LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
KATTEN

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door KATTEN »

Ja inderdaad
Laat ze maar voor die katten ook belasting heffen
Als een hond bij iemand in de tuin zit te schijten mag dat niet
Iets wat ik overgens heel normaal vind
Maar een kat mag wel bij iemand in de tuin schijten ,gaten maken enz
Ik zou zeggen koop een katten riempje en laat je kat uit
Moeten honden bezitters ook

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn katten zitten al 14 en 15 jaar op een plek waar ze geen overlast voor anderen veroorzaken: ze komen slechts buiten, wanneer ik ze op mijn balkon laat.

Ik heb een goede kattenbak, ik verschoon de boel regelmatig, en zie het nut niet in van kattenbelasting.

mickey m

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door mickey m »

en wat te zeggen over die duizenden kilo's kattenbak-grind...

sjiek

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door sjiek »

En ik zie het nut niet van in om honden belasting te betalen terwijl katten los rond mogen lopen.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

misschien heeft het te maken met het feit dat men de hond niet zindelijk heeft gemaakt maar in de openbare ruimte zijn behoeftes laat doen? Katten horen over het algemeen binnen, doen hun behoefte binnen, behoefte word aangeboden bij het huisvuil en dan hoort de kous af te zijn. Een hond kan je ten eerste geen kurk in zijn achterste douwen tot je bij een uitlaatzone bent, dan, als je er al bent dan doet hij het niet waar hij het moet doen, de asociale eigenaren die de honden bij mensen voor de deur laten kakken en dan in verhouding nog even meerekenen dat een hond meer kakt dan een kat. De hopen van labrador's, bouviers, terriers en deense dogjes zijn niet in verhouding meer met die van een kat, tenzij de kat een directe afstammeling is van een jachtluipaard of tijger.

Ik ben overigens tegen rondzwervende katten.... maar nog meer tegen eigenaren die hun huisdieren laten kakken op plekken waar het niet hoort, of dat nou van een eigewijze kat is of van een hond, ik vind dat er een ruime straf op hoort te staan zoals het bedrag wat er uitgetrokken moet worden om voor 1 hoop de reinigingsdienst in te schakelen om dat op te ruimen.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb een hekel aan honden en katten. Weg er mee, overal overlast en schijt. Katten zijn egocentrische beesten waar je niks aan hebt , ze zijn arrogant en je bent er alleen om hen op hun wenken te bedienen.
Over honden maar helemaal niets te zeggen, vieze stinkende beesten in huis. Bij iedereen die een hond in huis heeft stinkt t als de pest, mensen die de hond hebben hebben het niet eens in de gaten.
Honden zijn er om te beschermen/bewaken van grondgebied en het helpen houden van andere dieren. Hond in huis is zo vies...

oettie

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door oettie »

De heer Vman,

Deze heer heeft groot gelijk, ik denk dat de politeik eens moet gaan nadenken over kattenbelasting net zoals honden belasting.
Wij meoten wel betalen voor onze hond en zijn uitwerpelen.(terecht vindt ik dit ook want onze hond maakt gebruik van gemeenschappelijke ruimte van iedereen.)Maar ook de meeste katten doen dat en zeg nou niet dat mijn kat zit altijd binnen en doet het op de kattenbak, want dat kan je een hond ook leren als je dat wilt, maar de kat doet zijn ontalsting niet alleen in de gemeenschapsruimte maar ook in vele tuinen van direct naast gelegen buren en dat is nog veel erger dan een honddrol in de goot.

Een dierenliefhebber van gelijke rechten en plichten

ba ba

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ba ba »

Nou michelangelo mijn hondje is kleiner dan de meeste katten
Ik betaal honden belasting wat ik op zich niet zo erg vind
de honde belasting word betaald om dat je de hond kan uitlaten op de toe gewezen uitlaat plaatsen
maar als er katten in mijn tuin alles onder schijten ,is normaal
ik zou zeggen laat de katten eigenaren van wie de kat bij een ander in de tuin schijt het zelf op laten ruimen

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

oettie schreef:
Wij meoten wel betalen voor onze hond en zijn uitwerpelen.(terecht vindt ik dit ook want onze hond maakt gebruik van gemeenschappelijke ruimte van iedereen.)Maar ook de meeste katten doen dat en zeg nou niet dat mijn kat zit altijd binnen en doet het op de kattenbak, want dat kan je een hond ook leren als je dat wilt, maar de kat doet zijn ontalsting niet alleen in de gemeenschapsruimte maar ook in vele tuinen van direct naast gelegen buren en dat is nog veel erger dan een honddrol in de goot.
Laat ik nu een kat hebben die niet buiten komt? De stelling dat je het een hond aan kan leren om het in een kattebak te doen is natuurlijk kolder, een weldenkend mens laat zijn hond uit en laat hem dit niet in huis doen op een krant bijvoorbeeld. Het lijkt me niet gezond ook voor zowel hond als mens.

Ik heb niets tegen honden of katten, maar wel tegen de eigenaren die de honden en katten de vrije loop laten en hun ontlasting tot belasting van anderen maken. Ik heb ook een hond gehad hoor, maar ik liet hem in de goot zijn behoefte doen, niet voor de deur van mensen of op de stoep waar men loopt, bij oversteekplaatsen of andere plekken waar je er met je schoenen in kan trappen. Zoals gezegd: voor degenen die hun huisdier (hond of kat) hun behoeftes laat doen op plekken waar dit niet hoort mag best wel een leuke passende straf voor komen.

Ik kan me goed voorstellen dat de overlast in de tuin door kattenontlasting, wat mij betreft mag de eigenaar daar ook op aangesproken worden en mogen er "kosten" zijn voor eigenaar die de kat buiten laat, maar om generaliserend op te treden voor alle katten, dat vind ik te ver gaan omdat slechts een percentage van de katten daadwerkelijk buiten komt.
ba ba schreef:
maar als er katten in mijn tuin alles onder schijten ,is normaal
ik zou zeggen laat de katten eigenaren van wie de kat bij een ander in de tuin schijt het zelf op laten ruimen
Als je mijn post goed had begrepen ben ik het daar mee eens, jouw plezier moet niet een ander zijn last worden, dat geld voor een hoop dingen in het leven, ook hiervoor...

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Quote van Mickey M:

.....en wat te zeggen over die duizenden kilo's kattenbak-grind...

Nou, Mickey, daar betaal ik dus via de gemeentelijke belasting al geld voor. Wij hebben een systeem, waarbij je voor iedere aan de straat geplaatste afvalzak een bedrag moet betalen, bovenop het jaarlijks ingehouden bedrag aan verontreinigings-heffing.

Bovendien is het kattengrind van mij materiaal, dat binnen de kortste keren afbreekt, en zorgt voor nieuwe voedingsstoffen, wanneer het wordt ingezameld op de manier waarop dat in mijn woonplaats gebeurt.

Met andere woorden: het zijn geen steentjes, het is gemaakt van afvalhout. Vraag er maar eens naar in de dierenwinkel, het is het meest milieuvriendelijke kattenbak-materiaal dat er bestaat.

Ik betaal dus al extra, om anderen niet tot last te zijn met het afval dat mijn katten produceren.

kattenkop

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door kattenkop »

ja nou en, gast voor mij
Daar betaal ik toch ook voorplus honden belasting
Dus katten belasting dan ook maar

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zie nog steeds niet in waarom. Als ik redeneer zoals jij, dan moet ik ook goudvissenbelasting, guppiebelasting, kanariebelasting, en dergelijke betalen, of misschien ook wel schildpaddenbelasting, wandelende tak-belasting. Snap je nu dat het onzin is?

belasting

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door belasting »

wWeet je wat onzin is
Dat mijn hondje even groot is als jou kat en dat ik wel belasting moet betalen en jij niet

Ik laat mijn hondje altijd uit bij de honden uitlaat plaatsen
Wat ik overgens normaal vind want niemand hoef of mag last hebben Van mijn hondje
Maar waarom mogen de katten wel in de tuin schijten en de honden niet
terwijl ik €150 honden belasting betaal

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Maar waarom mogen de katten wel in de tuin schijten en de honden niet terwijl ik €150 honden belasting betaal
Ik zou zeggen: een kat mag niet in je tuin kakken, dat heeft niets met hondenbelasting te maken. Je mag je hond ook niet in een ander zijn tuin uitlaten, ook al betaal je hondenbelasting.
Dat mijn hondje even groot is als jou kat en dat ik wel belasting moet betalen en jij niet
Nee, je betaald in principe je hondenbelasting omdat de reinigingsdienst de hondenuitlaatzone's, en de meeste andere plaatsen waar de eigenaar dunkt dat de hond zijn hoop neer mag leggen, reinigt. Dat de gemeente (dat word teminste verondersteld) uitlaatzones regelt en inricht. Daar betaal je voor, niet voor de grote van de hond. De belastingdienst heeft een éénheidsprijs opgesteld aan de hand van een gemiddelde hond, dat is mijn vermoeden, heb je een kleine hond? Dan betaal je teveel maar heb je pech, heb je een kruising tussen een bouvier en een deense dog? Dan heb je mazzel.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens dat katten overlast geven. Heb ook een tuin die als kattentoilet wordt gebruikt door de circa 10 katten uit onze straat. Wist u dat een kat zijn eigen tuin niet bevuilt? En ook zorgt dat een ander zijn domein uit blijft? Zo wordt inderdaad de katloze er de dupe van dat de kattenbezitters hun katjes (overdag) hun gang laten gaan buiten. Ze horen gewoon niet in een woonwijk. Op een boerderij kunnen ze inderdaad wel nuttig zijn.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzin, dus stadsmensen zouden geen huisideren mogen hebben, tenzij het een kanarie is???
Ik vind gewoon dat als je een huisdier bezit daar ook de consequenties voor draagt.
Schijt je hond op de stoep? Dan pak je een zak en je raapt het op of je zorgt hoe dan ook dat het bijv in de goot terecht komt. Ik heb mijn hond aan geleerd om op de putdeksels te piesen, en de grote ontlasting komt idd in de poepbak.
Zo heeft niemand last van mijn hond.

belasting

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door belasting »

michellangelo
Klopt ik betaal honden belasting omdat de gemeente de veldjes schoon houd waar de honden hun behoeften doen.
Tenminste zo hoort het
Dat is dus niet altijd het geval
maar wie houd mijn tuin schoon ,als een of andere kat er weer in zitten poepen ?
En dat is mijn vraag
Ik zou zeggen minder honden belasting ,maar wel katten belasting heffen
Dan hebben ze ons uit eindelijk ook beloond
Wij zitten tenslotte in de katten strond met onze handen
En mijn kinderen ook

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer je mijn berichtjes beter had gelezen, had je gezien dat mijn katten niet buiten komen, en ook geen overlast aan anderen veroorzaken. Honden doen dat over het algemeen wel, hoe klein ze ook zijn. Of hou jij je honden ook alleen maar binnen? Of net als ik, hooguit buiten op het balkon.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

heb je een kruising tussen een bouvier en een deense dog?


Dan moet je PAARDENbelasting betalen......... 8) 8)

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

hondenbelasting is alleen maar in t eleven geroepen zodat niet iedereen 27 honden neemt, je kijkt wel linker uit, kost een hoop geld.
Dus mensen hebben braaf 1 of 2 honden en gelukkig niet meer, zo kan je het aantal honden indammen.
Ik vind dat honden meer overlast geven dan katten, overal ligt stront van de honden op de stoepen, op pleintjes, grasvelden etc. Katten graven meestal een kuil en doen daar hun ontlasting in die in geen verhouding staat met die enorme hondendrollen die je soms ziet liggen.!
Dus hondenbalsting houdt het aantal honden in toom, je denkt nu toch wel iets meer na voordat je nog een hoind aanschaft.
De werld zou er beter uit zien, zeker nederland, met zowiezo de helft minder honden en katten. Bah vieze beesten waarvan de eigenaar (kan t niet indenken maar oke) de lusten heeft en de rest van de mensen de lasten. Honden en katten eigenaren zijn altijd vreselijk egoistisch als het aankomt oop op en aanwerkingen omtrent hondenschijt. 'Ik betaal toch hondenbelasting???!!' Alsof je daarmee een hoop stront van een trapveldje krijgt. Ze bedoelen eigenlijk, ik betaal dus mijn hond mag schijten waar ie maar wil! Niet dus, gelukkig is er hondenbeasting waardoor dit soort figuren niet in de verleiding komen om een hond of 10 aan te schaffen. Omhoog met die belasting, mag van mij!

Gesloten