LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
alex21

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door alex21 »

Op Schiermonnikoog bij Hotel van de Werff (ff reclame maken :) ) kost de koffie 0,80 cent ( f 1,76 oude prijs) dus volgen mij is dat niet duur en de het dagmenu is voor 15 eries het uwe (3 gangen)

:D :D :D :D
Dus graag jullie reachties :roll: :roll:

alex

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Bekkum »

Kijk dat lijkt erop.
En mag je met de auto komen op Schiermonnikoog Alex of is het auto vrij?
De meeste horeca gelegenheden rekenen echt schandalige prijzen maar dit vind ik klasse.

PauldeB

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door PauldeB »

De Nederlandse horeca klaagt steen en been en huilt dikke krokodilletranen over de omzetten die omlaag gaan doordat de klanten wegblijven. Ik kan me helaas niet de juichverhalen herinneren van diezelfde eigenaren toen de euro ingevoerd werd en de omzetten bijna verdubbelden.
Maar laten we niet alleen de horeca exploitanten de schuld geven en ook eens even onze blik richten op onze regering die al jaren roept dat het met de inflatie wel meevalt, hooguit 3% per jaar. Hoe komt het dan dat alles na 3 jaar dezelfde prijs in euro's nu als in guldens vroeger is?
Zelfs een blind paard zou toch moeten kunnen zien dat het hele euro circus een groot prestige object van onze politici is waar de gewone buger voor mag betalen. Kijk alleen maar naar de prijzen die de gemeentes rekenen voor hun zogenaamde producten de meeste hiervan zijn ook al verdubbeld.
Ik zit tegenwoordig liever met vrienden thuis, veel gezelliger, veel goedkoper en veel veiliger.

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: Dat de mensen de horeca duur vinden snap ik best, maar de buitensporige accijnsverhoging door de regering slaat ook nergens op. :shock: Dit in combinatie met een verhoging door de brouwerijen, moet toch ook b etaald worden. Verder de gestegen kosten voor de ondernemers zoals gemeentelijke belastingen, vergunning aanvragen. ect. ..... Daar hoor je niemand over Vroeger een spijkerbroek van een bekend merk 100 gulden, nu 100 euro!!!!! Of een Shirtje voor 80 euro vroeger 40 gulden.....???? :roll:
Het ligt dus niet alleen aan de horeca alles is belachelijk duur lang leve de euro :oops:

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door »

Zelf werk ik in de horeca ( discotheek )
en ik kan wel goed zien dat de jongeren ook geen (horeca)geld meer hebben om te besteden.
Is de drukte in de de disco al wat minder geworden ,drinken deze studenten en scholieren ook al heel wat minder ....
Het wordt dus massaal de prijzen omlaag gooien in NL -Horeca land of d'r gaan heel wat openbare gezellige gelegenheden idd op de fles ...
kiezen of delen , nietwaar

Snahh

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Snahh »

Een paar jaar geleden kon je met 100 gulden een weekend leuk doorkomen. Nu heb je aan 100 EURO amper genoeg. Tis niet normaal meer.

derkjan

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door derkjan »

Betaalden wij voor het euro tijdperk ook 5.50 gulden op een terrasje? antw. is nee. Nu zouden we dat ook niet doen. Een biertje of een kop koffie zijn al gauw 2.50 euro. Wat in mijn ogen niet rechtvaardigd de kosten, welke de horeca moeten uitgeven om hun bedrijf gaande te houden. Wel is het zo dat electra etc. allemaal duurder is geworden en dat er forse bedragen moeten worden betaald aan gemeenten etc. Maar rechtvaardigd dit alle duure drank etc.
Ook dat je voor toilet moet betalen maar 50 euro cent is wel erg veel.
Eerst was het f 0,50
Ik bedoel maar. Voor de euro zaten horeca restaurants vol Dat is dus niet meer het geval. zie 2.50 biertje daar kom je niet echt ver mee. Het salaris is immers hetzelfde gebleven.

de horeca ondernemer

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door de horeca ondernemer »

ik denk dat heel veel collega ondernemers geen goede ondernemers zijn. ze calculeren er maar op raak met hun prijzen. er zijn producten in een restaurant die bewerkelijk zijn en er zijn die je zo door kunt verkopen. denk maar aan wijn en bijv. ijs en snacks die al bijna klaar binnen komen. als je daar nu rekening mee houd als ondernemer zie je dat dat je omzet stijgt ipv daalt....oeps geef ik nu wat nutige infortie weg voor de collega s.

ber

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ber »

Heb door omstandigheden dit jaar "vakantie" in eigen land gevierd. Snel uitgevierd met de huidige prijzen. Klapper was een bezoek aan een terras aan het Havenplein in Zierikzee. Broodje paling ('t is immers vakantie) EUR.8.75, Italiaanse bol EUR. 7.50, ruim 35 oude guldens voor twee broodjes die ook niet buitensporig belegd waren. Zo vergaat je het lachen snel, fluitje bier 1.85 en glaasje wijn 2.65. Even een terrasje doen kostte dus EUR. 22.60, bijna 50 piekkies, 's avonds dus maar thuis gegeten. BELACHELIJK, niemand doet er iets aan, maar mij zien ze niet meer op dat terras. Haal wel een visje op de markt, kan ik m'n broodje nog goed beleggen ook.

lucy

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door lucy »

Ik heb enkele tips.
1. thuis met vrienden 'indrinken' voor je uit gaat.
2. zelf thuis borrels organiseren bij de piepkleinste aanleiding
3. meer geld besteden aan inkoop luxe ingrediënten voor feestmaaltijden thuis.
4. een volle koelbox achter in de auto voor picknicks op strand en in het bos.
5. geef geen fooien meer als de 'basisprijs' van de drank te duur is. Pech gehad voor de obers, dat moeten ze dan maar uitvechten met hun baas.
6. eenpersoonsthermosflesje meenemen voor koffie onderweg en op een bankje in het park. Is meestal ook lekker rustig en je hoeft niet te wachten.
7. zo min mogelijk geld in je portemonnee, zodat je niet in verleiding komt om even voor één drankje op het terras te zitten.
8. vast budget voor uitgaan en drankjes. Als het op is, is het op.

blokie

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door blokie »

weet je wat het kost om een horecapand te huren, en de brutosalarissen, pensioenfonds,btw omzetbelasting,vergunningen

horeca is juist goedkoop een biertje of koffie onder de 1,50 euro kan niet dan maak je verlies

Johan Voorhaar

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Johan Voorhaar »

Een blikje frisdrank 1,50 euro dat is DRIEGULDENDERTIG !!! Broodje kaas 2,00 euro is VIERGULDENVEERTIG

Mag ik even braken ?

Johan

de horeca ondernemer

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door de horeca ondernemer »

ja ik weet heel goed wat het kost en als je als ondernemer van te voren een goed plan maakt dan weet je ook wat het gaat kosten. het wordt tijd dat de branche wat uitgedunt wordt. de beste ondernemers blijven dan gewoon over. de rest kan dan gewoon weer op de bouw of in de autohandel gaan werken. het wordt tijd dat er weer echte ondernemers komen die wel oor hebben voor de gasten in plaats van goudzoekers. bij de lotto heb je meer kans :D

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoor iedereen op dit forum klagen over de prijs, kan ik zelf ook mee leven met die gedachte. Alleen is volgens de meeste bezoekers van dit forum de enige oplossing tot prijsverlaging, de horeca gelegenheden niet meer bezoeken.
nou heb ik ooit op school geleerd dat bij het dalen van de vraag de prijs stijgt, en bij het stijgen van de vraag de prijs daalt. dit geldt ik vele marktvormen en waarschijnlijk ook in de horeca.

jan jaap

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door jan jaap »

jullie moeten niet zo zeuren want als je gewoon een beetje werkt kan je dat allemaal betalen.

en als je geld in de economie steekt dan word de economie ook beter :) dus :arrow:

ber

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door ber »

Wat blokie schrijft vind ik echt (sorry) gelul. Natuurlijk zijn alle kosten die jij noemt hoog, maar die kosten zijn door de komst van de Euro niet verdubbeld, de huren niet, de salarissen niet. (tenminste de mijne en die van de mensen om mij heen niet) Waarom zijn dan wel de prijzen (soms bijna) verdubbeld ?

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk is de horeca te duur, als ze daardoor op de fles gaan, eigen schuld -> dikke bult.
Alleen de randstad ? Me hoela! Naar de film in Cinestar Enschede, de film gaat nog wel, maar de drankjes en chips ertc. :twisted: zijn bij de wilde spinnen af!! Dus neem ik zelf wat mee.
Staat er dat er geen zelf meegebrachte dranken genuttigd mogen worden, ja duh! Als ze in de toekomst zouden gaan fouilleren ga ik helemaal niet meer, dus ze bekijken het maar....

Oom Tokkel

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Oom Tokkel »

Zijn de salarisen in elk geval nog ergens omhoog gegaan. Is alles bij de invoering van de euro dan voor de horeca zelf ineens ook na rato omhoog gegaan? Er zijn voorbeelden van prijsverhogingen van 50-100%! Natuurlijk mag de consumentenprijs meestijgen. Maar verwacht niet dat de gemiddelde salarissen van de klanten en diens horecabudget óók na rato zijn gestegen in dit land. Daar draait het nu net om. Met jaarlijkse loonsverhogingen van bijv. 3%, als gevolg van inflatie, zijn gelijke prijsverhogingen heel normaal. Als de extra kosten voor de horeca meer stijgen, dan maar wat meer prijsstijging. Nou stel een behoorlijke verhoging van 25% in drie jaar totaal, een broodje x van 5 gulden zou dan 2,70 euro gaan kosten. Nee, dat broodje kost dan in de praktijk al gauw 5 euro. Welke horeca-ondernemer rekent dat eens voor mij na zodat ik dat begrijp?

jan jaap

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door jan jaap »

:roll: :shock: :o :?: \

al dat gezeur wees toch blij met je leven hoe het nu is dat veranderd
vast wel een keer kijk bijv. naar al die arme landen willen julie so ms dat het zo word

:evil: :evil: :twisted: :twisted: :wink: :wink:

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het ook erg duur... voor een pasoa of bleu curaquo, of rode wodka redbull, betaal je zo voor een KLEIN glaasje 4 euro! :( :!:
en daar is het meest eook ijsklontjes van...

Gesloten