LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hamburger-Mannheim
-
Re: Hamburger-Mannheim
Nee, zjeflegrande, dat zijn NIET mijn woorden.
Dat zullen ze ook nooit zijn ook.
Maar waarom moet je bij hmi een echte baan hebben?
Dat zullen ze ook nooit zijn ook.
Maar waarom moet je bij hmi een echte baan hebben?
-
Leuk geprobeerd Sofie, maar jouw verhaal rammelt van alle kanten.
Vriendin van Maarschalk, toevallig !!
Vriendin van Maarschalk, toevallig !!
-
Pagina 6 van dit forum
Andere Maarschalk geweest, of laat je je lange termijn geheugen in de steek ??Maarschalk
Geplaatst op 12 Nov 2004 18:56 door Maarschalk
Nu vraag ik me nog steeds af wat dat servicepakket nu inhoudt.
zjeflegrande kon de vragen redelijk beantwoorden, maar is waarschijnlijk al enige tijd bezig met HM en heeft zichzelf verder ontwikkeld.
Hoeveel weten deelnemers na het eerste weekend? Na het basisseminar dus.
Naar boven
Ik begrijp niet waarom mijn verhaal zou rammelen. Ik wil hier geen ruzie maken, ik ken hier helemaal niemand. Ik wil mijn verhaal vertellen met argumenten, dat verwacht ik ook van anderen op dit forum.
Zoals ik inmiddels drie keer heb verteld zo is het verkooppraatje van de HMI verkoper en zijn handlanger, in de vorm van mijn neef gegaan.
Ik ga geen namen noemen, maar het is een eerlijk verhaal. Ik ben gewoon boos zoals het gegaan is en wil andere mensen ervoor waarschuwen met HMI in zee te gaan, zowel met het afsluiten van een polis als bij het zoeken naar werk.
Ik wil best even de overeenkomst van het servicepakket scannen en hier plaatsen, met de kleine lettertjes. Daar staat helaas niet de inhoud van het pakket op, van de exacte inhoud ben ik nog steeds niet op de hoogte overigens. Maar wel dat je 162 euro moet betalen en die zie je alleen terug als je ook daadwerkelijk een polis afsluit. Dit staat er gewoon in, zeg het maar als ik ergens een onwaarheid spreek.
Groet
Sofie
Zoals ik inmiddels drie keer heb verteld zo is het verkooppraatje van de HMI verkoper en zijn handlanger, in de vorm van mijn neef gegaan.
Ik ga geen namen noemen, maar het is een eerlijk verhaal. Ik ben gewoon boos zoals het gegaan is en wil andere mensen ervoor waarschuwen met HMI in zee te gaan, zowel met het afsluiten van een polis als bij het zoeken naar werk.
Ik wil best even de overeenkomst van het servicepakket scannen en hier plaatsen, met de kleine lettertjes. Daar staat helaas niet de inhoud van het pakket op, van de exacte inhoud ben ik nog steeds niet op de hoogte overigens. Maar wel dat je 162 euro moet betalen en die zie je alleen terug als je ook daadwerkelijk een polis afsluit. Dit staat er gewoon in, zeg het maar als ik ergens een onwaarheid spreek.
Groet
Sofie
-
Zjeflegrande, je hebt mijn post tevoorschijn getoverd. Hulde, maar waaruit blijkt in die post dat bewezen is dat hmi-ers wel kundig zijn na een (1) weekend?
Al een paar dagen dit forum niet bezocht, ik schrok wel even toen ik de beschuldigingen gericht aan mijn adres las.
Natuurlijk had ik al een (positief) beeld van hm! Zoals gezegd was ik ongeveer 4 jaar geleden al eens benaderd. Nu wilde ik er wat meer van weten en ben viavia (Google? of een andere zoekmachine?) hier terechtgekomen.
Destijds had ik al een positieve mening over hm, misschien dat student26 daarom achterdochtig werd. Dat begrijp ik, ieder zijn mening. Jammer dat het respect meestal ontbreekt.
Ik begrijp ook dat er mensen zijn die de gebruikte marketingmethode niet aanhangen. Ik begrijp alleen niet dat die tegenstanders (gelukkig niet allemaal) dat op een manier brengen zoals dat hier gebeurt. Evenmin begrijp ik het dat sommige nu werkzame hm-ers dat ook doen!
Ik weet dan ook zeker dat dit niet mijn werkwijze is, en zeker ook nooit gaat worden, of dat bij Hamburg-Mannheimer is of bij een ander bedrijf.
Groeten, Jan
Natuurlijk had ik al een (positief) beeld van hm! Zoals gezegd was ik ongeveer 4 jaar geleden al eens benaderd. Nu wilde ik er wat meer van weten en ben viavia (Google? of een andere zoekmachine?) hier terechtgekomen.
Destijds had ik al een positieve mening over hm, misschien dat student26 daarom achterdochtig werd. Dat begrijp ik, ieder zijn mening. Jammer dat het respect meestal ontbreekt.
Ik begrijp ook dat er mensen zijn die de gebruikte marketingmethode niet aanhangen. Ik begrijp alleen niet dat die tegenstanders (gelukkig niet allemaal) dat op een manier brengen zoals dat hier gebeurt. Evenmin begrijp ik het dat sommige nu werkzame hm-ers dat ook doen!
Ik weet dan ook zeker dat dit niet mijn werkwijze is, en zeker ook nooit gaat worden, of dat bij Hamburg-Mannheimer is of bij een ander bedrijf.
Groeten, Jan
Waarvoor excuses als je het als beschuldiging hebt opgevat.Al een paar dagen dit forum niet bezocht, ik schrok wel even toen ik de beschuldigingen gericht aan mijn adres las.
Dat heeft meer te maken met de manier waarop je je hier presenteerde. Om je eigen woorden te quoten: "Toch overweeg ik nu om met ze in zee te gaan, maar door een hoop berichten op dit forum twijfel ik. Kan iemand concreet aangeven waarom ik wel, of juist niet, voor hmi moet gaan werken?"Natuurlijk had ik al een (positief) beeld van hm! Zoals gezegd was ik ongeveer 4 jaar geleden al eens benaderd. Destijds had ik al een positieve mening over hm, misschien dat student26 daarom achterdochtig werd.
Om dan plots na een paar pagina's discussie tot de conclusie te komen dat HM een geweldig bedrijf is komt op mij niet realistisch over. Evenals de beschuldiging aan het adres van de tegenstanders van MLM dat die zich onbeschaafd uitdrukken, terwijl het voor ieder normaal mens behoorlijk duidelijk is dat het de voorstanders zijn die op anderen in lopen te hakken. Dat bij elkaar gevoegd doet mij (nog steeds) vermoeden dat je er al meer over wist dan je in eerste instantie wilde laten blijken. Ik vind het daarom allemaal nogal ongeloofwaardig.
Hoe bedoel je dat? Je vindt het vreemd dat de tegenstanders hier op basis van argumenten verkondigen dat MLM niet helemaal fris is? Terwijl je nochtans zelf bijvoorbeeld zegt "Maarschalk staat negatief tegenover hmi maar geeft tenminste onderbouwde commentaren."? Mag ik vragen of je eens wat quotes kunt plaatsen van tegenstanders waar je je zo aan zegt te irriteren?Ik begrijp ook dat er mensen zijn die de gebruikte marketingmethode niet aanhangen. Ik begrijp alleen niet dat die tegenstanders (gelukkig niet allemaal) dat op een manier brengen zoals dat hier gebeurt.
Evenals de beschuldiging aan het adres van de tegenstanders van MLM dat die zich onbeschaafd uitdrukken
Ik begrijp alleen niet dat die tegenstanders (gelukkig niet allemaal) dat op een manier brengen zoals dat hier gebeurt.
???????????????????[/quote]
Ik mag toch aannemen dat de gemiddelde voorstander net als de gemiddelde tegenstander wel min of meer weet te bepalen welke reacties serieus kunnen worden genomen en welke niet. Zo'n verhaaltje als in een andere thread over iemand die met ACN of Euphony was begonnen en nu in een caravan woont neem ik in ieder geval niet serieus.???????????????????
En ik moet jou serieus nemen? Jij die na 5miljard posts nog bezig bent om je gelijk te halen? Jij?..pleaseneem ik in ieder geval niet serieus.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Tsjonge, geef ik eens aan dat ik ook verhalen van tegenstanders niet altijd serieus neem, is het weer niet goed...En ik moet jou serieus nemen? Jij die na 5miljard posts nog bezig bent om je gelijk te halen?
Hoi allemaal,
ik heb deze site nu een beetje doorgelezen en val stijl achterover van sommige redenaties!
Ja ja, jullie raden het al.............. ik ben een medewerker van HM!!!
Aangezien ik open sta voor redelijke discussies denk ik dat het geen kwaad kan om het eens stap voor stap te analyseren.
Let wel, reacties als 'HM is vervelend, waarom, omdat het zo is' heeft niemand iets aan.
Allereerst het product. Is er iemand die hetzelfde product tegen dezelfde premie kan aanbieden?
Het antwoord is NEE. We praten dus over een uniek en concurrentieloos product.
(Heb ik trouwens niet geleerd van een weekendje basisseminar!)
Mocht er toch iemand zijn die denkt hetzelfde te kunnen aanbieden is dat fantastisch................kunnen we 2 producten aanbieden, heeft de klant een keuze!!!!
Toch zal IEDEREEN tot de conclusie komen dat het niet mogelijk is.
Het product is de basis. Wanneer je weet dat dit een uniek product is kun je erachter gaan staan en er een succes van maken.
Het marketingconcept?
Geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!
Laten we eerlijk zijn. Vele tussenpersonen schreeuwen om leads, betalen er veel voor. Anderen, die er niet voor betalen zijn eigenlijk vaak al op dezelfde manier bezig als wij............ het via via systeem.
En laten we inderdaad beginnen bij familie en bekenden. Gebruik ze desnoods om te oefenen en kom via hen aan namen van ja, je raadt het al............onbekenden!
Die familie en kennissen komen er zelf wel om vragen.
Want....... we hebben gewoon een fantastisch product!!
Kennis?
Op het basisseminar wordt er al veel geleerd als het gaat om een goede basiskennis m.b.t. o.a. pensioen enz.
En zoals vele malen al is aangegeven, men sluit zelf niet de verzekering. Wel heeft men voldoende kennis om in grote lijnen het pensioenprobleem en de gevolgen van zaken zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden in kaart te brengen.
Daarbij wordt heel gestructureerd de kenmerken van ons product toegelicht. Het verhaal van het Servicepakket is reeds toegelicht door mijn collega, dus dat is even teruglezen.
Wel is het belangrijk om te beseffen dat wij ons NIET profileren als zijnde assurantietussenpersoon!
De tussenpersoon komt n.l. pas wanneer de klant is geinteresseerd in ons product of zich bewust is van de risico's die hij/zij loopt.
De assurantietussenpersoon zal samen met de klant doornemen wat de mogelijkheden zijn.
In feite dus hetzelfde als bij een 'gewone' assurantietussenpersoon, maar dan met een bedenktijd!!
Noem eens wat maatschappijen waarbij de klant standaard het nog even kan laten bezinken???
Ik ben de laatste die gaat ontkennen dat er helemaal geen rotte appels tussen zitten, maar laten we heel eerlijk zijn.............. die zitten er overal. Het heeft ook geen zin om het over de uitzonderingen te hebben.
Wel denk (weet) ik dat vele jalours zijn op dit systeem. Iedereen kan doen waar hij of zij goed in is. Zoals eerder beschreven, het management en het advies. En belangrijker nog, het sluit feilloos aan op elkaar en is een succesformule waarmee het een kwestie van tijd is dat er ook in Ned. een flinke groei zal worden doorgemaakt!
Waarom ik daar zeker van ben?
We hebben een uniek en concurrentieloos product en dat is de basis!
Dan nog even een toevoeging m.b.t. MLM. Veel kritiek op deze werkwijze vind ik ongepast. Alsof we robots zijn zonder eigen mening of gedachtes.
Jammer dat sommige er zo over denken. Zelf ben ik n.l. heel koppig en kritisch en heb er lang over nagedacht of ik hiermee zou gaan beginnen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik de basis tot mijn beschikking had, een concurrentieloos product.
De rest? Zou worden wat ik er zelf van maakte!!!
En dit is echt zo. Snel rijk worden zonder keihard te werken? Vergeet het maar!! Weinig die dat ook zullen beweren.
Het is zwaar en en je krijgt te maken met verschillende tegenvallers. Je moet dus ook echt doorzettingsvermogen hebben en je doel voor ogen blijven houden. Maar wanneer je dit doet (het klinkt makkelijker dan het is) werkt het MLM systeem wel degelijk!!!
Uiteraard moet je ook creatief zijn en het leuk vinden!!!
MLM is in het geval van HM een zeeer goed systeem, maar het moet wel bij je passen. Heb je o.a. bovenstaande eigenschappen en vind je het leuk? Dan wordt het een groot succes!! Heb je bovenstaande eigenschappen niet? Begin er alsjeblieft niet aan......................
Anders word je ook zo'n verbeten anti MLM-er die ondoordacht eraan is begonnen en het systeem de schuld geeft als het niet lukt i.p.v. zelf in de spiegel te kijken of het wel zo verstandig was geweest om eraan te beginnen en dat het misschien niet aan het systeem ligt............................................
Conclusie?
MLM is geen slecht systeem. Waarom werkt het immers bij mij en voor vele anderen dan zo goed? Is het niks voor jou? Is niet erg, maar dat maakt het systeem niet slecht!
Laten we met zijn allen doen wat we leuk vinden en wat we goed kunnen. We hoeven toch niet hetzelfde te zijn??????
Met vriendelijke groet,
een enthousiaste HMI-er![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ik heb deze site nu een beetje doorgelezen en val stijl achterover van sommige redenaties!
Ja ja, jullie raden het al.............. ik ben een medewerker van HM!!!
Aangezien ik open sta voor redelijke discussies denk ik dat het geen kwaad kan om het eens stap voor stap te analyseren.
Let wel, reacties als 'HM is vervelend, waarom, omdat het zo is' heeft niemand iets aan.
Allereerst het product. Is er iemand die hetzelfde product tegen dezelfde premie kan aanbieden?
Het antwoord is NEE. We praten dus over een uniek en concurrentieloos product.
(Heb ik trouwens niet geleerd van een weekendje basisseminar!)
Mocht er toch iemand zijn die denkt hetzelfde te kunnen aanbieden is dat fantastisch................kunnen we 2 producten aanbieden, heeft de klant een keuze!!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toch zal IEDEREEN tot de conclusie komen dat het niet mogelijk is.
Het product is de basis. Wanneer je weet dat dit een uniek product is kun je erachter gaan staan en er een succes van maken.
Het marketingconcept?
Geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!
Laten we eerlijk zijn. Vele tussenpersonen schreeuwen om leads, betalen er veel voor. Anderen, die er niet voor betalen zijn eigenlijk vaak al op dezelfde manier bezig als wij............ het via via systeem.
En laten we inderdaad beginnen bij familie en bekenden. Gebruik ze desnoods om te oefenen en kom via hen aan namen van ja, je raadt het al............onbekenden!
Die familie en kennissen komen er zelf wel om vragen.
Want....... we hebben gewoon een fantastisch product!!
Kennis?
Op het basisseminar wordt er al veel geleerd als het gaat om een goede basiskennis m.b.t. o.a. pensioen enz.
En zoals vele malen al is aangegeven, men sluit zelf niet de verzekering. Wel heeft men voldoende kennis om in grote lijnen het pensioenprobleem en de gevolgen van zaken zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden in kaart te brengen.
Daarbij wordt heel gestructureerd de kenmerken van ons product toegelicht. Het verhaal van het Servicepakket is reeds toegelicht door mijn collega, dus dat is even teruglezen.
Wel is het belangrijk om te beseffen dat wij ons NIET profileren als zijnde assurantietussenpersoon!
De tussenpersoon komt n.l. pas wanneer de klant is geinteresseerd in ons product of zich bewust is van de risico's die hij/zij loopt.
De assurantietussenpersoon zal samen met de klant doornemen wat de mogelijkheden zijn.
In feite dus hetzelfde als bij een 'gewone' assurantietussenpersoon, maar dan met een bedenktijd!!
Noem eens wat maatschappijen waarbij de klant standaard het nog even kan laten bezinken???
Ik ben de laatste die gaat ontkennen dat er helemaal geen rotte appels tussen zitten, maar laten we heel eerlijk zijn.............. die zitten er overal. Het heeft ook geen zin om het over de uitzonderingen te hebben.
Wel denk (weet) ik dat vele jalours zijn op dit systeem. Iedereen kan doen waar hij of zij goed in is. Zoals eerder beschreven, het management en het advies. En belangrijker nog, het sluit feilloos aan op elkaar en is een succesformule waarmee het een kwestie van tijd is dat er ook in Ned. een flinke groei zal worden doorgemaakt!
Waarom ik daar zeker van ben?
We hebben een uniek en concurrentieloos product en dat is de basis!
Dan nog even een toevoeging m.b.t. MLM. Veel kritiek op deze werkwijze vind ik ongepast. Alsof we robots zijn zonder eigen mening of gedachtes.
Jammer dat sommige er zo over denken. Zelf ben ik n.l. heel koppig en kritisch en heb er lang over nagedacht of ik hiermee zou gaan beginnen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik de basis tot mijn beschikking had, een concurrentieloos product.
De rest? Zou worden wat ik er zelf van maakte!!!
En dit is echt zo. Snel rijk worden zonder keihard te werken? Vergeet het maar!! Weinig die dat ook zullen beweren.
Het is zwaar en en je krijgt te maken met verschillende tegenvallers. Je moet dus ook echt doorzettingsvermogen hebben en je doel voor ogen blijven houden. Maar wanneer je dit doet (het klinkt makkelijker dan het is) werkt het MLM systeem wel degelijk!!!
Uiteraard moet je ook creatief zijn en het leuk vinden!!!
MLM is in het geval van HM een zeeer goed systeem, maar het moet wel bij je passen. Heb je o.a. bovenstaande eigenschappen en vind je het leuk? Dan wordt het een groot succes!! Heb je bovenstaande eigenschappen niet? Begin er alsjeblieft niet aan......................
Anders word je ook zo'n verbeten anti MLM-er die ondoordacht eraan is begonnen en het systeem de schuld geeft als het niet lukt i.p.v. zelf in de spiegel te kijken of het wel zo verstandig was geweest om eraan te beginnen en dat het misschien niet aan het systeem ligt............................................
Conclusie?
MLM is geen slecht systeem. Waarom werkt het immers bij mij en voor vele anderen dan zo goed? Is het niks voor jou? Is niet erg, maar dat maakt het systeem niet slecht!
Laten we met zijn allen doen wat we leuk vinden en wat we goed kunnen. We hoeven toch niet hetzelfde te zijn??????
Met vriendelijke groet,
een enthousiaste HMI-er
Wat een verkoop praatjes zeg, die heb ik al 2 uur lang gehad.
Ik word er echt niet helemaal lekker van dat de verkooppraatjes zo worden gehouden alsof er geen speld zou tussen zijn te krijgen. En daar ben ik het niet mee eens.
- Ik ben geen econoom. Of het een goed pakket is? Wie zegt het me, dat soort dingen moet uit de praktijk blijken na 20 jaar. En zelfs mensen die ECHT objectief en economisch onderlegd zijn, en dat ben je nooit als je maar 1 product verkoopt, zal het zeer zwaar vallen een pakket objectief op waarde te schatten.
- Kijk en hetzelfde product tegen dezelfde premie...dat dat niet kan vraag ik me al ten zeerste af en als het niet zou kunnen komt dat gewoon omdat IEDER pakket bij IEDERE verzekeringsmaatschappij uniek is en zijn eigen regeltjes, voor en nadelen heeft. Dus...niks bijzonders, ik heb de folders ook gezien, niks schokkends nieuws gehoord dan van mijn RVS adviseur en weet ik wat we al allemaal over de vloer gehad hebben.
- Ik heb overigens nog nooit voor een tussenpersoon hoeven betalen. Om jullie tweede persoon te zien moest ik een *** pakket kopen van 162 euro. Reageer daar nou eens op!! Ik heb nergens echt goede info over dat pakket gevonden hoor. Ik MOEST dat pakket kopen en kreeg het geld alleen terug als ik bij de tweede tussenpersoon ook daadwerkelijk een premie af zou sluiten. Wat nou bedenktijd ??
- En dat het marketingsysteem voor jullie geniaal is..ja dat zal best goed verkopen zo'n aggressieve methode
groet
Sofie
-
Ik word er echt niet helemaal lekker van dat de verkooppraatjes zo worden gehouden alsof er geen speld zou tussen zijn te krijgen. En daar ben ik het niet mee eens.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- Ik ben geen econoom. Of het een goed pakket is? Wie zegt het me, dat soort dingen moet uit de praktijk blijken na 20 jaar. En zelfs mensen die ECHT objectief en economisch onderlegd zijn, en dat ben je nooit als je maar 1 product verkoopt, zal het zeer zwaar vallen een pakket objectief op waarde te schatten.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
- Kijk en hetzelfde product tegen dezelfde premie...dat dat niet kan vraag ik me al ten zeerste af en als het niet zou kunnen komt dat gewoon omdat IEDER pakket bij IEDERE verzekeringsmaatschappij uniek is en zijn eigen regeltjes, voor en nadelen heeft. Dus...niks bijzonders, ik heb de folders ook gezien, niks schokkends nieuws gehoord dan van mijn RVS adviseur en weet ik wat we al allemaal over de vloer gehad hebben.
- Ik heb overigens nog nooit voor een tussenpersoon hoeven betalen. Om jullie tweede persoon te zien moest ik een *** pakket kopen van 162 euro. Reageer daar nou eens op!! Ik heb nergens echt goede info over dat pakket gevonden hoor. Ik MOEST dat pakket kopen en kreeg het geld alleen terug als ik bij de tweede tussenpersoon ook daadwerkelijk een premie af zou sluiten. Wat nou bedenktijd ??
- En dat het marketingsysteem voor jullie geniaal is..ja dat zal best goed verkopen zo'n aggressieve methode
groet
Sofie
-
Heb je wel eens een CD-tje gekocht? Daar zitten ook 5 tussenpersonen tussen. Die RVS adviseur? Die krijgt ook zijn loon hoor! Nee natuurlijk betaal je een tussenpersoon niet rechtsstreeks. Als dat wel zo is dan moet je hard wegrennen. Maar nooit een tussenpersoon betaald hebben is onzin...Ik heb overigens nog nooit voor een tussenpersoon hoeven betalen
Enjoy the day!
Dus jij wil een idioot die na 1 weekend het volgende zinnetje (U hebt mogelijk een pensioengat) op kan zeggen vergelijken met een zelfstandig ondernemer die een Muziekwinkel uitbaat?
Vind je het gek dat mlm nooit iets zal voorstellen.
Laten we een ander vergelijk trekken: Johan Cruijff (stelt de ondernemer voor) en een iemand uit het bierbuiken team van FC Knudde (de mlm-er)
Nu duidelijk?
Vind je het gek dat mlm nooit iets zal voorstellen.
Laten we een ander vergelijk trekken: Johan Cruijff (stelt de ondernemer voor) en een iemand uit het bierbuiken team van FC Knudde (de mlm-er)
Nu duidelijk?
Mag ik jou hiermee vergelijken daniemand uit het bierbuiken team van FC Knudde
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik ben geen econoom. Of het een goed pakket is? Wie zegt het me, dat soort dingen moet uit de praktijk blijken na 20 jaar. En zelfs mensen die ECHT objectief en economisch onderlegd zijn, en dat ben je nooit als je maar 1 product verkoopt, zal het zeer zwaar vallen een pakket objectief op waarde te schatten.Wat een verkoop praatjes zeg, die heb ik al 2 uur lang gehad.
* Daar hoef je inderdaad niet mee eens te zijn, maar wel graag een goede onderbouwing van je kritiek.
*Ik verkoop al een paar jaar verzekeringen en weet wat er op de markt is. Nogmaals weet iemand een betere verzekering met gelijkwaardige voorwaarden dan hoor ik het graag.
Ik heb ook al aangegeven dat ik behoorlijk kritisch ben en dat een goed, zo niet beste product, de grootste voorwaarde was om hieraan te beginnen. Kortom, ik verkoop dus maar 1 product, omdat er geen betere zijn!
En na 20 jaar? Ons product is op basis van zekerheid, maar ik hoor graag welke elementen pas na 20 jaar duidelijk zullen zijn. (behalve de winstdeling uiteraard)
We leven nu en als we kijken naar alle producten die op dit moment worden aangeboden aan onze doelgroep hebben we het beste product.
Wees daarom wat alsjeblieft wat concreter.
Ik heb overigens nog nooit voor een tussenpersoon hoeven betalen. Om jullie tweede persoon te zien moest ik een *** pakket kopen van 162 euro. Reageer daar nou eens op!! Ik heb nergens echt goede info over dat pakket gevonden hoor. Ik MOEST dat pakket kopen en kreeg het geld alleen terug als ik bij de tweede tussenpersoon ook daadwerkelijk een premie af zou sluiten. Wat nou bedenktijd ??Kijk en hetzelfde product tegen dezelfde premie...dat dat niet kan vraag ik me al ten zeerste af en als het niet zou kunnen komt dat gewoon omdat IEDER pakket bij IEDERE verzekeringsmaatschappij uniek is en zijn eigen regeltjes, voor en nadelen heeft. Dus...niks bijzonders, ik heb de folders ook gezien, niks schokkends nieuws gehoord dan van mijn RVS adviseur en weet ik wat we al allemaal over de vloer gehad hebben.
* Ook voor bovenstaande geldt weer............ slecht onderbouwd.
Folders, RVS adviseur? Nou niet echt informatiebronnen voor een degelijk onafhankelijk oordeel. Zal een RVS-adviseur nu echt gaan toegeven dat wij een goed product hebben? Is hetzelfde als dat je een Mercedes dealer vraagt of een BMW een goede auto is.
Nee, zet dan een onafhankelijk tussenpersoon naast onze adviseur (uiteraard wel op gelijk tijdstip) en kijk dan wat er gebeurt.
Dan zal gelijk duidelijk worden dat die voor en nadelen nog best wel eens belangrijk kunnen zijn!!
Niks bijzonders? Geef mij dan alsjeblieft concreet die 'verschillen' die er volgens jou niet zo toe doen. Sorry, maar als je inderdaad zou weten wie je allemaal over de vloer hebt gekregen en met welke producten dan zou je er niet zo lichtvoetig over doen.
Dus als je echt over ons product wil oordelen in de zin van 'niets bijzonders', doe dat dan alsjeblieft goed onderbouwd.
* Het wordt eentonig, maar wederom belachelijk onderbouwd. Je betaald geen EUR 162 om onze adviseur te mogen spreken, maar voor het servicepakket.
Daarvoor krijg je hypotheek/pensioen/verzekering en fiscaal advies.
Daarnaast wordt bij afname van ons product de blastingaangifte gratis verzorgd tot 65 jarige leeftijd.
En tot slot wordt er EUR 158,- gebruikt als premie voor de verzekering.
In totaal kost het SP dus maar EUR 4,-!
En inderdaad eerst wordt het servicepakket gesloten en daarna wordt pas definitief de verzekering behandeld door de tussenpersoon.
Maar wanneer de adviseur komt is de klant al geinteresseerd in het product of is de klant zich bewust van de rirsico's die hij loopt.
Wil de klant om welke reden dan ook toch geen verzekering dan kan het servicepakket gewoon geannuleerd worden en betaal je dus helemaal niets.
Sowieso komt een adviseur niet langs wanneer bovenstaande niet het geval is. Wat zou dan ook de toegevoegde waarde zijn?
Daarbij was de bedenktijd meer als grap bedoeld, de klant kan de info wel even laten bezinken totdat de adviseur langskomt.
En ook hebben we foldermateriaal!
En dat het marketingsysteem voor jullie geniaal is..ja dat zal best goed verkopen zo'n aggressieve methode
Zoals reeds eerder gezegd zijn er sommige rotte appels tussen, zoals bij ieder bedrijf. Wees concreet en geef aan wat er aggressief is aan de werkwijze die ik hanteer (deze staat beschreven in het vorige artikel)
En benoem nu ook concreet wat je zo aggressief vind en vergeet daarbij vooral ook niet naar andere tussenpersonen te kijken.
Sorry, maar ik vind je argumentatie ronduit slecht. Het is je goed recht om ons product niet te nemen. Prima, maar loop niet te oordelen over zaken waarin je niet goed onderlegd bent. Het komt nu echt over als 'de klok horen luiden, maar eigenlijk niet weten waar de klepel hangt'
Dit is gewoon jammer, discussie is goed, maar doe het wel goed of in iedergeval redelijk onderbouwd. Op die manier kunnen we nog iets van elkaar opsteken i.p.v. welles-nietes spelletjes spelen.
Daarnaast een klein verzoek voor iedereen die nog wil reageren........
Lees eerst ook goed wat er staat, dan hoeft niet alles dubbel uitgelegd worden. Alvast bedankt![]()
Met vriendelijke groet,
een nog steeds zeer enthousiaste HMI-er
Ging een 'beetje' verkeerd met de quotes, hoop dat het nog wel een beetje duidelijk is ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
Sofie, na een adviesgesprek kunnen er 3 dingen gebeuren.
1. De klant heeft geen interesse in het produkt.
Kosten voor klant 0,0 Euro + 2 kopjes koffie + 1 uur tijd.
De adviseur heeft op dat moment (hopenlijk) de klant wellicht toch bewust gemaakt voor een potentieel probleem, en zal in veel gevallen zijn situatie laten doorrekenen door de eigen adviseur.
2. De klant heeft interesse en wil zijn persoonlijke situatie bekijken samen met de HM tussenpersoon.
Er wordt 162 Euro voor een Service pakket betaald, dat automatisch binnen 1 week wordt afgeschreven van de betaalrekening.
De HM tussenpersoon komt binnen 2 weken langs bij u.
U komt vervolgens tot de conclusie dat het toch niets voor u is en u annuleert het pakket.
Er wordt 162 euro teruggestort op uw betaalrekening.
Kosten voor de klant 0,0 euro + 4 kopjes koffie + 3 uur vrije tijd.
3. U vindt het een fantastisch produkt wil en u zou een polis willen hebben.
Er wordt 162 Euro voor een Service pakket betaald, dat automatisch binnen 1 week wordt afgeschreven van de betaalrekening.
De HM tussenpersoon komt binnen 2 weken langs bij u, spreekt het geheel met u door en er volgt een overeenkomst.
Er wordt 158,73 Euro door HM teruggestort in uw polis als zijnde premiekorting.
Stel u wil 50 Euro/maand gaan sparen, dan betaalt u de eerste 3 mnd geen premie.
De tussenpersoon komt vervolgens nogmaals bij u langs om u persoonlijk de polis nogmaals uit te leggen en overhandigen.
Kosten klant 3,17 Euro + 6 kopjes koffie + 4 uur vrije tijd.
1. De klant heeft geen interesse in het produkt.
Kosten voor klant 0,0 Euro + 2 kopjes koffie + 1 uur tijd.
De adviseur heeft op dat moment (hopenlijk) de klant wellicht toch bewust gemaakt voor een potentieel probleem, en zal in veel gevallen zijn situatie laten doorrekenen door de eigen adviseur.
2. De klant heeft interesse en wil zijn persoonlijke situatie bekijken samen met de HM tussenpersoon.
De HM tussenpersoon komt binnen 2 weken langs bij u.
U komt vervolgens tot de conclusie dat het toch niets voor u is en u annuleert het pakket.
Er wordt 162 euro teruggestort op uw betaalrekening.
Kosten voor de klant 0,0 euro + 4 kopjes koffie + 3 uur vrije tijd.
3. U vindt het een fantastisch produkt wil en u zou een polis willen hebben.
De HM tussenpersoon komt binnen 2 weken langs bij u, spreekt het geheel met u door en er volgt een overeenkomst.
Er wordt 158,73 Euro door HM teruggestort in uw polis als zijnde premiekorting.
Stel u wil 50 Euro/maand gaan sparen, dan betaalt u de eerste 3 mnd geen premie.
De tussenpersoon komt vervolgens nogmaals bij u langs om u persoonlijk de polis nogmaals uit te leggen en overhandigen.
Kosten klant 3,17 Euro + 6 kopjes koffie + 4 uur vrije tijd.
-
wat is het toch fijn dat we hmi-ers hebben om over ons te waken. Wat doet die adviseur nou meer dan een simpel testje wat ik al tig keer heb gekregen van elk "pensioenadviesbureau"?De adviseur heeft op dat moment (hopenlijk) de klant wellicht toch bewust gemaakt voor een potentieel probleem, en zal in veel gevallen zijn situatie laten doorrekenen door de eigen adviseur.
Blijft nog steeds de vraag waarom ik nu precies 162 euro moet betalen voor het tweede gesprek. Eindelijk wordt het geheel iets duidelijker, maar ik zie niets, maar dan ook helemaal niets wat jullie onderschieds van bijvoorbeeld SpaarSelect, Aegon of Dexia met hun geweldige producten.