Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
27 okt 2023 10:57
kuklos schreef:
27 okt 2023 10:46
Je bagatelliseert het nog steeds. Bah.
Van politici blijf je af. Punt. Daar stopt de discussie, of beter gezegd, zou de discussie moeten stoppen. Dan krijgen we minder Fortuyns in de toekomst.
Ik zou dit willen veranderen in: van andere mensen ( en ook dat mag nog wat breder wat mij betreft ) blijf je af!

Je selecte verontwaardiging richting politici vind ik ook niet terecht.
Exact. Van politici blijf je af. Van homo's blijf je af. Van winkelpersoneel blijf je af. Enzovoorts enzovoorts. Simpeler dan dat is het niet.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Natuurlijk blijf je van iedereen af. Politici werd expliciet genoemd omdat die een mening verkondigen en als je aan hen komt kom je aan de vrijheid van meningsuiting.
Verder moet je dit voorval niet aan Gaza koppelen. Ja, die mensen kunnen nergens heen. Waarom? Omdat ze in meerderheid voor Hamas hebben gekozen (Fatah aanhangers zijn zelfs vermoord) en continue doordrenkt worden met giftig antisemitisme. Logisch dat Israel ze afzondert. Je ziet wat er gebeurt als ze de grens overkomen. Toen de wereld in oorlog was met nazi duitsland had niemand problemen met de bombardementen op dat land. Nu is Israel in oorlog met hamas-gaza. Zelfde verhaal.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
27 okt 2023 11:22
Natuurlijk blijf je van iedereen af. Politici werd expliciet genoemd omdat die een mening verkondigen en als je aan hen komt kom je aan de vrijheid van meningsuiting.
Verder moet je dit voorval niet aan Gaza koppelen.
Dit dus. Exact dit.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
27 okt 2023 11:43
J. Deltoer schreef:
27 okt 2023 11:22
Verder moet je dit voorval niet aan Gaza koppelen.
Dit dus. Exact dit.
Voor zover ik het nu zo inschat ( maar dat is puur mijn inschatting ) was het gisteren geen politiek statement en werd niet de leider van de FvD aangevallen en ook niet de politicus, maar de persoon en diens affiniteit met Rusland en in het bijzonder Poetin. Daarin wordt wat mij betreft niet de vrijheid van meningsuiting aangevallen. Net zoals dat bij elke andere aanval op een ander persoon ook niet zo gezien wordt.

Laat onverlet dat ook een persoon die een mening heeft niet om die reden fysiek aangevallen zou moeten worden, daarbij inbegrepen politici of andere publieke personen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus als een mafkees met een fakkel bij Kaag voor de deur staat is het een politiek statement maar als een andere mafkees een politicus met gekke ideeen met een paraplu slaat en allerlei politieke kreten doet is dat geen politiek statement?
Ik geloof dat ik nu begrijp wat u bedoelt. Een rechtse politicus moet zich niet aanstellen en bij een linkse is het een aanval op de democratie.
OK, dus daarom is het enorme wachtgeld van Timmermans geen probleem maar als Baudet de waarschijnlijk minimale inkomsten van zijn maffe boekjes niet wil opgeven een schande.

angel1978

Dus als een mafkees met een fakkel bij Kaag voor de deur staat is het een politiek statement maar als een andere mafkees een politicus met gekke ideeen met een paraplu slaat en allerlei politieke kreten doet is dat geen politiek statement?
Ik geloof dat ik nu begrijp wat u bedoelt. Een rechtse politicus moet zich niet aanstellen en bij een linkse is het een aanval op de democratie.
OK, dus daarom is het enorme wachtgeld van Timmermans geen probleem maar als Baudet de waarschijnlijk minimale inkomsten van zijn maffe boekjes niet wil opgeven een schande.
Wat een wonderlijke manier om mij dingen in de mond te schuiven die ik pertinent niet gezegd heb..
Waar komt het links en rechts verhaal nu ineens vandaan?

Is dat nu leuk of fijn om mensen op deze manier te framen?

Ik had je al een tijdje geblokkeerd staan, maar ik snap nu weer waarom.
Je mag het vanzelfsprekend om inhoudelijke redenen met me oneens zijn en dat beargumenteerd weerleggen. Dit is echter complete nonsens en heeft niets, maar dan ook werkelijk niets te maken met wat ik heb geschreven.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 27 okt 2023 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

11 november staan ze hier in de regio ook met brandende dingen in de straat. Zolang ze daar niets mee doen en geen dreigende houding hebben, dan is dat heel iets anders dan fysiek geweld in mijn ogen.

Die fakkel was ook niet mijn ding en gaat in mijn ogen te ver om als statement te gebruiken, maar ze waren niet aggressief en er was ruimte voor de dialoog (die er op dat moment dus ook gewoon was). Ja, het kan dreigend overkomen, maar dat kan een boze man in een supermarkt die staat te schreeuwen ook. Dat ligt ook deels aan de ontvangende kant.

Maar zodra er bedreigingen geuit worden of fysiek geweld is, dan ga je in mijn ogen altijd veel en veel te ver.

juliomariner

Het gaat er niet om u te framen. Ik ken u niet en dat is helemaal prima.
Laat het duidelijk zijn, ik vind die beste man behoirlijk van het padje maar hier en vooral in de media wordt er over deze aanval lacherig gedaan maar als het een linkse politicus is ontploft de media bijna van verontwaardiging.
Ik vind dat ze van alle politici af moeten blijven dus ja ik vind de bedreigingen tegen bijv. Mevrouw Kaag net zo erg als tegen Wilders. Laat die mensen gewoon hun werk doen.

angel1978

Het gaat er niet om u te framen. Ik ken u niet en dat is helemaal prima.
bijzonder dan dat je met deze reactie komt:
Waarom kom je dan met het statement dat je 'begrijpt dat ik dit bedoel'?
Waar uit mijn tekst haal je dat dan?
Ik vind dat ze van alle politici af moeten blijven dus ja ik vind de bedreigingen tegen bijv. Mevrouw Kaag net zo erg als tegen Wilders. Laat die mensen gewoon hun werk doen.
100% mee eens, maar ik trek het alleen wat breder en vindt dat je van iedereen af moet blijven en dat dat niet alleen voorbehouden moet zijn voor politici.

Het lacherige in de media zie ik trouwens ook niet, maar wellicht volg ik heel andere media.
Ik zie hier niets lacherigs: https://nos.nl/artikel/2495551-verdacht ... l-vervolgd

En ook in de reacties van andere politieke partijen en de verslaglegging daarover zie ik weinig schamperheid of humor: https://nos.nl/artikel/2495501-thierry- ... doorgegaan

juliomariner

Ik vind het bijzonder dat u zomaar kunt inschatten dat dit geen politiek statement was terwijl deze gek niet zomaar ioemand aanviel die wat vreemde uiitspraken doet en de aanvaller ook allerlei politieke dingen schreeuwd. Daar wer ik dus door getriggert.
Dat je van iedereen moet afblijven daar zijn we het helemaal met elkaar eens.
Vanmorgen in o,.a. het Radio1 journaal werd deze aanval behoorlijk gebagateliseerd en werd er best een beetje lacherig over gedaan.

angel1978

Ik vind het bijzonder dat u zomaar kunt inschatten dat dit geen politiek statement was terwijl deze gek niet zomaar ioemand aanviel die wat vreemde uiitspraken doet en de aanvaller ook allerlei politieke dingen schreeuwd. Daar wer ik dus door getriggert.
Ik denk dat dit een oekrainer was die boos was op Baudet over diens affiniteit met Poetin, gezien de oorlog tussen Oekraïne en Rusland... Niets meer en niets minder.

Dat is mijn inschatting, maar ook enkel op basis van wat ik heb gezien en gelezen.
Ik denk ( maar dat is op niets gebaseerd, dat weet ik ook wel ), dat als iemand anders zo uitgesproken zijn mening over Poetin had geventileerd, dat die ongeacht de politieke voorkeur wellicht ook het doelwit had kunnen zijn. In die zin zie ik de link met FvD dus niet..

Wat Timmermans, Kaag of wie dan ook daarmee te maken heeft en wat de link met links of rechts is, is me nog steeds een volkomen raadsel.
Vanmorgen in o,.a. het Radio1 journaal werd deze aanval behoorlijk gebagateliseerd en werd er best een beetje lacherig over gedaan.
In het Radio 1 journaal of in een Radio 1 praatprogramma?

Ik heb het niet gehoord, dus ik kan daar lastig een oordeel over vormen. Als het in een journaal de tendens is, dan hoort dat zeker niet. In een programma kan een gast of spreker die mening natuurlijk hebben ( waarmee je het eens of oneens kan zijn en ik ben het daar dan overduidelijk mee oneens), maar daarmee is het nog niet 'de media'.

juliomariner

Beste Angel,
Ik geloof niet dat we het met elkaar eens worden en dat is ook niet erg. Naar mijn mening hangen de meeste journalisten af een toe een beetje teveel naar links en laten hun eigen mening te vaak in hun werk doorschemeren. Op zich begrijpelijk maar heb liever een neutrale berichtgeving zodat ik zelf wel een standpunt kan bepalen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
27 okt 2023 13:00
Ik denk dat dit een oekrainer was die boos was op Baudet over diens affiniteit met Poetin, gezien de oorlog tussen Oekraïne en Rusland... Niets meer en niets minder.
Daar was ie inderdaad boos over. Hij zou iets hebben geroepen over Poetinisme. Echter, hij heeft ook iets geroepen over fascisme en dat kun je in mijn ogen alleen maar politiek opvatten.

angel1978

Nijogeth schreef:
27 okt 2023 16:03
angel1978 schreef:
27 okt 2023 13:00
Daar was ie inderdaad boos over. Hij zou iets hebben geroepen over Poetinisme. Echter, hij heeft ook iets geroepen over fascisme en dat kun je in mijn ogen alleen maar politiek opvatten.
Nee hoor, de link tussen fascisme en Poetin kan ook prima rechtstreeks gelegd worden.

kuklos

Op het nieuws op de radio was te horen dat Baudet een lichte hersenschudding heeft. Maar jullie hebben gelijk hoor, hij m oet zich niet zo aanstellen. :roll:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
27 okt 2023 18:58
Op het nieuws op de radio was te horen dat Baudet een lichte hersenschudding heeft. Maar jullie hebben gelijk hoor, hij m oet zich niet zo aanstellen. :roll:
Nou, het was een flinke klap ook.

kuklos

Lowieze schreef:
27 okt 2023 19:03
kuklos schreef:
27 okt 2023 18:58
Nou, het was een flinke klap ook.
Daarom verbaasden de bagatelliserende reacties me hier ook zo. Wellicht had iemand met een forser postuur een hardere klap gegeven, maar dit was geen licht aaitje wat sommigen hier ervan maakten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zo te zien was het een ingeschoven/gevouwen paraplu. Kan flink aankomen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad. Dat moet een flinke tik zijn geweest.

Maar niettemin: Baudet maakt er nogal een verhaal van dat van geen kant klopt. Dat is me ook wel duidelijk uit het filmpje. Er was maar één beveiliger, er was geen complot om hem aan de rechterkant af te leiden, niks. Ook al heeft hij een serieuze klap gehad: ik kan die man niet serieus nemen. Maar dat kon ik al niet meer toen hij begon te zweveren over zijn 'uil van Minerva'. Dat is waar ik het vanaf het begin over had.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al loopt daar Poetin, dan nog is het niet correct om die op zijn hoofd te slaan.

Plaats reactie