LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Duur zeg, €10,- voor juridische bijstand.

erik0180
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 11:32

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door erik0180 »

Het is en blijft een ellende om Speedlinq te bereiken. Heb nu inmiddels een vermogen verbeld aan deze firma...en het leuke is....ik heb problemen met een klapperende internet verbinding, waarbij deze er continue uit valt dus ook de telefoon VOIP....Als je belt met de klanten service (als het een keer lukt met de klapperende lijn) krijg je een bandje dat het erg druk is (of je nu om 8.30 uur belt of net iets voor 21.00 uur, het maakt niet uit de wacht tijd is 15 minuten en je kan terug worden gebelt door de klantenservice. Nou mooi niet dus, sterker nog door het uitvallen van mijn internet is ook mijn telefoon uit de lucht! en mobiel bellen ze niet terug.Als je nu de optie neemt vragen over Internetbellen en dan vervolgens de klanten service....en ja hoor iemand in 5 minuten aan de telefoon (inmiddels wel 3,50 armer..) de medewerker/ster weet dan te vertellen dat ze de gegevens er even bij moet halen....en hup 10 minuten in de wacht...(erg groot kantoor hoor die oude Caballero fabriek!) Weer 7 euro....na nog 5 minuten spreken weer 3,50 er door heen!.....

Na wat Googlen ben ik achter een "gewoon" telefoonnummer gekomen in Den Haag...heb het zelf gebeld en jawel..."Goedemorgen met Speedlinq" of je ook daadwerkelijk doorbverbonden kan worden weet ik niet, maar You never know how a koe een haas vangt....070 3816981...succes.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn moeder heeft ook nog steeds problemen, geen telefoon wel internet. Bellen gaat niet en als er gebeld wordt wordt het telefoontje direct doorgeschakeld naar de voicemail.

Eerst de tip gekregen te hebben om iets te downloaden, helaas werkte daarna nog steeds niet. Nu zeggen ze dat het wachtwoord niet correspondeert en dat daarom de telefoon het niet doet. Ik vind dat maar een vreemd verhaal. Internet werkt wel, telefoon niet.

Ik ga vrijdag maar weer eens kijken en als het nog niet werkt ga ik maar eens even pissig worden.

angryman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 15:13

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door angryman »

Sinds een aantal maanden heb ik een contract met Speedlinq ADSL + bellen.
De internetverbinding vormt geen enkel probleem, echter telefonie is een regelrechte ramp, geen verbinding of een melding dat er administratieve redenen zijn welke mij volledig onbekend zijn. Speedlinq is razendsnel met internet maar ook met het afboeken van de kosten van je rekening. Na een aantal keren geprobeerd de servicedesk te bereiken heb ik een klacht ingestuurd op 6 oktober. Reactie ontvangen via e-mail met de mededeling dat technical support gebeld moet worden, leuk vraagstuk als je telefoonverbinding het niet doet. In de klacht ook de bereikbaarheid van de servicedesk genoemd, onkosten specificatie gemaakt etc. etc. het helpt allemaal niets.

Vandaag klacht 2 maar opgesteld omdat het probleem zich weer voordoet met telefonie. 15 minuten wachttijd om iemand van de servicedesk te spreken a 70 cent per minuut wordt te gortig.

Wat mij betreft is Speedlinq echt speedlinK ik zou het niemand adviseren

RobbertdeRouw
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:17

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door RobbertdeRouw »

na een half jaar geen gelukkig geen abonnee meer te zijn is bloedlink inneens weer geld gaan incaseren zoals ik hierboven reeds vermeld heb.
Te laat in de gaten gehad, dus helaas alleen de laatste maand maar kunnen laten storneren.
Een brief en intrekking machtiging naar speedlinq gestuurd (hier hoor ik gegarandeerd niks meer van) en de machtiging bij de bank in laten trekken voor de zekerheid.
Ook heb ik op advies van de bankmedewerkster van de ABN Amro bank een klachtformulier met haar ingevuld.
Ik ben benieuwd of ik verder nog wat van mijn 25 euro terugzie, bellen met de helpdesk doe ik zoiezo niet dan kan ik het geld beter in de fik steken.

Ik heb geluk dat ik iniedergeval geen abonnee meer ben en ze dus niks kunnen laten doorlopen zoals ik hierboven meerdere malen heb gelezen.
SPEEDLINQ ................JE BENT EEN RUND ALS JE MET SPEEDLINQ STUNT (IN ZEE GAAT).

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door pvd »

Onterechte incasso's kun je (met een reden) een jaar na dato nog laten terugboeken.

Enkele weken geleden was was Currence te gast bij Kassa. Currence is een organisatie die het betalingsverkeer in Nederland in de gaten houdt. Deze organisatie beweerde dat als gedupeerden bij hun bank melding doen van een onterechte incasso, ze tot een jaar na afboeking hun geld terug krijgen! Fullwonder heeft namelijk geen van de telefonisch overeengekomen afspraken schriftelijk bevestigd en mag daarom niet zomaar geld afschrijven. Fantastisch nieuws voor de gedupeerden! De bank van Fullwonder (ABN AMRO) betaalt de gedupeerden sowieso terug en probeert zelf financieel weer in het reine te komen met Fullwonder.

Goed nieuws dus, alleen blijken de bankmedewerkers totaal niet op de hoogte te zijn. Want deze week belde Kassa samen met een aantal gedupeerden naar hun bank om het geld alsnog te laten storneren. Wat bleek? De meerderheid van de banken wist niet hoe te handelen en mensen kregen hun geld niet terug.

Volgens Currence is hier sprake van een tijdelijk misverstand en moeten de banken wel degelijk het geld terugboeken. Het gaat hier immers om een onterechte incasso. Heeft u ook een cheque van Fullwonder en wilt u uw geld terug? Neem dan nogmaals contact op met uw bank. Dat kan telefonisch, maar u kunt ook naar uw bankkantoor gaan. Benadruk dat het gaat om een onterechte incasso en verwijs eventueel naar de Kassa uitzending en Currence.
bron:
kassa.vara.nl

Dit geldt uiteraard ook voor uw onterechte incasso's

pvd[/quote]

Hens
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 22:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Hens »

Met al de verhalen die ik zo lees, zal het moeilijk worden om mijn abonnement op te zeggen.
Misschien kan iemand mij hier een goed advies in geven, hoe te handelen.
Mijn abonnement is ingegaan op 28 april naar veel problemen.
Ik had toen al mijn neus vol.
Ik heb mijn abonnement aangevraagt op 8 maart 2006.
Als ik de site van speedlinq bekijk, is het niet meer mogelijk om schriftelijk op te zeggen.
Het staat gewoon dat opzeggen uitsluitend telefonisch kan via het beruchte nummer van € 0,70.
Er staat letterlijk bij het opzeggen "Faxen, brieven et cetera vallen buiten de procedure en kunnen daarom niet in behandeling worden genomen."

Heeft iemand met deze manier van opzeggen reeds ervaring mee opgedaan? Je hebt natuurlijkals je belt geen been om op te staan als het er op aan komt.

Ben benieuwd hoe hier mee om te gaan.

Bij voorbaat dank

Hens

WAB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 17:36

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door WAB »

Ik heb een contract overgenomen van de vorige bewoonster van dit adres. Zij was zeer tevreden.. nou ik dus niet. Ik heb 2 maanden moeten wachten, het bleek dat Speedlinq het overnamecontract niet goed had gelezen en niet het juiste telefoonnummer had overgenomen!! Verder zitten er onbekwame mensen achter de helpdesk en op de administratie. Alle correspondentie ging naar de oude bewoonster, alleen mijn bankrekeningnummer konden ze wel goed overnemen. Om de haverklap wordt er geld afgeschreven, dus iedere keer weer storneren. Klachtenbrieven, zelfs aangetekende, worden niet behandeld. Ik heb geen enkele tegemoetkoming gekregen voor al het bellen naar de helpdesk, terwijl de fout aantoonbaar bij hun lag. Als gebaar hebben ze nu de 2 maanden gecrediteerd waarin ik geen internet had. Hoezo, gebaar? Sinds wanneer moet je betalen voor niet geleverde diensten? Mijn contractovername is ongevraagd door Speedlinq omgezet in een nieuw contract, hoe kom ik hier vanaf?!!

Het toppunt was wel dat ik 2 weken geleden een brief kreeg gericht aan de oude bewoonster: Welkom als nieuwe abonnee! We hopen dat u veel plezier zult beleven van uw internet verbinding.

Na alle klachten en telefoontjes zou je toch verwachten dat mijn naam inmiddels goed geregistreerd zou staan. Mijn persoonlijke Speedlinq pagina kan ik niet eens in, dus hoe kan ik nu bekijken welke rekeningen geincasseerd worden.

iris007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2006 20:30

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iris007 »

Beste speedlinq gebruikers,
Ook ik ondervindt nu sinds kort de ergenis die menig van jullie hier op deze site al maanden laten zien. Al 2 jaar heb ik speedlinq. Nu moet ik zeggen, goede prijs voor de snelheid. ( 4Mb/s ) Voorheen dacht ik dat mijn modem de oorzaak was dat mijn internet verbinding steeds wegviel. Vaak bij het downloaden van files werd de verbinding instabiel. De internet verbinding viel dan plat en moest enekel pogingen ondernemen met het resetten van de router om weer verbinding te leggen. Nogmaals dacht ik dat het mijn router toen was. Nu heb ik inmiddels een nieuwe VOIP router. EEn Draytek 2700VG. Perfecte router. Goede instelmogelijkheden. Bandwidth management. Qos ( Quality of Service voor de VOIP ). Ik had van het begin dan ook gelijk zo ingesteld dat elke computer niet meer dan 800Kb/s zou downloaden maximaal om zo het gebruik van de PC van mijn vrouw niet het gebruik van mijn laptop te beinvloeden. Nu ging het het perfect totdat ik enkele weken geleden opeens van het internet afgebroken werd, nu op de nieuwe router. Vreemd. Wat ook vreemd was dat na 2 jaar ik opeens een nieuw IP nummer kreeg. OK, de familie informeren, daar we IP to IP bellen. Maar wat bleek dat de internet verbinding zeer instabiel was. Ene moment wel, dan weer geen internet, dus ook niet kunnen bellen! Ik bel uit met VOIP. IP 2 IP of met voipbuster ( verhaal apart voor sommigen !! ). Na meermaals, zeer lang gewacht en lang aan de telefoon met de helpdesk $$$$$ konden ze niets voor me doen. Mijn ADSL had SHOWTIME, maar geen IP nummer werd aan me toegewezen. Dat snapten ze niet. Metingen gedaan, etc. alles leek goed ( tijd tikt door ). Een goede suggesteie was even de splitter er tussen uit te halen om te kijken of daar de zwakke link was. ( nu had ik SHOWTIME ....) maar ok even proberen. Geen verschil.
Intussen was de helpdesk ( was inmiddels net na 21:00 ) gesloten.
Na vele uren ontsloten te zijn van internet heb ik toen in mijn router even wat geprobeerd. In plaats van "Obtain IP address automatically" zet ik mijn IP nummer en gateway handmatig erin.... en ja hoor internet!
Echter de volgende ochtend weer uit. Weer terug gezet naar automatisch. En ja hoor weer internet. Dit heb ik gedurende dagen heen en weer gewisseld elke keer dat automatic IP number niet meer werkt en visa versa.
In de draytek router is te zien hoeveel communicatie er over de lijn gaat. Wat me opviel was dat als ik een beetje meer dan 800kb/s download dat de verbinding dan uitvalt.
Ik heb de bandwidth vervolgens op 200kb/s gezet. Ik heb nu inmiddels meerdere uren geen problemen.

Ik denk dat de servers van speedlinq het gewoon niet aankunnen.
Je kan dus ook niet je snelheid halen!.
De helpdesk wilt wel maar kan niet alles regelen, denk ik zo. Ze maken gebruik van (voor mij ) gebruik van BabyXL netwerk.
De kosten voor het bellen wil ik terug. Het ligt niet aan mij. Speedling is in gebreken en kan niet aan het contract voldoen.
Laten we hopen dat alle klachten
Belachelijk trouwens dat je alleen telefonsch kan opzeggen! Aangetekend is volgens mij volgens de wet DE manier!
Zou dus de vorige modem dus wel gewoon goed geweest zijn, maar het probleem toch bij speedlinq gelegen hebben? Denk het wel.

TIP: Zet je bandwidth laag: beter een beetje internet dan geen of gebrekkig.

En dan maar zien of je over kan stappen of speedlinq zijn service verbeterd.

TROS RADAR: Bedankt voor steun. Succes!

E.G.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door ?? »

Iris: Volgens mij is er toch wat met de router aan de hand. Een totaal wegvallende verbinding (als in: geen IP meer) duidt eerder op problemen in de router dan op problemen in de DSL-verbinding. Bij een wegvallende DSL-verbinding heb je meestal totaal geen line-sync meer. Kan het zijn dat de router de lease-time van een IP dat is uitgedeeld door de DHCP-server van Speedlinq / Tiscali Networks niet goed pakt?

iris007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2006 20:30

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iris007 »

Afgelopen 2 jaar dus al een klapperende verbinding met speedlinq.
ADSL 4096 All-in.
De klapperende internet verbinding is onafhankelijk van mijn router daar ik onlangs een andere router heb genomen.
Pas na vele maanden ( na omgezet te zijn op andere server = nieuw ip nummer toegewezen gekregen) opnieuw meer problemen dan 'normaal'.
Normaal zou zijn dat je ALTIJD internet hebt!
De klapperende internet verbinding lijkt te maken te hebben met de DHCP server-client communicatie / uitgifte. Als de lease tijd afgelopen is ( of als je veel download??? ) verbreekt de verbinding. Je krijgt dan geen ip nummer. Door over te gaan op static ip number ( je oude ip nummer invullen ) kan je vervolgens, totdat de nieuwe leasetijd komt wel weer ( meestal ) internetten.

Meer mensen hiermee problemen?

vloeibaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2007 20:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door vloeibaar »

eind oktober heb ik online een 6 mbits verbinding met telefonie besteld, op 30 oktober ontving ik een bevestiging en 9 november mijn inloggegevens ed. echter het telefoonnummer klopte niet en mijn naam was verkeerd geschreven in het email adres. Ik heb toen geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice van speedlinq, het is mij echter niet gelukt om de klantenservice te bereiken. Een spekende computer bied aan om je terug te bellen wanneer je je vaste nummer achterlaat, aangezien ik niet in het bezit ben van een "vaste" telefoon word ik dus niet teruggebeld.

In de veronderstelling dat het de volgende dag wel wat rustiger zou zijn, heb ik het de volgende ochtend nogmaals geprobeerd zonder resultaat, 's middags evenmin en 's avond nog steeds geen gehoor. De daarop volgende dagen blijven proberen zonder enig succes. Uiteindelijk besloten om de verkooplijn maar te bellen om maar iemand te spreken te krijgen, dit werkte gelukkig. Na mijn probleem uitgelegd te hebben stuude deze dame mij naar de website van speedlinq waar ik een formulier kon vinden dat ik uit moest printen en terugsturen. Echter het formulier niet gevonden, en nogmaals teruggebeld naar verkooplijn. De verkoopster heeft toen geprobeerd mij door te verbinden met de klantenservice, maar daar kreeg ik gewoon weer de sprekende computer die aanraad je vaste nummer achter te laten. nogmaals met de verkooplijn gebeld uitgelegd dat ik geen vaste telefoon heb. De verkoopster vertelde mij dat ze ook mobiele nummers gewoon terugbellen, dus heb ik zelf de klantenservice teruggebeld en mijn mobilele nummer ingesproken met het verzoek mij eens te bellen, hierop heb ik echter ook geen reactie gekregen. mijn vertrouwen in de verkooplijn was dus ook verdwenen en heb het toen via de technische dienst geprobeerd. deze verbond mij toen zonder problemen door met de klantenservice. EINDELIJK! Ik heb toen mijn verhaal gedaan en de mevrouw vertelde mij dat ik het formulier niet uit moest printen maar gewoon op de website invullen en versturen klikken. dit heb ik vervolgens gedaan waarop ik een automatische email ontving waarin stond dat de wijziging niet binnen de 7 dagen viel endat de wijziging dus niet doorgevoed kon worden. ik nogmaals technische diest gebeld en mijzelf weer door laten verbinden.

De klantenservice vertelde mij dat het telefoonnummer waarover de aanvraag liep niet klopte en dat de aanvraag was stopgezet. wel was er al 89,- euro van mijn rekening geschreven zonder dat ik ook maar iets getekend had, voor het modem dat ik toen ook nog niet ontvangen had. Ik heb uitgelegd dat ik geprobeerd heb het te wijzigen en dat dat tot op heden nog niet gelukt was. de mevrouw heeft toen zelf even moeten informeren bij iemand anders wat ik nu het beste kon doen. de oplossing was als volgt. Waneer ik in plaats van mijn telefoonnummer enkel 10 nullen in zou vullen zou zij de wijziging handmatig doorvoeren.
Ik terug naar het online wijzigings formulier 0000000000 ingevuld en versturen geklikt, wederom een mailtje dat het buiten de termein van 7 dagen viel, nogmaals technische dienst, doorvebinden klantenservice, uitgelegd wat het probleem was. mevrouw vertelde mij dat het in behandeling was en dat ik af moest wachten, vervolgens kreeg ik een handgschreven email dat de wijziging doorgevoerd was en vervolgens 2 min. later weer het standaard mailtje dat de wijziging niet binnen 7 dagen was gedaan. ik wederom technische dienst, doorverbinden, klantenservice. Mevrouw vertelde toen dat zover zij kon zien alles nu in orde was en opgelucht hing ik op. inmiddels waren we 3 weken verder.

19 december ontvang ik dan eindelijk mijn inloggegevens voor het gewijzigde nummer. nu is niet alleen mijn naam in mijn emailadres verkeerd geschreven maar ook als zijnde klantgegevens dus er was wel degelijk iets veranderd. achter nummer & type telefoonlijn stond nu New Line Service vermeld waarvan ik niet wist wat dit inhield, maar tot mijn schrik worden er eenmalig 49,00 euro extra aansluitkosten gerekend voor de dedicated line en per maand een extra bedrag van 9,50 voor de dedicated line. echter is ook het abonement geheel veranderd, de 6 mbit was nu plots 4mbit en de telefonie was geheel verdwenen.

ik heb vervolgens de technische dienst weer gebeld en deze vertelde mij dat de adsl nu naast mijn normale telefoonlijn loopt. dat was dus de dedicated lijn waarom ik gevraagd had door 0000000000 in tevullen op het formulier, op de vraag waarom het niet over mijn normale lijn kon werd mij verteld dat ik zelf om de dedicated lijn heb gevraag middels het formulier. Op de vraag waar de telefonie gebleven was kreeg ik als antwood dat dat voor 4,95 per maand extra ook geactiveerd kan worden en op de vraag waarom het nu nog maar 4mbit is heb ik tot op heden nog geen antwoord ontvangen. Via de klantenservice heb ik een klacht ingedien en ik zou binnen 5 werkdagen opheldering krijgen. tot op heden nog niets van hen gehoord.

conclusie ik krijg 09-01 mijn verbinding, alleen is deze 2mbit te weinig en moet ik de telefonie nog aanvragen, moet ik 49,00 euro extra aansluitkosten betalen en is mijn abonnement 9,50 duurder geworden.

Ik heb het al helemaal gehad met speedlinq nog voor ik er gebruik van heb gemaakt moet er niet aan denken dat ik straks nog problemen heb met mijn verbinding ook. Ik heb werkelijk geen meer idee wat ik moet doen, moet ik dit alles gewoon slikken en het een jaar lang met een veel te dure, langzamere verbinding zonder telefonie stellen?

over de 120,- euro die inmiddels aan de klantenSERVICE zijn gespendeerd maar te zwijgen.

tips en trucs welkom.

Met Vriendelijke groet.
Dhr van der Ploeg,
[email protected]

MAXIEM

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag vloeibaar,

Mag ik je wat vragen? Zou ik jouw post (zonder e-mailadres uiteraard) op de VaraKassa-site mogen plaatsen om als voorbeeld te dienen hoe Speedlinq omgaat met haar klanten?

Zoja, dan hoor ik dat graag even.

Alvast bedankt. Maxiem.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bailey »

Heeft er eigenlijk iemand al eens geprobeerd om de telefoonkosten te declareren bij Speedlinq en hoe is dat afgelopen?

vloeibaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2007 20:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door vloeibaar »

Beste Maxiem,

Natuurlijk mag je mijn post overnemen op de site van kassa, heel graag zelfs, ook mijn email mag erbij maar is niet noodzakelijk.

Met vriendelijke groet.
Dhr. van der Ploeg.

miena
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door miena »

Geplaatst op 07 Jan 2007 21:47 door Bailey


--------------------------------------------------------------------------------

Heeft er eigenlijk iemand al eens geprobeerd om de telefoonkosten te declareren bij Speedlinq en hoe is dat afgelopen?
Ik wacht nog steeds op mijn geld :roll:

vloeibaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2007 20:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door vloeibaar »

gisterenavond mijn modem maar eens uitgepakt en de kabels aangesloten, omdat de opleverdatum erg dichtbij begint te komen (dinsdag a.s.) tot mijn verassing kom ik erachter dat men mij het verkeerde modem heeft toegezonden, een veel te duur wirelesss modem waar ik ook al niet om gevraagd heb, ik wilde het basis gratis modem.

maar goed als dit modem werkt doe ik het hier wel mee, omdat ik niet geloof dat het goed af zal lopen wanneer ik alles retour zend.

Ik druk de power switch in en wacht tot de lampjes branden, wederom verbaasd, maar dit maal positief want het dsl lampje gaat branden, voor mij een indicatie dat de lijn actief is. configuratie gedraait en inglogd op het modem, alles lijkt in orde behalve dat de dhcp mij geen ip geeft. Ok dat kan natuurlijk, aangezien de indicatieve opleverdatum 09-01 is. modem weer uit en gaan slapen. de volgende ochtend niewsgierig en ongeduldig als ik ben na drie maanden nogmaals modem aangezet. ditmaal geen dsl signaal meer. Stom genoeg de technische dienst gebeld om te vragen of mijn lijn nu actief is of niet. het antwoord luid nee. vervolgens vind ik bij de post een kaartje van KPN dat er een monteur is langsgeweest maar mij niet this aantrof. dat kan, dus k contact pgenomen met KPN om te vragen waarvoor deze monteur nodig is. deze komt de verbinding labelen. ik moet een nieuwe afspraak maken, maar omdat het via speedlinq gaat moet ik de helpdesk van speedlinq bellen, en speedlinq maak dan een nieuwe afspraak met KPN, bij iedere andere provider was een gratis telefoontje naar KPN voldoende geweest om een nieuwe afspraak te maken maar speedlinq wil dat je eerst weer 15,- euro investeerd in de geweldige klantenservice. Ik schiet hierop bijna uit mijn slof tegen de meneer van de KPN, die mij heel begripvol uitlegt dat het misschien ook via tiscalli opgelost kan worden.
aangezien tiscalli maar 30 ct/min. rekent heb ik dat advies dus opgevolgd met verbluffend resultaat. de mevrouw die mij bij tiscalli vriendelijk te woord stond vertelde mij dat de monteur niet meer nodig zou zijn mdat de lijn inmiddels was opgeleverd en dat ik kon beginnen met de installatie en dat ik vervolgens gewoon het net op zou kunnen.
ik uitgelegd dat dit niet het geval was omdat het dsl lampje niet meer brand, er werd mij aangeraden nogmaals contact op te nemen met de KPN.

KPN gebeld en gevraagd of de monteur toevallig niet al enkele werkzaamheden had verricht waardoor nu het dsl signaal verloren was gegaan, dit kon men niet bevestigen noch ontkennen wel was er ergens een storing bij KPN en dit zou heel eventueel misschien toch wel het probleem kunnen zijn. ik zou hier morgen meer over horen.

Omdat tiscalli vertelde dat de lijn actief was terwijl speedlinq een uur daarvoor nog vertelde dat dat niet het geval was, toch speedlinq's technische dienst weer gebeld voor de gebruikelijke 70ct/min.
de meneer van de technische dienst vertelde mij dat het inderdaad actief was, oh nee, toch niet helemaal, of wel, huh dat is raar. Wat moet je dar nu weer mee, ik vraag wel of niet, hij kiest de veilige weg en zegt dat ik minimaal 2 dagen na de indicatieve opleverdatum pas zeker kan weten of de lijn actief is of niet. ik neem hiermee genoegen en laat mijzelf doorverbinden met de helpdesk om toch nog maar eens te vragen of ik al die extra kosten echt op moet gaan hoesten. het meisje wil gaan vertellen dat ik een verhuisformulier in moet vullen zodat de dedicated lijn overgezet word naar mijn normale telefoonlijn, nu schiet ik wel uit mijn slof waarop het gesprek word overgenomen door een haaibaai die gelukkig wel verstand van zaken blijkt te hebben. ik moet dus inderdaad een verhuisformulier in gaan vullen zodat daarna het juiste abonnement over de juiste lijn komt te lopen, ik kom dan waarschijnlijk wel weer enkele dagen zonder internet te zitten, maar dat is te overzien, daarna kan ik gaan proberen om de extra aansluitkosten terug te krijgen via speedlinq. Ikvraag of ik dan dus een aangetekende brief moet sturen, dit word mij afgeraden omdat wanneer zij de brief niet aannemen ik de brief retour krijg, ik kan beter faxen. dat zal ik dus ook zeker doen maar wel met een ontvangstbevestiging ik heb hier natuurlijk weinig vertrouwen in maar ga het wel proberen. een beetje gerustgesteld hang ik op.

10 minuten later ontvang ik een email van speedlinq waarin staat dat de lijn geactiveerd is en dat ik kan beginnen met de installatie. Jippie denk ik en vol goede moed zet ik het modem weer aan, en waarempel het dsl lampje brand weer, in een opperbest humeur prober ik een pagina te openen maar krijg alleen contact met mijn modem, alle tests zijn positief, maar dhcp vertikt het nog steeds mij een ip te geven.

verder staat in hetzelfde mailtje dat ik heb aangegeven ook telefonie geactiveerd te willen hebben. Nu breekt mijn klomp, bij het abonnenment dat ik eigenlijk besteld heb zit gratis telefonie nu kost het 4,95 extra dus natuurlijk wil ik nu geen telefonie, ik heb niet eens een telefoon en ben eigenlijk niet van plan er gebruik van te gaan maken, alleen maar omdat het bij het andere 6 mbit abonnement gratis is.

nu moet ik codes ophalen om het te activeren, dit heb ik niet gedan en zal ik ook zeker niet doen, maar de mail raad mij aan het zo snel mogelijk te doen want de kosten van telefonie worden 5 dagen na ingang van het abonnement gecrediteerd, dus nu moet ik wederom met de klantenservice gaan bellen a 70ct/min. om nog te proberen iets te annuleren waar ik niet om gevraagd heb, en gezien de klachten van anderen omtrend annuleren denk ik niet dat dit nog gaat lukken.

nu word ik binnenkort 2e lijns teruggebeld, dit is mij al eens eerder belooft zonder dat men het na is gekomen maar ik wacht nog enkele dagen af. Ik laat het nog wel weten wat er uit is gekomen waneer het zover is.

Met vriendelijke groet,
Dhr. van der Ploeg
[email protected]

theodoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:28

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door theodoor »

juli 2006 de stoute schoenen aangetrokken en bij speedlinq een aanvraag, via de helpdesk, voor internet bellen. Mijn lijn was te langzaam. Dus ik vraag een aanbieding. Dat ging niet.
Ik zou maar elders kijken.
Dus ik naar een ander.
Dan belt speedlinq opzeglijn, ja ze kunnen zelf ook bellen, ze hebben een aanbieding voor mij. Goedkoper als de andere provider.
Na de garantiegekregen te hebben dat alles probleemloos door loopt, zeg ik de andere provider af, omdat deze zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.
Begin september heb ik opeens een dode lijn, na veel bellen blijkt die andere provider de lijn te hebben overgenomen. Uiteraard stom van speedlinq om die lijn af te geven. Maar intussen wordt er een modem gestuurd en speedlinq gaat gewoon abonnement afboeken.
Uiteraard bel ik me rot om alles geregeld te krijgen.
Helaas, ik krijg het advies om maar opnieuw een aanvrag in te dienen, dit lukt uiteraard niet, want de afdelingen onderling corresponderen blijkbaar niet met elkaar. Weer bellen, weer hetzelfde advies, uiteraard weer niet gelukt. Dit tot 3x toe. Dan geprobeerd om via Tfortelecom, hadden ook een mooie aanbieding, dit lukt weer niet tot 2x toe.
2 Weken na de laatste aanmelding heb ik weer met de helpdesk gebeld, uiteraard was er niets in de administratie terug te vinden.
Intussen wordt er modemkosten afgeboekt. Incasso ingetrokken.
Er wordt meteen gedreigd met extra kosten.
Van alle ellende me weer bij die andere provider aangemeld en na veel bellen wordt er een modem gestuurd en ben ik begin decmber eindelijk weer online.
Speedlinq doet weer een incasso voor internet-telefoon, weer terug laten boeken.
Intussen doe ik alleen nog schriftelijk pogingen om mijn geld terug te krijgen, welke altijd via e-mail :-) worden beantwoord.
Na lang zoeken vind ik het hoofdkantoor en daar gaat weer een brief heen, hier nog geen antwoord op
Zover mijn verhaal
Theodoor

iris007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2006 20:30

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iris007 »

Abo: Sppedlinq 4Mb All-in
Probleem: klapperende internet verbinding.

Gisteravond...met VOIP een aantal uren gebeld. Om de 20 min. soms een uur wordt mijn internetverbinding weer verbroken. Op de router kan je zien dat er op nieuw handshaking wordt uitgevoerd. Verbinding wordt ( in tegenstelling tot de laatste weken ) wel weer correct opgebouws. IP nummer DHCP uitgifte werkt beter... ( toeval? ). Waarschijnlijk om middernacht niet veel mensen online... :)

Ik had vorig jaar me aangemeld als niet-klid bij deconsumentenbond aangaande het onderzoek naar speedlinq. Ik heb consumentenbond net aan de lijn gehad. Per 1 jan. behandelen ze niet meer deze zaken.
Ga naar http://www.consuwijzer.nl/ of bel 0880-70.70.70 en je wordt fantatisch te woord gestaan. Ze nemen je klacht op en zullen bij meerdere klachten hier meer aan de slag gaan.

DUS: SPEEDLINQ problemen ( of andere ) http://www.consuwijzer.nl
0880-70.70.70

En nu maar denk ik een aangetekende brief sturen naar speedlinq... :(

Succes allemaal...

basbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 11:35

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door basbiker »

Nadat door Speedlinq verzekerd was dat de combinatie van Bellen en surfen ook geschikt was voor een ISDN telefoon heb ik in okt 2006 besloten over te stappen op Speedlinq. Bij de aanmelding moest in ook aangeven dat in een ISDN telefoon had, dus dat gaf vertrouwen.
Bij mijn modem werd echter een analoge splitter meegestuurd, geen probleem, want die kon ik omruilen, en dan kwam het allemaal goed.
Mijn tegenwerping was dat er op het modem alleen analoge poorten zaten . Nee, ik moest mijn telefoon op de splitter aansluiten, en dan werd het door speedlinq doorgeschakeld.
Na 4 maanden modderen, en ettelijke keren contact met de helpdesk en vele vage verhalen kreeg ik vandaag een meneer aan de lijn die het allemaal precies wist:
Nee, u kunt geen ISDN telefoon gebruiken, u moet een analoge aanschaffen !!!!!!! Dit staat in de kleine lettertjes !!!!!!
Ik kan mijn ISDN installatie van 400 euro dus wegmikken, of ik kan via de KPN blijven bellen, terwijl ik natuurlijk overgestapt was om van de KPN af te komen.
Ik wilde een klacht indienen, maar de medewerker kon mij niet doorverbinden, of ik maar weer opnieuw in de wachtrij wilde aansluiten !!!! Terugbellen kon niet
En daar wordt ik echt pissig van, mensen eerst verkeert voorlichten, dan laten wachten tot ze een ons wegen, en er nog dik geld voor vangen ook ( 70 cent /min) !!!!!
Hoe kom ik van Speedlinq af ??????

Gesloten