Als je iets te verbergen hebt dan ben je wel zo bijdehand die gegevens uit je telefoon en mail te wissen. Of laat jij alles staan en ga je ze dan met wetsteksten om de oren slaan?alfatrion schreef: Het gaat natuurlijk wel steeds verder. Vandaag de tas en morgen je telefoon en e-mail, je had toch niets te verbergen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Winkelverbod bij de Jumbo, belachelijke reden...
-
Re: Winkelverbod bij de Jumbo, belachelijke reden...
Hmm, en zelfs als je NIETS te verbergen hebt, en je laat ze gewoon in je tas kijken, kun je alsnog in elkaar getrapt worden bij de Jumbo, al heb je niets gestolen.
http://www.dichtbij.nl/eindhoven/112/ar ... n-had.aspx
Meneer koopt een fles wijn bij de AH. Bij de Jumbo iets anders. Laat fles wijn zien en zegt deze elders te hebben gekocht. En wordt daarna in elkaar getimmerd als hij weg wilt gaan. Een fles wijn die Jumbo niet eens in het assortiment heeft.
Ze maken het wel bont bij de Jumbo.
Ik vraag me af of deze meneer nog wel een klacht mag indienen zonder daarop een winkelverbod te krijgen.
Meneer krijgt nog slachtofferhulp
http://www.dichtbij.nl/eindhoven/112/ar ... n-had.aspx
Meneer koopt een fles wijn bij de AH. Bij de Jumbo iets anders. Laat fles wijn zien en zegt deze elders te hebben gekocht. En wordt daarna in elkaar getimmerd als hij weg wilt gaan. Een fles wijn die Jumbo niet eens in het assortiment heeft.
Ze maken het wel bont bij de Jumbo.
Ik vraag me af of deze meneer nog wel een klacht mag indienen zonder daarop een winkelverbod te krijgen.
Meneer krijgt nog slachtofferhulp
“Wij deden zelf aangifte van mishandeling en onrechtmatige vrijheidsberoving en de politie heeft er zelf openlijke geweldpleging aan toegevoegd. Die namen het heel hoog op.”
De politie heeft bewakingsbeelden van de Jumbo bekeken. Daarop is te zien dat de Eindhovenaar bij de kassa netjes meewerkte aan de controle van zijn tas en dat ie niet agressief is geweest.
Laatst gewijzigd door k2p op 04 mei 2015 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach, ik kan me dit filmpje ook nog wel herinneren. Toevallig óók bij de Jumbo.
Tsja typisch zo'n gevalletje dat gewone burgers denken zomaar alles te mogen.
Ik zou zeggen alle 6 aanhouden en de gevangenis in.
Ik zou zeggen alle 6 aanhouden en de gevangenis in.
Het is niet de eerste keer dat Jumbo zo in het nieuws komt. Vorig jaar nog moest de supermarktketen door het stof nadat een filmpje openbaar was geworden ....http://www.telegraaf.nl/binnenland/2250 ... tof__.html
zo krijgt deze gebeurtenis met het tasje toch ineens een heel andere nare bittere bijsmaak he.
wat een rare figuren daar joh bij de Jumbo!!
Ben nog nooit in een Jumbo zaak geweest, hoewel hier vlakbij de AH. Maar al die verhalen lezend ook helemaal geen behoefte om er eens binnen te stappen. Tjeetje, al die filmpjes, vechtpartijen, discriminatie; geef mijn portie maar aan Fikkie als men zo je hap moet kopen. (Hou trouwens ook niet van de huiskleuren, maar dat is natuurlijk persoonlijk).
-
Hier om de hoek een Jumbo, waar ik bijna 4x per week kom, ik heb nog nooit iets van deze ellende in dit filiaal meegemaakt. Nooit.
-
Hier in het gehucht ook geen enkel probleem met de plaatselijke Jumbo.
-
Maar ik laat dan ook in mijn tas kijken als er om gevraagd wordt. Alhoewel ik me niet kan herinneren dat dit bij de Jumbo is gebeurd. Wel bij de Aldi, ook al kom ik daar regelmatig. De andere supermarkten daarentegen weer niet.olaf79 schreef:witte angora schreef:Hier in het gehucht ook geen enkel probleem met de plaatselijke Jumbo.
Ik denk eigenlijk dat het per plaats en per supermarkt verschilt. Voor mij is het simpel: ik neem gewoon geen spullen van een andere winkel mee naar binnen. Heb dus een lege tas, en daar is niets mis mee. Niet leuk om die tassencontrole te ondergaan, maar er is kennelijk een noodzaak. Het zij zo. Er zijn ergere dingen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mei 2015 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd
ok, maar in het filmpje liet de persoon ook in zijn tas kijken. Maar omdat de medewerker te dom was om even verder te kijken en te denken werd hij als winkeldief bestempeld en in elkaar getimmert.
Mijn punt is: zodra burgers denken dat ze dit soort gedrag mogen vertonen is het einde zoek. Daarom hebben we de regel dat alleen daartoe opgeleide en beedigd ambtenaren in je tas mogen kijken
Mijn punt is: zodra burgers denken dat ze dit soort gedrag mogen vertonen is het einde zoek. Daarom hebben we de regel dat alleen daartoe opgeleide en beedigd ambtenaren in je tas mogen kijken
Wil jij dan even precies vertellen waar deze regel te vinden is? En niet gelijk smijten met de grondwet want daar staat het niet.olaf79 schreef: Daarom hebben we de regel dat alleen daartoe opgeleide en beedigd ambtenaren in je tas mogen kijken
-
Je geeft zelf de kern van het probleem weer...
Maar je wilt toch ook niet naar een situatie toe dat in iedere winkel achter de kassa minimaal twee uniformen staan te wachten om de tassen te controleren? Want die controle is gewoon nodig, iedere dag weer.olaf79 schreef:ok, maar in het filmpje liet de persoon ook in zijn tas kijken. Maar omdat de medewerker te dom was om even verder te kijken en te denken werd hij als winkeldief bestempeld en in elkaar getimmert.
Zucht. Tsja, dan vind ik ook dat je consequent moet zijn en IEDERE keer een nieuwe lege tas moet kopen voor 0.25 cent. Want zo een winkelbediende kan niet aan de hand van de kreukels bepalen of jij een nieuw tasje als oud wil doen voorkomen, teneinde deze te stelen. Wees jij maar een mak gehoorzaam schaapje.witte angora schreef:Voor mij is het simpel: ik neem gewoon geen spullen van een andere winkel mee naar binnen. Heb dus een lege tas, en daar is niets mis mee.
Ik koop de dingen DIE ik wil WAAR ik wil. Als het brood bij de Lidl goedkoper is en de Blue Band in de bonus is bij de Albert Heijn. Dan loop ik met het Dirk brood de Albert Heijn in. (Die twee staan keurig naast elkaar bij mij. Dus lekker handig.) Ik werk keurig mee aan een tassencontrole. En ik verwacht dat zij het begrijpen als ik uitleg dat het brood van de Lidl was, onder verwijzing naar de bon. En al helemaal als de Albert Heijn dat soort verpakking brood niet eens verkoopt.
-
Ik heb van die jute tassen van een euro... Al een jaar of twee, als het niet langer is...
Bij jou zal het niet zo makkelijk zijn, maar hier liggen de supermarkten wat meer uit elkaar. Ik stop mijn gekochte spullen in de fietstas, rij naar de volgende winkel, en laat het daar lekker zo staan. Wel de fietstas goed dicht natuurlijk.
Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Maar in principe, zoals je het met je brood uitlegt, moet het ook wel mogelijk zijn. Het wordt natuurlijk wat anders als het om spullen gaat die in beide winkels verkocht worden, maar dat zal met de Lidl en de Appie niet zo heel veel voorkomen. Wel met winkels als Jumbo-Appie-Dekamarkt-Dirk. En dan kun je, denk ik, beter niet je gekochte spullen mee de winkel in nemen.
Bij jou zal het niet zo makkelijk zijn, maar hier liggen de supermarkten wat meer uit elkaar. Ik stop mijn gekochte spullen in de fietstas, rij naar de volgende winkel, en laat het daar lekker zo staan. Wel de fietstas goed dicht natuurlijk.
Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Maar in principe, zoals je het met je brood uitlegt, moet het ook wel mogelijk zijn. Het wordt natuurlijk wat anders als het om spullen gaat die in beide winkels verkocht worden, maar dat zal met de Lidl en de Appie niet zo heel veel voorkomen. Wel met winkels als Jumbo-Appie-Dekamarkt-Dirk. En dan kun je, denk ik, beter niet je gekochte spullen mee de winkel in nemen.
witte angora schreef:
Wel met winkels als Jumbo-Appie-Dekamarkt-Dirk. En dan kun je, denk ik, beter niet je gekochte spullen mee de winkel in nemen.
Zolang je de bon van je boodschappen bij je hebt, lijkt mij dat geen probleem.
ik ben ook van de regels. Huisregels mogen niet boven de wet prevaleren.
dus een Boa mag mn tas controleren. een medewerker mag het vragen maar ik mag het weigeren.
Overigens kom ik wekelijks meerdere malen bij dezelfde Jumbo. ik doe dat met een boodschappentrolley, die ik standaard open heb staan, zodat de beveiliger er in kan kijken wanneer ik door de winkel struin. Echter nog nooit is me gevraagd mn tas geopend te tonen.
dus een Boa mag mn tas controleren. een medewerker mag het vragen maar ik mag het weigeren.
Overigens kom ik wekelijks meerdere malen bij dezelfde Jumbo. ik doe dat met een boodschappentrolley, die ik standaard open heb staan, zodat de beveiliger er in kan kijken wanneer ik door de winkel struin. Echter nog nooit is me gevraagd mn tas geopend te tonen.
Er zijn ook winkeldieven die in paren werken. Dan vullen ze beiden de kar met dezelfde producten, 1 rekent af. en geeft de bon aan de handlanger in de winkel. Die pakt er dan nog 1 product bij, en meld zich bij de kassa met de smoes dat ze na het afrekenen nog een keer de winkel in zijn gegaan met de volle kar, om 1 vergeten product nog even te kopen. Dat heb ik in mijn vakkenvultijd zelf meegemaakt.ciske schreef:witte angora schreef:
Wel met winkels als Jumbo-Appie-Dekamarkt-Dirk. En dan kun je, denk ik, beter niet je gekochte spullen mee de winkel in nemen.
Zolang je de bon van je boodschappen bij je hebt, lijkt mij dat geen probleem.
Dus enkel de bon zou in winkels waar bovenstaande al eens is voorgevallen, mogelijk niet genoeg zijn om wantrouwen bij winkelpersoneel weg te nemen.
-
Kun je ook alleen doen. Je haalt de DE bij de Appie, gooit de koffie in je fietstas, rent de Deka in, pakt een pak DE (en de filters, want je moet toch een reden hebben om naar binnen te lopen), laat de koffie en de bon van 10 minuten geleden zien, en trala, gratis koffie.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dan zou je je tas beter bij de klantenservice kunnen afgeven, tot je weer door de kassa heen bent. Daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Dan zou je je tas beter bij de klantenservice kunnen afgeven, tot je weer door de kassa heen bent. Daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Alle off-topic-bijdragen door de moderator verwijderd.