LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

en verder werken aan hun dromen.., want die worden als maar groter en groter.....
De DROMEN wel, ja....

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Zoals ik al zei dus...:
Domme getallengoochelaar
Ja, MLM is deels afhankelijk van eigen inzet, dat ben ik heus wel met je eens.
Alleen afhankelijk!
Het is alleen een bewezen feit dat ook mensen die zich volledig hebben ingezet er meestal niks van bakken. De vraag is natuurlijk wat de oorzaken daarvan zijn.
Laat mij ze eens even een paarvragen stellen....?
Quote: De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Of moet ik jullie vertellen dat er ''wasmachines'' bestaan en in je oor fluisteren dat ze (op een geheim adres...sssstttt....) te krijgen zijn....
Er verandert NIETS aan het bovenstaande.... :!:
Natuurlijk ben je WEL concurrent.

Nee. Niet van elkaar.
En erger nog, 1 van de concurrentiemiddelen bij uitstek kun je niet gebruiken: de prijs.

Jawel... 2x Zo duur als in de winkel.... en je doet er 3 of vier keer zo lang mee... en als je vind van niet.., je geld terug! Hoelang heb jij nodig om te voelen of je zeepie voldoet aan jou eisen:? 1 Week? Twee? je krijgt 3 maanden... :!:
Pretenderen we dan dat WIJ de hele markt gaan veroveren? Nee.
En daarbij blijft het een FEIT dat teveel aanbieders van dezelfde toko er alleen maar voor zorgt dat ieders deel van de koek kleiner wordt. VERZADIGING Jan, een elementair onderwerp binnen economische theorie en praktijk, die in jouw vreemde wereld voor MLM ineens niet bestaat.
Enig idee hoeveel plaats er is voor ''winkeltjes'' die gemiddeld 200, 300 euro omzetten per maand? :D
Enig idee hoeveel mensen na 27 jaar niet weten wat ''Amway'' is...?:)
Ik begrijp werkelijk niet hoe je op jouw leeftijd nog zo'n kinderlijke naieviteit kunt hebben.
Ik begrijp werkelijk WEL hoe je met jouw opleiding het NOG steeds niet snapt...:D

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Zoals ik al zei dus...: Domme getallengoochelaar
Verre van, Jan. Een erg intelligente man, die al veel onderzoek heeft gedaan naar MLM. Jij vindt hem dom omdat hij het niet met jou eens is. Want alles en iedereen die het niet met jou eens is, is per definitie dom, nietwaar.
Quote: Ja, MLM is deels afhankelijk van eigen inzet, dat ben ik heus wel met je eens.

Alleen afhankelijk!
Nee Jan, dat is wat ze jou hebben wijsgemaakt, en wat jij jezelf bij gebrek aan eigen inzicht ook maar wijsmaakt. Veel, misschien wel het grootste deel, is afhankelijk van externe factoren. Dat jij dat niet begrijpt komt door je beperkte leef- en denkwereldje.
Quote: Het is alleen een bewezen feit dat ook mensen die zich volledig hebben ingezet er meestal niks van bakken. De vraag is natuurlijk wat de oorzaken daarvan zijn.

Laat mij ze eens even een paarvragen stellen....?
Moet je vooral doen. Je weet ze vast te vinden. Er zijn er namelijk genoeg.
Quote: De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Of moet ik jullie vertellen dat er ''wasmachines'' bestaan en in je oor fluisteren dat ze (op een geheim adres...sssstttt....) te krijgen zijn....

Er verandert NIETS aan het bovenstaande....
Niet als je niet bereid bent verder te kijken dan jouw wereldje.
Quote: Natuurlijk ben je WEL concurrent.

Nee. Niet van elkaar.
Als jouw buurman klant van mij is, wat kan jij dan nog aan hem verkopen? En simpeler dan dat kan ik het echt niet maken. Iedereen begrijpt dat, zelfs een kind. Maar jij niet. Want in Jouw Wereld is alles anders dan in de echte wereld, he Jan?
Quote: En erger nog, 1 van de concurrentiemiddelen bij uitstek kun je niet gebruiken: de prijs.

Jawel... 2x Zo duur als in de winkel....
Wie heeft het nou weer over een winkel?! JIJ verkoopt het voor dezelfde prijs als de andere Amwayers. PROBEER het nou eens te snappen.
en je doet er 3 of vier keer zo lang mee...
Ook zo'n fantastisch argument, het "Dreft-effect". Waar Dreft, net als Amway, op rekent is dat de modale huisman/-vrouw gewoon een scheut in het water mietert. Zonder het af te meten.
Enig idee hoeveel plaats er is voor ''winkeltjes'' die gemiddeld 200, 300 euro omzetten per maand?
Enig idee wat het potentieel marktaandeel van Amway is? Enig idee hoe de omzetontwikkeling van Amway in Nederland de afgelopen 20 jaar is geweest? Enig idee hoeveel IBO's er in Nederland zijn? Enig idee hoe stom je opmerking eigenlijk is? Het befaamde Amway-model: ga je vooral NIET richten op eigen verkoop, nee, nee, ga voor het MINIMUM dat nodig is om recht op uitkeringen te hebben en laat de rest over aan je downline; met andere woorden richt je VOORAL op werving. JUIST 1 van de redenen voor het FALEN van MLM.
Enig idee hoeveel mensen na 27 jaar niet weten wat ''Amway'' is...?
Enig idee hoe WEINIG dat er eigenlijk zijn?

Jan, je zet jezelf volkomen voor aap hier. Je begint trekjes van Rene te krijgen. Als Econometrist, Slim, Maarschalk, ik of welke andere tegenstander beweert dat de aarde rond is, ga je dat per definitie al ontkennen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jan, een vraagje. Type jij je berichten zelf of doet een of ander nichtje/dochtertje/kleindochtertje van zo rond de tien jaar oud dat voor je?
Gezien de grote hoeveelheid smileys en zinnen van 1 regel vermoed ik het laatste.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Voel je je wat onmachtig........:?
Je ''klinkt zo boos''.....:D
Als Econometrist, Slim, Maarschalk, ik of welke andere tegenstander beweert dat de aarde rond is, ga je dat per definitie al ontkennen.
Ja..., die neiging krijg je hier van zelf.........
maar ik geloof niet dat jullie van die zinnige dingen zullen beweren toch......:?
Dan gaat jullie moiene, (héé.... Hoe schrijf je dat...? Moyene...?
Geen zin het op te zoeken.. Moet al zoveel onderzoek voor anderen doen...:)) met ''zwetsen'' van achteruit.....:D

Veel plezier vanavond.....
Geen gevaar voor verzading...?

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hééééééééééééééééééééééééééééééééééé.....:)

Leuk van je te horen......!

Dank je wel voor het compliment..........!
Wat ben je lang weggeweest...? Onderzoek gedaan?
Jan, een vraagje. Type jij je berichten zelf of doet een of ander nichtje/dochtertje/kleindochtertje van zo rond de tien jaar oud dat voor je?
Gezien de grote hoeveelheid smileys en zinnen van 1 regel vermoed ik het laatste.
Nee, nee..., ik houd de kleinkinderen een beetje uit de buurt...... :P
Er zit toch altijd een zekere agressie in de mailings...(ik vind deze wel vriendelijk van je...:))
Maar ik ben jong van hart hè! Erg kinderlijk hè? Je weet wel...:
Wees als de kindertjes en het koninkrijk enzo...:D

Maar zonder dollen......
Ben inderdaad net een kind....
Ik ga huppelend door het leven........ Ga uit de weg...!
Laat mij huppelen..:D:D:D Huppel mee...., man...., dan is het leven zo mooi..
Niet te lang boos blijven.... :wink:

Ik loop op straat altijd te neurien, te fluiten of te zingen.....
Kinderen vragen me dan...:
Waarom zingt u.....? En dan loop ik met een paar kinderen achterme aan terwijl we allemaal fluiten en zingen.... 8)

Toch van de zotte dat een KIND kan vragen waarom je loopt te zingen.....:(

Om het kort te houden...:
Ben ik gek?
Ja, knettergek..... :) :D :lol: :) :D :lol: :) :D :lol:
(sorry.. kon het niet laten... :oops: )

Vr. gr. Jan v. E.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Als Econometrist, Slim, Maarschalk, ik of welke andere tegenstander beweert dat de aarde rond is, ga je dat per definitie al ontkennen.

Ja..., die neiging krijg je hier van zelf.........
Erg dom!
maar ik geloof niet dat jullie van die zinnige dingen zullen beweren toch......
Doen we wel, alleen jij begrijpt ze niet.
Moet al zoveel onderzoek voor anderen doen...
Vertel eens? Ik heb je namelijk nog nooit iets zien posten waar ook maar enigszins uit bleek dat je er dieper naar gekeken had dan je door je upline is wijsgemaakt.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Slim »

(echt begrijpen wat ik schrijf, doe je toch niet...)
Ik betwijfel dat jij het zelf allemaal begrijpt Jan...

Je gedrag lijkt heel sterk op dat van MrT, hetgeen mij doet vermoeden dat jij ook tot over je oren in een MLM-handeltje bent getrapt, hier een grijpstuiver mee verdient en niet de moed hebt om in te zien dat je een misstap hebt gemaakt door met Amway (in MrT's geval Euphony) te beginnen.

Het is nooit te laat Jan, om je leven nog een andere wending te geven. Ik betrap mezelf er zowaar op medelijden met je te hebben.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ik betwijfel dat jij het zelf allemaal begrijpt Jan...
Sorry, heb haast..., maar je doet je naam geen eer aan hè?

Succes... JvE

(Had het ook niet tegen jou....:))

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

MLM.......is dat geen luchtvaartmaatschappij?

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

MLM.......is dat geen luchtvaartmaatschappij?
Weet dat de Co. wel een eigen luchtvloot heeft..., maar we hebben nog geen luchtvaatmaatschappij op het Netwerk, nee....!

Wel een goed idee.
Als aanvulling op ''Amwaytravel''....:D

JvE

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Slim »

Sorry, heb haast..., maar je doet je naam geen eer aan hè?
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.
Sorry.....,

Je weet ook wel dat ik normaal gesproken wel wat te melden heb wat betreft MLM., maar je mag jezelf ook niet vrijpleiten..., toch?

Vr. gr. JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ik betrap mezelf er zowaar op medelijden met je te hebben.
Zag nog ff gauw dat je ''medelijden'' met me had.....

Het is voor jullie soort ook moeilijk eens een keer geen sneer te geven......

JvE Prettige avond nog.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Slim »

Het is voor jullie soort ook moeilijk eens een keer geen sneer te geven......
Ik meende het echt. En nog steeds.
Je weet ook wel dat ik normaal gesproken wel wat te melden heb wat betreft MLM., maar je mag jezelf ook niet vrijpleiten..., toch?
Kom op joh, kap nou eens met die draaikonterij. Reageer nu eens echt op wat er wordt gezegd? Ook bij de andere zogeheten 'tegenstanders?

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Kom op joh, kap nou eens met die draaikonterij. Reageer nu eens echt op wat er wordt gezegd? Ook bij de andere zogeheten 'tegenstanders?
Je hebt er weer om gevraagd......

Komt.... (en het busje ook...), Maar niet één voor één, natuurlijk... :lol:

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Nou, zoals beloofd....
Even voor ''slimpieper''.......

Heeft schijnbaar wat gemist.
Bij deze een compilatie....

Het volgende toont het basis principe van MLM.
Wanneer bijv. een Alarminstallateur € 150,00 van de verkoop/installatieprijs, per systeem, kan benutten voor reclame is het volgende dan zo'n slecht idee?:

----Wanneer U iemand weet die een systeem wil, krijgt U € 75,00.

----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(A) €75,00 en U krijgt €40,00……

----Wanneer (U) iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(B) €75,00 en (A) krijgt €40,- en (U) krijgt €25,00.
Nu kan dat nog één keer, dan is de koek (€150,00) op!!!
----Wanneer U iemand(A) kent die iemand(B) kent die iemand(C) kent die iemand weet die een systeem wil, dan krijgt DIE persoon(C) €75,00 en (B) krijgt €40,- en (A) krijgt €25,00 en (U) krijgt €10,00……!

Ingewikkeld…? Welnee! Zelfs erg simpel! Een vreemde manier? Jahhhh, maar wel eerlijk…..!

Het geheel lijkt wat op een piramidestructuur…, net als in het bedrijfsleven…

En WIE verdient er in het bovenstaande het meest wanneer (C) een systeem doorgeeft?? (C)! Eerlijk toch? Hij heeft het werk gedaan!
En hij zit onderaan in deze bedrijfspiramide….! (hoef ik niet nog een keer te vertellen, toch...
Ben ik nu een ''oplichter'' omdat ik, wat ik heb gereserveerd voor promotie, verdeel over een aantal mensen....?
Moet mijn produkt nu ''duurder'' worden dan eerst...?
Wat is er, zakelijk, mis met bovenstaand voorbeeld?
Natuurlijk zijn er bedrijven die de prijs verhogen.....
Maar welk bedrijf zou zijn prijs NIET hoeven te verhogen......, om toch aan een redelijk winst te komen voor zijn distributeurs......
Jaaaaha..! Al weer goed!!! Een fabrikant! Hij kan meer ''weggeven'' voor promotie.
(een bijkomend voordeel is dat een fabrikant niet zo snel de handdoek in de ring gooit wanneer het ff tegenzit.... Ze hebben TE veel geinvesteerd... )
Dus bij echte MLM is gewoon een DEEL gereserveerd voor de beloningen van het promoten..., en begeleiden van derden......
'' Ja, (snik), ja..., maar dan moet ik (snik) andere mensen gaan inschakelen om (snik) mijn zaken te laten groeien... ''
Wat zou er anders moeten gebeuren....? Een tweede computer moeten kopen....? Mijn voorraad alarmsystemen groter maken??
Meer WC rollen inkopen....? Drie maal om mijn pand heen lopen...?
Natuurlijk moet je mensen aantrekken.....!
Net als iedere ander ondernemer...
Alleen in MLM kun je méér verdienen dan iemand die boven je zit, ....in hierarchie...!
VERZADIGING!
De markt is allang verzadigd....! Het gaat er alleen maar om welk stuk aandeel je kunt veroveren op de concurrent...!
Of moet ik jullie vertellen dat er ''wasmachines'' bestaan en in je oor fluisteren dat ze (op een geheim adres...sssstttt....) te krijgen zijn....
En daarbij blijft het een FEIT dat teveel aanbieders van dezelfde toko er alleen maar voor zorgt dat ieders deel van de koek kleiner wordt. VERZADIGING Jan, een elementair onderwerp binnen economische theorie en praktijk, die in jouw vreemde wereld voor MLM ineens niet bestaat.
Enig idee hoeveel plaats er is voor ''winkeltjes'' die gemiddeld 200, 300 euro omzetten per maand?
Enig idee hoeveel mensen na 27 jaar niet weten wat ''Amway'' is...?
PRESSIE en EMOTIONELE aankopen
En jullie blijven OH-en over pressie om klanten te werven en de sociaal zwakkeren ergens in te lu*llen...,enz. enz, en dat KAN helemaal niet in echte MLM...., maar ja dapper volhouden....!
‘’Ik ben in staat om zuiver rationele aankopen te doen maar veel mensen zijn dit niet.Ik ben in staat om,tot nog toe, mijn leven in te vullen zo als ik dat wil.Veel mensen zijn dit niet en maken emotionele beslissingen.Daar is wat mij betreft waar de schoen een beetje wrinkt bij de mlm methode omdat mlm nadrukkelijk inspeelt op allerlij emoties en dit doet op alle fronten.’’
Je bent vergeten het pistool te vermelden...(in je dromen).
Je bent vergeten het dynamiet te vermelden.....
Je bent vergeten te vermelden dat we de politie hebben omgekocht....
Dat gezwam over emotieaankopen....
Ja, ja, ik verkoop een product aan een ''zwakke in de maatschappij'' en DAN GEEF IK HEM 3 MAANDEN TIJD om naar de buren, zijn ouders, betover-over-overgrootvader, de politie, een maatschappelijk werker, zijn broer en een anti-MLM-er voor steun...... te lopen zodat hij alsnog het produkt kan teruggeven en zijn geld terug krijgt....
JA, ja, hoor ik jullie al weer roepen, IS DAT WEL ZO?????
JA. Zelfs op die achterlijke anti-MLM sites hebben zo nog NOOIT verteld dat in de laatste 50 jaar iemand zijn geld niet terug heeft gekregen!!!!
En een andere ''zwakke in de maatschappij'' GEEF IK OOK 3 MAANDEN TIJD om naar de buren, zijn ouders, bet-over-over-overgrootvader, de politie, een maatschappelijk werker, zijn broer eneen anti-MLM-er ...... te lopen om steun te halen zodat hij alsnog die 48 Euro kan terug krijgen die hij heeft betaald om in te kunnen stappen en waar hij een aansprakelijkheidsverzekering, een abonnement op een maandblad ven nog wat andere zaken voor krijgt....
Ook DAAR is nog nooit in 50 jaar een klacht over geweest!
‘’
Je kan me honderd marketingstrategieen voorschotelen Het komt allemaal op het zelfde neer.’’
Natuurlijk...! Geld verdienen..... Nou en.....?
ONDERZOEK
Wanneer je je gezondheid wil laten onderzoeken ga je dan naar de bakker of naar een dokter?????
Hoe zou je er achter kunnen komen of je een snackbar zou kunnen draaien? Wat er voor nodig is?
Ga je dat vragen aan de groenteboer……? De klaploper op de hoek?
Aan een snackbar-eigenaar die failliet ging??
Of vraag je dat aan Bram Ladage in Rotterdam….:)
Door informatie in te winnen bij een overkoepelende organisatie.?

Doe onderzoek .
Besteed er nou eens MEER tijd aan dan een weekendje uit…!
kun je dan de gemaakte kosten terugkrijgen?

Tuurlijk niet.
Kan een doorsnee ondernemer dat dan wel!?
Vertel eens even waar? Toch wel handig om te weten….
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
We zullen bedrijven zoals Avis-rent-a-car, paperclipbedrijf VikingDirekt, e.d. vertellen dat ze HELEMAAL verkeerd bezig zijn en dat ze maar een moeten luisteren naar de ‘’geleerden’’ op het RDARforum….:).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
De bovenste verdient altijd het meest……
Bij echte MLM wordt er door jouw sponsor pas een DUBBELTJE verdiend als JIJ EERST een EURO verdient… en eerder niet!
XXXXXXXXXXXXXXXXX

www.shop.com , Whirlpool, Barnes&Noble, OfficeMax, Herz car rental,
VikingDirekt, www.shop.com (zijn er al HONDERDEN...) , OfficeMax, Herz car rental, Teleson (Duits), ALD auto leasing, http://www.epsag.de/, http://www.barclaycard.de/, Weinunion, Singer (Turkije)), Reebok (slovenia), Interflora (Polen), Avis rent-car, (Canada), Esso (Canada) en nog hionderden in Nederland wat minder bekende bedrijven..... ZIJN werkelijk bedrijven die er TROTS op zijn dat ze zich bij ons presenteren…, net zoals deze org. er trots op is DAT we zulke bedrijven mogen vertegenwoordigen……
ZIJ hebben begrepen dat het geen piramide verkoop is…
ZIJ hebben begrepen dat niet de top het meeste verdient……
ZIJ hebben begrepen dat in echte MLM niemand de dupe KAN worden van ‘’het systeem’’…..……
‘’Loon naar werken’’… een erg smerige kreet voor sommigen natuurlijk.., maar WEL eerlijk….
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

De ''rekenformule'':wink:
Hoe was het ook weer.... :?
O, ja....
Je hebt meer kans om door een auto overreden te worden..., dan dat je ''slaagt'' in MLM? Daar kwam het zo'n beetje op neer....!

Ik garandeerde je toen ook al wat... FF zoeken... O, ja... :)
''Een diamant is een top-distributeur, die in de VS gemiddeld $ 10.000 per maand verdient. Van alle distributeurs is 0,004% Diamant. Ter vergelijking: de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit met een dobbesteen is 0,012%, dus 3 keer zo groot! -------

Ik garandeer je dat de kans dat je overreden wordt door een auto..., erg laag is.....
Ter vergelijking:
de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit met een dobbesteen, wanneer je helemaal NIET met die dobbelsteen gooit, is 0,0000%, . -------

Ik garandeer je echter, dat de kans dat je overreden wordt door een auto..., wanneer je in hinderlaag gaat liggen om voor een auto te kunnen springen..... 100% is!!!!!
XXXXXXXXXXXX

Produkten te duur….
Jawel... 2x Zo duur als in de winkel.... en je doet er 3 of vier keer zo lang mee... en als je vind van niet.., je geld terug! Hoelang heb jij nodig om te voelen of je zeepie voldoet aan jou eisen:? 1 Week? Twee? je krijgt 3 maanden...
Pretenderen we dan dat WIJ de hele markt gaan veroveren? Nee.

Nou..., wie is er niet inhoudelijk bezig geweest....
En wanneer iemand nou WEER begint over één van deze punten, dan krijgt-ie WEER dit epistel voor zijn kiezen... :twisted:

Wel te rusten...
Ga eens opo tijd naar bed...:)

JvE

FerdyM
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2005 20:20

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door FerdyM »

Beste Jan,

Hier een bericht vroeg in de ochtend (of laat in de nacht)...... Ik heb mijn gast net om 3:15 naar huis gestuurd, loste een lastig computerprobleem op, deed nog even de afwas van de lekkere hapjes, heb mijn auto nog even van antivries voorzien, las mijn email en zag dat er weer mensen hadden gereageerd, waarop ik erg nieuwsgierig werd.... Waarom zou ik 's nacht naar bed moeten gaan? Staat dat in de wet? Niet toch?!
Hoe dom kan je zijn om om die tijd tomaten te plukken als je het dubbele van een fulltime tomatenplukker te verdient met uitslapen en dan nog met een vriend (manager is van een overheidsinstantie en dus zelf de tijd kan bepalen dat hij werkt) leuke DVD's te kijken en daarna nog even samen hard te lachen om een promotievideo van een MLM, waarin wordt gezegd dat het allemaal geen acteurs zijn maar gewone mensen die goede zaken deden? Als je goeie intelligente banen hebt, dan krijg je ook een goeie uitkering als je even zonder zit. Ik hou niet van geleefd worden door anderen. Daarom orienteer ik mij in ondernemingsvormen waarbij ik zelf mijn leven kan inrichten zoals ik dat wil.

Ik werk als contractor en wordt daar vet voor betaald. Niet omdat ik daarvoor ben opgeleid, maar omdat ik wel open sta voor dingen die anderen vertellen, onderzoek doe, problemen oplos, en vooral snel veel geld voor de baas binnenhaal en daardoor het dubbele kan verdienen van mijn collega's die dit niet lukt. De ene keer heb ik een goed betaalde opdracht en de andere keer moet ik wachten op een opdracht zoals nu en kan ik slapen wanneer het mij beter uitkomt. Mijn droom is fantastisch, zeker als ik je vertel dat ik op schema lig. Houd er nu eens mee op om vooroordelen te vellen over mensen die nergens op slaan.

Weet je Jan, het is best jammer dat je met iedereen in de knoop ligt hier. Het zou erg leuk zijn als je deel nam aan een discussie door je eigen ervaringen met ons allen te delen in plaats van de theorie die jouw is uitgelegd. Ik heb al eerder een uiteenzetting gedaan van hoe een crimineel op een gemene manier een netwerk zou kunnen bouwen. Jij zou het niet eens doorhebben en gewoon onder hem gaan werken. Ik ga dat niet opnieuw uitleggen. Theorie zegt hoe het moet en praktijk zegt hoe het gaat. Hetzelfde geldt bij juridische arbeidskwesties. Iemand kan volgens de wet beschermd worden tegen ontslag en vervolgens gedwongen worden tegen een flinke betaling een schop onder zijn reet te accepteren met een eigen verklaring dat hij het bedrijf uit vrije wil heeft verlaten. Ik sprak vroeger een collega winkel en kantoorvertegenwoordiger die mij vertelde dat hij zijn spullen gewoon op straat verkocht zonder ventvergunning. Hij legde het verschil uit tussen theorie en praktijk: Theoretisch is dat het overtreden van de wet en dus strafbaar, maar in de praktijk is die boete een investering die je doet op een economische afweging, omdat je meer verdient als je die boete betaalt dan dat je niet op straat verkoopt, waar meer kopers lopen dan in de winkel of op kantoor. En zo kunnen ze je van alles wijs maken en misschien klopt het theoretisch allemaal geweldig, maar blijkt dadelijk dat je wel kan janken dat je niet had ingezien dat ze een pressiemiddel hadden om jou eruit te werken. Ik heb overigens wiskunde gestudeerd aan de universiteit, om nog even onder je neus te wrijven dat ik niet dom ben en ook niet googel met getallen, maar puur logisch redeneer. Je krijgt over een beperkt aantal lagen je provisie. Niet voor niets.... Dan klopt de provisieregeling en zijn ze niet in strijd met de wet en kan de wetgever een dergelijke organisatie niet verbieden als de boel op natuurlijke wijzen vastloopt. Samir A is ook vrijgesproken op grond van de wetgeving. De rechter heeft prima zijn werk gedaan. Dat betekent nog niet dat Samir A deugt. Het betekent slechts dat ze hem weinig kunnen maken omdat hij geen aanslag heeft gepleegd en ook niet bewezen kan worden dat hij ermee bezig was, ook al had hij alle materiaal en plannen klaar liggen. Misschien wilde hij alleen maar indruk maken op zijn vriendjes... zie de overeenkomst met MLM.....

Wat overigens omzetten betreft liep ik al eerder tegen een dergelijke verzameling van feiten aan als een vorige schrijver...

Ik vind het nog steeds jammer dat er veel reakties komen op zuiver redeneringen en kritiek en weinig reakties komen over ervaringen. Wie kent er sappige verhalen van criminelen in een MLM, mensen die genaaid zijn door MLM, mensen die omgekocht werden binnen MLM, kennissen die in MLM doen en in rijkdom leven of in armoede..... Ik wil graag iets horen, sappige verhalen over ervaringen. Als binnen de politie de grote bazen corrupt zijn dan zal dat in het bedrijfsleven niet anders zijn en zal MLM heus niet heiliger zijn. Er moeten toch sappige verhalen te vertellen zijn?! Ik snak naar verhalen over oplichters, criminelen, gedupeerden alles wat niet zo mooi klinkt als de verhalen op die promotievideo....

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Wie kent er sappige verhalen van criminelen in een MLM, mensen die genaaid zijn door MLM, mensen die omgekocht werden binnen MLM, kennissen die in MLM doen en in rijkdom leven of in armoede..... Ik wil graag iets horen, sappige verhalen over ervaringen. Als binnen de politie de grote bazen corrupt zijn dan zal dat in het bedrijfsleven niet anders zijn en zal MLM heus niet heiliger zijn.
Ik heb die verhalen ook gehoord hier op dit forum maar tot nu toe nog niemand ontmoet die voldoet aan deze eisen.

GreetZ,

Alex van Breemen
www.e-nergetix.be

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Slim »

Nou..., wie is er niet inhoudelijk bezig geweest....
En wanneer iemand nou WEER begint over één van deze punten, dan krijgt-ie WEER dit epistel voor zijn kiezen...
Sorry Jan, maar ik vroeg niet naar dit verhaal. Ik vroeg je om inhoudelijk te reageren op wat ik op 24 november om 0.01 uur schreef. Het verhaal dat je nu hebt gepost had ik al gelezen en het is me helder wat je ermee bedoelt.

Gesloten