LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
DURION SALESMEN

Re: Durion

Ongelezen bericht door DURION SALESMEN »

@ ND:

Hmm... kijk jij zo tegen dingen aan in het leven? Zou ik niet tevaak doen.

1) ALLES WORDT JE DUIDELIJK VERTELD EN ALS JE HET VAAG OF DOM VINDT, GEEF DAN NIET JE BANK/GIRONR DOOR!

2) ER WORDT DUIDELIJK GEZEGT DAT JE NIETS HOEFT TE DOEN ALS JE AKKOORD GAAT MET DE PAPIEREN. Dus moeten we AL je gegevens hebben, want tijd kost GELD! (iets wat me duidelijk lijkt)

Op mijn verjaardag vier ik feest! Heb ik het niet over mn werk.
Maar als het ter sprake komt schaam ik me niet om te zeggen dat ik mensen GROENE STROOM aanbied. En dat er dan klachten komen van mensen, sjah... jammer.

Ik zal je zeggen dat de klachten komt omdat mensen gewoon NIET GOED LUISTEREN ! Want als je je naam zegt aan de tel. dan willen mensen NIETS van je weten. Zodra je met woorden komt zoals KORTING, BESPAREN en dat soort woorden trek je hun aandacht DIRECT! Maar dan blijven ze hangen bij die bepaalde woorden die het lekkerst in de oren klinken, en dus NIET GOED verder luisteren naar wat ik (en mijn collega's) te vertellen heb.

En dan kom je dus op zo'n forum uit.

MENSEN DIE NIET GOED LUISTEREN!

DURION SALESMEN

@ SNOEPIE:

Is goed...

Let us know

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

EVEN VOOR ALLE MENSEN DIE HIER WAT TE KLAGEN HEBBEN.

Voicelog script
Om er voor u zeker van te zijn dat er geen misverstanden ontstaan, neem ik dit gesprek zometeen op en neem vervolgens alle gegevens door. Is dat akkoord? ---JA--- Dan neem ik nu het gesprek op.

start voicelog

0. Geeft u toestemming voor opname van het volgende deel van dit gesprek? ---JA---

1. Ik spreek met: [gegevens doornemen incl. geb.datum en banknr] ---JA---

2. Het is vandaag [dag/maand/jaar]. U gaat nu telefonisch een overeenkomst voor de levering van duurzaam opgewekte elektriciteit [en gas] aan met Durion Energie BV, Storkstraat 17c te Leusden. ---JA---

3. Durion is een onafhankelijk energiebedrijf die haar energie levert via het netwerk van uw netbeheerder. Durion staat dus helemaal los van uw huidige energieleverancier(s). ---JA---

4. Wij leveren tegen de volgende tarieven excl. 19% BTW. en excl. 5,04 cent Energiebelasting:
<bij 1 jaar> 5,51 cent enkeltarief, 6,81 cent hoogtarief en 4,0 cent laagtarief
<bij 2 jaar> 5,0 cent enkeltarief, 6,22 cent hoogtarief en 3,57 cent laagtarief
Deze voordelige tarieven zijn gegarandeerd voor de looptijd van de overeenkomst. Wanneer wij de genoemde tarieven inclusief Energiebelasting op dit moment vergelijken met de tarieven voor grijze stroom inclusief Energiebelasting van de reguliere leverancier, bespaart u bij een gemiddeld verbruik [KORTINGSPERCENTAGE]. ---JA---

5. INDIEN 2 JAAR: Tevens krijgt u voor twee jaar onze unieke laagste prijs garantie. Als u schriftelijk kunt aantonen dat de totale kosten van levering bij een andere leverancier lager zijn dan passen we onze tarieven aan of kunt u de overeenkomst beëindigen. ---JA---

6. INDIEN GAS: Het vastrecht voor gas bedraagt eur. 14,28 incl. BTW per jaar. Omdat u bij ons zowel gas als stroom afneemt hoeft u dit het eerste jaar niet te betalen. Het gastarief bedraagt [GASTARIEF] per kubieke meter, excl. 14,29 cent energiebelasting en 19% BTW met de garantie voor het 1e jaar dat dit gegarandeerd goedkoper is dan wat u nu betaalt.. ---JA---

7. Het jaarlijkse vastrecht voor elektriciteit betaalt u bij Durion in 2 termijnen, één keer eur. 10,71 incl. BTW voor aanvang van de levering en één keer eur. 10,71 incl. BTW achteraf. ---JA--

8. U machtigt Durion de kosten van de energierekening automatisch van uw bankrekening af te schrijven. Indien gewenst kunt u ook per kas te Leusden betalen ---JA---

9. Zoals wettelijk vastgesteld heeft u de mogelijkheid om binnen 7 werkdagen te annuleren.

10. U gaat deze overeenkomst aan voor een periode van minimaal [ÉEN / TWEE] jaar. Als u niet wilt verlengen, kunt u 4 weken voor einddatum schriftelijk opzeggen ---JA---

11. Heeft u nog vragen? ---NEE---

12. Dus de procedure is u duidelijk en u gaat hiermee akkoord? ---JA---
Dan heet ik u van harte welkom als klant van Durion. U krijgt binnen enkele dagen een bevestiging thuis!! Ik wens u een fijne dag/avond toe.

einde voicelog

DIT MOETEN WE EERST DUS DOORNEMEN!!!!

DUS HOE KAN HET ZIJN DAT JE ER NIET MEE EENS BENT?
En we vragen alle gegevens al voordat we deze bandopname maken.
En dit is alleen juist voor JOUW veiligheid. Want we lezen hier de garanties en voorwaarden op.

Duidelijk??

DURION SALESMEN

Dat was ik dus weer!

Gast

dit is inderdaad geen aanvraag voor vrijblijvende informatie, en alles staat er compleet en volledig in.

DUS.....

Beter luisteren mensen, je moet wel heel dom zijn om zonder te luisteren ergens ja op te zeggen en ook nog een banknr door te geven met een machtiging voor automatische afschrijving.

Gast

Durion is de 4e grootste energieleverancier van Nederland en voldoet aan alle vergunningen die je als legitieme leverancier nodig hebt.

Bronvermelding:
www.dte.nl (Dit is een overheidsinstelling die toeziet op de energiemarkt)

Durion heeft ondanks alle klachten als enige al de tijd dat ze bestaan de korting elk jaar waargemaakt.

Hoeveel klachten er over Durion toch zijn; bij de nuon,essent en de eneco zijn er nog altijd meer klachten.

Mijn klacht is dat de nuon, essent en de eneco het overstappen naar nieuwe leveranciers saboteren door dubbele rekeningen te sturen.
Dit zien ze als de enige manier om hun monopolieposities te handhaven. En ondertussen het geld maar uit je zak kloppen terwijl het bv bij durion allang aantonend goedkoper is.

Denk hier maar eens over na!!!!

hein geerdes

Ongelezen bericht door hein geerdes »

Ik ben uitermate tevreden over dit bedrijf. Ik heb zelf gesproken met een alleraardigste dame (Nanja uit Zwolle) en die legde me alles uit en gaf antwoord op al mijn vragen.

Vroeg netjes toestemming om alles te loggen en op mijn verzoek alles 2x doorgenomen. Zoals afgesproken het contract binnen enkele dagen thuis. Ik ben uiterst tevreden over Durion (klant sinds april).

Groeten,
Hein

Gast

je moet wel heel stom zijn om te denken dat durion samenwerkt met je huidige leverancier als het verplicht is om de mensen te vertellen dat "durion onafhankelijk is en bovendien LOS staat van je huidige leverancier".

Ik denk dan bij mezelf: Welk gedeelte van zo n zin snap je dan niet?
En als je denkt dat je het niet snapt dan vraag je toch eerst uitleg aan iemand die wel een beetje "grijze massa" in zn kop heeft zitten!!!???
Dan ga je toch niet klakkeloos apathisch een akkoord geven terwijl geen flauw idee hebt waar het over gaat!!!?????

Nog dommer zijn de mensen die er helemaal geen zak van begrijpen waar het over gaat, toch ja zeggen tegen een telefonische overeenkomst en dan kritiek gaan leveren en smoesen gaan verzinnen om hun eigen dommigheid te camoufleren.

Ook zoiets is dat mensen beweren dat telefonisch aanmelden niet legaal is terwijl ze geen zak verstand hebben van de nederlandse wet. Laat staan de wet "koop op afstand".
Deze mensen beweren zoiets alleen omdat ze zoiets opgevangen hebben in bv het buurthuis die dat soort uitspraken uit onozelheid ventileert om het niet altijd over het weer te moeten hebben.

Moraal: Word geen kuddedier; het is namelijk ook wel eens leuk om een EIGEN mening te hebben!

Iedereen die het hier niet mee eens is mag hier onderbouwd op reageren. graag zelfs!

De dominee

Gast

je kunt zien dat durion de goedkoopste is in combinatie met een vaste dus geen variabele prijs op:www.gaslicht.com

Ik ben ook gebeld en kreeg deze website door. Wat ik hier op het forum vind is behoorlijk overdreven en in ieder geval achterhaald.

Ik werd keurig te woord gestaan en voor vrijblijvende info werd ik naar deze website verwezen.
Uitstekende service en klantvriendelijkheid.

Ik ga dit zeker is proberen: Stroom heb je, korting kun je krijgen!

Sammy vd Haag

Ongelezen bericht door Sammy vd Haag »

Durion kan wel al die gesprekken opnemen, is dan ook rechtsgeldig, maar dan ALLEEN als ze VOORAF GEMELD hebben dat de conversatie wordt OPGENOMEN, nu is dit niet het geval en vervalt de rechtsgeldigheid hiermede.

Gast

Er wordt duidelijk gevraagd, meneer/mevrouw....... geeft u toestemming voor de opname van het volgende gedeelte van het gesprek? Als de persoon dan ja zegt wordt de voice log pas begonnen. Goed luisteren!

Gast

Vreemd....

Niemand reageert meer negatief op durion? zouden ze NU pas doorhebben dat ze al die 15 pagina's onzin neergezet hebben?

Groetjes.

Jeroen Minder van Durion !

Pipo Coble

Ongelezen bericht door Pipo Coble »

Ik had net ook een stunt. Aardig vrouwtje van Durion wilde zelfs de 'verhuis'kosten van mijn huidige contract voor lief nemen (eneco, net voor een jaar bijgetekend tegen vaste tarieven) als ik maar hun klant zou worden.
Het schijnt dat ze 4 punten van de rekening van eneco overnemen (2*vastrecht en stroom- en gaslevering). Dit zou me 15,97% besparen.
Ook ik hoor bij de gewaarschuwden.
Ze gaf aan dat de onafhankelijke site www.stroomvergelijken.nl al maanden hun organisatie op 1 heeft staan.
Ik zat achter de pc.
Geen site met die naam. Ook de SIDN (uitgifte van domeinen) gaf aan dat het domein VRIJ was. Nadat ik haar dit had medegedeeld gooide ZIJ de hoorn erop.

Lachen toch :P
Toch slechte zaak van DURION.

DURION

Ongelezen bericht door DURION »

was waarschijnlijk zo'n groentje die er nog niet veel van snapt. want begin van elke week komen nieuwe mensen binnen. dus das balen voor je...

maar kijk maar op www.durion.nl

merk je vanzelf dat je goedkoper uit bent.

Jeroen Minder

Ongelezen bericht door Jeroen Minder »

Ik heb er nu al 4 en heb dus mn target... en jij? hahahaha 1 sale zie ik hier staan? Hm... Matig... Nee... gewoon barslecht

Gast

tja, heb mn dag niet...

haas, al 5 sales in 4 uur..

weer 5 mensen blij gemaakt met 15 tot 20 procent korting! Zonder dat ze er iets voor hoeven te doen!!! Mooi toch.

consument01

Ongelezen bericht door consument01 »

Ik heb er nu al 4 en heb dus mn target... en jij? hahahaha 1 sale zie ik hier staan? Hm... Matig... Nee... gewoon barslecht
hoi, ten eerste vind ik het een beetje raar dat je hier communiceert met mensen bij je op het werk, blijkbaar ook nog onder werktijd.

IN ieder geval gaat er wel eens wat fout bij durion, maar dat ligt in de meeste gevallen aan het wel of niet goed luisteren van klanten.

trouwens, een site die wel bestaat voor prijsvergelijking is www.gaslicht.com, daar zie je ook dat durion op het moment in ieder geval de goedkoopste aanbieder is met vaste prijzen..

Jeroen Minder

Uitleg:

Als ik boven mn target zit einde van de dag. (1 per uur) En ik heb bv 5 sales over 4 uur, dan mag ik de volgende dag als ik dan weer op target zit 5 min pauze houden. Dus dit soort dingen doe ik in mn pauze. Even voor alle duidelijkheid he!

Groeten!

consument01

Ongelezen bericht door consument01 »

en nu dan? heb je nu al pauze? wel een beetje vroeg!

Jeroen Minder

Hahaha ! Nee, ik ben zo'n werknemer die altijd vroeg op zn werk is.
Dus minimaal 15 min van te voren aanwezig zijn. Begin pas om 10.00 dus he.

Nog iets te vragen?

Misschien iets over durion... laat je nummer achter en dan zorg ik ervoor dat jij binnen 6 weken gebruik maakt van groenestroom met een flinke korting

Mazzel!

Gesloten