LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

ja, maar....

nog wel graag een antwoord over dat idioot hoge winstpercentage.....

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

jouw product voor jou alleen al een winstmarge van 50% oplevert!
Ga eens een spijkerbroek kopen en vraag eens wat de inkoopprijs daarvan is. Dan praat op over winstmarges van 200%.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Daar is de winstmarge geen 200%, dat zou betekenen dat ze op elke 3 gulden omzet 1 gulden kosten hebben.
Zo goed wordt er niet verdiend daar.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Wel dus. Elektronica nog veel meer. Ga maar eens infraroodsensor kopen in China en kijk dan eens wat die dingen hier in de winkel kosten.
Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat er niet zoveel verdient wordt in de winkels. En dat komt dus door de hoge overheadkosten die je in MLM niet hebt.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Daar is de winstmarge geen 200%, dat zou betekenen dat ze op elke 3 gulden omzet 1 gulden kosten hebben.


weleens van euro's gehoord? Of ben je na de oorlog niet meer buiten geweest? :shock:

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Daar is de winstmarge geen 200%, dat zou betekenen dat ze op elke 3 gulden omzet 1 gulden kosten hebben.
Zo goed wordt er niet verdiend daar
Onder de streep staat inderdaad geen 200% winstmarge, echter het verschil tussen inkoop en verkoop (eigen brutowinstmarge) is wel degelijk 200% zo niet meer. Vraag anders gewoon ff na bij een spijkerbroekenwinkel.

ps je gelooft ook vast dat melk goed voor elk is?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Dus al die mooie verhalen dat met MLM de produkten véél goedkoper zijn omdat alle tussenhandel wordt weggelaten is eigenlijk niet bedoeld voor de eindverbruiker maar voor de distribiteur. Dit argument is al vaak gebruikt om de onderschrijven dat MLM de toekomst is en dat iedereen hier gebruik van gaat maken.

Als er op een fles schoonmaakmiddel van 0,89 150% winst wordt gemaakt, lig ik niet wakker omdat het dubbeltjes werk is. Maar als het betekend dat ik voor iets 50,-- € moet betalen en besef dat het eigenlijk maar 25 € inkoop kost, krab ik mij toch wel even achter mijn oor. En de winst op een lange broek, daar moet wel een winkelpand en personeel van worden betaald. Je weet wel, wat allemaal wegvalt bij MLM maar waar de consument geen enkel voordeel van heeft.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Bovenstaande gast heeft het beter verwoord dan ik had kunnen doen, dus sluit ik me aan bij zijn antwoord.

Ik geloof inderdaad niet dat melk goed voor elk is.
Denk hierbij aan mensen met een lactose intolerantie of astma patienten bij wie melk extra slijmvorming in de longen veroorzaakt.

Voor de juristen onder ons, dit antwoord is gegeven naar de letter van de vraag, niet naar de geest van de vraag. :wink:
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 09 sep 2004 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

en wederom draaien we mooi om de werkelijkheid om. Dat doen we, of niet Maarschalk, omdat de werkelijkheid inhoud dat de besparing naar klant en distributeur gaat (tenminste, bij een goed MLM bedrijf). Dat daardoor de producten of goedkoper of van een betere kwaliteit voor dezelfde prijs zijn willen we natuurlijk niet weten, want dat past niet in ons straatje dat MLM, mits goed toegepast, zo integer als wat is en er niets op aan te merken is.
Ach Maarschalk toch, heb ik je nou ontmaskerd?!

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Amway verkoopt schoonmaakmiddelen. Waarom zou men voor een fles 10x zoveel betalen als in de winkel? De basis van alle schoonmaakartikelen is hetzelfde. Nu weet ik waarom men 10 x zoveel moet betalen.

Amway is lachende nr 1, die verkoopt de middelen al te duur aan het netwerk

De distributeur is de lachende nr 2, die pakt 50% mee.

En de consument is de huilende derde, die had veel geld op zak kunnen houden.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

En ach, die zogenaamde betere kwaliteit. Dat is al gefileerd in het verleden. Allerlei duistere onbekende organisaties hebben de producten als aller, allerbeste getest. Maar nooit zijn de artikelen ooit door gerenommeerde organisaties, zoals de Consumentenbond, ooit als beste getest. HL kwam ook niet zo goed uit de Consumententest. Of zijn we dit voor het gemak vergeten?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het punt van besparingen doorgeven aan de klant is ook al meerdere malen onderuit gehaald.
Ontmaskeren? Hoe dan?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Correctie, mijn fout : De backoffice (bestel/administratie afdeling) zit gewoon in loondienst.
Weliswaar geen kosten voor winkelpand etc.., maar wel voor het personeel.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon ff naar euphony kijken en je weet dat het helemaal niet onderuit gehaald is, simpelweg omdat het onzin is.
Wederom scoren de voorstanders op feiten, terwijl de tegenstanders maar niet met feiten op komen draven. Geen enkele vraag om een bevestiging van hun beweringen is tot nu toe beantwoord.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

------------------------------------------------------------------------------

http://www.polfed.be/police/fedpol/nieu ... 704acn.htm


Zal deze maar even herhalen. ACN wordt door de Belgische wet beoordeeld wegens het vormen van een piramideachtige verboden structuur. Er wordt ook gewaarschuwd niet met dit soort constructies in zee te gaan.
Wordt Euphony de volgende?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Amway verkoopt schoonmaakmiddelen. Waarom zou men voor een fles 10x zoveel betalen als in de winkel? De basis van alle schoonmaakartikelen is hetzelfde. Nu weet ik waarom men 10 x zoveel moet betalen.
IK gebruik nu al meer dan een jaar de wasmiddelen en schoonmaakmiddelen van Amway. Ik ben er zeer tevreden over (nee, ik ben geen distributeur). En ja het is duurder dan in de winkel. So what.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

------------------------------------------------------------------------------

http://www.polfed.be/police/fedpol/nieu ... 704acn.htm


Zal deze maar even herhalen. ACN wordt door de Belgische wet beoordeeld wegens het vormen van een piramideachtige verboden structuur. Er wordt ook gewaarschuwd niet met dit soort constructies in zee te gaan.
Wordt Euphony de volgende?
Zijn ze veroordeeld dan?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg ik veroordeeld?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Heb je de site gelezen? Lekker fris, hè.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

IK gebruik nu al meer dan een jaar de wasmiddelen en schoonmaakmiddelen van Amway. Ik ben er zeer tevreden over (nee, ik ben geen distributeur). En ja het is duurder dan in de winkel. So what.
Ik gebruik al jaren Andy, ben ik zeer tevreden over. Kost in de aanbieding 0,89 €. Maar ja, als jij een tig-voud voor hetzelfde wilt betalen, is dat inderdaad jouw zaak. Alleen zal Amway nooit of te nimmer een algemeen produkt worden wat door iedereen gebruikt wordt.

Gesloten