Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
30 okt 2023 11:43
(...) Zelfs Baudet een 'schijnheilige racist' noemen zoals Erthanax schrijft.
Waar noem ik Baudet een racist, schijnheilig of anderszins?

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
30 okt 2023 11:23
Lichte hersenschudding? Op een slo-mo zag ik dat het er sterk op lijkt dat zijn hoofd niet eens geraakt is.
(Nee, ik praat het slaan van mensen niet goed. Ik ben ooit slachtoffer geweest van een beroving met geweld, dus ik weet hoe het voelt om plotseling aangevallen te worden.)
Baudet is een schijnheilige fascist. Hij moet geen klappen krijgen, maar hij moet ook niet mauwen als hij oogst wat hij zelf gezaaid heeft. Zelden was de aanduiding windbuil meer toepasselijk.
@erthanax, zie hierboven schijnheilige fascist , foutje van mij door fascist als rascist te schrijven.
Ben het met je eens hoor maar om dat hier in een huiskamer te schrijven?

En wat is erger? Uitgemaakt te worden voor fascist of rascist? Of is het racist?
Laatst gewijzigd door Bezorgdeburger op 30 okt 2023 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bezorgdeburger schreef:
30 okt 2023 11:59
Erthanax schreef:
30 okt 2023 11:23
Lichte hersenschudding? Op een slo-mo zag ik dat het er sterk op lijkt dat zijn hoofd niet eens geraakt is.
(Nee, ik praat het slaan van mensen niet goed. Ik ben ooit slachtoffer geweest van een beroving met geweld, dus ik weet hoe het voelt om plotseling aangevallen te worden.)
Baudet is een schijnheilige fascist. Hij moet geen klappen krijgen, maar hij moet ook niet mauwen als hij oogst wat hij zelf gezaaid heeft. Zelden was de aanduiding windbuil meer toepasselijk.
@erthanax, zie hierboven schijnheilige fascist , foutje van mij door fascist als racist te schrijven.

En wat is erger? Uitgemaakt te worden voor fascist of rascist?

Dan lijkt het me dat je iets te rectificeren hebt..
Al gedaan zie ik..

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Baudet mag je dus slaan, een fascist noemen, narcist, windbuil enz, medelijden niet nodig zelfs hopen dat een slag goed aankomt. Maar als Kaag in een spotprent door de NRC als heks wordt afgebeeld is heel zuur links en dit halve forum van de leg. Hypocrisie ten top.

Erthanax

Bezorgdeburger schreef:
30 okt 2023 11:59
@erthanax, zie hierboven schijnheilige fascist , foutje van mij door fascist als rascist te schrijven.

En wat is erger? Uitgemaakt te worden voor fascist of rascist? Of is het racist?
Dank voor de rectificatie :wink:

Uitgemaakt worden voor racist lijkt mij erger dan voor fascist. Racisme heeft geen enkele verdedigbare rationele grondslag. Fascisme is een politieke overtuiging, een wereldbeeld met een maatschappelijke ordening, waar nog enige ratio aan ten grondslag ligt. Ik keur alles af wat riekt naar fascisme of extreemrechts, maar ik zie niet in waarom ik iemand geen fascist zou mogen noemen. Mag anarchist of communist dan wel? Dat zijn immers (ook) politieke richtingen die de gevestigde orde omver willen werpen, desnoods met geweld?

Overigens heb ik wel begrip voor uw opmerking over de huiskamer. Als de conversatie aangenaam moet blijven, moet men niet spreken over politiek, godsdienst of geld. Ik liet mij kortstondig meevoeren door mijn emoties, wasrvoor mijn excuses.

De juiste spelling is trouwens fascist met twee s'en en racist met één s.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
30 okt 2023 12:32
Overigens heb ik wel begrip voor uw opmerking over de huiskamer. Als de conversatie aangenaam moet blijven, moet men niet spreken over politiek, godsdienst of geld.
Een dergelijke gecensureerde huiskamer vind ik vaak wel een stúk minder leuk :wink:

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@erthanax dank voor je uitgebreide uitleg. 👍🙏

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
30 okt 2023 12:32
Ik liet mij kortstondig meevoeren door mijn emoties,
Dat dacht ik al, dit soort kwalificaties zien we bij jou eigenlijk zelden of nooit.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
30 okt 2023 12:19
Baudet mag je dus slaan, een fascist noemen, narcist, windbuil enz, medelijden niet nodig zelfs hopen dat een slag goed aankomt. Maar als Kaag in een spotprent door de NRC als heks wordt afgebeeld is heel zuur links en dit halve forum van de leg. Hypocrisie ten top.
Volgens mij vindt niemand hier dat het gerechtvaardigd is om Baudet (of welke politicus of welke burger dan ook) te meppen. En ik ben zeker niet vd leg als Kaag e.d. als heks wordt afgebeeld. Dat is jouw invulling.

Erthanax

Aanstonds vertrek ik naar een andere huiskamer. Het daar aanwezige nageslacht is meer geïnteresseerd in Lego, Mario & Luigi, doolhoven, puzzels, en boeiende verhalen van grootvader.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... van de week was ik in de Lego-winkel in Hoog-Catharijne. Er staat me er een doos - van de Titanic. Kost wel wat, bijna 700 euro, voor iets meer dan 9000 stukjes. Maar dit vat alles samen wat je wil: Lego, puzzels, en boeiende verhalen van grootvader.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
30 okt 2023 10:54
Wat knap dat u zo maar een medische diagnose kunt stellen, waarschijnlijk zonder:
-u daar de benodigde opleiding voor heeft
-de beste man gesproken te hebben.
WA had het goed: mijn mening. Een tijdje terug heb ik het zo verwoord:
Jablan schreef:
14 aug 2023 20:53
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:09
Die Thierry, ook zoiets, wordt als gek en malloot weggezet , maar luister maar eens echt naar wat ie zegt.
Liever niet. Zijn gedachtengoed is een slap aftreksel van de wereld voor oude, witte mannen, die verstard in hun denken zijn. Mocht je 'm een keer in het echt tegenkomen: let op zijn ogen. Dezelfde waanzin, die sommigen hebben bij een gedwongen opname in een psychiatrisch ziekenhuis.
En daar blijf ik bij, omdat ik meerdere keren deze narcist bij toeval ben tegengekomen. Zelden zo'n oude geest - minstens twee eeuwen te laat geboren - in zo'n jonge verpakking meegemaakt.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mensen die menen anderen te mogen betitelen als "wit" zijn voor mij net zo af als wanneer iemand van kleur een neger wordt genoemd.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

is een slap aftreksel van de wereld voor oude, witte mannen, die verstard in hun denken zijn. Mocht je 'm een keer in het echt tegenkomen: let op zijn ogen. Dezelfde waanzin, die sommigen hebben bij een gedwongen opname in een psychiatrisch ziekenhuis.

Meld je zelf ook aan Jablan .

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
30 okt 2023 14:04
juliomariner schreef:
30 okt 2023 10:54
Wat knap dat u zo maar een medische diagnose kunt stellen, waarschijnlijk zonder:
-u daar de benodigde opleiding voor heeft
-de beste man gesproken te hebben.
WA had het goed: mijn mening. Een tijdje terug heb ik het zo verwoord:
Jablan schreef:
14 aug 2023 20:53
moederslink schreef:
14 aug 2023 13:09
Die Thierry, ook zoiets, wordt als gek en malloot weggezet , maar luister maar eens echt naar wat ie zegt.
Liever niet. Zijn gedachtengoed is een slap aftreksel van de wereld voor oude, witte mannen, die verstard in hun denken zijn. Mocht je 'm een keer in het echt tegenkomen: let op zijn ogen. Dezelfde waanzin, die sommigen hebben bij een gedwongen opname in een psychiatrisch ziekenhuis.
En daar blijf ik bij, omdat ik meerdere keren deze narcist bij toeval ben tegengekomen. Zelden zo'n oude geest - minstens twee eeuwen te laat geboren - in zo'n jonge verpakking meegemaakt.

Toch handig, een psychiater op het forum. De GGZ is al zo overbelast, kan je hier zo een diagnose krijgen. Zelfs zonder je eigen risico aan te spreken. :mrgreen: :shock:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
30 okt 2023 17:16
Mensen die menen anderen te mogen betitelen als "wit" zijn voor mij net zo af als wanneer iemand van kleur een neger wordt genoemd.
Niks mis met het benoemen van uiterlijke kenmerken zo lang dat niet negatief wordt gebruikt. Het woord neger is helemaal geen fout woord. Ook in de VS gebruikt men gewoon het woord 'negro'. De bekende speech van Martin Luther King staat vol met het woord.

Als er 3 mannen bij elkaar staan. De eerste is blank en heeft een groen shirt, de tweede is blank en heeft een blauw shirt, de derde is gekleurd en heeft een groen shirt. Alle andere uiterlijke kenmerken zijn hetzelfde. Hoe benoem je degene die je bedoelt? Als ik de derde bedoel, dan is 'de neger' de makkelijkste manier om hem te benoemen. Daar is geen discriminatie of racisme aan.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nieuw wetenschappelijk nog niet beschreven symptoom van waanzin. Kijk in de ogen mensen. Een leek kan dan constateren dat iemand waanzinnig is of niet.
Zullen we zijn schedel ook even opmeten?In het verleden werd daarmee ook het geestelijke vermogen en eventuele aangeboren geestelijke afwijkingen gediagnostiseerd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
30 okt 2023 18:58
J. Deltoer schreef:
30 okt 2023 17:16
Niks mis met het benoemen van uiterlijke kenmerken zo lang dat niet negatief wordt gebruikt. Het woord neger is helemaal geen fout woord. Ook in de VS gebruikt men gewoon het woord 'negro'. De bekende speech van Martin Luther King staat vol met het woord.

Als er 3 mannen bij elkaar staan. De eerste is blank en heeft een groen shirt, de tweede is blank en heeft een blauw shirt, de derde is gekleurd en heeft een groen shirt. Alle andere uiterlijke kenmerken zijn hetzelfde. Hoe benoem je degene die je bedoelt? Als ik de derde bedoel, dan is 'de neger' de makkelijkste manier om hem te benoemen. Daar is geen discriminatie of racisme aan.

Hoe te noemen? Misschien kale, rooie of krullebol. 😁 Of dikke, dunne of lange.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
30 okt 2023 19:07
Nieuw wetenschappelijk nog niet beschreven symptoom van waanzin. Kijk in de ogen mensen. Een leek kan dan constateren dat iemand waanzinnig is of niet.
Zonder gekheid: de ogen zijn bij iedere deur die open gaat het eerste waar ik naar kijk. Niet voor niets schreef Leonardo da Vinci al: "de ogen zijn de spiegel van de ziel".

Daar hoef je geen psychiater voor te zijn, maar enige mensenkennis en ervaring helpt natuurlijk wel.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk kun je veel aan de ogen en gezichtsuitdrukking zien maar niet alles en zeker kun je waanzinnigheid er niet uithalen zoals Dr. Jablan wel meent te kunnen.

Plaats reactie