LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Bedankt voor je reactie doppie1

Ik heb al geprobeerd een mailtje te sturen naar [email protected], maar die kwam weer terug met de melding dat het e-mailadres niet bestond. Zodra ik post ontvang zal ik de adresgegevens hier publiceren en retour sturen. Ik heb ook al een nummer van puzzelrijk gebeld om het abonnement stop te zetten, maar daarvoor moest je een klantnummer hebben en die heb ik nog niet. Hoe kan ik nu verder met ze in contact komen om het abonnement stop te zetten? Ik hoop dat ik er ooit van af kom!

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Christina89,

Even op hun eigen site gekeken. Ze vermelden nog steeds dit email adres als het juiste. Als dit niet meer werkt is dat sinds kort. Misschien is het bedrijf weer op de vlucht, of nog beter overleden.


Postbus 256, 5680 AG Best, Nederland.

Heeft u vragen, opmerkingen, iets leuks te vertellen over of ideeën
voor Puzzelrijk?
Stuur dan een emailtje naar: [email protected]

Voor adverteerders:
Bent u geïnteresseerd in een uiting in Puzzelrijk? Wij bieden diverse mogelijkheden,
waaronder advertenties of barters!
Stuur een emailtje naar: [email protected] en vraag vrijblijvend informatie aan.

Klantenservice Puzzelrijk
Postbus 256
5680 AG Best
Nederland.

Tel. 0900 22 55 100

Dus als het niet meer bestaat kunnen ze ook geen voor hun belangrijke mail ontvangen. Let wel op: Bellen op 0900 is duur en een aangetekende brief naar het adres kost ook meer dan de eerste 4,95.
Veel succes.

Mvg,

Doppie1

Jojobuitenzorg
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:50

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jojobuitenzorg »

Voor Christina89,

[email protected] net nog even gemaild.

komt niet retour met meldingen, dus zal wel bestaan

gewoon nog een keer proberen

gr

Jojo

christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Ik heb afgelopen zondag een paar keer proberen te mailen toen kwamen ze steeds terug, nu heb ik het gisteren weer geprobeerd en nu is het niet teruggekomen vreemd.. maar ik heb nog geen reactie teruggehad. Heb jij al reactie gehad Jojo?

Jojobuitenzorg
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:50

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jojobuitenzorg »

Hallo Christina89,

Duurde bij mij ongeveer 1 week voordat ik de melding terug kreeg dat de mail was gelezen (geopend), daarna nog dik 1 week voordat reactie kwam per mail. Leuke nonsens in het antwoord dat ze bewijs van abonnement zullen toesturen binnen 10 dagen. Daarna hoorde ik nooit meer wat van hun. Wel van Intrum-Justitia, maar daar is de remedie al uitvoerig beschreven op dit forum.

Succes,

Jojo

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

Hier nog een die er ingetuind is. Ben een uur geleden met hetzelfde verhaal via de telefoon accoord gegaan met 1 malig toezenden van puzzelrijk voor 4,95 verzendkosten. Bij ontvangst van het blad zou een code zitten die gebeld of gemaild moest worden binnen 14 dgn om lidmaatschap te voorkomen. Na hier en bij de consumentenbond alle verhalen gelezen te hebben is mij duidelijk aan het worden wat ik kan gaan verwachten. Mijn vraag is of het nut heeft nu meteen al te reageren naar hun e-mailadres en opzeggen van het blad daar ik nog geen code heb, maar ik begrijp ook uit verhalen hier dat het blad vaak veel later gestuurd dan binnen die 2 weken

Pewe

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Pewe,

Vastleggen, vastleggen en vastleggen.
Geen klantnummer is geen reden om niet te cancelen.

Mvg

Doppie1

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

Nu de eerste mail die ik stuurde kwam natuurlijk meteen terug onbekend adres.
Daarna nog 2 x een mail gestuurd dat ik niet gediend ben van oplichterij, geen puzzelblaadjes hoef en niet accepteer dat er afschrijvingen komen en geen lidmaatschap accepteer en nog eens extra datum en tijd bij vermeld.
Die kwam allebei terug met dat ze mijn adresgegevens en evt klantnummer nodig hadden om de mail te verwerken. Heb gisteren op de bank de nummers van global geblokkeerd en hebben mij uitgelegd dat als er vreemde bedragen van onbekende nummers afgeschreven worden ik deze binnen 30 dgn kan soneren.
Vandaag een duidelijke mail proberen te sturen dat de mail die hun verzenden met adresgegevens en klantnummer nodig te hebben, hun allang bekend zijn daar ze mij anders ook niet wisten te bereiken met hun oplichterij, maar ook helaas die komen direct terug. Maar ik blijf proberen, mijn bankrekening in de gaten houden en verder afwachten.

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Pewe,

Blijkbaar heb je dus reactie terug gekregen, dat is prima.
Ze weten donders goed wie je bent, als je de informatie in de mail vastlegt die ze ook gebruikt hebben bij het telefoongesprek. Bij problemen van hun kant, nodig je gewoon uit een procedure op te starten. Geen enkele logisch nadenkende rechter zal ze in het gelijk stellen. Nogmaals, wat qua annulering vastgelegd is, is vastgelegd. Klantnummer of geen klantnummer.

Veel succes,

Doppie1

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

Krijg nu een persoonlijk aan mij gerichte e-mail terug dat ze niet aan mijn vraag kunnen voldoen omdat ze mijn adresgegevens of klantnummer moeten hebben. Ben in twijfel of ik mijn adresgegevens moet vermelden per mail.

pewe

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Beste Pewe,

Je adres hebben ze toch al, hoe hadden ze anders hun boekjes naar je toe willen sturen?
Natuurlijk kunnen ze niet zonder adres, zoals je aan hen opgaf, iets stopzetten, De flauwekul van het klantennummer is blijkbaar helder geworden.
Gewoon annuleren, die handel. Verder geen paniek en nooit iets betalen.

Mvg

Doppie1

christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Ik had ook een reactie terug dat ze mijn adresgegevens wilde hebben. Die had ik meteen teruggemaild (mijn adres hebben ze toch al). Alleen heb sindsdien niets meer gehoord. Ik heb nog geen enkel puzzelboekje ontvangen dus ook nog geen klantnummer. Er is ook nogsteeds niets van mijn rekening afgeschreven.

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Blijkbaar werkt het opzeggen per email nu dus wel succesvol. Als je niets ontvangt en er ook geen geld wordt afgeschreven is het doel bereikt. Wel natuurlijk alles goed bewaren, want verrassingen komen bij deze flut organisatie ook na meer dan een half jaar pas om de hoek kijken. Wellicht zijn ze daar allergisch voor doorzettende annuleerders. Feitelijk is het wel jammer dat ik zelf nu alweer een halfjaar ongestoord ben, ik hoopte op een goede juridische procedure waarbij mijn financiële tegenvordering inclusief materiële en immateriële schade wellicht een leuke aanvulling op mijn pensioen hadden kunnen zijn. Maar zoals de zaken er nu voor staan gaat deze leuke zaak aan mijn neus voorbij, jammer. Veel succes allen.

Mvg

Doppie1

pewe
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:25

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pewe »

Zo vandaag, een bevestiging gekregen van hun kant dat ze per vandaag mijn lidmaatschap beeindigt hebben. Het staat nu zwart op wit.Nu maar afwachten of ze zich hier aan houden.
Hopende dat hier dan alles mee afgedaan.

Pewe

Petrouschka
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 10:59

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Petrouschka »

Het probleem is ook dat veel mensen tijdens zo'n gesprek niet goed luisteren.

Je krijgt een puzzelblad ter waarde van 30 euro, maar je betaalt alleen de verzendkosten van 4,95.

Nou je gegevens worden gecontroleerd en je bank nummer word genoteerd (als je niet je bank nr wil geven, doe dat dan gewoon niet)
daarnaast word verteld dat je een brief erbij krijgt met daarin een klantenservice nummer (twee zelfs, 1 gratis en anders 10 cent per minuut) om aan te geven dat je het eenmalig wil hebben anders krijg je abonnement van 3 maanden met kosten van 19.95. Word allemaal duidelijk vermeld. Dat moet je doen binnen 2 weken na ontvangst van het magazine. Je krijgt gewoon een medewerker aan de lijn, je geeft je klantnummer door (en die staat echt wel op de brief!) en ze halen je netjes uit het systeem en er word je niks meer toe gestuurd/niks van je bank nr afgehaald.

Het probleem is dat veel mensen die hier een reactie plaatsen de schuld gaan afschuiven op het bedrijf terwijl zij zelf vaak de fout in gaan doordat ze het niet op tijd opzeggen of iets dergelijks..

En prijzen die je met het puzzelen kan winnen worden ook daadwerkelijk uitgereikt.
Jullie doen alsof het allemaal oplichterij is maar dat is het helemaal niet.
Kijk eerst bij jezelf voordat je op andere afschuift, want vaak ligt het bij jezelf.

Groeten, P

doppie1
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 apr 2008 07:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door doppie1 »

Hallo Petrouschka,

Droom maar lekker door in je waarschijnlijk korte dienstverband.
Zoals je het beschrijft zou het moeten gaan, ja. Maar in de praktijk klopt hier echt geen hout van. Gratis nummer om te bellen, laat me toch niet lachen. Het dossier er maar weer een keer bij gepakt: Klantnummer: JA, Gratis nummer: NEEN, 0900 nummer: JA, en 20 ct per minuut en niet 10 ct.
Kortom: Wellicht ben je nog wat naïef in je optimistische geluiden, maar ga maar aan mevrouw Wurster in Zwitserland (als zij er nog is tenminste) melden dat de reacties op deze fora alleen maar feller zullen worden als de echt in praktijk uitgevoerde werkwijzen niet ten goede keren. Dus geen halfbakken telefoongesprekken over gewonnen prijzen, waarbij pas in laatste instantie het boekje ter sprake komt wat dan tegen vergoeding van de portokosten wordt toegezonden. 4,95, voor 6,20 kan iedereen 10 kilo door heel Nederland sturen. Dus geen mailtjes met de opmerking: Wij zullen binnen 10 dagen het bewijs aan u leveren, maar dit niet doen. Vervolgens alleen na een halfjaar correspondentie laten sturen door Intrum-Justitia, die blijkbaar de debiteurenportefeuille heeft opgekocht, maar verder alleen maar brult en niet inhoudelijk reageert of procedure in gang zet. Een zielig zooitje bij elkaar, waar ik in ieder geval beroepshalve niets mee van doen zou willen hebben. Dus Petrouschka, trek lering uit dit epistel en concludeer dat bij deze werkgever geen goudgerande toekomst gloort.

Mvg

Doppie1

Jojobuitenzorg
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2008 15:50

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jojobuitenzorg »

Petrouschka,

Je hebt je dus op 4 juni op dit forum ingeschreven om iets positiefs te melden.

Een paar opmerkingen:

Een gratis nummer dus, als dit al zou bestaan, waarom zet je het hier dan niet even op het forum. Scheelt een hoop vragen Het adres waar het bedrijf gevestigd zou zijn is ook wel handig. Als je echt zo positief in de organisatie staat maak je de melding van het bestaan van het gratis nummer geloofwaardiger als je het hier publiceert, dus wij wachten af.

3 maanden ad 19,95 is ook al een leuke nieuwe. Ook al annuleer je tijdig, dan nog werd er veel te laat gereageerd door Puzzelrijk. In plaats van de door jouw genoemde 19.95 wordt er gewoon 29.95 van je rekening afgeschreven. Ik kan je wel zeggen: Zo zit de wereld echt niet in elkaar.

Overigens is de 19.95 ook al veel te duur, daar ik pas nog de boekjes aangeboden zag worden op Marktplaats voor een paar euro. Ook de nieuwe. Kan natuurlijk betekenen dat het klantenbestand nu echt aan het instorten is, anders dump je ze toch niet op zo'n manier.

Nog even over gratis bellen: Het enige gratis nummer dat ik ooit zag was 0800-2653426, maar dat is volgens mij van een of ander callcenter wat iets te graag wil scoren. Ik denk dus niet dat je het hierover hebt in je publicatie.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Gr. Jojo

SLOOP DE OPLICHTERS
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SLOOP DE OPLICHTERS »

Die Petrouscka toch, helemaal alleen in die vijandige wereld van mensen die vinden dat ze opgelicht worden. Zou in haar ogen verboden moeten worden, maar gelukkig kan men hier gewoon waarschuwen tegen dit soort praktijken. Op haar mailadres heeft ze allang gezien dat er gereageerd wordt op haar mening en dat er ook gevraagd wordt om verdere info en reactie. Maar dan moet ze natuurlijk wel weer wat verzinnen en dat is niet zo simpel meer. Verstrikt in haar eigen onwaarheden weet ze ook al de prijsverschillen die voor diverse blaadjes gelden niet meer op het juiste forum te plaatsen. De 19,95 is niet voor Puzzelrijk maar voor b.v. Soduko, Hoshi of hoe het ook allemaal mag heten, waar een heel ander forum voor ingericht is. Om nog maar te zwijgen van de Geluksbode e.d.. Vreemd toch, al die negatieve meldingen op vele, vele plekken van de fora. Onze mening blijft nog immer,

SLOOP DE OPLICHTERS

SLOOP DE OPLICHTERS
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2008 11:07

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SLOOP DE OPLICHTERS »

Hier alvast 2 reacties van ex-collega's van Petrouscka
Sam83
Ik ben dus zo iemand die bij een callcenter werkt. En ik heb ook voor prijspuzzel gebeld :oops: :oops:
Er was ons verteld tijdens de briefing (dan wordt er verteld waarvoor je moet bellen en wat het ongeveer is) dat wij
mensen prijspuzzel aanbieden en dat ze alleen de verzendkosten moeten betalen. Als ze er vanaf willen hoeven ze
alleen maar naar de klantenservice te bellen en dan zijn ze er vanaf. Ik geloofde dit dus en heb mensen gebeld en heel
veel mensen hebben er in toegestemd. Ik ben iemand met principes en ik vond dit toch wel een leuke aanbieding. Er was
mij verteld en gegarandeerd door mijn werkgever dat het geheel vrijblijvend was en dus heb ik daar voor gebeld zonder
mij er schuldig over te voelen. Maar toch vond ik het een beetje vreemd en ben ik gaan kijken op het internet en toen
heb ik dit allemaal gevonden. Ik heb mijn baas er meerdere malen mee geconfronteerd, maar die reageert er gewoon
niet op. Ik weiger nog te bellen voor prijspuzzel, omdat ik geen mensen in de problemen wil helpen. Ik ga morgen ook
op zoek naar een andere baan, want ik zit echt heel erg met een schuldgevoel. Ik wil alleen dat iedereen weet dat de
meeste mensen die hier voor bellen zelf ook denken dat het wel goed zit. Ik vind het schandalig dat dit zo gebeurd en ik
wil bij deze ook mijn excuses aanbieden aan alle gedupeerden.
En ook nog een advies van iemand die bij een callcenter werkt: Je moet nooit iets kopen of ergens in toestemmen wat je
via telemarketing aangeboden wordt!! Echt niet, er zitten altijd addertjes onder het gras en alles wordt zo geformuleerd
dat "de klant" er altijd de dupe van wordt. Ik kan hier ontzettend veel problemen mee krijgen (lees:ontslag), maar ik wil
het toch even zeggen.

Jannie85
Zelf werk ik ook bij een callcenter
En heb zelf ook prijspuzzel gebeld
Ik wist niet dat het zo erg gesteld was met die prijspuzzel
Wij bellen dat gewoon via een callcenter
En weten verder dus ook helemaal geen **** af van wat het allemaal inhoud..
Ik dacht vanavond ik zal is kijken of ik er iets over kan vinden op internet..
Naja.. genoeg dus.. :shock:
Het is dus inderdaad zo dat je het blad gratis krijgt
Je betaald dan wel de verzendkosten van 4,95
Vervolgens vragen ze om je banknummer en die word vervolgens in een opname nog een keer herhaald met de rest van
je gegevens..
Als je heb blad nog een keer wil ontvangen hoef je niet te bellen..
Ook als je dus vergeet te bellen word gewoon die 29,95 van je rekening afgeschreven..
Ik hoorde wel dat dat telefoonnummer 040- nog wat is aangepast
Omdat ze zoveel klachten kregen dus (LOGISCH!)
Het telefoonnummer staat vermeld in de welkomstbrief en ik het blad zelf..
Na ontvangst zou je dus kunnen doorgeven dat je het bij deze 1e keer wilt houden..
Zo te lezen is dat dus allemaal niet zo makkelijk..
Op zich kunnen wij callcenter bellers er niks aan doen
Wij weten er zelf net zoveel over als jullie
Het callcenter gaan een deal aan met het product..
Wij krijgen een blaadje met de tekst wat je moet vertellen
En achtergrondinformatie? daar hebben we nog nooit van gehoord..
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
Als jullie eventueel nog vragen hebben hoor ik dat graag.

ZEGT HET VOORT!!! SLOOP DE OPLICHTERS

jamiejoey
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2008 16:55

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jamiejoey »

tot mijn verbazing heb ik net alle mails zitten lezen van mensen die tzelfde hebben meegemaakt als ik nu dus , en ik kan jullie nu vertellen dat t emailadres [email protected] ook niet meeer bestaat ik krijg alle post terug via depostmaster , ik heb t geld laten storneren ook 4,95 voor n flutboekje en ik had 30 euro aan prijzen gewonnen , mmmmmm mijn eigen stomme schuld ik heb mijn les geleerd heb n machtigingsverwijderaar gestuurd en n pittige brief , mijn bank houd t in de gaten en ik zelf ook en als er nog wat word afgeschreven ga ik naar de politie met de huidige gegevens , lesje geleerd niks voor niks in deze wereld en ik prijs mezelf gelukkig dat t maar om 4,95 gaat , groetjes Greet

Gesloten