LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tom M

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tom M »

Ik heb zelf volgens een brief van Wanadoo sinds een week ADSL + telefonie via de livebox. Het probleem is echter, dat dit apparaat niet werkt en dat inderdaad de helpdesk onbereikbaar is. Wat onderzoek op internet leert, dat heel veel mensen problemen hebben met de installatie van de livebox. Volgens Wanadoo liggen de problemen of aan de technisch provider waar ze mee samen werken (Bbnet) of aan een niet werkende livebox en uiteraard is het favoriete antwoord, dat het aan de klant ligt. Dit laatste betwijfel ik ten zeerste, omdat veel mensen exact dezelfde problemen hebben (alleen het @ lampje brandt op de livebox, maar internet is toch niet aanwezig, andere lampjes branden in het geheel niet, maar telefonielampje zou juist wel weer moeten branden). Op de Wanadoo-site houden ze zich compleet stil over deze problemen, terwijl je dus op internet kan terugvinden dat heel veel mensen ze hebben. Ze geven op hun help-site slechts de standaard installatie-procedure weer, die iedereen al tig keer heeft doorgelezen. :evil:

Carel Gombert

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Carel Gombert »

Zo wij zijn inmiddels 4 weken verder en de tel. aansluiting van de Livebox werkt nog steeds niet. Dit na 12 e mails !! 6 telefoontjes aan de FRANSE Wanadoo helpdesk ( ik woon in Frankrijk) het wisselen van een Livebox maar...... let op hedenochtend gebeld met een speciaal nummer alleen voor klanten met een Livebox TELEFOON probleem, ja ja in Frankrijk komen ze er achter. En let wederom op ... de 1e vraag mijnheer wat voor telefoontoestel heeft u ? Ik : een Sagem D 50, ja mijnheer maar dat werkt niet !! ( let op Sagem wordt o.a. aangeboden door France Telecom de moeder van Wanadoo - sagem is een van de grotere spelers op het franse tel. gebied).
Dus wat nu ? Ja ik kan u een lijst geven met 3 toestellen waarmee wij proefen uitgevoerd hebben en waarvan wij weten dat zij wel werken !
( het spreekt vanzelf dat mijn ride tel. lampje continu brandt zoals het hoort en de e mail werkt - WIFI). Dus namen gekregen van 3 toestellen en vanmiddag naar France Telecom om te zien of zij voorrradig zijn en of.... het werkt, ik hou jullie op de hoogte.
PS het zijn de Versatis 790, Oceano en de Avena 66
PS 2 mocht Radar een programma weiden aan de Livebox misere kunnen zij beter de Amsterdam Arena huren, wordt een sucess uitverkocht.
groet uit Frankrijk C.G

ricoramdhan
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:42

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ricoramdhan »

Nou nou bij werkte het spultje dus ook niet uren lang aan de lijn met de helpdesk

Maar hoera ik ben er van af de helpdesk heeft eindelijk geconcludeerd dat technisch bij mij niet werkte echter volgens mij werkt het bij niemand zoals ik hier lees.

MAAR ZE KUNNEN DUS NOG IETS GOEDS DOEN DAAR EN DAT IS KLANTEN AFMELDEN

josh

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door josh »

@Carel Gombert

Begrijp ik goed dat er met maar 3 verschillende telefoontoestellen getest is? Lijkt mij een beetje weinig.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij is een retourtje amsterdam goedkoper, dan al dat bellen met de helpdesk :D

Naam: Wanadoo Nederland B.V.
Vestigingsadres: Muiderstraat 1
Vestigingsplaats: 1011PZ Amsterdam
KvK-inschrijfnummer: 33265679 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

geen idee of ze je ook daar te woord staan...
zal wel een helpdeskmedewerker achter de balie zitten,
die eerst de wachtrij aan de telefoon probeert weg te werken :lol:

Carel Gombert

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Carel Gombert »

Zoals 3 berichten geleden beloofd op naar de France Telecom winkel om een van de door Wanadoo aanbevolen telefoontoestellen te halen die het WEL met de Livebox zouden moeten doen. Thuis de Avena 66 aangesloten, en ???? nu kan ik zelfs het gekozen nummer niet meer op het telefoonscherm krijgen, laat staan een kiestoon. De Avena rechtstreeks op de ADSL contactdoos aangesloten en het de verbinding rechtstreeks met France Telecom werkt.
Dus weer de speciale Livebox telefoon verbinding helpdesk gebeld, enzij van hun kant trachten mij op het door Wanadoo toegewezen tel nr. te bereiken, werkt niet. Ik mag nu wachten dat binnen 3 werkdagen iemand van wanadoo mij gaat bellen ( de grote tovenaar) en als dat niet helpt zei de vriendelikjke mevrouw van wanadoo, ( ik mag het niet zeggen) zeg uw abonnement op en ga naar Free.fr geen problemen !!
Hulde voor de eerlijke medewerkster van W. maar wat een situatie. Ik weet niet wat jullie in Holland betalen voor het wanadoo livebox tel. gedeelte is hier 3 euro voor de livebox huur en 10 euro voor het telefoonforfait.
Dus 3 dahen wachten, en jullie lezen hoe dit verder afloopt.
Sterkte medeslachtoffers ( kan er geen gironummer voor ons geopend worden een soort eletronische Tsunami ).
carel Gombert

kimo

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door kimo »

Wanadoo levert een prima dienstverlening totdat het contract getekend is. Dan zijn ze onbereikbaar geworden voor vragen, klachten etc. De on-line helpdesk laat al een maand mijn vragen onbeantwoord en telefonisch heb ik het opgegeven.

Mijn ervaringen zijn verder redelijk:
- De voicemaildienst werkt wel maar alleen op het Wanadoo telefoonnummer - dus niet op je oude KPN nummer. Het nut daarvan is dus erg beperkt.

- Als VoIP eruit ligt dan bel je via KPN en krijg je gewoon de rekening. Die ga ik dus claimen bij Wanadoo. Wat helpt is om de Lifebox te resetten als VoIP eruit ligt: meestal heb ik na een minuut weer verbinding. Je hoort overigens dat de KPN kiestoon anders is dan die van VoIP dus je bent gewaarschuwd voor extra kosten. Overigens herstelt VoIP zich meestal vanzelf binnen een paar seconde.

- Vaak werkt lokaal bellen niet en krijg je de (nerveuze) melding dat je een niet bestaand nummer probeert te bellen. Vermoedelijk worden deze gesprekken via een niet-lokale verbinding naar het KPN net gestuurd en weet die centrale geen raad met het gesprek. Eenvoudig het netnummer ervoor toetsen helpt dan meestal.

- ADSL werkt behoorlijk, ik haal snelheden tot 60kB. De news server ligt er echter geregeld uit. Ik ben wel blij met de aangekondigde verdubbeling van de snelheid.

Kortom: je kan veel geld besparen met een Wanadoo Telefonie abonnement maar de service is er dan ook naar. Verwacht geen snelle, effectieve en persoonlijke helpdesk want die is er gewoon niet. Het is een beetje behelpen maar ik bespaar meer dan 50% tov mijn oude rekening en dat vind ik het waard.

Tiscali levert een snellere dienst maar ook met allerlei haken en ogen (2 telefoons nodig, duurdere modem kopen). Maar Tiscali komt eerlijk uit voor de onvolkomenheden. De gluiperds van Wanadoo maken er een commercieel feest van. Ik weet al zeker dat ik na dit (proef)jaar naar een andere aanbieder stap die de klant wel serieus neemt.

Rob Smit

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Rob Smit »

Ik ben overgestapt van @Home naar Wanadoo, maar heb na 2 weken al enorme spijt.

1. Telefoon werkt om de haverklap niet, standaard antwoord is om de
Livebox te resetten.

2. Voicemail werkt gewoon niet, als mensen iets inspreken krijg je te
horen dat er geen nieuwe berichten zijn.

3. Ben je in gesprek en wordt je door iemand gebeld, gaat de beller
naar de voicemail. Hij spreek en bericht in dat ik dus nooit af kan
luisten.

4. Af en toe een zeer slechte telefoonverbinding, veel ruis.

5. Heldesk totaal onbereikbaar.

6. Heldesk is ook te breiken per email. Als je een formulier invult op de
website van Wanadoo staat er boven dat ze er naar streven binnen
24 uur te antwoorden. Ik wacht al meer dan een week op enige
reactie van Wanadoo.

Eén advies voor alle potentiële klanten:

Stap niet over naar Wanadoo, je krijgt er spijt van

Carel Gombert

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Carel Gombert »

Beste mensen,
Voor mij dwz de Livebox van wanadoo is het doek gevallen. Zie mijn bericht van een paar dagen geleden. Ik ben niet gebeld, heb zelf weer gebeld en kreeg het advies ???? WEL een Livebox maar vooral geen telefoonaansluiting via de Livebox. Gevraagd of zij het wilden bevestigen en binnen 1 uur had ik de bevestiging PLUS de verandering van mijn abonnement. IK mail dus nu met 2 computers ( 1 via Wifi en 1 via Ethernet) en bel weer gewoon zorgenloos via France Telecom.

WANDOO MERCI

R.Mertens

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door R.Mertens »

Al twee weken staat de livebox te draaien en is in die tijd 1 maal uitgevallen. Het probleem van de nummerweergave blijft. Ook is de :twisted: helpdesk nog steeds onbereikbaar. Zelfs de (nu) eenvoudig te beantwoorden emails staan inmiddels 6 weken onbeantwoord.

Jammer: veel geld pompen in reclames zonder de dienstverlening te verbeteren. Wanadoo heeft duidelijk niet geanticipeerd op de enorme vraag naar de livebox.

Maar waar het natuurlijk om draait: leveren ze een werkend product af, wordt vanzelf de helpdesk ontlast.

Otto Hermsen

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Otto Hermsen »

Ook ik heb sinds de installatie van de livebox problemen.
Regelmatig uitval van de telefoon, ruis en echo maar ook vastlopen van mijn PC.
Een harde reset en het spul doet het weer. Maar 4 maal op een avond is wel heel vervelend. Het advies van de helpdesk was gooi alles van Norton eraf. Norton kan absoluut niet samen met de livebox????
Alles eraf gegooid maar weer een keer vastgelopen. Morgen maar weer een uur bellen met Wanadoo

tevreden, tot nu toe

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tevreden, tot nu toe »

ben tevreden,

heb nu twee dagen internet en telefonie in een bundel en alles gaat snel en verlooopt zonder problemen

je moet EXACTEMENT doen wat er staat. alleen je kunt het wel merken dat de verbinding van de telefoon heel ietsjes aan kwawiliteit inlevert, alsof je met een mobiele telefoon belt. maar verder toppie

cormans

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door cormans »

Simpel dus..............geld terug laten boeken wegens wanprestatie.

alejandro

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door alejandro »

ben dagen achtereen gebeld om toch maar zo snel mogelijk lid te worden van die club. prijstechnisch was de aanbieding van internet i.c.m. telefonie natuurlijk pico bello. maar dan, wachten, wachten en nog eens wachten. bellen heeft geen zin, wordt domweg niet opgenomen. van mail en fax is men ook niet onder de indruk. na 6 weken kon ik inene niet meer de status van mijn aanvraag bekijken op internet omdat mijn account disabled was...of ik effe (wederom) de dure helpdesk wilde bellen.
na 7 weken wisten ze mij te melden dat hun product (technisch) niet leverbaar was bij mij thuis.......

gaat nu lekker in zee met casema, over 2 weken wordt de hele handel gratis bij mij thuis geinstalleerd.

venturer

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door venturer »

ik bel nu bijna een maand met wanadoo en dit gaat vanaf dag 1 helemaal goed. Helpdesk nog nooit nodig gehad want alles staat duidelijk :roll: op een installatie poster.

Het duurt wat langer voordat bij mij de telefoon over gaat en de kwaliteit is zo als bij een GSM.

Totaal geen klachten dus... 8)

aathmer

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door aathmer »

Ik zie veel klachten over het niet kunnen bellen met lokale nummers. Bij mij is dat ook het geval, maar met het netnummer ervoor lukt het mij wel.
Overigens heb ik wel een hinderlijke echo op de lijn vooral bij uitgaande gesprekken. Je zou zeggen, 2 stemmen voor 1 prijs, maar de kwaliteit van de lijn is hierdoor belabberd.
Zijn er meer mensen met soortgelijke klachten ?

Ep

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Ep »

Ik ben al vanaf dag 1 bezig om mijn telefoon werkend te krijgen op mijn live box. Ik doe precies wat er op de pooster staat en zelfs wat ze mij (na 50minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijcht) vertellen en zelfs dat werkt niet. Internet knalt er af en toe uit en na het resetten werkt dat weer wel.
maar mijn telefoon steeds niet. soms kan ik gebeld worden maar zelf bellen lukt niet. GRATIS bellen noemen ze dat. op mijn mail krijg ik geen antwoord maar dit nummer kan iedereen uitkomst bieden.
Dit is het nummer van het hoofdkantoor in Amsterdam.
020 5355555
het is gewoon tarief dus geen 10cent per minuut plus je hoeft minder lang te wachten. Het helpt niet maar mijn abonement gaat de deur uit en niet na 1 jaar. Ze leveren niet waar ik voor gwetekend heb dus hoef ik mij ook niet aan hun contract te houden.
mijn rekeningnummer heb ik geblokkeert voor wanadoo dus daar heb ik geen last meer van.
Het zijn net UPC mederwerkers. Was er net van af en kom ze nu weer tegen.

Houd gewoon je KPN. Dat werkt tenminste en is in verhouding met het bellen naar de helpdesk wat je bij wanadoo heel veel moet doen goedkoeper en je bent berijkbaar.

ron poot

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ron poot »

Als men ons oude KPN nummer belt, vertikt de live-box om onze telefoon tel laten rinkelen. Dit probleem direct gemeld bij Wanadoo, maar deze hadden geen adequate oplossing. Allereerst moest ik de resetprocedure (welke niet goed in de handleiding staat :? ) met de helpdesk doorlopen, Dan szou het opgelost zijn. Niet dus. De volgende wist mij te vertellen dat er binnekort een firmware update kwam welke het probleem op zou lossen. De update kwam een week later dan gepland en loste het probleem uiteraard niet op. Op een goede zaterdag de hlepdesk maar eens geprobeerd (Gek wordt je van die "heros" :x ) Toen bleek de live-box te ver van het PPT-punt te staan. Dat ding maar even beneden gezet en nog eens geprobeerd, Ook dit was geen oplossing. Inmiddels zijn we twee maanden verder en is er van wanadoo uit nog geen zinnige actie ondernomen om het probleem op te lossen. Vragen via de e-mail worden niet beantwoord en ook schriftelijke reacties verdwijnen blijkbaar gelijk in de versnipperaar. :x
Daarbij komt nog dat de live-box bij ons geen verbinding met d ecomputer via ethernet wil maken. Ook met deze melding doet wanadoo helemaal niks.

Kortom begin er niet aan.

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

na een maand de livebox te hebben, kan ik niet zeggen dat er veel klachten zijn. soms valt telefoon weg, stekker uit het stopkontankt en een paar minuutjes wachten en dan doet ie t weer. verder kan ik goed internetten en is die nog nooit weggevallen, op een nachtelijke update na. maar oke soms heb je een update nodig van je livebox.
helpdesk is niet goed bereikbaar maar als dat alles is en de rest werkt..... ga ik niet verder zeuren hoor !

Stutter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:19

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Stutter »

Ik heb sinds meerder weken de livebox aangesloten. Aanvankelijk heb ik ontzettend veel problemen gehad, die overeenkomen met de reacties in dit forum:
- Telefonie valt vaak weg/uit
- Vaak moeten resetten
- USB aansluiting werkt niet
- Lokale nummers onbereikbaar
- Helpdesk ontzettend moeilijk/niet bereikbaar
- Nummerweergave werkt niet via KPN-nummer
- Mindere kwaliteit geluid (dat was door Wanadoo ook al van te voren aangegeven!)

Echter, de laatste tijd ervaar ik dat het heel goed gaat. Een paar keer heb ik gemerkt dat de livebox spontaan gereset was (dan zit er weer zo'n "glow in the dark"-spook in de meterkast). Zeer waarschijnlijk hebben ze dan een update uitgevoerd.

Ik heb mij vastgehouden aan die ene strohalm dat ik zo'n early adapter ben, voor een dubbeltje eersterangs wil zitten, maar dan wel door allerlei aanloopproblemen heen moet gaan. En het begint zich te lonen.

Als tip kan ik meegeven dat de mensen voordat ze kritiek beginnen te spuien, ook eens informatie moeten inwinnen. En oke, dergelijke informatie verwacht je van Wanadoo, maar die blijft jammer genoeg uit.

Hier een paar handigheidjes die ik ook maar gevonden heb:
- het "glow in the dark"-spook kan je uitzetten door herhaald op het zwarte knopje "W" te drukken. En helaas, dat geldt dan tot de volgende reset/update.
- je kunt inloggen in de livebox en instellingen doen/controleren. Het account is admin en het paswoord ook admin!
- na een reset/update moet je je netnummer opnieuw programmeren. Helaas, maar dan krijg je tenminste die sorry-tante niet meer. Dit kan door in te loggen en je netnummer in te stellen.
- je kunt controleren of je een update hebt gekregen door in te loggen en de software-versie te controleren.
- voicemail wordt opeens ingesteld. Op de wanadoo site, kan je dit onder mijn abbonnement-telefonie-doorschakelen instellen/uitschakelen.

Gesloten