LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoals een presentator ooit sprak: "Het meeste is gezegd, het belangrijkste hebt u gezien." De moderatie is aan zet; ik hoop dat MM in ere wordt hersteld en dat de discussies fatsoenlijk gevoerd worden. Ik blijf meelezen en daar laat ik het voorlopig bij. Mocht er iets ten goede veranderen, dan zie ik het vanzelf. Veel plezier allemaal, op het forum of elders!

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ah, de moderator is voor het eerst zichtbaar aanwezig..

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

angel1978 schreef:ah, de moderator is voor het eerst zichtbaar aanwezig..
Waarschijnlijk omdat je zo complimenteus bezig was. Wat aardiger reageren mag ook wel.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Hopelijk wel met een waarschuwing aan de lid die continu ruzie/opmerkingen uitlokt. Je weet wie ik bedoel :wink:

angel1978

Revoked schreef:
Waarschijnlijk omdat je zo complimenteus bezig was. Wat aardiger reageren mag ook wel.
Dan hoop ik dat ie alleen mijn reacties zou verwijderen, maar dat is dan weer niet het geval.

john18

Revoked schreef:
Nee er is een ander lid die het zelf uitlokt.

Meint

Ongelezen bericht door Meint »

Har45 schreef: Zolang als er geen verduidelijking komt over de ban van MM is de moderatie dus zeer onprofessioneel, en dictatorisch bezig.

-

Met alle respect, dat is totale non sense.
'Verduidelijking', bovenop wat ze al hebben gemeld in algemene termen zou ontzettend fout zijn. Ze hebben de verantwoordelijkheid om niet over ons in specifieke termen te praten. Dat geldt ook voor MM.
Er van uitgaand dat ze de waarheid spreken, heeft MM iets gedaan dat een ban verdiend. Het zou niet chique zijn als ze om zichzelf te verdedigen het bewijs op de virtuele straat zouden gooien, misschien zelfs wel tegen de privacywetgeving.

Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze niet bannen zonder zeer gegronde redenen en dat het ook niet gaat om een of andere trol die MM erbij gelapt heeft.

Dat kunnen we geloven...of niet. Als ik het niet zou geloven dan was ik weg.

Ik vond MM een waardevolle deelnemer en zijn bijdragen vaak leerzaam en het is gewoon vervelend om iets negatiefs over hem te zeggen terwijl hij niet kan reageren....maar hij is geen engeltje. Ook MM kwam soms vervelend uit de hoek.
Daarbij beschouw ik mezelf als een fatsoenlijk mens, ook op het anonieme internet, maar ook ik ben wel eens uit mijn slof geschoten op een manier dat ik blij mag zijn geen permanente ban te hebben gekregen.

angel1978

Revoked schreef:

?? Ik lees nu even hoe je tegen babyboom tekeer gaat.. en dan moet ik aardiger reageren?

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Er is maar één ding dat mij mateloos ergert en dat is de hinderlijke lichtblauwe balk die altijd bij elke pagina dominant aanwezig is. Zelfs de titel boven de pagina maakt hij onleesbaar.

Weg ermee!

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lapsang schreef:Er is maar één ding dat mij mateloos ergert en dat is de hinderlijke lichtblauwe balk die altijd bij elke pagina dominant aanwezig is. Zelfs de titel boven de pagina maakt hij onleesbaar.

Weg ermee!
Ook dat is al meer dan een jaar geleden aangegeven bij de moderatie en ook daar is niks mee gedaan.

En dat brengt ons terug naar de kern:
Julie4444 schreef:@Radar: Hier een korte samenvatting. Moneyman terug, beter leren modereren, transparant en rechtlijnig zijn, reacties geven op vragen en feedback.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

angel1978 schreef:
Revoked schreef:
Ik ging niet tegen de TS tekeer. Ik trek het waarheidsgehalte van het topic in twijfel.

?? Ik lees nu even hoe je tegen babyboom tekeer gaat.. en dan moet ik aardiger reageren?

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Vanwege de blauwe balk heb ik dit forum zeer lange tijd gemeden. (Misschien wel meer dan een jaar).

Wat ik nu ook nergens kan vinden is, hoe je moet uitloggen, en of je wel of niet ingelogd bent. (Ik had mij enkele dagen geleden wel ingelogd, maar weet nu niet meer hoe dat ging).

Meint

Aan al die mensen die eisen dat MM terugkomt:

Het is het 1 of het ander, of MM verdient de ban en jullie zetten je 'geld' op het verkeerde paard...of de moderatie hier is zo verrot dat ze om wat voor reden dan ook iemand onterecht straffen en koppig volhouden.

In het eerste geval zijn jullie dus dom bezig, in het tweede geval heeft het geen zin hier nog te zijn.

Zelfs als ze nu toegeven, dan zit je dus op een corrupte plek. Dat zou ik niet willen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Meint schreef:Aan al die mensen die eisen dat MM terugkomt:

Het is het 1 of het ander, of MM verdient de ban en jullie zetten je 'geld' op het verkeerde paard...of de moderatie hier is zo verrot dat ze om wat voor reden dan ook iemand onterecht straffen en koppig volhouden.

In het eerste geval zijn jullie dus dom bezig, in het tweede geval heeft het geen zin hier nog te zijn.

Zelfs als ze nu toegeven, dan zit je dus op een corrupte plek. Dat zou ik niet willen.
Dit is wat mij betreft de laatste kans die dit forum van mij krijgt. Evenals WA al aangaf. Te veel echte professionele mensen zijn door idiote moderatie vertrokken of weggejaagd. Dan zoeken ze het verder dus maar uit.

Ondertussen zou het de moderatie sieren ergens een keer te reageren. :roll:

john18

Ik vind dat de moderatie alleen maar iets doet wanneer ze tijd hebben. Ze mogen gerust wat actiever zijn op de forum. Lijkt wel of er iemand aan de roer zit die alleen maar aanwezig is wanneer het die persoon uitkomt. En dan effe snel actie onderneemt met waarschuwing of ban zonder echt tijd aan te besteden om te onderzoeken. Gewoon een nalatige moderatie. En MM is daar de dupe van!

john18

Een voorbeeld ik heb om 2015 een melding gemaakt en het is nu 2133 en ze hebben geen actie ondernomen. Dus meer als een uur is iemand bezig met een topic kapot aan het maken en ts extra druk aan het geven!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:Ik ben ruim een jaar geleden lid geworden van een forum. Dit forum is van een publieke omroep, die zich met een programma hard maakt voor consumenten. Men trekt in dit programma bedrijven aan de mouw over misstanden.

Nu blijken er op dit forum misstanden te zijn tegenover de leden. De moderatie verbant personen zonder enige duiding, verwijdert poets zonder enige duiding en verwijdert hele topics zonder enige duiding.

Kritiek is niet gewenst en wordt bestraft en communicatie richting de leden is er niet. Naar mijn mening gaat de moderatie op dit forum het doel van het programma compleet voorbij.

Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Wat is dit voor onzin? Mijn serieuze vraag wordt gewoon in een ander topic geplaatst, terwijl dit mogelijk niet eens met dit forum te maken heeft. Tenminste, een leek zou de link niet leggen.

john18

De uitlok reacties zijn verwijderd en geen waarschuwing zeker. Een moderatie die weinig tijd heeft en naar mijn mening laks is vooral nu.

john18

Inmiddels 2200 en nog niks gedaan! En de post staan er nog. Puik werk moderatie. Ging het zo ook bij MM?

Meint

Het is een beetje ironisch dat het feit dat de moderatie niet over gebande gebruikers praat er voor zorgt dat MM hier in een heilige veranderd wordt.

Ik ga ervan uit dat ze niet liegen, dus zou een screenshotje van de problematische reactie die tot zijn ban heeft geleid veel discussie stoppen.

Een beetje een Catch 22 voor de redactie., want het delen van zulke dingen is nogal fout.

Nogmaals, ik heb niks tegen MM en vind het jammer dat dit gebeurd is, maar net als de meeste van ons, inclusief ikzelf is hij geen heilige en waarschijnlijk dus echt over de schreef gegaan.

Gesloten