Pagina 12 van 14

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 27 feb 2005 20:14
door student26
als je even teruggebladert had had je kunnen snappen dat ik bedoelde dat een aanbieder van abonnementen niet hetzelfde is als een aanbieder van iemand die 1 te;lefoonaanbieder aanprijst alszijnde goedkoper.
Dan nog begrijp ik niet waarom je een Euphony of ACN distributeur geen ondernemer vindt en jezelf wel. Ze doen immers precies hetzelfde: ze schrijven in bij een bedrijf, nemen daar fysieke producten of diensten van af die ze aan hun klanten verkopen. Ze proberen net als jij anderen te vinden die hetzelfde gaan doen en ze krijgen net als jij volgens een bepaald schema uitbetaalt. Wat is nou volgens jou het doorslaggevende aspect dat van jou wel maar van hen geen ondernemer maakt?
Dat je twijfelt aan mijn verkopen, ik wil je de bestelbonnen wel even doorfaxen.
Ik heb geen fax, maar aangezien je veel op Internet zit moet je volgens sommigen hier in het bezit zijn van een scanner. Mijn emailadres staat boven ieder bericht van mijn hand.
Daar wij nog maar kort in Nederland actief zijn kan ik nog geen gemiddelde over een lange tijd geven.
Ok.
Ook is het zo dat Kleeneze gewoon een winkel aan huis is, het MLm-verhaal is een bijkomstigheid. Het is absoluut niet de hoofdzaak.
Ook dat, aldus de MLM'ers hier, geldt voor iedere MLM.
Vergelijk het maar met een eismann of iets dergelijks alleen op een totaal ander gebied.
Krijgt een eismann een vergoeding als hij een nieuwe eismann-man werft?
Het feit dat er telkens word gezegt dat je naar een meeting moet komen heeft in mijn geval niets met hersenspoelen te maken, het heeft namelijk weinig zin om mensen alleen maar in te schrijven, het heeft meer te maken met het feit dat wij dan alles kunnen aantonen en elke vraag direkt kunnen beantwoorden en niet zoals bij dit forum dat er allerlei mensen tussendoor komen of heel veel tijd in gaat zitten met welles en nietes opmerkingen.
Ik weet natuurlijk niet hoe snel jij kunt typen, maar waarschijnlijk duurt het ongeveer even lang om iemand schrijvend iets uit te leggen. Toen ik bij een Amway presentatie was en concrete (en voor de presentator vervelende) vragen begon te stellen werd het door de presentator zo snel mogelijk afgekapt met slappe excuses en onzinnige antwoorden. Mijn ervaringen daarmee zijn derhalve niet bepaald positief te noemen.

Daarnaast ben ik in een mondelinge discussie net als hier niet snel van zaken overtuigd, dus ook daar zal een lange discussie ontstaan. Overigens ben ik wel van mening dat je uit een schriftelijke discussie uiteindelijk meer kunt halen aangezien er geen tijdsbeperking is en je over zaken kunt nadenken voordat je antwoord geeft.
Ik it inderdaad met Kleeneze produkten vast aan Kleeneze maar ik bied niet maar 1 produkt aan, dat bedoelde ik er dus mee.
We hebben een assortiment met voor ieder wat wils.
Ik stelde die vraag in verband met de ondernemerschapsvraag uit het begin van dit bericht. Bedoel je dat jij wel ondernemer bent omdat je meer typen producten aanbiedt? Dat zou inhouden dat een zelfstandige ijsverkoper met eigen zaak dus geen ondernemer is??
En over die zogenaamde impasse, niet iedereen hoeft extreem te verdienen er zijn zat mensen in mijn downline die tevreden zijn met bij. 250 euro in de maand.
Het punt is nou net dat dit de impasse veroorzaakt.
Er zijn zelfs mensen die zich inschrijven omdat ze dan de produkten zelf kunnen kopen met een korting van 24%.
Als iedereen dit zou doen ontstaat dus kettingverkoop zoals ergens anders al ter discussie kwam. Amway, als voorbeeld, heeft een 70% regel in het leven geroepen (70% van de omzet moet komen uit verkopen aan derden zijnde niet-Amwayers) om dit tegen te gaan, omdat dit, o.a. in de VS, illegaal is. Bestaat zo'n regel ook bij Kleeneze?
En dat dan volgens jou de cumulatie niet opgang komt is natuurlijk afhankelijk van de upline, als je een paar mensen inschrijft hoef je zelf natuurlijk niet te stoppen met inschrijven.
Wat ik bedoelde was dat als een groot deel van je downline beslist om niet actief te werven, genoegen neemt met een leuk extraatje, of hoe je het ook wilt noemen, de onderste laag voor een willekeurige upliner niet breed wordt.

Het gevolg daarvan is, voor de MLM systemen waarvan ik het exacte compensatieplan ken, dat de inkomsten voor deze upline aanzienlijk lager uitvallen dan in eerste instantie werd voorgerekend. De reden hiervoor is simpelweg dat een groot, zoniet het grootste, deel van wat werd voorgerekend, opgebracht wordt juist door deze onderste laag.

Hoe je het ook wendt of keert, wat in presentaties zo simpel wordt gesteld kan domweg niet werken. Als iedereen een AxAxAxA schema zou kunnen realiseren heb je binnen de kortste keren te weinig mensen, als een aantal mensen dat niet lukt of het schema teveel afwijkt, komt de cumulatie niet op gang en vallen de inkomsten vies tegen.

Daarbij maak ik de kanttekening dat bij systemen die werken met inkoopkorting (zoals Kleeneze) dit een minder groot gevaar is, omdat het mogelijk kan zijn een redelijk inkomen op te bouwen met enkel verkopen (dus zonder een downline op te bouwen). Voor dergelijke systemen zijn overigens nog genoeg andere bezwaren te noemen.
Waar jij het over hebt is weer het pyramidespel en dat is iets heel anders.
Waar ik het over heb zijn de systemen zoals gebruikelijk bij bijvoorbeeld telecom-MLM's en systemen waarbij het lastig is om enkel middels eigen klanten een goed inkomen op te bouwen.

Een van de bezwaren van de overige systemen waar ik hierboven op doelde is bijvoorbeeld dat dit meestal fysieke producten betreft waarvoor het in het algemeen lastiger is een redelijke klantenkring op te bouwen. Redenen daarvoor zijn consumententrends (bijvoorbeeld keuze), relatief hoge prijzen, distributieproblematiek e.d.
Dat de service volgens jou al jaren verplicht is wil blijkbaar niet zoveel zeggen, hoeveel winkels heb je niet dat je de goederen alleen maar kan ruilen bij. en krijg je je geld dus niet terug. Hoeveel winkels ken je die 30 dagen niet goed geld terug garantie geven en daarbij de goederen ook nog eens aan de deur aflevert.
Je moet wel een onderscheid maken tussen bedrijven die thuis leveren en bedrijven die artikelen in winkels aanbieden. De basisdoelgroep van deze bedrijven verschilt enigszins. Bij thuisbrengers is het inmiddels gebruikelijk een niet-goed-geld-terug garantie te geven. Winkels zijn dit ook wettelijk verplicht voor zover mij bekend is.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 01:27
door Gast
Winkels zijn dit ook wettelijk verplicht voor zover mij bekend is

Dus niet!!!!!

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 10:29
door tevreden mlm-er
O.K, ben allang blij dat we nu op het punt zijn beland dat we gewoon normaal kunen praten zonder schelden of beschuldigingen of wat dan ook.

Wat ik bedoelde met een Euphony-aanbieder ( zonder gelijk de discussie met die mannen aan te gaan) is dat ze 1 produkt aanbieden en daar dan verder (zelf dus) niets voor doen. Ze schrijven iemand in en de rest word geregeld door het moederbedrijf. Degene hoeft alleen maar iemand in te schrijven en er komt geen "produkt" aan te pas.
Ook hoeft er totaal geen "service" verleent te worden, als er vragen zijn of opmerkingen word je doorverwezen naar het hoofdkantoor.( tenzij die vragen natuurlijk gesteld worden tijdens het gesprek om iemand te overtuigen).Bij onze werkwijze is dat toch echt anders, jij bent de vraagbaak voor de klanten, jij bent degene die de service verleent.Jij bent ook degene die de orders ontvangt enz. enz., ik vind dat toch een groot verschil.
Dit is waarschijnlijk ook de reden dat niet iedere distributeur net zoveel verkoopt, de klanten kijken toch met wie ze te maken hebben, ikzelf ben opgegroeid in de handel endus weet ik hoe je met mensen om moet gaan, dit doet heel veel. Mijn klanten weten dat ze me altijd kunnen bellen,als er iets niet in orde is, net als mijn downlines, ook bellen ze om bestellingen te plaatsen. Zoals ik al eerder zei, je bent eigenlijk gewoon een winkel, met als verschil dat jij de winkel naar de klant brengt en niet de klant naar de winkel.

De reden dat ik het had over de meeting is gewoonweg het feit dat je dan ( in mijn ogen) beter kunt discussieren en sneller de bewijzen kunt laten zien. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik ook naar een aantal meetings bent geweest van andere MLM-bedrijven en dat ik me daar ook niet prettig bij voelden.Kijk bij de meeste bedrijven koop je je meestal in, dit houd vaak in dat je een behoorlijk bedrag moet betalen en dat je dan gelijk een pakket hebt waar je al mee kan beginnen.
Bij ons betaal je in principe alleen maar inschrijfgeld, dit voor administratiekosten en starterskit met daarin de bedrijfshandleiding, pennen, een button, retourbonnen en nog een aantal dingen waarmee je dus eigenlijk een bedrijf begint. Je hebt dus geen produkt endus is dit ook geen omzet. Daarom heeft het ook zo weinig zin om iemand te"dwingen" zich in te schrijven op een meeting, je hebt er niets aan als iemand zich alleen inschrijft en dan thuiskomt erover na gaat zitten denken en dan niets gaat doen.
Ik denk dat daarom de sfeer op een meeting bij ons toch anders is.

Krijgt een eismaan een vergoeding als hij een nieuwe eismann-man werft
Nee, daarom , dan is dit systeem toch eigenlijk eerlijker?
Ik heb eens een gesprek gehad over de eismann, een vriend van me doet dat en hij kwam ermee dat ze mensen zochten, dan had het toch eigenlijk eerlijker geweest als hij daar een soort van vergoeding voor had gekregen als ik ermee was begonnen.( dat is mijn mening he).
De vergelijking die ik bedoelde was niet zozeer op het MLM gebeuren maar meer op de werkwijze van het rondbrengen van de catalogus en daarna de bestellingen ophalen en wegbrengen.

Over de kettingverkoop, zover ik weet hebben wij niet zo`n regel, ik zie eigenlijk ook niet in waarom die er wel zou moeten zijn. Personeel van een Blokker mag toch ook gewoon zijn spullen daar kopen en krijgt toch ook vaak personeelskorting.Daarbij is het volgens mij aan de distributeur wie hij korting geeft.Kleeneze zelf krijgt gewoon zijn prijs en ik mag zelf bepalen wat ik met die 24% doe natuurlijk.

Over de onderste laag zoals jij het noemt, niet het grootste deel word opgebracht door een bepaalde laag, dat ligt dus echt aan de verkpen van elke laag, en als netwerker blijf je mensen inschrijven en dus blijven er "onderste lagen" bijkomen. Je gaat niet alleen de diepte in natuurlijk je gaat ook de breedte in.
Kijk je krijgt van je gouden distributeurs geen 24% meer, dat zou ook te gek zijn, over je gouden distributeurs krijg je 4% en als je er 2 hebt 7% over het totaal van je gouden distributeurs.
Dit word wel uitbetaald tot je niet meer actief bent ( dit houd in dat je minimaal 1 bestelling moet plaatsen in 6 maanden, dit kan dus ook een bestelling zijn van 1,99> en dus is dit een inkomen wat in principe blijft terugkomen tot je 90 bent (bij wijze van spreken). Daarom verdienen sommigen mensen zo ontzettend veel.

Het verschil tuuen winkels en bijv. ons is echt niet zo groot, ik ben van mening dat dit prru ligt aan het soort artikelen die je aanbied.
Daar wij echt artikelen hebben voor elke doelgroep is het verschil maar minimaal.Ook is het zo dat ons assortiment word aangepast , bijv. aan trends enz. enz.
Neem nou maar de artikelen die vaak bij life & cooking te zien zijn, die zitten bijna allemaal in ons assortiment.( het is maar een voorbeeld).

Deze hele discussie is ontstaan door het simpele feit dat er werd gezegd dat MLM in zijn geheel niet werkt.
Ik geloof nog steeds dat als je een goed MLm-bedrijf hebt met produkten waar in principe iedereen wat aan heeft en waar je absoluut niet afhankelijk bent van het "alleen" inschrijven van mensen, MLm (in mijn ogen) het meest eerlijke systeem is wat er is.
In de basis word je gewoon beloont voor het vinden van nieuw "personeel". Wat is daar dan mis mee?
Je benadeelt niemand( bij ons dan he) je bied de mensen alleen maar een mogelijkheid om een winkeltje te beginnen. That`s it.

Ik zeg in ieder geval niet dat je rijk word met MLM, maar er is wel degelijk een zeer goede kans.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 10:30
door tevreden mlm-er
Sorry, dat was geen quote het moest net andersom.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 11:30
door positiefje
dat heb je heel mooi en duidelijk gezegd. Maar ik denk ook wel dat er heel veel mensen tussen zitten die alleen maar mooie beloftes vertellen en dat verpest het voor de goede mlm. Laat je niet wijsmaken dat het eenvoudig is om hoge inkomsten te verkrijgen, maar het is wel mogelijk met het huiste enthousiasme, planning , inzet en timing!

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 19:30
door student26
Quote: Winkels zijn dit ook wettelijk verplicht voor zover mij bekend is

Dus niet!!!!!
Omdat ik het ook niet zeker wist, heb ik het even opgezocht. Een verkoper is verplicht tot vervanging of herstel als het product eerder kapot gaat dan redelijk te verwachten was. Daarnaast mag de koper verwachten dat het product doet waar het voor bedoeld is. In feite komt dit dus op hetzelfde neer: is de klant ontevreden omdat het product de verwachtingen niet nakomt, dan staat hij in z'n recht door geld terug te eisen. Ook als het product niet kan worden vervangen of hersteld kan de klant zijn geld terugvorderen. Dit is wat minder "hard" dan een niet-goed-geld-terug garantie, maar de wet is hier behoorlijk in het voordeel van de klant. Zoals ik overigens al zei geven veel winkels, waaronder thuisbrengers, uit zichzelf al een niet-goed-geld-terug garantie (concurrentievoordeel).

@ tevreden MLM'er:
Wat ik bedoelde met een Euphony-aanbieder ( zonder gelijk de discussie met die mannen aan te gaan) is dat ze 1 produkt aanbieden en daar dan verder (zelf dus) niets voor doen.
Toch vinden ze zelf wel dat ze ondernemer zijn, zoals hier op het forum in het verleden gebleken is. Nogmaals, het hangt natuurlijk behoorlijk af van de eisen die je stelt aan ondernemerschap. Deze discussie heb ik hier al een aantal keer gevoerd en ik heb geen zin in een herhaling hiervan. Je kent mijn standpunt op dit gebied inmiddels.
De reden dat ik het had over de meeting is gewoonweg het feit dat je dan ( in mijn ogen) beter kunt discussieren en sneller de bewijzen kunt laten zien.
Dit is eerder een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ikzelf zie uitgebreidere informatie bij voorkeur op papier of scherm. Een discussie hierover heeft denk ik weinig zin :)
Kijk bij de meeste bedrijven koop je je meestal in, dit houd vaak in dat je een behoorlijk bedrag moet betalen en dat je dan gelijk een pakket hebt waar je al mee kan beginnen. Bij ons betaal je in principe alleen maar inschrijfgeld, dit voor administratiekosten en starterskit met daarin de bedrijfshandleiding, pennen, een button, retourbonnen en nog een aantal dingen waarmee je dus eigenlijk een bedrijf begint. Je hebt dus geen produkt endus is dit ook geen omzet.
De hoogte van het bedrag vind ik persoonlijk niet echt interessant. Wat voor de 1 veel is is voor de ander immers weinig. Wel vind ik inschrijfgeld 1 van de zwakke punten van MLM. Hierover is overigens ook al eens een complete thread geweest, waarin ik voorstelde dit bedrag achteraf te betalen bij gebleken succes. Daarmee zou MLM zich in ieder geval deels uit het piramidesfeertje kunnen onttrekken.
Krijgt een eismaan een vergoeding als hij een nieuwe eismann-man werft?

Nee, daarom , dan is dit systeem toch eigenlijk eerlijker?
Dat ligt er maar net aan. Een vergoeding enkel voor het aanbrengen is overigens, zoals je zelf al aangaf, verboden. Het probleem zit hem erin dat bij MLM de nadruk zo ligt op het werven van anderen. Hier zitten vaak aantrekkelijke bonussen e.d. aan vast. Het gevolg hiervan is hier al vaak genoemd en levert 1 van de grootste problemen met MLM op.
Ik heb eens een gesprek gehad over de eismann, een vriend van me doet dat en hij kwam ermee dat ze mensen zochten, dan had het toch eigenlijk eerlijker geweest als hij daar een soort van vergoeding voor had gekregen als ik ermee was begonnen.( dat is mijn mening he).
Dit komt in het traditionele circuit ook wel eens voor, met name in tijden van hoogconjunctuur. Er zijn wel een aantal cruciale verschillen: het is een uitzonderingssituatie, voortkomend uit economische noodzaak, en voor een beperkt aantal plaatsen. Stel je voor dat de eismann onbeperkt mensen zou gaan werven omdat dit hem een leuk bedrag oplevert. Wat zou het gevolg zijn?
Over de kettingverkoop, zover ik weet hebben wij niet zo`n regel, ik zie eigenlijk ook niet in waarom die er wel zou moeten zijn.
Uit je Blokker voorbeeld blijkt dat je niet helemaal het verschil begrijpt. Een korting voor eigen gebruik is prima. Bij kettingverkoop ligt dit totaal anders; daarbij houdt het netwerk in feite zichzelf in stand en zijn externe klanten onbelangrijk. Het systeem spoort aan tot extreem grote aankopen voor eigen gebruik, waardoor mensen eerder in de problemen komen dan eruit. Dit is 1 van de redenen waarom het afgeraden wordt in zee te gaan met een MLM onderneming die front-loading stimuleert. Daarbij is het gevaar met name dat grote voorraden worden aangelegd om in een hogere compensatieschaal te vallen. Bij kettingverkoop is het gevaar dat het hele systeem in elkaar valt als een kaartenhuis.
Over de onderste laag zoals jij het noemt, niet het grootste deel word opgebracht door een bepaalde laag, dat ligt dus echt aan de verkpen van elke laag, en als netwerker blijf je mensen inschrijven en dus blijven er "onderste lagen" bijkomen. Je gaat niet alleen de diepte in natuurlijk je gaat ook de breedte in.
Het kenmerkende van het systeem is juist het vertakken van het netwerk: hoe dieper hoe breder. Dat is het plan dat in de presentaties wordt voorgeschoteld (werf er X, die er X werven, die er X werven). Dat is ook het plan dat zo wordt aangeraden omdat het jou vrije tijd op zou leveren (de rest doet het werk immers, en de cumulatie van al die kleintjes bezorgt jou een topinkomen). Zoals ik al zei zie je met name bij telecom-MLM's dat in zo'n schema het grootste deel van de inkomsten uit de onderste lagen komen. Ook bij Amway is dit overigens het geval.
Neem nou maar de artikelen die vaak bij life & cooking te zien zijn, die zitten bijna allemaal in ons assortiment.( het is maar een voorbeeld).
Je bedoelt de "gadgets"? Is niet echt een goede reclame dan :)
Deze hele discussie is ontstaan door het simpele feit dat er werd gezegd dat MLM in zijn geheel niet werkt.
Dat doet het in feite ook niet. MLM staat nu eenmaal voor multi level. Als je alleen eigen klanten hebt, dan doe je niet aan MLM.
In de basis word je gewoon beloont voor het vinden van nieuw "personeel". Wat is daar dan mis mee?
Als je dat nog niet doorhebt moet je toch echt eens wat oude threads op dit forum lezen.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 28 feb 2005 20:57
door Gast
wanneer je een produkt terug brengt naar de winkel. Hoeft de winkel geen geld terug te geven!!!! Dus niet het zelfde.
Alleen als de produkt een gebreke heeft...Niet dat jij het produkt minder vindt

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 01 mar 2005 12:01
door tevreden mlm-er
Waar het bij mij vooral omging bij die "niet-goed-geld-terug" garantie is dat je vaak niet je geld terugkrijgt. Heel vaak krijg je of een waardebon of je kan een produkt ruilen. Dat is niet hetzelfde, bij een niet goed geld teruggarantie hoor je( in mijn ogen) zonder vragen gewoon achter elkaar je geld terug te krijgen als een produkt om wat voor reden dan ook niet naar je zin is.

Wat betreft het inschrijfgeld daar ben ik het voor een deel absoluut met je eens alleen vind ik het een groot verschil of je 25 euro "administratiekosten" (waarbij je ook een hoop spullen krijgt om op te starten) of je betaald bijv. 389 euro( zoals bij euphony).
Als je tegenwoordig geld wilt storten bij een bank betaal je ook al 12,5 euro. (abn-amro) en daar hoeven ze toch maar bizar weinig voorte doen.

Zoals al eerder vermeld heeft het bij ons systeem geen zin enkel te werven, immers krijg je alleen maar een vergoeding als de gewerfden ook omzet maken, en dus zal je er echt wel iets voor moeten doen, elk mens is immers anders en dus moet je ze vaak (als sponsor) aan het handje nemen om ze ook echt op straat te laten gaan. Je bent immers het gezicht van Kleeneze en je hoort er dus ook voor te zorgen dat de mensen netjes en naar behoren worden behandeld. Niet iedereen is daar dus geschikt voor. Een voorbeeld daarvan werd in dit forum al gegeven door iemand die zei dat hij werd uitgescholden omdat hij de catalogus had weggegooit. Als goede distributeur hoor je daar tegen te kunnen zonder gelijk agressief te worden. Je moet echt wel een dik huidje hebben, je moest eens weten wat je allemaal naar je hoofd gegooid krijgt, gelukkig krijg je ook heel vaak zeer positieve opmerkingen en daar doe je het voor. Heel veel klanten van me vinden het prachtig dat ze een boekje buiten leggen met een bon erin en dat ze `s avonds thuiskomen, boekje weg, en 3 dagen later kom ik met de spullen.Er zijn nou eenmaal ontzettend veel verschillende mensen.

Over die kettingverkoop, vergeet niet dat wij( en ik kan alleen maar over ons praten he) gebruiksartikelen verkopen, dat houd dus in dat je er over het algemeen maar 1 of een paar gebruikt, dan ga je dus niet blijven kopen van jezelf om maar omzet te maken of je moet een hele grote voorraadkast hebben.( o.k we hebben ook herhaalprodukten zoals vitaminen enzo maar die even buiten beschouwing laten).
Het is wat anders met bijv. een Herbalife ( en nou niet boos worden jongens!!) waarbij je ten eerste een kennismakingspakket koopt met daarbij gelijk een aantal produkten en waarbij je ook een minimale afname hebt per periode. Dit houd dus in dat als je het niet verkoopt je met een voorraad kan blijven zitten.
Bij ons is totaal geen minimale afname het enige dat er bij ons gevraagd word is dat je minimaal 1 keer in de 6 maanden een bestelling plaatst om actief in het systeem te blijven maar dit kan dus ook een bestelling zijn van 1,99.

Over die lagen, ook al heb je nog zo`n groot netwerk de bedoeling is wel dat je gewoon zelf ook met de boekjes blijft lopen, het maakt dus weinig uit hoeveel lagen ( breed of diep) je hebt, iedereen doet hetzelfde, wat wel zo is is dat op een gegeven moment je erste lagen ook goud worden en dat je dan andere bonus percentages gaat krijgen.Maar omdat zij een grotere omzet hebben is het bonusbedrag ook hoger.

Life & cooking is echt wel een goede reclame hoor, je moest eens weten hoeveel dansende honden we hebben verkocht rond kerst.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 01 mar 2005 12:16
door Maarschalk
En in welk boek kunnen we ook alweer terugvinden dat 150 miljoen chinezen aan mlm doen?
Vooral de boeken van tegenstanders die je noemde zouden mij zeer verbazen.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 01 mar 2005 12:49
door tevreden mlm-er
Zoals al eerder gezegd, kan ik niet op de naam komen, ik zal als ik tijd heb voor je naar de bieb gaan, ok.Daar kun je zat boeken vinden.
Het is ook vrij logisch dat er veel chinezen aan mlm doen, daar de familiecontacten zeer nauw zijn en de infrastructuur niet geweldig, word er al gauw aan mond-tot-mondreclame en- verkoop gedaan.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 01 mar 2005 19:01
door student26
wanneer je een produkt terug brengt naar de winkel. Hoeft de winkel geen geld terug te geven!!!! Dus niet het zelfde. Alleen als de produkt een gebreke heeft...Niet dat jij het produkt minder vindt
Dat hangt er dus vanaf wat je onder dat laatste verstaat. Als het product niet voldoet aan wat er van verwacht kan worden, dan weer wel. Ik ben het wel met je eens dat het wat anders is als een no-nonsense niet-goed-geld-terug garantie. Aan de andere kant kun je je afvragen wat het nut van zo'n garantie is. Hoe vaak komt het voor dat een klant iets koopt en het terug wil brengen om een andere reden dan "kapot" of "voldoet niet aan de verwachtingen"?
Waar het bij mij vooral omging bij die "niet-goed-geld-terug" garantie is dat je vaak niet je geld terugkrijgt. Heel vaak krijg je of een waardebon of je kan een produkt ruilen. Dat is niet hetzelfde, bij een niet goed geld teruggarantie hoor je( in mijn ogen) zonder vragen gewoon achter elkaar je geld terug te krijgen als een produkt om wat voor reden dan ook niet naar je zin is.
Zie hierboven, daar heb je gelijk in. Dat is ook de reden dat veel winkels inmiddels wel zo'n garantie geven (varierend van levensmiddelen tot noem maar op), het biedt ze immers een concurrentievoordeel. Het is dan ook niet iets typisch MLM's.
Wat betreft het inschrijfgeld daar ben ik het voor een deel absoluut met je eens alleen vind ik het een groot verschil of je 25 euro "administratiekosten" (waarbij je ook een hoop spullen krijgt om op te starten) of je betaald bijv. 389 euro( zoals bij euphony).
Zoals ik al zei vind ik het bedrag zelf niet zo interessant.
Als je tegenwoordig geld wilt storten bij een bank betaal je ook al 12,5 euro. (abn-amro) en daar hoeven ze toch maar bizar weinig voorte doen.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik moest laatst geld storten op iemand girorekening en moest daar ook 7,5 euro voor neertellen, ronduit belachelijk (wat ik ook duidelijk heb laten blijken).
Zoals al eerder vermeld heeft het bij ons systeem geen zin enkel te werven, immers krijg je alleen maar een vergoeding als de gewerfden ook omzet maken,
Als je er maar genoeg werft zitten er altijd wel een paar tussen die er wat serieuzer mee aan de slag gaan lijkt me.
Over die kettingverkoop, vergeet niet dat wij( en ik kan alleen maar over ons praten he) gebruiksartikelen verkopen, dat houd dus in dat je er over het algemeen maar 1 of een paar gebruikt,
Het type product maakt niet echt uit. Het gaat er meer om of het systeem het al dan niet indirect aanmoedigt. Er schijnen zat mensen te zijn met zolders vol spullen waar ze niet vanaf komen. Op het moment dat een hogere omzet betekent dat je in een hogere schaal terecht komt kan daar al een prikkel van uitgaan om zelf in te gaan slaan.
Het is wat anders met bijv. een Herbalife ( en nou niet boos worden jongens!!) waarbij je ten eerste een kennismakingspakket koopt met daarbij gelijk een aantal produkten en waarbij je ook een minimale afname hebt per periode. Dit houd dus in dat als je het niet verkoopt je met een voorraad kan blijven zitten.
Dat is een ander verhaal, maar met hetzelfde resultaat.
Over die lagen, ook al heb je nog zo`n groot netwerk de bedoeling is wel dat je gewoon zelf ook met de boekjes blijft lopen, het maakt dus weinig uit hoeveel lagen ( breed of diep) je hebt, iedereen doet hetzelfde,
Tussen wat de bedoeling is en wat het resultaat is bestaat nogal een verschil.
Life & cooking is echt wel een goede reclame hoor, je moest eens weten hoeveel dansende honden we hebben verkocht rond kerst.
Ik bedoelde het humoristisch, het gaat nogal eens fout met die gadgets :)

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 03 mar 2005 07:23
door Gast
Hoe vaak komt het voor dat een klant iets koopt en het terug wil brengen om een andere reden dan "kapot" of "voldoet niet aan de verwachtingen"?
Vaak. Vraag maar aan een willekeurige Hema medewerker (de Hema heeft ook een 'geen vragen' terugname policy)

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 03 mar 2005 18:38
door Maarschalk
Het is ook vrij logisch dat er veel chinezen aan mlm doen, daar de familiecontacten zeer nauw zijn en de infrastructuur niet geweldig, word er al gauw aan mond-tot-mondreclame en- verkoop gedaan.
En jij bent in China geweest en hebt dit onderzocht voor het gehele land (oppervlakte ongeveer net zo groot als de VS) en alle 1,1 miljard mensen?

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 03 mar 2005 18:45
door Gast
En jij bent in China geweest en hebt dit onderzocht voor het gehele land (oppervlakte ongeveer net zo groot als de VS) en alle 1,1 miljard mensen?

Ja....ik heb genoten.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 03 mar 2005 19:01
door student26
Vaak. Vraag maar aan een willekeurige Hema medewerker (de Hema heeft ook een 'geen vragen' terugname policy)
Dus los van "ik kreeg dit als cadeautje en vond er nix aan" zijn er een heleboel mensen die iets kopen en het vervolgens zonder een echte reden terug gaan brengen? Ik kan me niet voorstellen dat dit echt een groot aantal is. Maar goed, dit staat totaal los van MLM dus laten we hier verder over ophouden, voordat de Tros weer eens beslist dat dit onder chatgedrag valt.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 04 mar 2005 19:30
door Maarschalk
Zoals al eerder gezegd, kan ik niet op de naam komen,
Niet op de naam komen?
Eerder zei je nog dit:
Dat van die chinezen staat toch echt in ELK boek over MLM van voor en tegenstanders.
Lijkt me ook niet moeilijk met 1 miljard chinezen.
Als het in elk boek staat kan je me zo een paar namen geven.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 04 mar 2005 19:49
door Natalie van Straten
Hallo schrijvers voor dit onderwerp,

het laatste uur heb ik afwisselend verbijsterd, verrast en hartelijk lachend jullie topics gelezen. Alle voors en tegens doorgeworsteld en me verbaasd over hoe druk iedereen zich maakt over MLM, in goede en kwade zin. Zelf loop ik sinds enkele weken met de catalogi. Ik doe het puur voor mijn plezier, geloof niet in de goude bergen en heb ze ook niet nodig. Mijn man verdient voldoende om ons grote gezin te onderhouden, maar in aansluiting op een website die ik heb gemaakt, vind ik de Kleeneze-catalogus een hele makkelijke, leuke manier om aan producten te komen die ik zelf vergeet te kopen, handig vind of gewoon leuk vind om te hebben. Ze zijn absoluut goedkoop, je kunt ze snel leveren en mensen vinden het leuk om zo te bestellen, af te rekenen en persoonlijk benaderd te worden. Dat contact vindt pas plaats bij het ophalen van de boekjes. Nog geen slechte ervaringen gehad. Tot nu toe met het rondbrengen van totaal 150 boekjes (2 keer) voor 200 euro aan bestellingen. Ik heb hier zelf voor gekozen en ben van plan het een lange tijd vol te houden. Ik heb altijd gewerkt tot mijn vierde kind maar ben liever thuis met de kinderen dan dat ik de kleintjes naar de opvang moet brengen, daarvoor flink moet betalen en nergens tijd voor heb. Nu werk ik wanneer ik wil en hoe vaak ik wil. Iedereen moet doen wat hij zelf wil. Commentaar op iemand z'n keuze is dom en volkomen belachelijk. Je moet je eigen rekeningen betalen, je eigen tijd indelen, je eigen leven leiden en je vooral niet met een ander z'n keuze bemoeien. In theorie werkt MLM altijd, in de praktijk zul je er voor moeten werken, dat geldt toch voor alles? Misschien moet iedereen z'n tijd maar met iets nuttigs gaan vullen. Ik ga m'n boekjes ophalen en kijken of ik weer iets verdiend heb.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 04 mar 2005 20:06
door student26
Iedereen moet doen wat hij zelf wil.
Met 1 bijzonder belangrijke beperking: schaad een ander niet. En daar komt wat mij betreft een ethische vraag om de hoek kijken met betrekking tot MLM. Aangezien je zegt de threads gelezen te hebben begrijp je vast wat ik bedoel.
Commentaar op iemand z'n keuze is dom en volkomen belachelijk.
Ook die ben ik niet volledig met je eens. Dom en volkomen belachelijk is de persoon die het commentaar op zijn keuze niet wil aanhoren. Je zult er meer aan hebben het aan te horen en dan te bepalen of je er iets mee kunt. Zo niet, prima, dan bevestig je voor jezelf wellicht dat je een keuze hebt gemaakt waar je geen spijt van hoeft te hebben. Natuurlijk moet je daarbij wel kritisch tegenover jezelf blijven. Mensen zijn van nature geneigd hun eigen keuze goed te praten, terwijl ze rationeel gezien eigenlijk best (kunnen) weten dat ze niet de juiste keuze hebben gemaakt.
In theorie werkt MLM altijd,
Juist niet!!!

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 04 mar 2005 20:51
door gast400
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Typisch Hollands gedrag , het wijzen met het vingertje.
Zogauw iemand zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt het eraf gemaaid.

Wel zelf even in het zwart een verbouwing laten doen, een beun de auto een beurt laten geven enz enz.

Re: Fisher Kings

Geplaatst: 04 mar 2005 20:54
door gast400
In theorie werkt MLM altijd,


Juist niet!!!
Juist, student nu zijn we er !!! In theorie werkt het niet, in de praktijk juist wel !!!!
Zeker niet voor iedereen, maar iemand die het op de juiste manier doet heeft toch een goede kans van slagen.