LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Discussieer hier over de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag.
Nobel

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Nobel »

misterzuinig schreef:
Nobel schreef:Prima uitzending. Wat mij betreft wordt er voor het eerst getracht om de bedenkelijke rol van de banken op een begrijpelijke manier voor de gemiddelde Nederlander duidelijk te maken. Zo'n uitzending hadden we jaren geleden moeten hebben, en dan maar herhalen en herhalen zodat veel mensen begrijpen wie het echt voor het zeggen heeft in ons land. Ik hoop dat de Tros doorgaat met het vertellen van het echte verhaal. Het is keihard nodig om onze democratie veilig te stellen.....waar is de discussie over het splitsen van banken in traditionele bank activiteiten en het handelen voor eigen risico. De lobby van de banken is gevaarlijk groot en effectief!!
Zal dit er toe leiden dat door deze uitzendingen de Nederlandse burger zo boos wordt dat er grote protesten zullen komen tegen het huidige financiële systeem en het bankwezen? Sites als xandernieuws.punt.nl en biflatie.nl roepen al jaren hoe verrot het huidige systeem is.
Er komen geen grote protesten omdat de meerderheid van de Nederlandse bevolking het systeem van geldcreatie niet begrijpt. Bijna iedereen denkt dat geld door de Centrale Bank wordt gecreëerd. Het onderwerp is gewoon voor de gemiddelde Nederlander te ingewikkeld. Tenzij natuurlijk dat programma's als Tros Radar blijft hameren op dit onderwerp. Maar daar ziet het niet naar uit.
Maar...uiteindelijk wint toch de democratie. Kijk naar opsplitsing olie industrie en treinvervoer VS vorige eeuw....dat hoop ik in ieder geval.

AnoNylz

Ongelezen bericht door AnoNylz »

misterzuinig schreef:
Nobel schreef:Prima uitzending. Wat mij betreft wordt er voor het eerst getracht om de bedenkelijke rol van de banken op een begrijpelijke manier voor de gemiddelde Nederlander duidelijk te maken. Zo'n uitzending hadden we jaren geleden moeten hebben, en dan maar herhalen en herhalen zodat veel mensen begrijpen wie het echt voor het zeggen heeft in ons land. Ik hoop dat de Tros doorgaat met het vertellen van het echte verhaal. Het is keihard nodig om onze democratie veilig te stellen.....waar is de discussie over het splitsen van banken in traditionele bank activiteiten en het handelen voor eigen risico. De lobby van de banken is gevaarlijk groot en effectief!!
Zal dit er toe leiden dat door deze uitzendingen de Nederlandse burger zo boos wordt dat er grote protesten zullen komen tegen het huidige financiële systeem en het bankwezen? Sites als xandernieuws.punt.nl en biflatie.nl roepen al jaren hoe verrot het huidige systeem is.[/quote

ik ben bang van niet. De mensen komen pas in actie als het te laat is, dus bijvoorbeeld als ze honger hebben. Zo lang iedereen in dit land tijdens kerst nog op vakantie gaat of warm voor de tv kan zitten interesseert het niemand dat hun vertrouwen in een corrupt geldsysteem de aarde langzaam maar zeker vernietigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Nobel schreef:Kijk eens naar de financiële omvang van BLACKROCK en PIMCO dan begrijp je wie onze wereld regeert.
Blijkbaar begrijp jij het. Ik ben benieuwd, dus leg het maar eens uit. Hoe regeert een Blackrock en een Pimco onze wereld?

Edwin-B

Ongelezen bericht door Edwin-B »

misterzuinig schreef: Zal dit er toe leiden dat door deze uitzendingen de Nederlandse burger zo boos wordt dat er grote protesten zullen komen tegen het huidige financiële systeem en het bankwezen? Sites als xandernieuws.punt.nl en biflatie.nl roepen al jaren hoe verrot het huidige systeem is.[/quote]

Ja, een overheidsbank dit niet gered hoeft te worden waar je geld veilig is, en commerciële banken waar je mogelijk meer krijgt, maar ook meer risico loopt, want geen banken meer redden ! Aangezien er geen overheidsbanken meer zullen komen, denk ik, moet het er gedwongen komen via bovengenoemde protesten, of misschien dan toch maar de burgerinitiatief-bank...

AnoNylz

Edwin-B schreef:misterzuinig schreef: Zal dit er toe leiden dat door deze uitzendingen de Nederlandse burger zo boos wordt dat er grote protesten zullen komen tegen het huidige financiële systeem en het bankwezen? Sites als xandernieuws.punt.nl en biflatie.nl roepen al jaren hoe verrot het huidige systeem is.
Ja, een overheidsbank dit niet gered hoeft te worden waar je geld veilig is, en commerciële banken waar je mogelijk meer krijgt, maar ook meer risico loopt, want geen banken meer redden ! Aangezien er geen overheidsbanken meer zullen komen, denk ik, moet het er gedwongen komen via bovengenoemde protesten, of misschien dan toch maar de burgerinitiatief-bank...[/quote]

Deze burgerinitiatief banken bestaan reeds in amsterdam en rotterdam en momenteel ben ik voor de regio brabant eenzelfde idee aan het uitwerken.

misterzuinig

Ongelezen bericht door misterzuinig »

AnoNylz schreef:
misterzuinig schreef:Dat de financiële sector in ons land zo groot is, is dat één van de redenen dat de VVD zo groot is geworden bij de laatste twee verkiezingen? Ik asocieer de VVD namelijk met banken, beleggers en pensioenfonfdsen.
Ik heb geen idee, want ik houd me niet zo bezig met politiek. Voor mij zijn alle politici omgekochte stromannen van het bankkartel dat in ruil voor een uitnodiging op een bangafeestje of een nieuwe auto onder iedere nieuwe wet blindelings hun handtekening zet. Dit heeft in mijn ogen het faillissement van ons rechtssysteem veroorzaakt, want door het inbouwen van mazen in de wet en moeilijk geschreven wetteksten kunnen multinationals met een leger aan advocaten bijna wetteloos opereren.
En wie is het bankkartel dan, juist de vrijmetselarij en de daaraan gelieerde Bilderberggroep!

Nobel

Ongelezen bericht door Nobel »

kuklos schreef:
Nobel schreef:Kijk eens naar de financiële omvang van BLACKROCK en PIMCO dan begrijp je wie onze wereld regeert.
Blijkbaar begrijp jij het. Ik ben benieuwd, dus leg het maar eens uit. Hoe regeert een Blackrock en een Pimco onze wereld?
Voor beide ondernemingen geldt dat zij een belegd vermogen hebben van meer dan 3000 miljard. Dit bedrag spreekt voor zich lijkt me.

kuklos

misterzuinig schreef:En wie is het bankkartel dan, juist de vrijmetselarij en de daaraan gelieerde Bilderberggroep!
Je vergeet de Illuminati. :roll:

kuklos

Nobel schreef:
kuklos schreef:
Voor beide ondernemingen geldt dat zij een belegd vermogen hebben van meer dan 3000 miljard. Dit bedrag spreekt voor zich lijkt me.
Leg het nu eens uit. Niks geen "dat spreekt voor zich", nee een echte uitleg.

misterzuinig

Ongelezen bericht door misterzuinig »

kuklos schreef:
misterzuinig schreef:En wie is het bankkartel dan, juist de vrijmetselarij en de daaraan gelieerde Bilderberggroep!
Je vergeet de Illuminati. :roll:
De vrijmetselarij en de Bilderberggroep maken samen met de Trilaterale Commissie, Skulls and Bones, enz. deel uit van de Illuminati.

kuklos

misterzuinig schreef:De vrijmetselarij en de Bilderberggroep maken samen met de Trilaterale Commissie, Skulls and Bones, enz. deel uit van de Illuminati.
Gelukkig, ik was al bang dat het complot beperkt zou blijven.

AnoNylz

Speciaal voor onze Kuklos, een fijne kerstwens!
http://www.youtube.com/watch?v=OeTwwgm6Vsc

AnoNylz

vooral rond de minuut erg van toepassing op sommige forumleden:)

Pleena

Ongelezen bericht door Pleena »

AnoNylz schreef
Deze burgerinitiatief banken bestaan reeds in amsterdam en rotterdam en momenteel ben ik voor de regio brabant eenzelfde idee aan het uitwerken.
Hoe heten deze burgerinitiatieven? Hebben ze websites?

HFdude

Ongelezen bericht door HFdude »

Na de uitzending van de Schuldvraag gisteravond kan ik maar 1 conclusie trekken. De slavernij is niet afgeschaft, maar groter dan ooit.

-We betalen met zijn allen rente over iets wat niets is (diefstal)
-We leggen met zn allen geld in ons pensioenpotje waar we nooit meer wat van terugzien, behalve de beheerders, die halen er 2% per jaar uit voor in eigen zak.
-Bij tekorten moeten we natuurlijk wel bijstorten
-We zijn met zijn allen onderhevig aan kunstmatige inflatie (diefstal).

Al dit "geld" wat ons door de neus geboort wordt komt uiteindelijk terecht bij de partijen (nog geen 1% van de wereldbevolking heeft 95% van het kapitaal in handen) die de banken in handen hebben. De "slavendrijvers"??

Maar nu? Als je eenmaal doorhebt hoe je opzettelijk genaaid wordt wat kan je dan doen? ik zou graag van anderen horen wat zij doen om zich aan deze slavernij te onttrekken.

Wat ik zelf doe:

- Ik zorg dat ik zo weinig mogelijk geld op de bank heb, en beleg de rest in fysiek zilver en goud.
- indien mogelijk gebruik ik Bitcoins om betalingen te doen
- Ik spaar niet voor mijn pensioen, ervanuitgaande dat ofwel tegen de tijd dat ik het nodig heb het potje leeg is ofwel de gekoppelde valuta niets meer waard is. Tegen die tijd kijk ik wel wat mijn zilver en goud waard is.

Wat zijn jullie tips om je aan de huidige onderdrukking te onttrekken?

(oja, kijk ook eens op Youtube naar het kanaal "The greatest truth never told" van Chris Duane. Zeer verhelderende filmpjes welke de bevindingen van Radar onderbouwen)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

HFdude schreef:Na de uitzending van de Schuldvraag gisteravond kan ik maar 1 conclusie trekken. De slavernij is niet afgeschaft, maar groter dan ooit.

-We leggen met zn allen geld in ons pensioenpotje waar we nooit meer wat van terugzien, behalve de beheerders, die halen er 2% per jaar uit voor in eigen zak.

Al dit "geld" wat ons door de neus geboort wordt komt uiteindelijk terecht bij de partijen (nog geen 1% van de wereldbevolking heeft 95% van het kapitaal in handen) die de banken in handen hebben. De "slavendrijvers"??

Maar nu? Als je eenmaal doorhebt hoe je opzettelijk genaaid wordt wat kan je dan doen? ik zou graag van anderen horen wat zij doen om zich aan deze slavernij te onttrekken.

Wat ik zelf doe:

- Ik zorg dat ik zo weinig mogelijk geld op de bank heb, en beleg de rest in fysiek zilver en goud.
- Ik spaar niet voor mijn pensioen, ervanuitgaande dat ofwel tegen de tijd dat ik het nodig heb het potje leeg is ofwel de gekoppelde valuta niets meer waard is. Tegen die tijd kijk ik wel wat mijn zilver en goud waard is.

(oja, kijk ook eens op Youtube naar het kanaal "The greatest truth never told" van Chris Duane. Zeer verhelderende filmpjes welke de bevindingen van Radar onderbouwen)
Ik zou voor mijn toekomst niet op van die vluchtige dingen als goud/zilver en vooral bitcoins wedden, die laatste kunnen zo 50% in waarde kelderen in een dag, en dat gebeurd met een enge regelmaat. Dat wil je niet vlak voordat je van je oude dag denkt gaat genieten.

Ik blijf dus binnen het huidige systeem, maar eigen me dan bij deze wel het recht toe om mensen met plannen zoals jij hebt, de deur te wijzen, mocht je plan in de toekomst strandden, en je dakloos oid wordt. Eigen keuze is helemaal prima, maar dan ook leven met de gevolgen van die keuze.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

HFdude schreef: - indien mogelijk gebruik ik Bitcoins om betalingen te doen
Zou je ook je salaris in bitcoins willen krijgen of kies je dan hypocriet voor een stevige munt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens is de schuldvraag helemaal niet duidelijk, aangezien de echte profiteurs, wederom niet genoemd worden in deze filmpjes. Dat zijn de groot-aandeelhouders van deze instituten, niet de bestuurders die een paar procenten aan bonussen vingen van de achterliggende transacties.

Die groot-aandeelhouders zijn de (onze) pensioenfondsen, en dus "Henk en Ingrid" als indirecte profiteurs. Hoe denk je anders dat we aan 950 miljard aan pensioenvermogen zijn gekomen in Nederland? Daar zit ~350 miljard aan premies in, ingelegd sinds de invoering van het moderne pensioenstelsel, de rest komt van winsten/dividend van wat men hier heel gemakkelijk de "schuldigen" noemt.

HFdude

sjohie schreef:
HFdude schreef:Na de uitzending van de Schuldvraag gisteravond kan ik maar 1 conclusie trekken. De slavernij is niet afgeschaft, maar groter dan ooit.

Wat ik zelf doe:

Ik zou voor mijn toekomst niet op van die vluchtige dingen als goud/zilver en vooral bitcoins wedden, die laatste kunnen zo 50% in waarde kelderen in een dag, en dat gebeurd met een enge regelmaat. Dat wil je niet vlak voordat je van je oude dag denkt gaat genieten.

Ik blijf dus binnen het huidige systeem, maar eigen me dan bij deze wel het recht toe om mensen met plannen zoals jij hebt, de deur te wijzen, mocht je plan in de toekomst strandden, en je dakloos oid wordt. Eigen keuze is helemaal prima, maar dan ook leven met de gevolgen van die keuze.

Zilver en goud vluchtig? Verklaar je nader. Inderdaad waar dat de koers per dag kan fluctureren (50% die jij aangeeft is weliswaar volstrekt onrealistisch) echter deze koersschommelingen worden bepaald door de (ongedekte) papieren handel en heeft niets te maken met de werkelijke fysieke waarde. Als onze papieren schuld gedreven economie barst zijn dit de eerste grote waardestijgers. En ik doe het niet vanuit speculatief oogpunt maar met een horizon van 20-30 jaar. (US Geology Service heeft berekend dat Zilver in 2020 door de vele industriele toepassingen het meest zeldzame element is)

HFdude

GJvdZ schreef:
HFdude schreef: - indien mogelijk gebruik ik Bitcoins om betalingen te doen
Zou je ook je salaris in bitcoins willen krijgen of kies je dan hypocriet voor een stevige munt?
Ik krijg geen salaris want ik ben ondernemer. Maar mijn klanten mogen bij mij zeker in Bitcoins betalen graag zelfs. Een gedeelte hiervan zou ik direct omzetten in zilver en goud. (via bitgoud bijvoorbeeld)

Gesloten