van het schrijven van april, dan kan het wel degelijk met terugwerkende kracht ingaande per 1 juni 2010. (maand opzegtermijn in achtnemende tellende vanaf april)
Antw: Euhm, ja het contract is theoretisch beeindigd, maar hier kunt u geen rechten aan ontlenen. U moet de opzegging, dus opheffing schriftelijk bevestigen. Het abonnement zal dan een maand na ontvangst beeindigd worden.
Vraag: hoe werkt het met het blad Privilege?
Antw: Dit is van een zusteronderneming en de opzegging daarvan zult u naar ..... moeten sturen. Deze kanalen lopen afzonderijk van elkaar.