Pagina 12 van 12

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 02 mei 2003 09:49
door JD van den Berg
Maarten,
Zie vorige posting,
Waarom zou DEXIA de verzekeringspremie niet kunnen doen,zoals mijn veronderstelling.De premie voor de opties kon toch afgetrokken worden van de dividenduitkeringen?
Als je het contract op deze manier verondersteld en dan tekent, dwaal je toch als Dexia het contract op een andere manier,misschien ook volgens het contract, uitvoert?
Graag je mening hierover.JD

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 02 mei 2003 17:57
door JD van den Berg
SARA.
Weer een vraag.(Je kunt het zo goed formuleren):
Een eventuele procedure met als inzet dwaling,heb je gezegd dat dat binnen 3 jaar moet gebeuren.Als je wacht totdat DEXIA met de vordering van de restschuld komt ,kan je ook nog met dit verweer komen.Dat is echter na de 3 jaar.Is het zo dat als je zelf de procedure in gang stelt ,dat deze binnen 3 jaar moet en dat als je verweer voert dat de termijn er niet toe doet?

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 02 mei 2003 18:41
door Sara Etty
Beste JD,

Dat is correct.

Als verweer verjaart dwaling niet, als eis wel. De wetgever meent dat dwaling als verweer niet aan verjaring onderhevig moet zijn nu een partij pas behoeft te handelen indien hijn daartoe wordt aangesproken. Vandaar.

De termijn van drie jaar betreft overigens twee mogelijkheden: of binnen drie jaar na de totstandkoming, of binnen drie jaar nadat je ontdekte gedwaald te hebben bij de totstandkoming. Wat je niet weet kun je immers ook niet aanpakken, vandaar de tweede termijn die uitgaat van het ontdekkings criterium.
Groet, Sara.

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 02 mei 2003 18:45
door mooi stukje
arantie?"

De Consumentenbond heeft
overzichten waarin precies staat wanneer en hoelang je garantie op een product mag
verwachten. Dit staat in 1 van jullie antwoorden, dus ik heb naar de consumentenbond gebeld en kreeg daar een mevr. aan de telefoon (naam onbekent)en die vertelde mij dat zij nog nooit van zo'n overzicht had gehoord. Kunnen jullie mij niet zo'n overzicht mailen? of op de site zetten?




geplaatst door sabrina luciano op 14-01-2002 om 09:15



sabrina luciano

Graag zou ik ook een overzicht willen ontvangen van de garantieperiodes. Deze staat niet op de site van de consementenbond en ik heb nagebeld en bij de consementenbond is deze lijst ook niet bekend.




geplaatst door Tineke Verspaandonk op 14-01-2002 om 21:23



Tineke Verspaandonk

Onze dochter heeft onlangs een koel/diepvriescombinatie van ongeveer f 1000,-gekocht met een jaar garantie.
Vervolgens werd haar aangeboden de garantie met of tot 5 jaar te verlengen voor een bedrag van ongeveer f 130,-
Is het wettelijk toegestaan extra garantie te verkopen???




geplaatst door BART op 20-01-2002 om 11:42



BART

TUURLIJK JIJ VERZEKERT TOCH OOK JE HUIS EN ANDERE PRODUKTEN????????????????????????????




geplaatst door BART op 20-01-2002 om 11:44



BART

ALS JE HET NIET EENS BENT MET GARANTIE SYSTEEM DAN MAAK JE HET ZELF EN STOP TOCH EENS MET ZUREN
ALTIJD HET ZELFDE VERHAAL VAN DEZE MENSEN. GA ZELF MAAR EEN ACHTER DIE TOONBANK STAAN EN HOOR MAAR EENS AL DIE VERHALEN AAN VAN DIE PROBLEMEN WAARVAN DE HELFT OPGELOST KAN WOORDEN ALS JULLIE DIE HANDLEIDING EENS GAAN LEZEN.




geplaatst door Mike op 20-01-2002 om 13:59



Mike

BART, ben je zo'n gefrustreerd baliemannetje, dat zelf ook probeert om deze 'fantastische aanbieding' van 2 jaar extra garantie aan de man/vrouw te brengen? Zo ja, ga je ook zo tekeer als de mensen bij jou in de winkel komen met een defect produkt? Zo van:"HAD JE MAAR DE HANDLEIDING MOETEN LEZEN, OF TWEE JAAR DE GARANTIE MOETEN VERLENGEN."

Gewoon niet doen het verlengen van de garantie, eerst informeren of het ook echt nodig is, uiteraard niet bij de verkoper. Misschien dan toch maar lid worden van de consumentenbond, sta je altijd wat sterker.

Om terug te komen op een eerder gestelde vraag:
Zo'n koel-/vriescombinatie moet toch wel langer meegaan dan 3 jaar, dus het verlengen van de garantie is hier volgens mij toch echt niet nodig.




geplaatst door Marc van Hulst op 21-01-2002 om 11:50



Marc van Hulst

Maar als er dan nog garantie op bijvoorbeeld (in mijn geval) een Compaq Computer zit en de winkelier (die helemaal geen verstand heeft van computers.....zegt hij zelf dus ook) weigerd een vergoeding of inruil te geven voor een apparaat die kapot is en na diverse reparatie's nog steeds kapot blijft.

En als de winkelier het niet meer weet en het hem te warm onder zijn voeten wordt het gehele verhaal wat Compaq hem verteld geloofd en de schuld legt bij de consument en verder niet meer op de zaak wil in gaan, waar sta je dan nog als consument?

Ik persoonlijk wil niet naar de rechter ik vindt dat te ver gaan omdat dan de kosten nog meer zijn dan de computer die ik +/- anderhalf jaar geleden kocht te veel vindt worden en vindt dat de winkelier zich niet meer achter Compaq moet verbergen.

Kan iemand (ik hoop iemand van RADAR er bij) mij hier mee kan helpen en me meer advies kan geven want de winkelier die is doof stom op dit gebied.

Alvast bedankt.




geplaatst door hetty op 05-02-2002 om 12:14



hetty

zou ook graag wat duidelijkheid willen over extra
garantie die je afsluit bij apparaten. Je kunt
in de uitzending wel zeggen dat het een dikke sigaar
is die je er extra bijkoopt maar ik kan nergens vinden
waar ik dan recht op heb als bv. mijn wasmachine
na de fabrieksgarantie kapot gaat .En inderdaad bij de consumentenbond hebben ze geen lijst.




geplaatst door Rodigan op 06-03-2002 om 19:22



Rodigan

Hummm....hij heeft natuurlijk wel gelijk die Bart (m.b.t. verlengde garantie)al mag hij het best een beetje genuanceerder brengen. Je moet het zien als een soort van luxe verzekering. Natuurlijk mag je een langer leven van een produkt verwachten dan einde garantieperiode. Zou je daar aanspraak op maken dan zul je waarschijnlijk een vergoeding of iets dergelijks op basis van leeftijd/afschrijving krijgen. Een verlengde (betaalde) garantie biedt veelal algehele garantie op het produkt voor een bepaalde periode en niet op basis van leeftijd/afschrijving.

Wat betreft het boekjes lezen Bart. Wellicht heb je gelijk en mag een consument best wel eens wat meer onderzoek doen voordat ze hun vaak "grote" bek opentrekken ;) Aan de andere kant, als je er voor kiest om achter een toonbank te gaan staan dan weet je dat je te maken krijgt met consumenten die een stukje service van je verwachten. Die hoor je dan ook te geven. Kun je dat niet dan zul je toch echt ander werk moeten zoeken vrees ik.

Dus wat mij betreft, niet gelijk gaan grootbekken van "gewoon niet doen zo'n extra garantie". Als een bedrijf je dit aanbied, ga dan hun aanbieding eerst eens even goed bestuderen. Wat krijg ik allemaal voor die extra garantie en is het mijn geld waard.




geplaatst door bart 2 op 26-04-2002 om 20:21



bart 2

Beste Bart ik kon me je frustratie best indenken(les 1 verkoopkunde MEELEVEN)
En gelukkig is het algemeen bekend dat twee derde van alle problemen komt door ondeskundig gebruik

UITERAARD WETEN JIJ EN IK dat een extra garantie ten alletijden in het 3 en 4 de jaar zeer lonend zijn voor de consument

Hellaas is het alleen nog steeds zo dat er mensen denken dat verkopers er alleen zijn om mensen geld uit hun zak te kloppen je kent het wel denk ik Bart(nee ik kijk nog ff verder...fluister fluister bij die en die is het 20 euro goedkoper.......
Dit beste Bart is een ervenis die verkopers hebben georven van hun ex collega,s

Daarom beste mensen wij krijgen gewoon loon er zijn er om jullie te helpen hoor en echt een hogere kassa aanslag is leuk en bijverkoop ook hoor maar aan de andere kant hoe zou u t vinden als wij geen extra batterijen zouden verkopen en u er thuis achter komt dat u ze wel nodig heeft en ze zitten niet meer in de doos?

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 03 mei 2003 19:38
door Maarten
JD,
Ik heb een nieuwe topic geopend:
http://www.trosradar.nl/?url=radarforum ... tegorie=12

groet Maarten

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 08 sep 2004 11:26
door dootjeblauw
beste Sara

ik ben een eegaleaser en ik heb uw conceptbrief gebruikt om mijn contract door mijn man te laten vernietigen. Hartelijk dank voor uw inzet en hulp!!
Maar daarna heeft dexia mij gemeld bij de bkr met een A-codering.
Ik wil dat de bkr notering verdwijnt maar kennend dexia, gaat zij het echt niet doen. En een advocaat in de arm nemen kost mij twee keer zoveel als mijn "schuld" bij dexia, ik heb en advocaat al 260 euro betaald voor een advies!
Sara, is er een goedkoper manier dan 6000 euro om dexia te dwingen om mij te schappen van de bkr lijst?
bedankt

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 08 sep 2004 14:31
door Optimist
Dootjeblauw,

Je kan op de eerste plaats een aangetekende brief naar DEXIA sturen en ze opdragen je BKR vermelding te laten afvoeren uit het bestand, omdat er geen contract bestaat en nooit geweest is, dus de BKR registratie is onjuist. (laat je advocaat de brief schrijven)

Vervolgens heb je de keuze uit:

- Zelf Dexia dagvaarden en je inleg en overige kosten terugeisen.

-Wachten op de stappen die komen gaan via Eegalease

-de dagvaarding van Dexia afwachten (Dexia, zal dit risico niet lopen)

Groet

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 09 sep 2004 09:38
door dootjeblauw
dank je optimist voor je advies

ja, wachten op eegalease.....Miepje heeft een brief van Legio (dochter van Dexia) op een forum geplaatst waarin zij zelf schrijven dat aandelenlease huurkoop is, dus het moet toch niet zo moeilijk zijn voor eegalease om de contracten op die basis te laten vernietigen...dunkt mij

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 01 nov 2004 10:42
door leasebak
Individueel procederen is wel degelijk zinvol!

Ik raad mensen aan om inderdaad een gespecialiseerde advocaat te zoeken zoals die van Leaseverlosser (http://www.leaseverlosser.nl). Daar heb ik me ook bij aangesloten vorige week. In het kort komt het erop neer, dat je een effectenrechtspecialist advocaat je zaak laat behandeld voor een veel lager bedrag dan dat dat elder zou kunnen.
Hoe meer mensen zich aanmelden des de lager de kosten voor de behandeling van de zaak zijn.

Re: Vraag aan sara zelf procederen ?

Geplaatst: 01 nov 2004 10:44
door Frits van Dijk
Beste leasebak,

Na het weekend ben ik even de meest recente info van het forum af aan het halen. Als jij telkens verouderde berichten omhooghaalt voor je reclamecampagne dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Dat even ter info.

mvg Frits