LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten
14
22%
Ja, want iemand zal die kosten moeten betalen
3
5%
Ja, want (andere reden)
3
5%
Nee, het hele concept van efficientie door concurrentie tussen verzekeraars wordt nu kapotgemaakt
7
11%
Nee, er zijn al zoveel zaken inkomensafhankelijk, niks mis met veel verdienen
10
16%
Nee, want iedereen krijgt al dezelfde verzekering, dit is discriminatie
9
14%
Nee, want (andere reden)
2
3%
Maak er gewoon een belasting van, want dat is het feitelijk
6
10%
Verzekeren is een vrije keus, daar moet de overheid zich buiten houden
9
14%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 63

bprosman

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is er tegen om de premie voor die groep te verlagen? Kijk eens naar de uitslag van de poll.
Ik heb zo'n vermoeden dat de meerderheid van de Poll stemmers geen VVD aangekruist heeft in het stemhokje :wink:

merkez

Ongelezen bericht door merkez »

Denk ik ook :D

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als sephora zich uggs koopt van 90 euro, en de betalingen achterwege laat,

Die laarzen heb ik vorig jaar December al gekocht (incl 50 euro kerstgeld) :roll:

sephora30

Ik denk, dat er veeeel meer mensen zijn, welke het nog slechter hebben als jij, maar dan ook wat het financiële aangaat, daarna moeten leven.

Denk ook dat er heeeeeeeel veel mensen zijn die het beter hebben als ik en daar naar leven.

sephora30

En wat de betreft de opmerking van Sephora30 over roken en huisdieren, als ik moest kiezen tussen dat of een bril is de keuze snel gemaakt.

Kan je makkelijk zeggen als je niet in die situatie zit.

sephora30

jermen2 schreef:Ja merkez hangmat! en het moet een vangnet zijn. Ik ken mensen die 25 jaar een uitkering krijgen

Sorry maar dan vind ik toch echt dat de gemeente steken heeft laten vallen. Dit kan je de profiteurs dan ook niet 100% aanrekenen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:
jermen2 schreef:Ja merkez hangmat! en het moet een vangnet zijn. Ik ken mensen die 25 jaar een uitkering krijgen

Sorry maar dan vind ik toch echt dat de gemeente steken heeft laten vallen. Dit kan je de profiteurs dan ook niet 100% aanrekenen.

Oh nee?? een uitkering is niet om zwart er bij te werken.

sephora30

Nee inderdaad, daar zouden de gemeentes wel beter op mogen controleren als je dat 25 jaar kan flikken!

jermen2

Ongelezen bericht door jermen2 »

Nou ja sephora sorry hoor maar daar is de gemeente niet de schuldige aan maar de profiteur rare gedachte gang van je. Dus als het makkelijk gaat waaron dan werken dit maakt dat mensen dus anders over mensen denken die een uitkering krijgen!

sephora30

Daar is de gemeente wel degelijk schuldig aan. Profiteurs zijn er in alle rangen en standen, altijd al geweest, en als je ze dan de kans geeft moet je ook niet mauwen.

En waarom heeft degene die dit verteld ze niet verlinkt dan?

bprosman

Kan je makkelijk zeggen als je niet in die situatie zit.
Nee dat kan je heel gemakkelijk beslissen als je WEL in die situatie zit.
Nee inderdaad, daar zouden de gemeentes wel beter op mogen controleren als je dat 25 jaar kan flikken!
Ja hoor uitkeringsfraude is de fout van de gemeenten , omdat ze er niet hard genoeg achteraan zitten :lol: . En controleren ze wel streng door huisbezoek en tandenborstels tellen worden ze vergeleken met een bepaald deel van onze Oosterburen die hier 5 jaar lang aan de 'Europese eenwording' gewerkt hebben :?

sephora30

Nee dat kan je heel gemakkelijk beslissen als je WEL in die situatie zit.

En dat weet jij omdat je ook in die situatie zit?

Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik zeg niet dat de fout bij de gemeente zit, ik zeg dat zij er medeschuldig aan zijn dat iemand 25 jaar fraude kan plegen.

bprosman

En dat weet jij omdat je ook in die situatie zit?
Eerder heb ik al eens geschreven dat ik inderdaad ook in die situatie gezeten heb.
ik zeg niet dat de fout bij de gemeente zit, ik zeg dat zij er medeschuldig aan zijn
Niet fout, wel medeschuldig ?

Dat is net zo'n kromme redenering als dat als je spullen in je auto laat liggen iedereen zomaar in mag breken , want dan had je die spullen er maar niet in moeten laten liggen.

jermen2

Sorry sepora maar mauw dan ook niet dat mensen die meer verdienen dan makkelijk praten! En meer moeten betalen! ik vind het zelfs schandalig dat je dit durft op te schrijven. oke ik verdien meer maar voor die mensen wil ik niet bmeer betalen. En nee ik geef zulke mensen niet aan maar als ik meer en meer moet gaan betalen van het geld dat ik verdien krijgen we een verlink maatschappij heb je daar zin in?
Ik ga nog steeds ondanks alles wat ik zie van een eigen verantwoording uit ook als je in een uitkering zit, ook wij hebben daar een paar maanden gebruik van gemaakt maar hard zoekende hoe we dit konden oplossen en dat hebben we ook gedaan.
Vandaar mijn vergelijking met hangmat/VANGNET!

lila-2

Ongelezen bericht door lila-2 »

Onze buurvrouw woont in een groot huis met 6 kamers en heeft al jaren een bijstandsuitkering
de kamers worden verhuurd aan Polen volgens haar zijn dat haar kinderen, buurvrouw deelt het bed dan met die en dan weer met een ander.
Heeft de beschikking over een nieuwe Mercedes staat niet op haar naam natuurlijk en gaat 3 keer per jaar op vakantie voor een paar maanden.

Mijn andere buurvrouw heeft alleen maar AOW en woont al jaren samen met haar vriend, die geen woning heeft, en dat kan allemaal maar. Nederlanders in de bijstand hebben het vaak beter dan Jan Modaal die eerlijk leeft.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Je vergeet dat een 'rijke VVD'er' aan het einde van de maand al meer dan de helft van zijn salaris in mag leveren.
Dan verdient die rijke VVD'er meer dan € 350.192. Dat is namelijk het omslagpunt. Als onze rijke VVD'er per jaar gemiddeld 3% meer is gaan verdienen, dan verdiende hij meer dan € 245.618 in 2000. In dat jaar heeft hij meer dan € 145.615 of 59% aan belasting betaald. Deze VVD'er betaalt nu 15% minder belasting dan dat hij deed in 2000.

bprosman

Mijn andere buurvrouw heeft alleen maar AOW en woont al jaren samen met haar vriend, die geen woning heeft, en dat kan allemaal maar.
Uitgewoond door diegene die stiekum inwoont.

Sorry begin melig te worden.

jermen2

Lila 2 je hebt gelijk ook al moet ik er bij zeggen dat de goede onder de kwade moeten lijden. Want een bijstandsuitkering is geen vetpot zeker niet maar het misbruik is tergend voor mensen die daarvoor moeten betalen.

bprosman

Dan verdient die rijke VVD'er meer dan € 350.192.
Ik verdien bij lange na niet dat bedrag maar als ik kijk wat ik bruto verdien op mijn loonstrook en netto mee eindig is dat minder dan de helft.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

lila-2 schreef:Onze buurvrouw woont in een groot huis met 6 kamers en heeft al jaren een bijstandsuitkering
de kamers worden verhuurd aan Polen volgens haar zijn dat haar kinderen, buurvrouw deelt het bed dan met die en dan weer met een ander.
Heeft de beschikking over een nieuwe Mercedes staat niet op haar naam natuurlijk en gaat 3 keer per jaar op vakantie voor een paar maanden.

Mijn andere buurvrouw heeft alleen maar AOW en woont al jaren samen met haar vriend, die geen woning heeft, en dat kan allemaal maar. Nederlanders in de bijstand hebben het vaak beter dan Jan Modaal die eerlijk leeft.

En wat doe jij aan deze situatie?

Gesloten