LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Juist, elke keer wordt inhoudelijk aangetoond dat de mening van deze critici gebaseerd is op misleiding door het verstrekken van informatie die een vertekend beeld geeft van de waarde en werking van de producten, of informatie die ronduit fout is. Dit te verkopen op basis van misleiding is oplichting.
Helemaal mee eens! :wink:

So be it

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Betreffende FLP
14.2.8 Het is Distributeurs niet toegestaan om direct of indirect betrokken te zijn bij de verkoop van producten die op enige wijze concurreren met de FLP producten.
14.3.3.4 Het verkopen van producten die op enige wijze concurreren met FLP producten.
BRON: https://distrib.foreverliving.com/cms/d ... sReglement

mlmangel
Contacteer:

Betreffende AMWAY

Je kan kontakt opnemen met Amway op het nummer 0344 677200, volgens hen mag een IBO'er werkzaamheden voor Amway niet combineren worden met activiteiten voor een andere MLM. Ook mag een IBO'er niet andere, concurrerende, producten naast die van Amway verkopen...

So be it

mlmangel,
Ik word ZO moe van jou!
Betreffende FLP

14.2.8 Het is Distributeurs niet toegestaan om direct of indirect betrokken te zijn bij de verkoop van producten die op enige wijze concurreren met de FLP producten.

14.3.3.4 Het verkopen van producten die op enige wijze concurreren met FLP producten.

WAAR staat dat zij niet mogen deelnemen in een andere mlm structuur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

So be it :cry:

So be it

Betreffende AMWAY

Je kan kontakt opnemen met Amway op het nummer 0344 677200, volgens hen mag een IBO'er werkzaamheden voor Amway niet combineren worden met activiteiten voor een andere MLM. Ook mag een IBO'er niet andere, concurrerende, producten naast die van Amway verkopen...
Leer eens lezen....
Ik heb de directe info rechtstrreeks van hun website, hier geplaatst......
Lezen IS moeilijk....
Zal ik het NOG een keer plaatsen?

Toon JIJ maar aan dat een IBO niet betrokken mag zijn bij andere mlm...!

So be it

So be it

Speciale leesles voor mlmangel......

Enige uittreksels uit het regelement van Amway, waaruit bijv. blijkt blijkkt dat je NAAST de door hun geleverde produkten, mag verkopen wat je wil!
Quote:
Regel 4.14
Andere verkoopactiviteiten: Een IBO die persoonlijk producten verkoopt die niet van Amway zijn,---------of die diensten verkoopt (bijvoorbeeld belastingadviezen, verzekeringen, investeringen, enz.) zal een andere IBO die hij of zij niet persoonlijk heeft geregistreerd niet overhalen tot het verkopen van dergelijke producten,------of diensten te koop aanbieden aan een IBO, behalve die persoonlijk door hem zijn geregistreerd.

Quote:
IBO's mogen betrokken zijn bij andere verkoopactiviteiten betreffende niet door Amway goedgekeurde of geproduceerde
producten en diensten als zij dit zelf willen, maar zij mogen om hun andere verkoopactiviteiten aan te bevelen en uit te breiden geen gebruik maken van activiteiten die zijn georganiseerd om de producten
van Amway of Amway zelf uit te dragen, noch van inspanningen of hulpmiddelen van andere IBO's of van hun kennis van of relatie met andere IBO's, met name die IBO's die zij niet hebben geregistreerd. Dit
vormt een ongeoorloofde en onredelijke inbreuk op de zakelijke activiteiten van andere IBO's.

Telkens blijkt weer dat dit bedrijf de rechten van ALLe distributerus wil beschermen!
Quote:
4.14.2 Een echtpaar wordt geacht hun IB als een enkele eenheid te beheren, ongeacht of de IB op beide namen staat. Daarom is ieder
verantwoordelijk voor de activiteiten van de ander voor zover het deze Zakelijke Voorwaarden van Amway betreft.

Telkens wordt je ontmaskerd als een praatjesmaker, mlmangel.
En wanneer je het over DIT bedrijf uit je duim zuigt, kan ik aannemen dat je dat ook over andere bedrijven doet.

So be it...... en wat doet het pijn hè?

mlmangel
Contacteer:

@ sobeit, de discussie is begonnen met:
Geplaatst op 22 Aug 2006 11:01 door mlmangel
--------------------------------------------------------
Trouwens, vele MLM's verbieden hun "onafhankelijke" distributeurs voor andere MLM's te werken.
Telefonisch navraag bij Amway heeft bevestigd dat een Amway IBO'er werkzaamheden voor Amway niet mag combineren met activiteiten voor een andere MLM. Ook mag een IBO'er niet andere, concurrerende, producten naast die van Amway verkopen, werd mij verteld.

Maar goed, als hun reglement aangeeft dat het wel mag, dan mag het wel, hierin geef ik mijn ongelijk toe. :cry:

Maar het is wel vreemd dat het reglement en de service desk elkaar tegenspreken.

Betreffende FLP, er staat niet in "andere MLM bedrijven', maar dat ze geen concurrerende producten mogen verkopen. Als je hun reglement leest is het overduidelijk dat ze niet voor andere bedrijven mogen werken, dus ook niet voor andere MLM's. Dat staat erin, iedereen kan dit lezen. Enkel jij weigert je ongelijk toe te geven.

Azalea

Ongelezen bericht door Azalea »

Mlmangel, misschien had je het nog niet helemaal door, maar door je opmerkingen en toonzetting komt je boodschap niet aan. Je mist dus je doel :roll:

Volgens mij zijn misleiding en oplichting zulke zware zaken dat ze in het strafboek voorkomen. Als daar sprake van zou zijn, waren de desbetreffende organisaties en medewerkers al lang veroordeeld. Waar je een punt hebt is dat ze te hoge verwachtingen scheppen.
Kijk als je dat verteld kunnen anderen niet om je heen, want dat snappen ze zelf ook best. En dat heet inzicht :idea:

De rest had al een beetje door dat ’t wat minder kan…..

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ik vraag mij ook af of deze clausule rechtsgeldig is!!
In een huwelijk op basis van huwelijkse voorwaarden moeten beiden namelijk wel getekend hebben hiervoor! anders denk ik dat als puntje bij paaltje komt de rechter het zal verwerpen.
@sobeit: hier heb je nog niet op gereageerd...Ik ben wel erg benieuwd naar je reactie!

mlmangel
Contacteer:

Geplaatst op 08 Jul 2006 19:02 door Bart1976
-----------------------------------------------------
Check deze 7 bladzijdes maar. Geschreven door een wereldeconoom (adviseurs van presidenten en belangrijke businessmensen(zie biografie)) http://www.paulzanepilzer.com/successhomedec05.htm

@ Bart1976

Onder welke administraties was PZ Pilzer adviseur?
En wat voor adviseur was hij?
Welke business mensen?

So be it

Maar het is wel vreemd dat het reglement en de service desk elkaar tegenspreken.

Is niet zo vreemd.
Een vrij groot boekwerk.
Maar de juf aan de desk zal er niet zo precies van op de hoogte zijn...., of ze kijkt hier op het forum en luistert naar jou..... :wink: (Grapje)
Betreffende FLP, er staat niet in "andere MLM bedrijven', maar dat ze geen concurrerende producten mogen verkopen.

Is precies wat ik je de hele tijd probeer te vertellen!
Je kunt er over strijden of het redelijk is of niet.
Als je hun reglement leest is het overduidelijk dat ze niet voor andere bedrijven mogen werken, dus ook niet voor andere MLM's. Dat staat erin, iedereen kan dit lezen. Enkel jij weigert je ongelijk toe te geven.
Je quote het WEER verkeerd!
"dat ze niet voor andere bedrijven mogen werken...... die een soortgelijk assortiment voeren!''
En IK vind dat redelijk! Maar dáár valt over te twisten.... :D

So be it

So be it

Ik vraag mij ook af of deze clausule rechtsgeldig is!!
In een huwelijk op basis van huwelijkse voorwaarden moeten beiden namelijk wel getekend hebben hiervoor! anders denk ik dat als puntje bij paaltje komt de rechter het zal verwerpen.

@sobeit: hier heb je nog niet op gereageerd...Ik ben wel erg benieuwd naar je reactie!
Walter....,
Heb je ENIG over wat voor bedrijf je het hebt?
Denk je dat de juridische afdeling dat niet haarfijn heeft uitgezocht?
Ze zitten in 80 landen en gebiedsdelen, met allemaal hun eigen wetten en regels......

Het is niet voor niks dat dit bedrijf een "no tolerance" policy heeft wat betreft het zaken doen in andere landen! De distributeurs kunnen pas activiteiten ontplooien in buitenlandse markten, NADAT deze markt is "geopend"....
Wederom een bescherming van hun distributeurs, zodat zij niet, zoals hunzelf overkwam in 1962, voor de rechter gedaagd worden voor overtreding van bijv. invoerbelastingen!

Dus laat ik er maar niet aan beginnen om het bovenstaande te controleren.... :wink:

So be it

So be it

Deze te hoge verwachtingen verleiden mensen om inkopen te doen, of in dit systeem te stappen, met mogelijke financiële moeilijkheden,
Je hebt helemaal gelijk, mlmangel........
Daarom ben ik ook een tegenstander van (alle) bedrijven waar die mogelijkheid bestaat om je voor een kwalificatie "in te kopen"......!

De rest van je betoog vind ik dan uiteraard weer kletskoek! Sorry! :cry:

So be it

S.

Ongelezen bericht door S. »

Een heel blok tekst, maar met vermoedens kun je een systeem niet uitbannen.
Kan enkel als waarschuwing dienen.

S.

Hee!

Mankeer ik wat aan mijn ogen?

Er stond een lange reactie van MLMangel en die is foetsie.
Die quote van So be it maakte daar deel van uit, dat was de kern als het ware.
Laatst gewijzigd door S. op 24 aug 2006 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Contacteer:

MLM is creëert te hoge en onrealistische verwachtingen.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 24 aug 2006 15:45, 7 keer totaal gewijzigd.

So be it

Een heel blok tekst, maar met vermoedens kun je een systeem niet uitbannen.
Kan enkel als waarschuwing dienen.
Sorry, S.,
Ik weet even niet waar het bij hoort? :shock:
Anderen misschien wel?

SBI

S.

Sorry, S.,
Ik weet even niet waar het bij hoort?
So be it, sorry.
Het is een beetje onduidelijk, maar kan het uitleggen.
Het slaat op de bijdrage van mlmangel, die stond daar recht boven, maar heeft hij ws even verwijderd en herplaatst.
Nu staat deze bijdrage eronder.

Weer duidelijk zo? :wink:

mlmangel
Contacteer:

@ SBT,

OK, de meeste MLM'ers mogen geen gelijkaardige producten van concurrerende MLM's verkopen.

Net zoals bij een groot aantal reguliere bedrijven, daar wordt het ook niet geapprecieerd dat je voor de concurrentie gaat werken.

So be it

MLM is creëert te hoge verwachtingen door:
- het verstrekken van informatie die een vertekend beeld geeft van de waarde en werking van de producten,
Mag de koper zelf uitzoeken of de info klopt! 3 maanden lang, in sommige gevallen.
- door het aanhalen van uitspraken van personen die er commercieel voordeel bij hebben de producten in een positief daglicht te plaatsen,
Hmmmmm, ERG ongebruikelijk in de commercie...! :?
- door het aanhalen van studies die geen verband hebben met de productne die ze verkopen,
- door belangenverstrengeling van verstrekkers van "onafhankelijke" informatie die ook de producten verkopen,
Is jouw mening.
- door het creëren van een sfeer die potentiële kopers onder druk zet,
- door te goochelen met cijfers of mogelijke toekomstige inkomsten,
- door het verhullen van essentiële informatie met betrekking tot de ratio deelnemers/uitvallers,
Heeft geen ENKEL nut bij doorsnee mlm.
- door het achterhouden van informatie over de gemiddelde inkomsten van al de deelnemers,
- door het achterhouden van het feit dat er hard en veel gewerkt moet worden voor een relatief klein loon (werkweken van 70 uur zijn, dit kan nagegaan worden op dit forum, bevestigd door een MLM'er, blijkbaar niet de onmogelijk),

Bij ALLE goede mlmbedrijven, waar we het hier steeds over hebben, wordt STEEDS uitdrukkelijk verteld, dat het GEEN "slapendrijkworden" systeem is.
Dat er HARD gewerkt moet worden, welliswaar parttime, want iedereen heeft al een normale baan!
- door blitse websites waarin een beeld gecreëerd wordt dat al de deelnemers succesvol zijn,
Voorbeeld graag van een site die suggereert of vertel dat alle deelnemers succesvol zullen zijn.
Wanneer er zó eentje hier verschijnt krijgt de betreffende persoon de volle laag...., van 2 kanten, is het niet?
MLM is een industrie die regelmatig hoge verachtingen schept op basis verdraaide, misleidende of foute informatie.

Ja, dus zo'n beetje wat jij hier steeds doet?
Ja, soms wel! Maar dat praat het nog niet goed wat JIJ hier doet! :(
MLM is een industrie weinig of geen kans biedt op een stabiel en leefbaar inkomen
.
Zo!!!!?
Vertel je eigen ervaringen eens?
Hoevaak ben je naar trainingen geweest?
Hoeveel uur heb jij er persoonlijk ingestoken per week?
Hoelang heb je dat volgehouden?
Hoevaak heb je je mlmplannen aan mensen uitgelegd?
Heb je letterlijk ALLE artikelen uit je eigen toko gebruikt?
(anders sta je te liegen tegen anderen dat zo zo goed zijn!)

Wanneer ik zulke vragen stel aan mensen die zogenaamd KEIHARD hebben gewerkt..., lig je in een deuk van de antwoorden die je krijgt!

So be it

Gesloten