LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****
Re: ***BROKKENMAFFIA****
geef gewoon 1x in de week een lap pens,andere versvleesdag kan je een NIET compleet diepvriesvlees geven,er zijn goedkope merken inde supermarkt en dat vul je aan met groente,gekookt of gemalen rauw,of rijst of maceroni enz enz dan heb je al 2 dagen anders voer voor je honden wat betaalbaar is.
bij de brokken kan je ook tafelresten geven,doen ze het ook goed op [als je zelf tenminste zelf een beetje gezond eet ]
gewoon een beetje simpel denken tis niet zo moeilijk allemaal,je kan brok en afwisselend vers,zelfklaargemaakt geven
bij de brokken kan je ook tafelresten geven,doen ze het ook goed op [als je zelf tenminste zelf een beetje gezond eet ]
gewoon een beetje simpel denken tis niet zo moeilijk allemaal,je kan brok en afwisselend vers,zelfklaargemaakt geven
Voor een gedeelte vers geven is ook al een heel eind in de richting hoor. Een weekend vers en door de week brok (of andersom ) zou mijn voorkeur hebben. Het spijsverteringsstelsel kan dan optimaal profiteren van het versvlees. Je zou kunnen kijken of er smuldier, Ahv of een ander goedkoper merk te koop is bij de dierenspeciaalzaak of in de supermarkt. Dan ben je ook niet zo duur uit en kan je hond er toh van proberen. Kijk wel naar complete versies, anders moet je even gaan lezen op internet hoe je een basisvoer (bijvoorbeeld alleen kip) met andere dingen kunt aanvullen zodat je toch enigzins 'compleet' uitkomt
Wat geef je nu voor brok. je hoeft niet persé over op een 'natuurlijke' brok (ik snap wat je bedoelt, maar eigenlijk vind ik niets natuurlijk aan een brok), maar ik zou wel kiezen voor een brok met zo weinig mogelijk graan en zonder kleur- geur en smaakstoffen en zonder kunstmatige anti-oxidanten.
groetjes Eva
Wat geef je nu voor brok. je hoeft niet persé over op een 'natuurlijke' brok (ik snap wat je bedoelt, maar eigenlijk vind ik niets natuurlijk aan een brok), maar ik zou wel kiezen voor een brok met zo weinig mogelijk graan en zonder kleur- geur en smaakstoffen en zonder kunstmatige anti-oxidanten.
groetjes Eva
natuurlijk moet je geen honden weg doen om 1 vers te kunnen geven!
maar als je 1 of 2 dagen per week vers doet, gratis botten bij de islamiet
halen, kip kun je ook halen bij de islamiet of bij kipfarms, goed opletten op de üitverkopen"vis haal ik bij de visboer uit hun weggooi emmer, zitten prachtig stuk zalm erin die niet mooi genoeg uit zien voor menselijk comsumptie, dus vis kun je ook graties krijgen, bij de supermarkt heb je ook vis in blik(als het maar in water is)of bij de goedkoopste supermarkt, kabaleau,als je je adressen hebt kun je ook een hele pens halen voor bijna niks.
Als je 2 dagen in de week versvlees doet of verscompleet(kant en klaaar) dan valt het echt reuze mee en heb je een mooi compromie.
Barfen is voor me geen optie, dus ik voer kompleet versvoer met 2 dagen in de week barfen.
maar als je 1 of 2 dagen per week vers doet, gratis botten bij de islamiet
halen, kip kun je ook halen bij de islamiet of bij kipfarms, goed opletten op de üitverkopen"vis haal ik bij de visboer uit hun weggooi emmer, zitten prachtig stuk zalm erin die niet mooi genoeg uit zien voor menselijk comsumptie, dus vis kun je ook graties krijgen, bij de supermarkt heb je ook vis in blik(als het maar in water is)of bij de goedkoopste supermarkt, kabaleau,als je je adressen hebt kun je ook een hele pens halen voor bijna niks.
Als je 2 dagen in de week versvlees doet of verscompleet(kant en klaaar) dan valt het echt reuze mee en heb je een mooi compromie.
Barfen is voor me geen optie, dus ik voer kompleet versvoer met 2 dagen in de week barfen.
ben ik weer heel even..
even een reactie of Gast van 12.55 uur
je schrijft pens en niet compleet versvoer,
oke, de pens is niet zo duur, maar het versvoer moet toch helemaal compleet met toegevoegde vitamientjes enz enz enz enz zijn?????
ik zal eens een keer naar de Aldi ofzo rijden
en wie weet kan ik over een maandje zeggen
''mij honden eten in het weekend lekker vers vlees''
net als ik
even een reactie of Gast van 12.55 uur
je schrijft pens en niet compleet versvoer,
oke, de pens is niet zo duur, maar het versvoer moet toch helemaal compleet met toegevoegde vitamientjes enz enz enz enz zijn?????
ik zal eens een keer naar de Aldi ofzo rijden
en wie weet kan ik over een maandje zeggen
''mij honden eten in het weekend lekker vers vlees''
net als ik
als je brokken wilt blijven voeren, kan dat natuurlijk in combinatie met een lap pens in het wekend, natuurlijk is het veel beter als je compleetvoer doet maar door de pens krijgt je hond alvast goeie dingen binnen.
Ik ben ooit begonnen met brokken en 1x in de week lamshart(en dat vond ik al heel wat )daarna ben ik verder gegaan en heb pens gedaan, daarna ging ik steeds verder en deed ik rauwe kip, toen kwam lanzamehand vis op het menu, en zo steeds verder, daarna ben ik energique gaan voeren in combi met brok(niet op de zelfde dag) daarna ben ik naar de BIbi gegaan en na 3 jaar zoektocht ben ik beland bij Carnibest.
Maar nogmaals ik ben ook begonnen met af en toe een beetje vlees.
ben wel gaan lezen alles wat los en vast was over voer van honden.
En mijn honden zijn me nog dankbaar voor
langzaam beginnen en open staan is een tip.
je kan ook kijken op de site barfplaats, je hoeft nieks te zeggen
gewoon lezen en bv wat tips eruit halen uit de menus
Weet niet als je bij de makro kan maar daar kun je ook goedkoop aan vlees komen.
Er is mischin bij jou in de buurt een zelfslachtende slager? vraag erna daar kun je helemaal goedkoop uit.
Ik ben ooit begonnen met brokken en 1x in de week lamshart(en dat vond ik al heel wat )daarna ben ik verder gegaan en heb pens gedaan, daarna ging ik steeds verder en deed ik rauwe kip, toen kwam lanzamehand vis op het menu, en zo steeds verder, daarna ben ik energique gaan voeren in combi met brok(niet op de zelfde dag) daarna ben ik naar de BIbi gegaan en na 3 jaar zoektocht ben ik beland bij Carnibest.
Maar nogmaals ik ben ook begonnen met af en toe een beetje vlees.
ben wel gaan lezen alles wat los en vast was over voer van honden.
En mijn honden zijn me nog dankbaar voor
langzaam beginnen en open staan is een tip.
je kan ook kijken op de site barfplaats, je hoeft nieks te zeggen
gewoon lezen en bv wat tips eruit halen uit de menus
Weet niet als je bij de makro kan maar daar kun je ook goedkoop aan vlees komen.
Er is mischin bij jou in de buurt een zelfslachtende slager? vraag erna daar kun je helemaal goedkoop uit.
Smile: dat bedoel ik helemaal niet hoor!!! Ik vind het heel goed dat jij jouw honden hebt gehouden!
Ik heb het hier over mensen die een hond aanschaffen zonder zich uberhaupt te verdiepen in het fenomeen hond... Ik ken genoeg mensen die wEl een rashond willen, maar er niet voor willen betalen of willen wachten en dus maar bij een puppyfarm een hond halen; lekker snel en goedkoop. Zo'n mentaliteit, waarbij het 'hebben van een hond' voor de baas belangrijker is dan de behoeftes van de hond zelf vind ik niet goed te keuren.
Maar natuurlijk, je zegt het zelf al, daar zijn legio uitzonderingen op!
Ik heb het hier over mensen die een hond aanschaffen zonder zich uberhaupt te verdiepen in het fenomeen hond... Ik ken genoeg mensen die wEl een rashond willen, maar er niet voor willen betalen of willen wachten en dus maar bij een puppyfarm een hond halen; lekker snel en goedkoop. Zo'n mentaliteit, waarbij het 'hebben van een hond' voor de baas belangrijker is dan de behoeftes van de hond zelf vind ik niet goed te keuren.
Maar natuurlijk, je zegt het zelf al, daar zijn legio uitzonderingen op!
Mogens Eliasen woont in Canada, is van Deense afkomst en voert al langer dan 30 jaar rauw aan zijn honden.
Hij is cum laude afgestudeerd als chemicus aan de Universiteit van Ahaus in Denemarken en heeft het trainingsprogramma dat het Deense leger gebruikt voor SARhonden, ontwikkeld in de periode dat hij beroepsmilitair was. Zijn leermeesters waren mensen als Konrad Lorenz, Truemmler en Anders Hallgrenn. Daarnaast heeft hij samen met een Deense dierenarts workshops en lezingen gegeven aan hondenbegeleiders en hondentrainers in Denemarken over voeding en verzorging van honden. Meer info is te vinden op: http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/?camp=26_tr
Hij is cum laude afgestudeerd als chemicus aan de Universiteit van Ahaus in Denemarken en heeft het trainingsprogramma dat het Deense leger gebruikt voor SARhonden, ontwikkeld in de periode dat hij beroepsmilitair was. Zijn leermeesters waren mensen als Konrad Lorenz, Truemmler en Anders Hallgrenn. Daarnaast heeft hij samen met een Deense dierenarts workshops en lezingen gegeven aan hondenbegeleiders en hondentrainers in Denemarken over voeding en verzorging van honden. Meer info is te vinden op: http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/?camp=26_tr
-
Heeee waar heb ik dit eerder gezien kom zelf eens met iets origineels en geen uit gekauwde koek uit de USA ,Canada of Denemarken.
-
Of een hond het lekker vindt .mmm
daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken
over het algemeen vinden honden een verse maaltijd héérlijk!
bijvoorbeeld de geur van vuile pens.. de meeste mensen vinden het vreselijk stinken ..maar voor een hond is dat luchtje onweerstaanbaar!
Je zou eventueel geleidelijk over kunnen schakelen . langzaam aan. niets overhaasten.
Op www.barfplaats.nl staan hele nuttige tips hoe je van brokken naar vers kunt omschakelen.Zo kun je langzaam afbouwen tot de hond gewend is aan vers en rauw.
maar je moet er wel rekening mee houden dat een hond die van brokken naar vers gaat eerst een beetje last kan krijgen van diarree, omdat eventuele afvalstoffen eerst afgevoerd moeten worden.
ook kan een hond met veel afvalstoffen ( hoe langer de hond brokken heeft gehad hoe meer afvalstoffen) last krijgen van haaruitval, een beetje jeuk en hij kan in enkele gevallen een beetje gaan overgeven.
kortom de gebruikelijke symptomen van een "ontgiftings proces"
dit is normaal, hij moet er even doorheen, dit is gezond en het is van korte duur.
maar rustig aan, niets overhaasten en de algehele conditie van je hondje goed in de gaten houden natuurlijk.
je krijgt er iets heel moois voor terug.
een kern gezonde hond met een betere vacht , wittere tanden, die een kleine hoeveelheid geurloze ontlasting produceert, minder last heeft van vlooien en teken en allergieen, geen hondegeur meer heeft in de slechte zin des woords en die met liefde de bodem uit zijn bak vreet
wat ook frappeert dat IEDEREEN die zijn hond met succes heeft overgezet op vers, en die de voordelen van vers met eigen ogen heeft gezien NOOIT meer terug gaat naar een Brok.
kortom een verwaarloos aantal recidivisten dus
Ps.... er was iemand die prins brokjes voerde en wellicht vers wilde gaan proberen?
Prins is een van de naar ik weet eerste brokkenfabrikant die nu zef ook naast het assortiment brokken een versvleesvoeding propageert en verkoopt!
op hun website hebben ze er veel informatie over!!
daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken
over het algemeen vinden honden een verse maaltijd héérlijk!
bijvoorbeeld de geur van vuile pens.. de meeste mensen vinden het vreselijk stinken ..maar voor een hond is dat luchtje onweerstaanbaar!
Je zou eventueel geleidelijk over kunnen schakelen . langzaam aan. niets overhaasten.
Op www.barfplaats.nl staan hele nuttige tips hoe je van brokken naar vers kunt omschakelen.Zo kun je langzaam afbouwen tot de hond gewend is aan vers en rauw.
maar je moet er wel rekening mee houden dat een hond die van brokken naar vers gaat eerst een beetje last kan krijgen van diarree, omdat eventuele afvalstoffen eerst afgevoerd moeten worden.
ook kan een hond met veel afvalstoffen ( hoe langer de hond brokken heeft gehad hoe meer afvalstoffen) last krijgen van haaruitval, een beetje jeuk en hij kan in enkele gevallen een beetje gaan overgeven.
kortom de gebruikelijke symptomen van een "ontgiftings proces"
dit is normaal, hij moet er even doorheen, dit is gezond en het is van korte duur.
maar rustig aan, niets overhaasten en de algehele conditie van je hondje goed in de gaten houden natuurlijk.
je krijgt er iets heel moois voor terug.
een kern gezonde hond met een betere vacht , wittere tanden, die een kleine hoeveelheid geurloze ontlasting produceert, minder last heeft van vlooien en teken en allergieen, geen hondegeur meer heeft in de slechte zin des woords en die met liefde de bodem uit zijn bak vreet
wat ook frappeert dat IEDEREEN die zijn hond met succes heeft overgezet op vers, en die de voordelen van vers met eigen ogen heeft gezien NOOIT meer terug gaat naar een Brok.
kortom een verwaarloos aantal recidivisten dus
Ps.... er was iemand die prins brokjes voerde en wellicht vers wilde gaan proberen?
Prins is een van de naar ik weet eerste brokkenfabrikant die nu zef ook naast het assortiment brokken een versvleesvoeding propageert en verkoopt!
op hun website hebben ze er veel informatie over!!
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 23 jan 2004 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Oh ja.. dat was ik nog even vergeten te melden.
ik krijg als fokker van ruwhaar teckels zijnde ook vragen van mensen of ze hun bejaarde hond nog kunnen overzetten op een vers en rauw dieet.
de pups die ik verkoop , die afgespeend zijn op vers dat is natuurlijk een heel ander verhaal, die zijn kerngezond en hebben een enorme mentale en fysieke voorsprong vergeleken bij hun brokkenetende soortgenootjes...
Maar een bejaarde hond ?....dat is een afweging die je moet maken. Heeft het nog wel zin?
het ontgiftingsproces van een oude hond die zijn hele leven brokken heeft gehad kan dermate zijn dat je je moet afvragen of je dat je hondje nog wel aan moet doen...
een gezonde jonge hond kan over het algemeen zonder problemen op een verse voeding overgezet worden, maar ook jongere honden die een aanzienlijke medische geschiedenis hebben, veel maag en darmklachten, alvleesklierproblemen, veel antibiotica kuren die mag je nimmer zonder begeleiding cold turkey overzetten op een vers dieet.
dan kun je niet voorzichtig genoeg zijn en ik zou in zo'n geval de hulp in roepen van een expert , en dan verwijs ik wederom naar barfplaats, of een dierenarts die een rauwe voeding ondersteunt...
Ik weet het .. moeilijk te vinden.. maar ze bestaan gelukkig wél!
ik krijg als fokker van ruwhaar teckels zijnde ook vragen van mensen of ze hun bejaarde hond nog kunnen overzetten op een vers en rauw dieet.
de pups die ik verkoop , die afgespeend zijn op vers dat is natuurlijk een heel ander verhaal, die zijn kerngezond en hebben een enorme mentale en fysieke voorsprong vergeleken bij hun brokkenetende soortgenootjes...
Maar een bejaarde hond ?....dat is een afweging die je moet maken. Heeft het nog wel zin?
het ontgiftingsproces van een oude hond die zijn hele leven brokken heeft gehad kan dermate zijn dat je je moet afvragen of je dat je hondje nog wel aan moet doen...
een gezonde jonge hond kan over het algemeen zonder problemen op een verse voeding overgezet worden, maar ook jongere honden die een aanzienlijke medische geschiedenis hebben, veel maag en darmklachten, alvleesklierproblemen, veel antibiotica kuren die mag je nimmer zonder begeleiding cold turkey overzetten op een vers dieet.
dan kun je niet voorzichtig genoeg zijn en ik zou in zo'n geval de hulp in roepen van een expert , en dan verwijs ik wederom naar barfplaats, of een dierenarts die een rauwe voeding ondersteunt...
Ik weet het .. moeilijk te vinden.. maar ze bestaan gelukkig wél!
die PRINS was ikke
maar het vers vlees van PRINS is voor mij al helemaal onbetaalbaar
morgen ga ik bij een goedkope supermarkt kijken wat ze hebben liggen.
misschien dat ik de honden op zat&zondag op vlees kan zetten
veel inslaan kan ook niet
ik heb namelijk een super klein goedkoop koelkastje met zo'n vriesvakje waar net 2 broden in kunnen
prettig weekend
maar het vers vlees van PRINS is voor mij al helemaal onbetaalbaar
morgen ga ik bij een goedkope supermarkt kijken wat ze hebben liggen.
misschien dat ik de honden op zat&zondag op vlees kan zetten
veel inslaan kan ook niet
ik heb namelijk een super klein goedkoop koelkastje met zo'n vriesvakje waar net 2 broden in kunnen
prettig weekend
het vers vlees van Prins is het zelfde als energique, allen energique kost 2 xzo weinig.
Ik heb zelf Prins gebelt, en info gevraagd over Prins en energique, nou het was een beetje scanant,ze gaven gewoon toe dat het zelfde produkt is als energique, je betaalt allen meer voor de mooiere doos.
Kijk en dat is weer een brokken fabrikant die alleen aan hun winst denken!
Ik heb zelf Prins gebelt, en info gevraagd over Prins en energique, nou het was een beetje scanant,ze gaven gewoon toe dat het zelfde produkt is als energique, je betaalt allen meer voor de mooiere doos.
Kijk en dat is weer een brokken fabrikant die alleen aan hun winst denken!
-
stelletje opportunisten...tja...dat blijkt dan wel weer!
tjonge jonge......
tjonge jonge......
Op zich toch niks mis mee, dat iemand die beroepsmatig met voer bezig is winst wil maken. Je denkt toch niet dat merken als Bibi, Energique, Carnibest, Duck, etc. alleen vanuit een idealistisch oogpunt vers op de markt brengen? Dit is niet echt een onpartijdige opmerking lijkt me. Overigens vind ik Prins een prima voer, vergeleken bij vele andere brokkenmerken. Althans, voor een brok dan...Kijk en dat is weer een brokken fabrikant die alleen aan hun winst denken!
richard
-
is ook helemaal niets mis mee en op dat punt onderscheiden ze zich inderdaad niet van de de door jou genoemde versvlees fabrikanten,Op zich toch niks mis mee, dat iemand die beroepsmatig met voer bezig is winst wil maken.
maar.... de samenstelling niet veranderen en alleen de prijs verdubbelen.. het is begrijpelijk dat dat vraagtekens oproept.
veel energique voerders vinden dit een beetje eigenaardig.
maar... prins is een nieuwe weg ingeslagen met zijn versvleesvoedingen, en laat op deze manier veel mensen kennis maken met het feit dat er zoiets is als " vers" en zoals eerder gezegd, ik juich dat van harte toe!
lupa nog hartelijk dank en de twee honden vinden het heerlijk dus ga ik door met vers voer.En ze gaan er goed op.
Wij zijn er heel blij mee.Ga zo door en we hebben veel keuze hier dus we gaan er voor en ze zijn ook niet zo duur.
Groetjes Sander
-
applaus voor Sander en Lupa
O ja naomi ik ga ook een boek kopen over barf en goed lezen en daarna kan ik het gaan kombineren want eerst moeten de honden volledig gewend zijn dus vandaar dat ik eerst ga lezen en het bekijken
Misschien dat ik dan wat vraagjes hebt maar dat merk je dan vanzelf.We zijn nu zo bezig en deze honden zjn nog jong en dat is een gunstig teken.
Groetjes naomi en tot horens Sander
nou Sander ik ben heel blij dat je het toch gedurft hebt om even van koers te veranderen, ik denk dat je honden ook jou heel dankbaar zullen zijn, probeer je nu verder in het versvlees te verdiepen, probeer straks menus zelf te stellen, niet schrikken als je honden mischin wat magerder worden, dat is normaal vet wordt omgezet in spiermassa,schrik niet als je honden even aan de dunne zijn, dat is ook vrij normaal, niet iedere hond gaat aan de dunne, maar het is wel het vermelden waard.
succes ermee
succes ermee