Dan nog begrijp ik niet waarom je een Euphony of ACN distributeur geen ondernemer vindt en jezelf wel. Ze doen immers precies hetzelfde: ze schrijven in bij een bedrijf, nemen daar fysieke producten of diensten van af die ze aan hun klanten verkopen. Ze proberen net als jij anderen te vinden die hetzelfde gaan doen en ze krijgen net als jij volgens een bepaald schema uitbetaalt. Wat is nou volgens jou het doorslaggevende aspect dat van jou wel maar van hen geen ondernemer maakt?als je even teruggebladert had had je kunnen snappen dat ik bedoelde dat een aanbieder van abonnementen niet hetzelfde is als een aanbieder van iemand die 1 te;lefoonaanbieder aanprijst alszijnde goedkoper.
Ik heb geen fax, maar aangezien je veel op Internet zit moet je volgens sommigen hier in het bezit zijn van een scanner. Mijn emailadres staat boven ieder bericht van mijn hand.Dat je twijfelt aan mijn verkopen, ik wil je de bestelbonnen wel even doorfaxen.
Ok.Daar wij nog maar kort in Nederland actief zijn kan ik nog geen gemiddelde over een lange tijd geven.
Ook dat, aldus de MLM'ers hier, geldt voor iedere MLM.Ook is het zo dat Kleeneze gewoon een winkel aan huis is, het MLm-verhaal is een bijkomstigheid. Het is absoluut niet de hoofdzaak.
Krijgt een eismann een vergoeding als hij een nieuwe eismann-man werft?Vergelijk het maar met een eismann of iets dergelijks alleen op een totaal ander gebied.
Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij kunt typen, maar waarschijnlijk duurt het ongeveer even lang om iemand schrijvend iets uit te leggen. Toen ik bij een Amway presentatie was en concrete (en voor de presentator vervelende) vragen begon te stellen werd het door de presentator zo snel mogelijk afgekapt met slappe excuses en onzinnige antwoorden. Mijn ervaringen daarmee zijn derhalve niet bepaald positief te noemen.Het feit dat er telkens word gezegt dat je naar een meeting moet komen heeft in mijn geval niets met hersenspoelen te maken, het heeft namelijk weinig zin om mensen alleen maar in te schrijven, het heeft meer te maken met het feit dat wij dan alles kunnen aantonen en elke vraag direkt kunnen beantwoorden en niet zoals bij dit forum dat er allerlei mensen tussendoor komen of heel veel tijd in gaat zitten met welles en nietes opmerkingen.
Daarnaast ben ik in een mondelinge discussie net als hier niet snel van zaken overtuigd, dus ook daar zal een lange discussie ontstaan. Overigens ben ik wel van mening dat je uit een schriftelijke discussie uiteindelijk meer kunt halen aangezien er geen tijdsbeperking is en je over zaken kunt nadenken voordat je antwoord geeft.
Ik stelde die vraag in verband met de ondernemerschapsvraag uit het begin van dit bericht. Bedoel je dat jij wel ondernemer bent omdat je meer typen producten aanbiedt? Dat zou inhouden dat een zelfstandige ijsverkoper met eigen zaak dus geen ondernemer is??Ik it inderdaad met Kleeneze produkten vast aan Kleeneze maar ik bied niet maar 1 produkt aan, dat bedoelde ik er dus mee.
We hebben een assortiment met voor ieder wat wils.
Het punt is nou net dat dit de impasse veroorzaakt.En over die zogenaamde impasse, niet iedereen hoeft extreem te verdienen er zijn zat mensen in mijn downline die tevreden zijn met bij. 250 euro in de maand.
Als iedereen dit zou doen ontstaat dus kettingverkoop zoals ergens anders al ter discussie kwam. Amway, als voorbeeld, heeft een 70% regel in het leven geroepen (70% van de omzet moet komen uit verkopen aan derden zijnde niet-Amwayers) om dit tegen te gaan, omdat dit, o.a. in de VS, illegaal is. Bestaat zo'n regel ook bij Kleeneze?Er zijn zelfs mensen die zich inschrijven omdat ze dan de produkten zelf kunnen kopen met een korting van 24%.
Wat ik bedoelde was dat als een groot deel van je downline beslist om niet actief te werven, genoegen neemt met een leuk extraatje, of hoe je het ook wilt noemen, de onderste laag voor een willekeurige upliner niet breed wordt.En dat dan volgens jou de cumulatie niet opgang komt is natuurlijk afhankelijk van de upline, als je een paar mensen inschrijft hoef je zelf natuurlijk niet te stoppen met inschrijven.
Het gevolg daarvan is, voor de MLM systemen waarvan ik het exacte compensatieplan ken, dat de inkomsten voor deze upline aanzienlijk lager uitvallen dan in eerste instantie werd voorgerekend. De reden hiervoor is simpelweg dat een groot, zoniet het grootste, deel van wat werd voorgerekend, opgebracht wordt juist door deze onderste laag.
Hoe je het ook wendt of keert, wat in presentaties zo simpel wordt gesteld kan domweg niet werken. Als iedereen een AxAxAxA schema zou kunnen realiseren heb je binnen de kortste keren te weinig mensen, als een aantal mensen dat niet lukt of het schema teveel afwijkt, komt de cumulatie niet op gang en vallen de inkomsten vies tegen.
Daarbij maak ik de kanttekening dat bij systemen die werken met inkoopkorting (zoals Kleeneze) dit een minder groot gevaar is, omdat het mogelijk kan zijn een redelijk inkomen op te bouwen met enkel verkopen (dus zonder een downline op te bouwen). Voor dergelijke systemen zijn overigens nog genoeg andere bezwaren te noemen.
Waar ik het over heb zijn de systemen zoals gebruikelijk bij bijvoorbeeld telecom-MLM's en systemen waarbij het lastig is om enkel middels eigen klanten een goed inkomen op te bouwen.Waar jij het over hebt is weer het pyramidespel en dat is iets heel anders.
Een van de bezwaren van de overige systemen waar ik hierboven op doelde is bijvoorbeeld dat dit meestal fysieke producten betreft waarvoor het in het algemeen lastiger is een redelijke klantenkring op te bouwen. Redenen daarvoor zijn consumententrends (bijvoorbeeld keuze), relatief hoge prijzen, distributieproblematiek e.d.
Je moet wel een onderscheid maken tussen bedrijven die thuis leveren en bedrijven die artikelen in winkels aanbieden. De basisdoelgroep van deze bedrijven verschilt enigszins. Bij thuisbrengers is het inmiddels gebruikelijk een niet-goed-geld-terug garantie te geven. Winkels zijn dit ook wettelijk verplicht voor zover mij bekend is.Dat de service volgens jou al jaren verplicht is wil blijkbaar niet zoveel zeggen, hoeveel winkels heb je niet dat je de goederen alleen maar kan ruilen bij. en krijg je je geld dus niet terug. Hoeveel winkels ken je die 30 dagen niet goed geld terug garantie geven en daarbij de goederen ook nog eens aan de deur aflevert.