LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
tronca
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:15

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door tronca »

Ik denk niet dat ik schadevergoeding ga vragen. Ik heb er geen blijvende schade aan overgehouden. Bovendien is het toch ook enigzins mijn eigen schuld. Ik ben de vloeistoffen blijven gebruiken ook al staat er op de fles dat je bij irritaties moet stoppen enz.

Aan de andere kant vind ik wel dat Kruidvat veel duidelijker had mogen maken wat er veranderd was aan de vloeistof. Ook ik dacht dat ze alleen maar weer eens de fles hadden veranderd (voor de zoveelste keer).
En op het moment dat de eerste klachten binnendruppelden had het Kruidvat ook actie kunnen ondernemen door gebruikers te waarschuwen.
(Kijk naar de AH, die halen uit voorzorg vleeswaren uit de schappen die mogelijk toch niet zo allergie-vrij zijn als de etiketten beweren)

Ik wil echt het Kruidvat niet vrijpleiten, ben zeker van mening dat zij fouten hebben gemaakt! Zij hebben in dit geval alleen aan hun eigen belangen gedacht en niet aan die van de consument.
Denk alleen niet dat het wat uithaalt om een schadevergoeding te gaan eisen.

Ik wens degene die wel voor een schadevergoeding gaan heel veel succes en ik hoop echt van harte dat het ze lukt.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

esthervW

Ik mag volgende week maandag voor de 3de keer naar de oogarts.
Vorige 2 keren (in november) wist hij nog niet wat er aan de hand was, daarom nu verdere onderzoeken.
Ga het zeker hebben over de vloeistof, ik hou je op de hoogte.
Zie :cry: het heel somber in, omdat ik al vanaf november klachten heb, nooit gedacht had dat het aan de vloestof kon liggen, omdat ik het al jaren gebruik.
Dus ben gewoon doorgegaan, wel nieuwe lenzen en bril gekocht, maar niets hielp natuurlijk.

Afijn, ik heb het allemaal al hier weggezet, ben moe, en word er heel moedeloos van :cry:

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Nou ik ben naar het ziekenhuis geweest de 12 keer al weer!
Mijn ogen zagen er beter uit als de vorige keer ik had allemaal putjes in mijn ogen die waren bijna weg zij mijn oogarts, alleen onder in mijn oog was het nog een beetje rood en droog!
Maar het ging de goede kant op, gelukkig.

Ik moet 2 februari naar de optometrist dan krijg misschien weer lenzen.
Toen ik net bij de oogarts was riep mijn oogarts de optometrist er bij, toen ik het verhaal van het kruitvat vertelde!
Ze hadden al meer mensen in het ziekenhuis gehad met dezelfde klachten, die ook de vloeistof van het kruitvat hadden gebruikt. Hun zeiden dat het net lasogen waren.


Dus neem maar van mij aan dat het echt niet om 250 mensen gaat maar veel en veel meer!
Hier in Nederland en dan hebben we het nog niet over België gehad.

Mijn oogarts en de optometrist buigen zich er nog over of ze iets kunnen met het kruitvat dat krijg ik 2 februari te horen.

Dus het kan over gaan, die klachten van droge ogen enz maar het kan heel lang duren, de oogarts gaf als tip zolang je ogen gevoelig zijn geen lenzen in. Want je ogen moeten weer in orde zijn als je nieuwe lenzen in gaat doen.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Dus SylviaBreda er is nog hoop doe het heel rustig aan!
Groetjes

anjavanz
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 10:23

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door anjavanz »

ik ging mijn drie volle blauwe vloeistof terug brengen bij kruidvat amsterdamse poort maar dat ging niet echt makkelijk. ik heb flink moeten praten want het meisje zei dat niet iedereen er last van had en dat het verder geen kwaad kon!! er kwam een oudere dame bij en die zei gelijk dat ze het geld terug moest geven, wat ze met tegenzin deed.
het was echt schandalig!

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door jeltol »

Het blijkt dat er bij de kruidvat fillialen schadeformulieren liggen hoe en wat ben ik aan het uitzoeken Wij hebben tijdens de kerst alle bekende ellende gehad en dagelijks het ziekenhuis bezocht ons kerst diner en dat van onze gasten is er bij in geschoten daar mag toch wel een kleine compensatie tegen over staan vraag mij trouwens af als je een rechtsbijstands verzekering hebt hoedie hierop reageerdKan mij trouwens ook niet voorstellen dat de zorg verzekeraars dit zomaar over hun kant laten gaan

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Resy, dank je wel!

Jeltol, ik ga zometeen vragen hier bij het Kruidvat over die schadeformulieren ook.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Ik heb gekeken of ik Belgische sites kon vinden zoals Radar, maar kwam nog even niet ver.
Eentje had ik wel een mail gestuurd (verwezen naar dit forum) en kreeg dit terug:

Beste,

Alvast bedankt voor de tip.
We gaan het zo spoedig mogelijk ook op onze site zetten en er zelf ook een forumpunt van maken

Lensworld.be

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Weet iemand of het waar is of die ze die schade papieren bij het kruitvat hebben?
Ik zelf kan er niet heen omdat ik ziek ben, maar als dat zo is? Dat ze die formulieren daar hebben, dan stuur ik iemand anders voor een formulier.
Alvast bedankt.

eef83
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:27

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door eef83 »

hoi
Ook ik gebruikte de lenzen vloeistof voor zachte lenzen. Ik had ook last van rode ogen, veel vuiligheid in mijn ogen, droge ogen. Het ging zover dat ik een ontsteking kreeg aan mijn hoornvlies. 2x bij de dokter geweest, zalf meegekregen maar het ging niet over. Door naar het ziekenhuis.Ik mocht natuurlijk een aantal weken geen lenzen meer in en kreeg oogdruppels. Na ongeveer 4 a 5 weken en een aantal bezoeken aan de oogarts ben ik er vanaf. Ik wist toen nog niet dat het van de lenzenvloeistof kwam.Totdat ik de aflevering van radar zag. Ik ben toen hier terecht gekomen en alle verhalen kwamen mij wel heel erg bekend voor. Ik ben toen gelijk gestopt met de lenzenvloeistof.

Omdat ik een aantal x in het ziekenhuis ben geweest en zalf en druppel heb gekregen ben ik 200 euro van mijn no-claim kwijt.

Ik heb net gebeld met mijn zorgverzekeraar trias en die hebben mij netjes geholpen en zijn bereid om mij te helpen om het geld terug te krijgen. Ik ben geld kwijt maar ook trias is waarschijnlijk geld kwijt.

Ik wil hierbij dus iedereen oproepen die ook bij de trias zit om te bellen naar trias het telefoonnummer is 0183-681681 en je verhaal te doen bij de verhaalszaken.

xx

cuicagogo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 15:52

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door cuicagogo »

na gebruik van de vloeistof zachte lenzen van het kruidvat (nieuwe formule) heb ik zo veel pijn en last gehad van mijn ogen dat ik geen lenzen meer durf te dragen. na een kuur van de huisarts is de irritatie godzij dank weer verdwenen. ondertussen heb ik wel veel kosten moeten maken om een bril te kopen. Dat betekend wel dat ik 550 euro heb mogen uitgeven om weer goed te kunnen zien.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Vanmiddag ben ik bij het Kruidvat geweest, waar dus nog steeds de flessen in de schappen staan, met inderdaad een klein briefje, dat een beperkt aantal mensen allergisch reageren op het product. Hoe Kruidvat het woord "Beperkt" zien, wil ik niet eens weten.

In ieder geval, de schadeformulieren van het Kruidvat kan je inderdaad zo ophalen. Het zijn wel standaard formulieren, en je moet deze in 3-voud invullen. 1 voor het filiaal, 1 voor kantoor en de laatste is voor jezelf.

Ondertussen is er via mijn forum een mail uitgegaan, naar de Inspectie voor de Volksgezondheid, wij zijn nog in afwachting van hun antwoord.

Op http://www.lady-di.net/forum/viewforum.php?f=26 , worden alle gedupeerden en hun klachten in kaart gebracht, dus meld je daar aan.

SylviaBreda
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jan 2006 08:20

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door SylviaBreda »

Resy:

Was net bij het Kruidvat.
Vroeg om een schadeformulier en werd weer eens aangekeken of ik gek was hahaha

We gaan even mailen, en ja hoor, ik kreeg 3 stuks mee.

http://www.eu.aswatson.com/

Dat is waar de vloeistof vandaan komt, en waar het schadeformulier aan gericht is.

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Oke dat is dan mooi, ik ga morgen ook even naar het kruitvat om die formulieren te halen!
Ik laat het nog wel weten als ik ze heb groetjes

blijde lensdrager
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2006 11:30

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door blijde lensdrager »

Citaat uit de tekst op de site van het Kruidvat:

De praktijk wijst uit dat de overgang van de ene lensvloeistof op de andere voor ongemak kan zorgen, welke over het algemeen na enkele dagen vanzelf verdwijnt. Het blijkt dat een klein percentage van de Kruidvat lensvloeistof gebruikers klachten blijft houden. Zij reageren allergisch op de nieuwe formule.

Speciaal voor hen breiden wij ons assortiment uit met een Sensitive vloeistof, speciaal ontwikkeld voor mensen met gevoelige ogen.


Hoezo "mensen met met gevoelige ogen".. wat voor ogen heeft de rest van Nederland dan?

Hoe het ook zij, ik blijf die andere vloeistof gebruiken. Eentje van een ander merk. Zonder de toevoeging 'speciaal voor bla bla..' En die voelt al meer dan een week prima.


(Stel je voor: een bedrijf voor bouwmaterialen adverteert met: "speciaal voor mensen met gevoelige luchtwegen breiden wij ons assortiment uit met materialen zonder asbest"
Wat een service..)
Laatst gewijzigd door blijde lensdrager op 20 jan 2006 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Wat ik jammer vind, is dat Radar hier op het forum alle reacties laat plaatsen en er vervolgens niets meer mee doet.

De uitzending is geweest, dus zoeken jullie de rest zelf maar uit.

Tot nu toe hebben wij immers helemaal geen reacties meer van Radar gehoord :roll:

Ook het verzoek naar Radar toe, om alle gedupeerden door te verwijzen naar het forum die alle klachten verzameld en die er werkelijk iets aan doet, door middel van een link, of desnoods dit onderwerp te sluiten, en te verwijzen...wordt gewoonweg niet op gereageerd.

Jammer, maar geeft mij een gevoel van..Jongens een nieuwtje, en hoe jullie het oplossen, zoek dat ff lekker zelf uit!!!!!!!

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door floyd »

dat ben ik met je eens, ik ben de topic opener van dit probleem maar ook ik heb nog nooit iets vernomen van radar of het kruidvat.
Had er meer van verwacht, maar zo gaat het vaak , primeurtje en scoren met kijkcijfers.....
Hetzelfde verhaal als destijds met de broodfokkers.... groot aankondigen en verder........ niets meer!

resy
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2005 14:24

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door resy »

Ik sluit mij bij jullie aan, de primeur is eraf?

Maar goed zoals ik al eerder heb geschreven miste ik ook in het programma, een beetje actie. Ik vond het net allemaal wat te lief! Ik ben echt boos hier over,en ik zou dat in die uitzending ook wel laten zien aan die meneer van het kruitvat. Heel jammer vond ik dat!

En dan schrijven ze dat je als je wisselt van lenzen vloeistof, je wel vaker een beetje last van je ogen hebt??? En dat het na een paar dagen vaak over is? Maar in eerdere verhalen hebben ze ook gezegd dat je,,, als je last van je ogen hebt, na het gebruiken van vloeistof dat je dan meteen moet stoppen met het gebruiken van welke vloeistof dan ook!
Hoezo meten met twee maten?

Snappen jullie hier iets van ik niet!

Ik vraag mij eigenlijk af waarop dit allemaal zo moet geef gewoon toe dat je fout ben geweest erken die fout, ik ben echt niet uit op geld of wat dan ook ik wil gewoon hebben dat ze hun fouten erkenen.
Dat is een voorbeeld voor andere ze begrijpen niet dat ze dan respect af dwingen bij hun klanten, en dat de mensen dan zeggen oké ze zijn fout geweest! Ze hebben een fout gemaakt maar ze geven wel hun fout toe!

Maar alles draait om macht iedereen weet dat ze iets fout hebben gedaan maar het openlijk toe geven durven ze niet waarom niet!

Omdat ze ook geen goed voorbeeld krijgen van onze ouders de regering of onze defensie.

Een mooi voorbeeld is, dat er een kettingbotsing was een paar dagen terug!
Het gaat er over uit dat die kettingbotsing waarschijnlijk komt door rookbomen van defensie!
Nou dat is een fout maar geef het gewoon toe, en schuif het niet af, geef als hoofd van de familie(samenleving) toe dat je dat gedaan hebt, en dat het kan dat daar door die kettingbotsing is ontstaan!

Doe dat meteen en niet na een paar dagen, want kom je dan nog geloof waardig over?
Want ik krijg dan het gevoel dat ze het toe geven omdat ze geen kant meer op kunnen.
Erg geloofwaardig allemaal en zij moeten ons verdedigen in onze samenleving?

Moet er weer een hoop heen en weer geschreven worden kom toch op. Een onderzoek etc dat kost weer een hoop geld. En wie betalen dat wij allemaal.

Geef een goed voorbeeld als hoofd van de familie(samenleving), laat zien hoe het moet!

Dan verander je wat, want respect moet je verdienen en kun je niet afdwingen. En fouten maken dat doen we allemaal, en dat is niet erg!

Maar als we onze fouten niet toe durven geven dat is pas erg!
En als wij onze fouten toe durven geven dan pas veranderde we wezenlijk iets.

Dit was maar en voorbeeld en niet een nieuwe discussie!

Fijne Zaterdag nog allemaal :wink:

nanna'
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2006 22:57

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door nanna' »

Ik heb even het bericht van de Kruidvat-site gekopieerd.
---

Kruidvat OptiCare Contactlensvloeistof

Kruidvat OptiCare Sensitive 240ml, vanaf 18 januari in onze filialen!

Bij Kruidvat kunt u al sinds 1996 terecht voor een compleet assortiment contactlensvloeistoffen onder Kruidvat merk. Inmiddels zijn wij één van de grootste verkopers van deze producten in Nederland.


De productie geschiedt door bedrijven die ook voor bekende merken produceren. Kruidvat contactlens producten doen qua kwaliteit en gebruiksgemak dan ook niet onder voor die van gerenommeerde merken en voldoen aan alle richtlijnen die aan dit soort artikelen gesteld worden.

De markt voor contactlenzen is constant in beweging; met grote regelmaat komen nieuwe lenstypes op de markt en worden lensvloeistoffen verbeterd. Kruidvat volgt dit op de voet en past zo nodig haar assortiment en formule hierop aan.

In Juni 2005 heeft Kruidvat een formulewijziging van haar assortiment lensvloeistoffen doorgevoerd. Door het gebruik van het conserveermiddel polyhexamethyleen bevatten onze vloeistoffen een effectiever wapen tegen microbiële besmetting. Op onze verpakkingen hebben we dit duidelijk gecommuniceerd met de tekst “nieuwe formule”.

Het dragen en verdragen van contactlenzen en het verdragen van contactlensvloeistoffen is voor elke consument anders. Van invloed zijn aspecten als: het lenstype, verblijfsomgeving, schoonmaakdiscipline, leeftijd van de gebruiker, allergieën, hoeveelheid traanvocht, etc.

De praktijk wijst uit dat de overgang van de ene lensvloeistof op de andere voor ongemak kan zorgen, welke over het algemeen na enkele dagen vanzelf verdwijnt. Het blijkt dat een klein percentage van de Kruidvat lensvloeistof gebruikers klachten blijft houden. Zij reageren allergisch op de nieuwe formule.


Speciaal voor hen breiden wij ons assortiment uit met een Sensitive vloeistof, speciaal ontwikkeld voor mensen met gevoelige ogen. We introduceren zowel een variant voor zachte als voor harde lenzen. Vanaf woensdag 18 januari vindt u beide varianten in onze winkels voor dezelfde lage prijs als de standaard All-in-One vloeistoffen.


Voor vragen en/of klachten over onze contactlensvloeistoffen kunt u contact opnemen met de Contactlens-Infolijn op nummer 0900-125.125.1 (€ 0.01 per minuut).

Indien u in het bezit bent van een flacon die niet meer gebruikt kan worden door een allergische reactie, dan kunt u naar één van onze filialen terug gaan. Ook zonder aankoopbewijs kunt u uw geld retour ontvangen.

--

Wat een slap gedoe zeg..
Nu hebben we zogenaamd gevoelige ogen? Áls we die al hadden
dan weten we nu waar het door komt. Door jullie vloeistof ja!

Heeft iemand ondertussen al ervaring met Eyefresh van de AH?
Ik ben benieuwd naar (positieve) reacties.

DianaH
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2006 23:39

Re: lenzen vloeistof van KRUIDVAT EN TREKPLEISTER

Ongelezen bericht door DianaH »

Vooral dit stukje....""Op onze verpakkingen hebben we dit duidelijk gecommuniceerd met de tekst “nieuwe formule”. ""

Zal die kerel die in de uitzending was van Radar, niet in dienst zijn geweest bij het Kruidvat???

Volgens mij zei hij toen duidelijk dat de communicatie beter had gekund.


Wat een engerds zeg :roll:

Gesloten