LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

En zijn de meeste van jullie er al uit, welke zorgaanbieder het gaat worden? Laat eens weten en hoe is het aanmelden en dergelijke verlopen?

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

OZ, daar ben ik het goedkoopste uit. Ze staan ook op een goede 4e of 5e plaats. Zilverenkruis staat nagenoeg onderaan met alles:(
Ik ga mij nog aanmelden en ik laat het weten.

Overigens. Waarom de alreeds betaalde premie terug vragen? Ze hebben toch ook geleverd, Zilverenkruis dus.

leo vullings
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:02

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door leo vullings »

Ik heb in al in 2005 overgestapt van VGZ en IZZ naar een gezamelijke ziektekosten polis bij Meeus in Helmond. Van IZZ bevestiging gehad dat verzekering per 1 jan 2006 beeindigd is, maar zij gaan gewoon door met het automatisch incasseren van de premie over 2006. Van VGZ geen bericht ontvangen. Ook zij gaan vrolijk door met incasseren van premie voor 2006. VGZ is noch via de telefoon, noch via web mail te bereiken. Als je de helpdesk belt wordt gemeld dat ze het te druk hebben om je te helpen en verbreken de verbinding.

Van Meeus nog steeds geen polis of bevestiging gehad dat ik per 1 jan 2006 via hun verzekerd ben. Telefonisch hebben ze me medegeeld dat vanwege de grote achterstand met overboekingen bij de verzekeringsmaatschappijen mij geen polis kunnen sturen. Ze weten zelfs niet of mijn aanmelding ontvangen is. Ze zeggen dat ik maar af moet wachten.

Ik vraag me af of we nog wel verzekerd zijn en als we dat zijn waar. Als onze regering het nodig vindt om ons een ander zorgstelsel door de strot te duwen, laten ze zich er dan van te voren van vergewissen dat de administraties van de bedrijven die dit moeten realiseren dit aankunnen. Blijkbaar is Hans H dit vergeten.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Vandaag kwamen de polisbladen van VGZ binnen.
De pasjes volgen in april, maar dat maakt niet uit.

We hebben ons op 3-1-2006 via United Consumers aangemeld.
Door hen zijn we ook op de hoogte gehouden hoever het stond met de aanvraag.

Lieske

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Dat ie een clun die je belazerd:)

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Dat ie een clun die je belazerd:)
Wie, wat, waar ????
Op wie reageer je Gast ?????

Lieske

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Nu, ik heb vanavond de knoop dan eindelijk doorgehakt. Heb ons online aangemeld bij Menzis via FNV collectief.

Ga dus bij Ohra weg, waar we verder nooit geen problemen mee hebben gehad, maar voor bijna dezelfde verzekering/vergoedingen, toch € 19 p.p.per maand voordeliger uit zijn.

Dat gaf de doorslag. Nu maar afwachten wat ik van Menzis mag/kan verwachten het komend jaar!

kannog

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door kannog »

De laatste week is gegaan, om je oude verzekring op te zeggen en je nog aan te sluiten bij een nieuwe verzekeraar.

Mijn vraag is: is het verstandiger om je oude verzekering aangetekend op te zeggen of is dat niet nodig? Wat vinden jullie?

Bvd. kyro

grannyeen
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2006 11:02

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door grannyeen »

ik lees op veel reacties dat als ze collectief verzekerd zijn,ze goedkoper uit zijn ,ik kreeg n aanbod van de soc.dienst gisteren,dat als ik met hun collectief verz zou zijn,ben ik duurder uit ,dat begrijp ik niet zelf betaal ik 88 euro basis en 7 euro aanvullend,dat is voor mij voldoende.maar ga ik met de gemeente in zee,betaal ik 88+16 euro aanvullend ,dat is de goedkoopste,maar je hebt ook geen recht meer op bijzondere bijstand ,want in dat pakket zit alles in .Maar ik doe niet mee ,maar dan heb ik geen recht meer op bijzondere bijstand,en t word meteen van je uitkering afgehouden,nu krijg ik maar 137 euro,want ik ben uit de wao gekiepert,en de ww ingegaan,vandaar die aanvulling ,maar daar komt bij dat ik al 35 jaar alle rekeningen zelf betaal en altijd op tijd ik heb geen achterstand ook al zit ik op t minimum,en nu word je ook nog als een kleuter behandeld,ik snap bes dat er mensen zijn die heel andere dingen methun geld doen,maar daar hoef ik niet voor te bloeden,want geloof me er is niets zo erg als afhankelijk te zijn.zo dat lucht op

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt zelfs je hondenbelasting declareren.

question

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door question »

Als je van zorgverzekeraar veranderd en je geeft dat door bij je oude verzekering, moet je dan ook zelf je automatische incasso stop zetten of gaat dat automatisch?

Bvd.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

aut. gaat dat nooit. Of jij zegt op of je nieuwe verzekering doet dat. In mij geval zou OZ het doen. Maar ik heb het zelf gedaan via email, lekker makkelijk:D Voor een incasso moet je zo rood kaartje halen op het postkantoor en ingevuld opsturen aan de zorgverzekeraar die je gaat verlaten.

question

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door question »

Oke bedankt voor zover! Mijn huidige verzekering had ik van de week schriftelijk opgezegd. Kan bij hun niet per internet.

Maar ik dacht, dat als ik mijn huidige verzekeraar opzeg, dat ze dan ook geen geld meer van mijn rekening kunnen halen. Ik heb ze toen die tijd gemachtigd ervoor, maar dat stopt toch ook als je alles opzegd?

Verder doe ik ook indien mogelijk, ook alles per internet hoor! Inderdaad lekker makkelijk!

Bvd.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Antwoord stond al in m'n vorige bericht.

akro

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door akro »

Zodra je zelf iets schriftelijk opzegd, stopt ook je betaling. Hoef je geen rode kaart voor te op sturen. U geeft het al aan, door uw abonnement of zoiets dergelijks stop te zetten, dus ook de automatische betaling stopt dan. Tenzij er u een overeenkomst heeft voor een bepaalde tijd, dan moet u die eerst uitdienen.

Als u dus uw verzekering op tijd op heeft gezegd, stopt ook de betaling!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik ga maar op zeker en stuur toch maar ff die rode kaart in:)

zorg

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door zorg »

Ennnnnnnnn beste mensen. Hebben jullie voor morgen, allemaal jullie zorgverzekering voor elkaar? Deadline is over now!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik ben al klaar, Zilverenkruis opgezegd en OZ aangevraagd en beide bevestigd. Het leek moeilijk maar dat was het niet:D

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Ik dus ook! Orha opgezegd, de polissen van Menzis al in huis.

Vanmorgen voor de zekerheid nog even de Ohra gebelt en daar, voor zover ook alles okè. Zijn alleen nog wat achter door de drukte met de bevestingingen werd mij gezegd.

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik heb nog niets via TPG ontvangen. Dat komt nog wel.

Gesloten