LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ciske

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij ! en jan modaal mag ook nog gemeente belasting en waterschapsbelasting betalen ,word bij hun kwijdtgescholden !!!! welzijnspotje heeft jan modaal ook niet en de tegemoetkoming kan jan ook op zijn buik schrijven :(

Wat dacht je van dit oordeel??

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

zo is het vogels :mrgreen:
Laatst gewijzigd door manondoris op 30 okt 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

manondoris schreef:is geen oordeel maar een feit!!! jij leest nu eenmaal graag de dingen zoals jij ze lezen wil ! ken jij iemand in de bijstand die gemeentebelasting en of waterschapsbelasting betaald ??? ik namelijk niet :shock:
@ ciske

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

Bedankt PvdA en VVD stemmers, de rijken worden ruimschoots gecompenseerd dmv verlaging van de inkomstenbelastingen, en de zieken kunnen sterven.

Alphavista

vogels schreef:
Alphavista schreef:Bedankt PvdA en VVD stemmers, de rijken worden ruimschoots gecompenseerd dmv verlaging van de inkomstenbelastingen, en de zieken kunnen sterven.
Minima hebben met deze plannen werkelijk NIKS te klagen!
Niet iedere chronisch zieke is werkloos!

Alphavista

Minima hebben met deze plannen werkelijk NIKS te klagen![/quote]

Niet iedere chronisch zieke is werkloos![/quote]

Schrijf ik dat dan??[/quote]

Als je werkt en een salaris onder modaal hebt, behoor je niet tot de minima maar wordt je wel aan alle kanten geraakt door dit asociale regeerakkoord. Genoeg reden tot klagen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

manondoris schreef:ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij !
In welke gemeente krijg je 1150 bijstand?? Dan ga ik snel verhuizen want hier is de bijstand 1065 netto.

manondoris

sephora30 schreef:
manondoris schreef:ik weet zonder berekening wel dat het klopt choco! 1150 euro bijstand en daar komen huur en zorg toeslag bij !
In welke gemeente krijg je 1150 bijstand?? Dan ga ik snel verhuizen want hier is de bijstand 1065 netto.
weet het niet precies ik dacht dat het zoiets was met kinderen ? maar daar zul je dan gelijk in hebben :wink:

sephora30

WWB met kids is 1065 netto per maand. Daarbij komt 1x per jaar vakantietoeslag bovenop.
Geen cent meer.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:WWB met kids is 1065 netto per maand. Daarbij komt 1x per jaar vakantietoeslag bovenop.
Geen cent meer.
Daar komt dan eventuele toeslagen bij van oa huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebondenbudget, kwijtscheldingen ......

Een persoon die 1500 euro per maand verdient krijgt niet zoveel aan toeslagen maar toch
gaat die persoon dadelijk veel meer betalen voor de inkomensafhankelijke zorgverzekering. :evil:

sephora30

Vogels, WWB is in deze gemeente voor iedereen met kinderen 1065 netto.
Wel krijg je elke maand van de belastingdienst 79 euro heffingskorting.
Maar de netto uitkering is toch echt 1065.

Chocomelk

vogels schreef:@manondoris: jouw bedrag klopt hoor!

Alleenstaande ouder: 889,- + toeslag 254,- = totaal 1143,- excl. vakantietoeslag.

Een echtpaar krijgt zelfs nog meer: 1.270,- euro excl. vakantietoeslag.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html

Wat is die 254 euro aan toeslag ?

Chocomelk

Begrijp er even niets meer van de ene persoon zegt zoveel en de
andere persoon die bijstand heeft zegt weer een ander bedrag, is toch gewoon landelijk en ligt toch niet per gemeente anders ?

Chocomelk

vogels schreef:
Die heffingskorting wordt automatisch in mindering gebracht op je uitkering, maar uiteindelijk kom je dus op een totaal van 1.143,- netto per maand.
Daar komen dan eventuele toeslagen bij van oa huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebondenbudget, kwijtscheldingen ...... :?: :?: :?: :?:

Een persoon die 1500 euro per maand verdient krijgt niet zoveel aan toeslagen maar toch
gaat die persoon dadelijk veel meer betalen voor de inkomensafhankelijke zorgverzekering. :evil:

Chocomelk

vogels schreef:
gaat die persoon dadelijk veel meer betalen voor de inkomensafhankelijke zorgverzekering.
Zo is dat. En die krijgt ook geen kortingspasjes van de gemeente, waarmee je voor weinig geld kunt gaan sporten, sportkleding kan kopen, musea bezoeken, filmpje kan pakken. Allemaal voor zo'n 50% van de kosten. Kinderen naar de middelbare school? Laptopje met randapparatuur: GRATIS.
Kwijtscheldingen kan die hardwerkende sloeber voor een paar rot centen, ook wel vergeten.
Niet normaal ! :evil: :twisted: :evil:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt inderdaad, als ik netto per maand 30 of 40 euro minder zou krijgen kon ik bij mijn gemeente aanspraak maken op de langdurigheidstoeslag, aanvullende zorgverzekering + vergoeding tandartskosten die niet door die aanvulling worden betaald, en een hele hoop andere leuke dingen.

Niet alleen dat, van die 30 of 40 euro blijft niet eens zoveel over, omdat ik minder huurtoeslag krijg vanwege dit hogere inkomen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:
manondoris schreef:is geen oordeel maar een feit!!! jij leest nu eenmaal graag de dingen zoals jij ze lezen wil ! ken jij iemand in de bijstand die gemeentebelasting en of waterschapsbelasting betaald ??? ik namelijk niet :shock:
@ ciske

Nee mandondoris, en wat vogels zegt ...zal mij een worst wezen.

Het gaat om het feit dat er mensen zijn, die oordelen over de mensen die het minder hebben.

sephora30

Voor een alleenstaande ouder zonder goede opleiding is er inderdaad geen financiele stimulans. Sterker nog, als je reiskosten moet maken ga je dr op achteruit.
Niet dat dit een reden zou moeten zijn om in de bijstand te blijven hangen.

Mijn zus is ook zo iemand die met een laag inkomen overal buiten de boot valt. Wat mij betreft zou het verschil tussen werken en uitkering wel groter mogen zijn. Maar dan wel in de zin van de lonen verhogen.

En maak eens een wet die zieke mensen uit die verdomde bijstand haalt :evil:

sephora30

Nou ja hoe je het ook krijgt, als het verschil maar groter wordt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Gesloten