LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
A. Ali

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door A. Ali »

ik heb al de maand termijn stopgezet, ik zou geen rode
cent schuld aan (mother fucker's) DEXIA terug betallen,
als ooit de deurwaarde bij mij langskomt ik zal mijn woning
kerkhof voor legio lease en begraafplaats voor incasoburo maken...ik meen het leterlijk

Dick

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Dick »

NOOIT zal ik meer ingaan op enig aanbod van dexia!!
Schuld op dit moment 14.500 euro, kunnen ze naar fluiten.
Hiervoor huur ik genoeg mensen om mijn frustraties af te reageren.......

e robijn

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door e robijn »

Ik heb allen U brief gestuurd en de betaling via de ABN stop gezet.
Ik moet tot 2 mei 2003 maar er kan nu geen geld meer worden geïnd
Ik kreeg na 2 dagen al een brief van de betaling achterstand. Ik heb gelijk weer een kopie van de onderstaande brief brief gefaxt. toen kreeg ik een brief dat mijn brief nog in behandeling was.



Maassluis: 16-03-2003






Dexia Bank Nederland N.V.
Postbus 75666
1070 AR AMSTERDAM









Geachte mijnheer/mevrouw,

Op 17-05-2000 is tussen mij en Bank Labouchere N.V., handelend onder de naam Legio, een zogenaamde WinstVerDriedubbelaar overeenkomst tot stand gekomen en gekoppeld aan het Lease-overeenkomst nummer: 74411215 met een maandelijkse inleg van 114,04 euro. Naar mij later bleek betrof het hier om een geldlening voor een financieel product waaraan aanzienlijke beleggingsrisico's zijn verbonden.

Bij het totstandkomen van deze overeenkomst zijn door of namens Legio geen inlichtingen ingewonnen over de financiële positie van mij of over mijn ervaring met beleggen en mijn eventuele beleggingsdoelstellingen. Er is op geen enkele wijze geïnformeerd of mijn financiële positie het afsluiten van een overeenkomst waaraan voornoemde risico's zijn verbonden wel toelaat.

Bij het aangaan van een persoonlijke lening bijvoorbeeld, wordt daarentegen door de financiële instelling uitgebreid navraag gedaan naar de (financiële) positie van de aanvrager. Onderliggende bescheiden dienen overgelegd en gecontroleerd te worden. Door Legio heeft een dergelijke controle niet plaats gevonden, hoewel dit gezien de aanmerkelijke risico's die aan het product zijn verbonden, wel voor de hand had gelegen.

Uit de gegeven informatie heb ik niet kunnen of moeten begrijpen dat ik met geleend geld ging beleggen. Ook is in deze informatie het woord "verlies" bewust niet genoemd en bovendien is er een negatieve prognose niet of nauwelijks getoond.

Ik ben bovendien niet (voldoende) ingelicht over (en gewaarschuwd voor) de bijzondere risico's die aan deze overeenkomst zijn verbonden. Na het sluiten van de overeenkomst heb ik de toepasselijke algemene voorwaarden ontvangen. Een financiële bijsluiter of productwijzer heb ik nimmer ontvangen.

Legio heeft derhalve niet aan haar zorgplicht jegens (potentiële) cliënten voldaan.




( Zie pagina 2 )


(Pagina 2)


Maassluis: 16-03-2003






Dexia Bank Nederland N.V.
Postbus 75666
1070 AR AMSTERDAM





Primair roep ik de nietigheid van deze overeenkomst in op grond van artikel 6:228 BW. Bij de totstandkoming van de overeenkomst heb ik gedwaald. Subsidiair ontbind ik deze overeenkomst op grond van de hierboven omschreven toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.

Hierbij verzoek en voor zover nodig sommeer ik u binnen acht dagen na dagtekening van deze brief mij terug te betalen al hetgeen ik op grond van voornoemde overeenkomst aan Dexia bank Nederland N.V. heb betaald, te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf 17-05-2000 tot aan de dag der algehele voldoening. Indien ik bovengenoemd bedrag niet (tijdig) ontvangt, stel ik u voor zover nodig in gebreke en acht ik mij vrij de nodige rechtsmaatregelen tegen Dexia Bank Nederland N.V. te treffen.

Ik vertrouw er echter op dat het zover niet hoeft te komen. De betaling van voornoemd bedrag zie ik graag tegemoet. De resterende automatische betalingen worden per direct via ABN*AMRO BANK teruggevorderd.

Dit schrijven zend ik u toe zowel per aangetekende als per gewone post.




ONDER VOORBEHOUD VAN ALLE RECHTEN




Hoogachtend,

Directie

ROBIJN

Dhr:.E Robijn


Termijnbedrag: 114,31
einde contract: 2 mei 2003
Saldo +/- 1200 euro
Lid van SLV

Groet, E Robijn h

Mary

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Mary »

Ik ga zeer zeker niet in op het dexia aanbod.

Randy

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Randy »

Ik ga niet in op het Dexia aanbod !!

Yvonne

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Yvonne »

Ben niet op het aanbod ingegaan, en ga ook absoluut niet betalen, ik en mijn dochter hebben onder valse voorwenselen een contract getekend voor mijn dochter van 14, die nu een schuld van 3300 euro heeft. Ik ga nog liever de bak in voor haar.
Ik ben ook van plan om niet meer de maandelijkse termijnen te betalen, laten ze me maar voor de rechter slepen.
Stelletje oplichters, zeggen tegen een kind dat ze spaart
en nu heeft ze 3300 schuld. Ze betaald netjes 22.74 per maand van haar zakgeld, weggegooid geld dus.
POLITIEK DOE IETS AAN DIE OPLICHTERS.

.

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door . »

[ bericht verwijderd door de moderator ]

.

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door . »

[ bericht verwijderd door de moderator ]

conny

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door conny »

beste L.Blok
Ook ik ga niet in op het aanbod van dexia.
m.vr.gr.Conny

frits

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door frits »

Ook ik heb het aanbod geweigerd.


gegroet Frits

A.van Rijthoven

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door A.van Rijthoven »

Mijn contract liep af op 25 november 2002. Heb toen voor 3 jaar verlenging gekozen. Dus tot 2005. Ben niet ingegaan op het aanbod omdat ik dan mijn rechten zou verspelen en ik er toch wel wat van een rechtzaak verwacht.
De beste manier om Dexia over de streep te trekken is hen in hun portemonnaie te treffen.
Dus:"" Nederland trek al je accounts bij Dexia in , doe er geen zaken meer mee. Slechte PR voor Dexia zet hen onder druk "


Maar Dexia moet aan de schandpaal. Zij zijn van ons stinkend rijk geworden.

Henk

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Henk »

Ik ga er niet op in. Mijn 2 contracten lopen in 2010 af (elk € 114 per maand), dus dit karig aanbodje zover vooraf is voor mij onaantrekkelijk.

lutra

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door lutra »

Ook ik ben niet ingegaan op het Dexia aanbod.
Midden mei is mijn contract afgelopen en m'n schuld
wordt geschat tussen de € 11.000-€ 12.000 + dat ik die 9.000,00 gulden (over 3 jaar) kwijt ben. Drama ......
Het geld heb ik niet dus vermoedelijk zit ik eind mei in de bajes of in een psychiatrische inrichting.
Wie komt me opzoeken??


jaap

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door jaap »

DExia moet toch een achillespees hebben???
Weet niemand iets te bedenken.
Er moet zo'n schandaal over hen in de kranten en zo komen dat Dexia niemand meer naar de Dexia bank stapt.
Als ze dat in de gaten krijgen komen ze mischien met meer over de brug.
Tegen mij zei de telefoniste dat Leaseverlies tocg alles verlies omdat ze de splisting ook al verloren hadden.....

jaap

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door jaap »

DExia moet toch een achillespees hebben???
Weet niemand iets te bedenken.
Er moet zo'n schandaal over hen in de kranten en zo komen dat Dexia niemand meer naar de Dexia bank stapt.
Als ze dat in de gaten krijgen komen ze mischien met meer over de brug.
Tegen mij zei de telefoniste dat Leaseverlies tocg alles verlies omdat ze de splisting ook al verloren hadden.....

el

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door el »

Jaap, geloof daar nu maar helemaal niets van, die medewerkers bij Dexia hebben de opdracht om hun klanten bang te maken en onder druk te zetten.
Als je een gezond stel hersens zou hebben dan zou je daar toch niet willen werken.

brigit

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door brigit »

Hoi, niet ingegaan op het "aanbod".
Maar wat nu!!! Ik koop de aandelen over Kan ik dan nog meegaan met de stichting lease verlies??

Kan iemand dit vertellen

brigit

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door brigit »

Hoi, niet ingegaan op het "aanbod".
Maar wat nu!!! Ik koop de aandelen over Kan ik dan nog meegaan met de stichting lease verlies??

Kan iemand dit vertellen

Eveline

Re: Zet hier een kort berichtje als u NIET ingaat op het "AANBOD

Ongelezen bericht door Eveline »

Ook ik ben niet ingegaan op het Dexia aanbod. Ik heb twee polissen lopen, meer dan € 17.000,- schulden en vanaf 1 september zit ik zonder werk. Kan het nog erger?
Eveline

Gesloten