LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?
Re: Euphony: ervaringen van mensen?
Boehoe, iedereen is tegen mij. Terwijl ik gewoon wil verkopen. Uh, ik bedoel, gewoon mensen wil helpen met besparen. Of nee, wacht, toch gewoon wil verkopen. Nee, wacht, dat pikken de klanten niet. Ik wil gewoon mensen helpen besparen. Toch, ja, nee, ik moet natuurlijk wel verkopen, dus toch geen klanten helpen? Hè, nou weet ik het niet meer. Iedereen is alleen maar negatief over euphony en dat is niet eerlijk. Boehoe.
Je valt keihard door de mand!!! Mijn werk bestaat uit vele aspecten een daarvan is verkoper!! Ik ben daar trots op!!! Daar is ook helemaal niks mis mee!!!!!!Euphony wordt helemaal de grond in geboord totaal onnodig in vele gevallen.kuklos schreef:Boehoe, iedereen is tegen mij. Terwijl ik gewoon wil verkopen. Uh, ik bedoel, gewoon mensen wil helpen met besparen. Of nee, wacht, toch gewoon wil verkopen. Nee, wacht, dat pikken de klanten niet. Ik wil gewoon mensen helpen besparen. Toch, ja, nee, ik moet natuurlijk wel verkopen, dus toch geen klanten helpen? Hè, nou weet ik het niet meer. Iedereen is alleen maar negatief over euphony en dat is niet eerlijk. Boehoe.
Wat voor werk doe je ?
Jolijn ik snap het begrip sales.Jolijn schreef:Ja, sales, verkoop.
Mijn broertje verdiend op deze manier z'on 5.500,-- pm. Puur alleen diensten schrijven...
Hoe verdien je je brood met een reguliere winkeL
"O puur alleen je producten verkopen".
Verkopen dus, daar heb je niet alleen een verkoper bij nodig.
Wat is er zo bijzonder aan het werven van klanten.
Er worden zakelijke afspraken gemaakt, waar de eigenaar toestemming voor geeft. Daarna moet de eigenaar toestemming geven aan het voorstel. Wat is hier negatief aan dan ??
@yakkes77, hoezo val ik nu weer keihard door de mand? Jij bent hier toch diegene die steeds weer moet toegeven dat iets wat je eerder hebt gezegd niet klopt of anderen goedkoper zijn?
Trouwens, zolang jij newmickey blijft schrijven in plaats van newmikey blijf ik jou yakkes noemen. Duidelijk? Als jij niet voldoende respect voor iemand kan opbrengen om diens nickname goed te schrijven kan ik dat ook niet bij jou.
Verder, waarom maakt mijn beroep uit? Het gaat hier over mlm en specifiek euphoney mlm. Waarom moet ook jij weer net als alle mlm-ers die je voorgingen het over de persoon die kritiek levert hebben in plaats van over de kritiek zelf?
Trouwens, zolang jij newmickey blijft schrijven in plaats van newmikey blijf ik jou yakkes noemen. Duidelijk? Als jij niet voldoende respect voor iemand kan opbrengen om diens nickname goed te schrijven kan ik dat ook niet bij jou.
Verder, waarom maakt mijn beroep uit? Het gaat hier over mlm en specifiek euphoney mlm. Waarom moet ook jij weer net als alle mlm-ers die je voorgingen het over de persoon die kritiek levert hebben in plaats van over de kritiek zelf?
Laat maar, je snapt blijkbaar het punt dat ik wil maken niet.yekki77 schreef:Jolijn ik snap het begrip sales.Jolijn schreef:Ja, sales, verkoop.
Mijn broertje verdiend op deze manier z'on 5.500,-- pm. Puur alleen diensten schrijven...
Er worden zakelijke afspraken gemaakt, waar de eigenaar toestemming voor geeft. Daarna moet de eigenaar toestemming geven aan het voorstel. Wat is hier negatief aan dan ??
Maar fijn dat het werven van klanten niets bijzonders is, fijn dat elk persoon die jij benadert meteen ja zegt zodat jij (of je broertje) meteen een dienst kan uitschrijven.
Als iemand ja zegt tegen je broertje, zegt 'ie dan ook ja tegen jou?
Je snapt nog steeds het probleem niet he?yekki77 schreef:Je valt keihard door de mand!!! Mijn werk bestaat uit vele aspecten een daarvan is verkoper!! Ik ben daar trots op!!! Daar is ook helemaal niks mis mee!!!!!!Euphony wordt helemaal de grond in geboord totaal onnodig in vele gevallen.kuklos schreef:Boehoe, iedereen is tegen mij. Terwijl ik gewoon wil verkopen. Uh, ik bedoel, gewoon mensen wil helpen met besparen. Of nee, wacht, toch gewoon wil verkopen. Nee, wacht, dat pikken de klanten niet. Ik wil gewoon mensen helpen besparen. Toch, ja, nee, ik moet natuurlijk wel verkopen, dus toch geen klanten helpen? Hè, nou weet ik het niet meer. Iedereen is alleen maar negatief over euphony en dat is niet eerlijk. Boehoe.
Wat voor werk doe je ?
Natuurlijk is er niets mis met het zijn van verkoper.. Als jij een produkt verkoopt, is daar niets mis mee.. Het probleem waar het bij Euphony in zit zijn de trucjes, de verzwijgingen, omdraaiingen en leugens die erbij komen.
Continu wordt bij de produkten van Euphony beweerd dat de produkten:
* nergens goedkoper zijn ( letterlijk jouw woorden )
* De beste die er zijn
* Kwalitatief veel beter dan de rest
* Mensen per definitie laten besparen
* Er zijn om mensen te helpen ( en niet om aan te verdienen )
en ga zo maar door..
Ook jij hebt inmiddels een paar bewerigen gedaan die onwaar bleken te zijn. DAAR zit het probleem.
En als je nu de 1e was, dan viel het nog mee. Maar je bent inmiddels nummer zoveel die met exact hetzelfde verhaaltje aan komt zetten en exact dezelfde teksten.
Daar zit het probleem !
Wel je op houden met die stereotypering MLM persoon. Ik speel het namelijk helemaal niet op de persoon. Ik word ineens ordinair, leugenachtig en twijfelachtig bestempeld. Jullie slaan compleet door om jullie gelijk te halen. Ik vraag mij dan af wat jullie in het dagelijks leven zijn ???kuklos schreef:@yakkes77, hoezo val ik nu weer keihard door de mand? Jij bent hier toch diegene die steeds weer moet toegeven dat iets wat je eerder hebt gezegd niet klopt of anderen goedkoper zijn?
Trucjes en leugens dat zijn zware beschuldigingen. Jij scheert alle vertegenwoordigers van Euphony over een kam ?? Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten. Om mij te beschuldigen van deze vervelende kwesties gaat me wat ver. De arrogantie alleen al!!!angel1978 schreef:Je snapt nog steeds het probleem niet he?yekki77 schreef:Je valt keihard door de mand!!! Mijn werk bestaat uit vele aspecten een daarvan is verkoper!! Ik ben daar trots op!!! Daar is ook helemaal niks mis mee!!!!!!Euphony wordt helemaal de grond in geboord totaal onnodig in vele gevallen.kuklos schreef:Boehoe, iedereen is tegen mij. Terwijl ik gewoon wil verkopen. Uh, ik bedoel, gewoon mensen wil helpen met besparen. Of nee, wacht, toch gewoon wil verkopen. Nee, wacht, dat pikken de klanten niet. Ik wil gewoon mensen helpen besparen. Toch, ja, nee, ik moet natuurlijk wel verkopen, dus toch geen klanten helpen? Hè, nou weet ik het niet meer. Iedereen is alleen maar negatief over euphony en dat is niet eerlijk. Boehoe.
Wat voor werk doe je ?
Natuurlijk is er niets mis met het zijn van verkoper.. Als jij een produkt verkoopt, is daar niets mis mee.. Het probleem waar het bij Euphony in zit zijn de trucjes, de verzwijgingen, omdraaiingen en leugens die erbij komen.
Continu wordt bij de produkten van Euphony beweerd dat de produkten:
* nergens goedkoper zijn ( letterlijk jouw woorden )
* De beste die er zijn
* Kwalitatief veel beter dan de rest
* Mensen per definitie laten besparen
* Er zijn om mensen te helpen ( en niet om aan te verdienen )
en ga zo maar door..
Ook jij hebt inmiddels een paar bewerigen gedaan die onwaar bleken te zijn. DAAR zit het probleem.
En als je nu de 1e was, dan viel het nog mee. Maar je bent inmiddels nummer zoveel die met exact hetzelfde verhaaltje aan komt zetten en exact dezelfde teksten.
Daar zit het probleem !
* Wij zijn goedkoper als UPC, Ziggo en KPN met friends and family zijn we inderdaad de goedkoopste.
* Ik heb helemaal niet gezegd dat wij de beste zijn integendeel. (lees even terug) Kwalitatief is iets anders dan beste
* Ik breng niet overal besparing. Dat zou een utopie zijn. (wie zegd dat ??)
* Helpen !!?? Ik geen een keer het woord helpen genoemd. Wij brengen soms besparing en ik verdien daar harde euro's mee!!! Niks geheimzinnigs aan hoor. Ik ben zelfs transparant naar de klant wat ik verdien. Zoals ik al zei ik ben geen dokter die vrijwilligers werk in Afrika doe.
Mens, ik ben een top verkoper!! Daar zijn er weinig van. Ik ben voor elke onderneming een aanwinst.Jolijn schreef:Laat maar, je snapt blijkbaar het punt dat ik wil maken niet.yekki77 schreef:Jolijn ik snap het begrip sales.Jolijn schreef:Ja, sales, verkoop.
Maar fijn dat het werven van klanten niets bijzonders is, fijn dat elk persoon die jij benadert meteen ja zegt zodat jij (of je broertje) meteen een dienst kan uitschrijven.
Dit heeft niks met arrogantie te maken!!! Ik ben al jaren succesvol in wat ik doe. Nee, ik ben niet rijk!!!
Zoals reeds gezegd: dacht jij dat je het wiel had uitgevonden? Je bent nummer zoveel die met exact dezelfde verhaaltjes komt aanzetten, verhaaltjes die wel gefotocopieerd lijken te zijn van die opzwepende meetings waar jullie met die propaganda volgepompt worden. Dezelfde verhalen, dezelfde verontwaardigde reactie, dezelfde excuses, yada yada yada...yekki77 schreef: Trucjes en leugens dat zijn zware beschuldigingen. Jij scheert alle vertegenwoordigers van Euphony over een kam ?? Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten. Om mij te beschuldigen van deze vervelende kwesties gaat me wat ver. De arrogantie alleen al!!!
Ontkracht en ontmaskerd als platte leugen.* Wij zijn goedkoper als UPC, Ziggo en KPN met friends and family zijn we inderdaad de goedkoopste.
Zeg dat nu nog eens, maar dan langzaam: "kwalitatief is iets anders dan beste"? Prrffttt...Kwaliteit en vakkennis blijkt juist de achilleshiel van dit bedrijf. Wat weet jij eigenlijk van je product? Zo te zien aan de afgelopen tig pagina's niet veel eigenlijk.* Ik heb helemaal niet gezegd dat wij de beste zijn integendeel. (lees even terug) Kwalitatief is iets anders dan beste
Dus de term "kwalitatief hoogstaande en aantrekkelijk geprijsde diensten voor telecommunicatie en energie" komt je niet bekend voor? Of "Bespaar op de diensten die je elke dag gebruikt"? Wat te denken van "Via Euphony kan u aanzienlijk besparen op uw kosten voor vaste en mobiele telefonie, internettoegang, Digitale televisie, elektriciteit en aardgas"?* Ik breng niet overal besparing. Dat zou een utopie zijn. (wie zegd dat ??)
* Helpen !!?? Ik geen een keer het woord helpen genoemd. Wij brengen soms besparing en ik verdien daar harde euro's mee!!! Niks geheimzinnigs aan hoor. Ik ben zelfs transparant naar de klant wat ik verdien. Zoals ik al zei ik ben geen dokter die vrijwilligers werk in Afrika doe.
Maar soi, jij stelt dus nu dat het bovenstaande niet waar is en? dat wij ons vergissen
@yakkes77, misschien zou je eens kunnen beginnen met een consistent en consequent verhaal.
newmikey schreef:Zoals reeds gezegd: dacht jij dat je het wiel had uitgevonden? Je bent nummer zoveel die met exact dezelfde verhaaltjes komt aanzetten, verhaaltjes die wel gefotocopieerd lijken te zijn van die opzwepende meetings waar jullie met die propaganda volgepompt worden. Dezelfde verhalen, dezelfde verontwaardigde reactie, dezelfde excuses, yada yada yada...yekki77 schreef: Trucjes en leugens dat zijn zware beschuldigingen. Jij scheert alle vertegenwoordigers van Euphony over een kam ?? Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten. Om mij te beschuldigen van deze vervelende kwesties gaat me wat ver. De arrogantie alleen al!!!
Ontkracht en ontmaskerd als platte leugen.* Wij zijn goedkoper als UPC, Ziggo en KPN met friends and family zijn we inderdaad de goedkoopste.
Daar gaan we weer. Ik zie weer een hele boel bla bla zonder inhoudelijk argumenten.
UPC 30 mb voordeel 47,50,-- http://www.upc.nl/pakketten/alles-in-1- ... -met-30mb/
Ziggo 60 mb plus 53,95,-- https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus
KPN 40 mb 56,95 http://www.kpn.com/prive/pakketten.htm
Euphony 30 mb 46,95,-- https://www.euphony.nl/site/allesineen/ ... AND%20(NL)
Lever je als klant drie klanten aan krijg je een prijs van 41,70 euro elke maand. Uiteraard als de klanten klant blijven.Zeg dat nu nog eens, maar dan langzaam: "kwalitatief is iets anders dan beste"? Prrffttt...Kwaliteit en vakkennis blijkt juist de achilleshiel van dit bedrijf. Wat weet jij eigenlijk van je product? Zo te zien aan de afgelopen tig pagina's niet veel eigenlijk.* Ik heb helemaal niet gezegd dat wij de beste zijn integendeel. (lees even terug) Kwalitatief is iets anders dan beste
De postcode checker voorkomt de meeste problemen. Deze bepaald of de bandbreedte genoeg is voor het HD ontvangst.
Dus de term "kwalitatief hoogstaande en aantrekkelijk geprijsde diensten voor telecommunicatie en energie" komt je niet bekend voor? Of "Bespaar op de diensten die je elke dag gebruikt"? Wat te denken van "Via Euphony kan u aanzienlijk besparen op uw kosten voor vaste en mobiele telefonie, internettoegang, Digitale televisie, elektriciteit en aardgas"?* Ik breng niet overal besparing. Dat zou een utopie zijn. (wie zegd dat ??)
Dit is gewoon een reclame uiting die elk bedrijf gebruikt. Tuurlijk kunnen wij niet overal besparing brengen. KPN levert prima kwaliteit in vergelijking met Ziggo en UPC. De bitrate van de TV ligt iets lager, maar dit is minimaal. Als klanten het beste van het beste willen ontvangen qua televisie zijn ze bij ons aan het verkeerde adres.
Maar soi, jij stelt dus nu dat het bovenstaande niet waar is en? dat wij ons vergissen
Het staat er wel, die waarheid, tussen alle blabla maar het is moeilijk te vinden. Dus Euphony bespaart niet en levert mindere kwaliteit. Wat mij betreft is daarmee de verdere discussie vrij nutteloos geworden.yekki77 schreef:Tuurlijk kunnen wij niet overal besparing brengen. De bitrate van de TV ligt iets lager. Als klanten het beste van het beste willen ontvangen qua televisie zijn ze bij ons aan het verkeerde adres.
Je kan alleen maar een beetje met woorden goochelen.
De discussie is niet gesloten.
Wij leveren gelijkwaardig internet met betere ping tijden dan kabel. Wij leveren voip maar met 60 keer de eerste 2 minuten gratis bellen(2 uur) gratis. We leveren HD tv deze ligt op 720 en bij de kabel leveranciers 1080. Het is dus gewoon een gelijkwaardig product.
Wij leveren niet altijd besparing aangezien sommige mensen analoge tv hebben samen met Tele2 basis internet. Als mensen geen behoefte hebben aan interactieve tv en telefonie zijn we dus gewoon niet goedkoper. 80 % van de mensen hebben een 3-1 pakket en wij zijn dan vaak veel goedkoper vooral de ouwe pakketten die ze hebben van UPC bedragen van 75,-- zijn geen uitzondering.
Wij leveren gelijkwaardig internet met betere ping tijden dan kabel. Wij leveren voip maar met 60 keer de eerste 2 minuten gratis bellen(2 uur) gratis. We leveren HD tv deze ligt op 720 en bij de kabel leveranciers 1080. Het is dus gewoon een gelijkwaardig product.
Wij leveren niet altijd besparing aangezien sommige mensen analoge tv hebben samen met Tele2 basis internet. Als mensen geen behoefte hebben aan interactieve tv en telefonie zijn we dus gewoon niet goedkoper. 80 % van de mensen hebben een 3-1 pakket en wij zijn dan vaak veel goedkoper vooral de ouwe pakketten die ze hebben van UPC bedragen van 75,-- zijn geen uitzondering.
Ook deze vergelijking slaat weer nergens op.yekki77 schreef:Je kan alleen maar een beetje met woorden goochelen.
Er zijn zat mensen goedkoper uit MET interactieve tv en bellen.. Euphony is dan eigenlijk gewoon een duur produkt!
Heb je eigenlijk einig idee wàt je zegt of kakel je een promotieslogan na? (met woorden goochelen 1)yekki77 schreef:Wij leveren gelijkwaardig internet met betere ping tijden dan kabel.
Zeg dat nu nòg eens, maar dan langzaam? 720 is gelijkwaardig aan 1080? Wie probeer jij nu te belazeren?(met woorden goochelen 2)We leveren HD tv deze ligt op 720 en bij de kabel leveranciers 1080. Het is dus gewoon een gelijkwaardig product.
Nee, jullie leveren bijna nooit besparing omdat jullie slechts een reseller van bestaande pakketten zijn en dus per definitie achter andere aanbieders aanlopen. (met woorden goochelen 3)Wij leveren niet altijd besparing aangezien sommige mensen analoge tv hebben samen met Tele2 basis internet.
Maar in alle vergelijkingen die jij hebt laten zien, ben je alleen goedkoper met een pakket met langzamere snelheden - je enige vergelijking tot nu toe bevatte een vergelijking tussen een 30Mb pakket van jezelf en 40-60 Mb pakketten van andere aanbieders. Het gaat dus helemaal niet om Euphony tegenover analoog zoals je hier probeert te insinueren. (met woorden goochelen 4)Als mensen geen behoefte hebben aan interactieve tv en telefonie zijn we dus gewoon niet goedkoper.
Dit zijn loze kreten waar géén enkele onderbouwing voor is. De pakketten van rond de €75 van andere aanbieders inclusief Ziggo en UPC zijn 100Mb pakketten met extra zenderpakketten waar je niet eens Euphony mee moet willen vergelijken want die markt bevat veeleisende, hoge kwaliteit verwachtende consumenten - wel de láátste markt waar Euphony überhaupt in wil operen. (met woorden goochelen 5)80 % van de mensen hebben een 3-1 pakket en wij zijn dan vaak veel goedkoper vooral de ouwe pakketten die ze hebben van UPC bedragen van 75,-- zijn geen uitzondering.
Prima, fijn, mooi. Nu nog (beter) leren lezen/luisteren naar wat iemand schrijft/zegt.yekki77 schreef:Mens, ik ben een top verkoper!! Daar zijn er weinig van. Ik ben voor elke onderneming een aanwinst.Jolijn schreef: Laat maar, je snapt blijkbaar het punt dat ik wil maken niet.
Dit heeft niks met arrogantie te maken!!! Ik ben al jaren succesvol in wat ik doe. Nee, ik ben niet rijk!!!
Is de bouw misschien iets voor jou? Of jij voor de bouw? Gaat niet zo best in de sector, maar het is wellicht een kwestie van 'gewoon huizen blijven bouwen'.
mmm als je het zo leest, dan zijn er wat vreemde conclusies te trekken( volledig voor mijn rekening ):
Wil je de beste kwaliteit, dan moet je niet Euphony hebben.. Die is weliswaar redelijk tot goed, maar zeker niet het beste:
Wil je het goedkoopste zijn, dan moet je niet bij Euphony zijn. De prijzen zijn meer dan redelijk, dat is zo, maar het is absoluut niet het goedkoopste.
De vraag is dan waarom je dan wel Euphony zou kiezen... De enige reden die ik kan verzinnen is dat je dat alleen doet als je de tussenpersoon ( lees verkoper ) ook een aardigheidje gunt aangezien die aan de verkoop verdient. Dat wil dus zeggen dat jij het bestaan van de verkoper betaalt en je daarvoor een duurder product neemt, dan dat je zou krijgen als je rechtstreeks zou afnemen. Waarom je dat zou doen is mij niet helder, kan alleen onwetendheid als reden verzinnen ! ( oh jah, of je bent in een verkooppraatje getrapt ).
Wil je de beste kwaliteit, dan moet je niet Euphony hebben.. Die is weliswaar redelijk tot goed, maar zeker niet het beste:
Natuurlijk betaal je daar dan ook voor, maar dat is altijd zo als je het beste wilt.We leveren HD tv deze ligt op 720 en bij de kabel leveranciers 1080
Wil je het goedkoopste zijn, dan moet je niet bij Euphony zijn. De prijzen zijn meer dan redelijk, dat is zo, maar het is absoluut niet het goedkoopste.
Wil je exact dezelfde specificaties, maar een stuk voordeliger, dan zou je bijvoorbeeld naar 3 of 4 in 1 van Telfort kunnen kijken. Beduidend goedkoper dan Euphony en ook de produkten van KPN ( gewoon een dochter van ).Ik breng niet overal besparing. Dat zou een utopie zijn.
De vraag is dan waarom je dan wel Euphony zou kiezen... De enige reden die ik kan verzinnen is dat je dat alleen doet als je de tussenpersoon ( lees verkoper ) ook een aardigheidje gunt aangezien die aan de verkoop verdient. Dat wil dus zeggen dat jij het bestaan van de verkoper betaalt en je daarvoor een duurder product neemt, dan dat je zou krijgen als je rechtstreeks zou afnemen. Waarom je dat zou doen is mij niet helder, kan alleen onwetendheid als reden verzinnen ! ( oh jah, of je bent in een verkooppraatje getrapt ).
Telfort heeft hiermee een hele scherpe prijs !!! Als men voor een 3-1 pakket gaat wil men ook bellen anders hadden ze een 2-1 pakket genomen. (TV en Internet)angel1978 schreef:mmm als je het zo leest, dan zijn er wat vreemde conclusies te trekken( volledig voor mijn rekening ):
Wil je de beste kwaliteit, dan moet je niet Euphony hebben.. Die is weliswaar redelijk tot goed, maar zeker niet het beste:Natuurlijk betaal je daar dan ook voor, maar dat is altijd zo als je het beste wilt.We leveren HD tv deze ligt op 720 en bij de kabel leveranciers 1080
Wil je het goedkoopste zijn, dan moet je niet bij Euphony zijn. De prijzen zijn meer dan redelijk, dat is zo, maar het is absoluut niet het goedkoopste.Wil je exact dezelfde specificaties, maar een stuk voordeliger, dan zou je bijvoorbeeld naar 3 of 4 in 1 van Telfort kunnen kijken. Beduidend goedkoper dan Euphony en ook de produkten van KPN ( gewoon een dochter van ).Ik breng niet overal besparing. Dat zou een utopie zijn.
Analyse :
Laten we uitgaan van het volgende :
Er wordt 3 uur per maand gebeld met de vaste lijn naar vast en mobiel.
Gemiddeld gesprek 2 min
Uitgaan van 2 TV's
Euphony 46,95 + 4,-- extra tv + gesprekskosten (30 * 0,076 start = 2,28,-- + 60 * 0,076= 4,56)
Totaal = 57,79
Tele 2 38,50 + gesprekskosten ( 90 *0,09 = 8,10 + 180 * 0,09= 16,20)
Totaal = 62,80
Laten we dat nu eens niet doen, want dit is een aanname en precies de aanname die het meest ideaal is voor Euphony ( 2 min per gesprek ).Laten we uitgaan van het volgende :
Er wordt 3 uur per maand gebeld met de vaste lijn naar vast en mobiel.
Gemiddeld gesprek 2 min
Blijf eens gewoon bij de feiten!
Euphony is op geen enkele manier goedkoper volgens de harde cijfers!