LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

kuiperij
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2006 11:17

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kuiperij »

Hallo .Heb al enige tijd internetbellen van kpn ,in het begin was het wel redelijk maar nu is het echt hopeloos ,kan al een week niet meer bellen en gebeld worden .Ben de hele week hier al mee bezig ,heb uren aan de mobile tel gehangen om er door te komen wat me uiteindelijk 3 keer gelukt is .De eerste keer kreeg ik als antwoord we nemen binnen 48 uur contact op ,mooi niet dus ,tweede keer binnen 24 ook niet dus .Vandaag weer een belofte gehad dat er binnen 24 uur wat gedaan zou worden .Heb van de week gezegd dat ik het product wou opzeggen ,kreeg toen als antwoord dat ik een contract had ,en me daar aan te houden had .Heb nu een brief aan kpn klaar liggen met de medeling dat ze in gebreke zijn en dat ik mijn contract met onmiddelijke ingang wil stopzetten .of dat ze mij de toezegging doeb dat het probleem binnen een week verholpen is . Mijn vraag is kan ik dat zo doen of is er een andere manier om van kpn af te komen .Want ik vind het een waardeloos bedrijf die niet eens de moeite neemt om haar klanten net jes te woord te staan .

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Laurent »

Nog een tip van Agro Hoffie Lange Jan::::::De eerstelijn helpdesk van 0800-0407 ( niet de slimste en zeker niet de klantvriendelijkste) werkt van 8 tot 22 uur.
Buiten deze tijden wordt je direct met de techneuten doorverbonden.
Het kennisnivo ligt daar iets hoger....


Als dit een gouden tip is ???????, svp stappen jullie nu eens naar UPC over LOL :D :D :D :D :? :? :?: :?: :?: :?: :?:

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door j.jagt »

Ergens anders al geplaatst, mischien hier meer op zijn plaats
----------------------------------------

Ook sinds een week I&B van Planet KPN, installatie ging OK, maar ik kon wel gebeld worden, niet zelf bellen. Na een paar dagen viel de telefoon helemaal dood, alleen kiestoon, verder NIKS, Via mobiel kreeg ik een stuk of 4 helpdeskers te pakken maar blijkbaar niet de goede, kastje naar muur en weer terug.
Alles weer nagekeken, gereset enz enz, maar niks.
Toen weer eens op http://192.168.1.254/ gekeken ( de "homepage" van de experia-box). Vanuit submenu "telefonie" krijg je dan alle mislukte verbindingen te zien. Op één van de nummers gelinkt en verrek, de thuistelefoon ging over. Vanaf dat moment ben ik weer bereikbaar en kan ik naar buiten bellen. Het leek wel of de telefoon een paar startkabels nodig had...
Mischien een tip voor een ieder....(maar mischien ook puur toeval en/of een combinatie van resetten en ander gewroet)
Ik hoor het graag...

Groet
J

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als het niet werkt moet je je gewoon terug laten zetten.
Op div. fora heb ik gelezen dat ze ontevreden klanten als ze aandringen hun analoge lijn weer geven.
Er zijn veel aanbiedingen met ADSL, als je een gewone telefoonlijn hebt met een voordelig adsl abonnement ben je voorlopig beter af.
Anders is kabelinternet nog een zeer goed alternatief.

Jaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2006 22:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jaf »

Wij moesten helaas vanwege een verhuizing UPC gedag zeggen en gingen over naar KPN (internetplusbellen). Dit hebben we op 30 juni aangevraagd. Zou 6 weken duren en klaar.Kregen netjes een brief met datum van installatie, wanneer we het zelf-installatiepakket zouden krijgen en een telefoonnummer. De ellende begon; we krijgen geen pakket, geen bericht dat we niet aangesloten zouden worden niks. Dus wij bellen; de opdracht was geannuleerd, waarom wisten ze niet maar we moesten een nieuwe order plaatsen. Tot onze verbazing krijgen we eenzelfde brief etc met een ander telefoonnummer, want tja dat eerdere nummer moesten ze een half jaar vasthouden. Weer zelfde verhaal zes weken later geen bericht, en dit gaat zo nog weken door.
Het wordt iedere keer geanulleerd maar niemand weet de reden.
We hebben ons suf gebeld, uiteraard met de GSM, allemaal eigen kosten en veel! Je krijgt iedere keer iemand anders aan de lijn, ze spreken elkaar allemaal tegen, ze weten echt niets. Ze staan geprogrammerd op "sorry mevrouw maar ik kan er niets aan doen". Een leidinggevende krijg je niet te spreken, alles wordt tegengehouden. Ik heb een schriftelijke klacht ingediend; nooit iets op teruggehoord, ik heb telefonisch klachten laten registreren; niet op teruggebeld. Dit is zo weken/maanden doorgegaan totdat we er echt genoeg van hadden
We hebben in november! de opdracht geannuleerd. We wilden alleen telefoon. Dit was registratief erg moeilijk voor ze want we kregen twee brieven met twee verschillende telefoonnummers! Ik heb gebeld en we hadden afgesproken welke ik moest ondertekenen en terugsturen.
Ondertussen zijn we nog wel naar de Primafoonwinkel gegaan en deze wisten mij te vertellen dat het kwam omdat er een nieuwe bekabeling aangelegd meost worden want op de huidige ader was al bezet. Hm? De vorige bewoeer (KPN-klant) had zijn KPN verhuizing keurig doorgegeven maar de KPN was dit vergeten te registreren. het snelste was om een nieuwe ader erbij te laten leggen. Omdat we de telefoon zo hard nodig hadden, hadden we dit maar besloten. Dus heel mijn voortuin overhoop gehaald, en ja we hadden in november telefoon. Echter na een dag waren we weer afgesloten omdat ik de ander brief had moeten terugsturen (waar ik nota bene voor gebeld had!). Een week later hebben we telefoon. Niet onnoemenswaardig:
Ondertussen hadden we 5 telefoonnummers gekregen van KPN!. Internet hebben we uiteindelijk via de Kabel genomen.
Tot onze stomme verbazing krijgen we 7 december een pakketje van de KPN: Onze aansluiting (doe-het-zelf-pakket, internetplusbellen) met weer een nieuw nummer :evil:
Buiten het feit dat het onhandig is dat je maanden niet kunt internetten en kunt bellen met KPN zijn de frustraties het ergst geweest; mensen zijn niet capabel, mensen geven zelf aan dat het een puinhoop is bij de KPN, niemand kan je verder helpen, afspraken dat ze terugbellen worden niet nagekomen, mensen (h)erkennen de frustraties onvoldoende. Je kiest voor een bedrijf met een goede naam en dan krijg je deze ellende. Nooit meer KPN en ik wil zo snel mogelijk bij een andere telefoonaanbieder te gaan maar dat durf ik nog niet.
Een schadevergoeding zou ook op zijn plaats zijn want we aardig wat kosten gehad, zeker omdat we een aantal dagdelen vanuit thuis werken en hiervoor internet en telefoon nodig hebben. Ik wil nog een klachtbrief gaan maken maar het heeft zo'n weinig zin, het kost alleen maar tijd en de brief wordt niet beantwoord.

kuiperij
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2006 11:17

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kuiperij »

Ja jaf. het is een zooitje bij KPN .Ik heb een brief klaar liggen ,als ik voor donderdag geen bericht heb van KPN dan ga ik de betalingen stop zetten .de brief gaat maandag aangetekend weg .Ben benieuwd wat daar uit komt .Als het niet helmaal goed werkt ok dat kan met een nieuw product ,maar dat ze gewoon de schijt aan de klanten hebben,dat vind ik het aller ergste .Ik hoop dan ook dat Radar er nog weer eens boven op gaat zitten.Gr Dick kuiperij

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Technisch is er niets mis met de producten en diensten van KPN.

Dus wat dat betreft hoeft daar niet over gezeurd te worden.

Het probleem bij KPN op dit moment is hun administratie.

Ze zijn nog niet zo lang geleden overgestapt op een nieuw administratiesysteem.
En dat systeem loopt verre van perfect.

En sommige wimpelen het af als smoesjes:

Dit zijn GEEN smoesjes.

Alle problemen bij KPN is daar toe te herleiden.

Jaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2006 22:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jaf »

reactie op ikbenik; ik heb niet eens kunnen oordelen over de technische kwaliteiten van KPN omdat het inderdaad een zooitje is bij de administratie. En dat is toch wel de "voordeur"van je bedrijf!
Internet en telefonie zijn tevens "mijn voordeur". Ik kan voor mijn werk niet zonder. Ik kan ook niet aankomen met smoesjes als "ik heb het administratief niet onder controle". Ik heb er begrip voor als dit 1 keer gebeurt maar niet als dit een half jaar duurt en dat je vecht tegen een "virtuele tegenstander" want wie is KPN?

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan ook niet zonder telefoon en internet.

Ik heb een telefoonabo van KPN en internet (ADSL) van Planet (is KPN).

Wanneer heb ik geen telefoonverbinding gehad?
Wanneer heb ik geen internetverbinding gehad?

Nog nooit heb ik geen verbinding gehad.

De netwerken zijn gewoon heel erg bedrijfszeker.


De problemen komen pas als je op dit moment een nieuwe aansluiting hebt aangevraagd en als je van abo wilt verwisselen of abo wilt opzeggen.
Internet en telefonie zijn tevens "mijn voordeur". Ik kan voor mijn werk niet zonder.

Voor mij geldt dat precies hetzelfde.
Ik kan ook niet aankomen met smoesjes als "ik heb het administratief niet onder controle".

Het is wel een heel groot verschil of jij de administratie goed draaiend hebt of KPN dit heeft.

Jij bent een hele klein bedrijf met een heel simpel opgezette administratie.

KPN is een megabedrijf met ook een mega-administratiesysteem.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Beste Ikbenik,
Het kan natuurlijk nooit alleen aan de administratie liggen.
Op tweakers.net komen doorgaans mensen die meer computerkennis hebben dan de gemiddelde Nederlander en die hebben ook problemen met IPB. Met de techniek is iets dus niet in orde.
Administratief kan er ook veel misgaan, mijn ervaring met KPN is juist dat dit doorgaans goed gaat. Misschien heeft het vaste net een andere administratie dan IPB, daar kan ik niet over oordelen.
Maar je bewering dat het niet aan de techniek ligt maar aan de administratie klopt niet.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op tweakers.net komen doorgaans mensen die meer computerkennis hebben dan de gemiddelde Nederlander en die hebben ook problemen met IPB. Met de techniek is iets dus niet in orde.
Op deze hele aardkloot werkt VOIP niet perfect, dus ook bij IPB niet.

Dat heb ik al zo vaak aangegeven.

Je moet van KPN niet gaan eisen dat IPB een volwassen product is, want dat is het dus niet.

Er zitten nog veel kinderziektes in.

Daar moet je als consument niet blind voor zijn.

Nu kun je wel zeggen dat je dat eist, maar je bent domweg niet in de positie om dat te eisen.

De techniek is nog niet perfect, dus houd aub op met dat gezeur.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als KPN geen volwaardig product verkoopt dan moet je bij hun zijn, niet mensen op een forum verwijten dat ze zeuren.
Het is een maar paar euro goedkoper dan een analoge lijn + ADSL en met zo`n kennis en naam en reclameoffensief moet je gewoon een goed product leveren.
Als computerfreaks hulp nodig hebben om IPB goed te laten werken hoe moet een gewone consument het dan oplossen?

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als KPN geen volwaardig product verkoopt dan moet je bij hun zijn, niet mensen op een forum verwijten dat ze zeuren.


Dat doe ik dus wel.

VOIP is een techniek die nog in de kinderschoenen staat en nog vol kinderziektes zit.

Sommige consumenten zeuren dat VOIP geen volwaardige techniek is en ze eigen gelijk dat VOIP een goede en betrouwbare techniek en verbinding is.

Sorry! Maar dat is het dus niet.

Dus ga niet iets eisen wat niet realiseerbaar is.

IPB=VOIP.

En bij voip moet je nu eenmaal rekening houden dat de verbinding plotseling weg kan vallen, verbroken kan worden, dat de gesprekspartner jouw soms niet kan horen.

Ga je hiermee accoord dan is VOIP of IPB een goede alternatief.

Ga dus nu niet eisen dat VOIP hetzefde moet zijn als de oude analoge verbinding, want dat is het dus niet!

Bij een analoge verbinding dan wordt er een rechtstreekse verbinding gemaakt met de gesprekspartner.
De verbinding loopt via de oude telefoonnetwerk.

Bij VOIP of IPB is de techniek heel anders.
Er is géén directe verbinding met de gesprekspartner.
Dus het gesprek wordt in pakketjes gehakt en via het computernetwerk naar de gesprekspartner verstuurd. Daar aangekomen worden de pakketjes weer aan elkaar gezet, zodat een gesproken woord of zin te horen is.
De techniek die gebruikt wordt is hetzelfde als een programma, foto, film, etc. van een website wordt gedownload of geupload.

Dus het kan gebeuren dat bepaalde pakketjes dus niet aankomen en dan hoort je gespreksparter dus even niets.

Als het heel druk is op het computernetwerk (internet) dan kan het gebeuren dat je pakketjes totaal niet aankomen en hierdoor kan de verbinding verbroken worden.


Dus de analoge telefoonverbinding loopt via een eigen telefoonnetwerk en VOIP en IPB lopen via een computernetwerk en via internet.

Dus je begrijpt dat VOIP wat onstabieler is dan een analoge verbinding.

Twee experts op het gebied van VOIP en telefonie hebben ook al aangegeven dat VOIP nooit de kwaliteit haalt van de analoge lijn.

Nogmaals:
Als je via VOIP belt en je hebt geen moeite met de eventuele problemen, dan is VOIP bellen een goed alternatief.
Wil je echte betrouwbaarheid dan kun je het beste bij de ouderwetse analoge telefoon blijven.

Maar ga geen VOIP dienst nemen en liggen klagen dat het niet perfect is en dat er wat problemen zijn!

Doe je dat wel, dan heb je echt een gigantische plaat voor je kop!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Werkt U voor KPN of een bedrijf dat diensten/producten levert aan KPN?
U geeft zelf toe dat IPB minder kwaliteit heeft dan de "oude" telefonie.
Dan is 15 euro per maand voor het voip abonnemet veel te duur.
KPN moet dus zijn klanten van te voren kenbaar maken dan IPB van een lagere kwaliteit is en minder betrouwbaar dan hun huidige verbinding.
Kortom:
IPB is te duur
IPB is minder goed dan "ouderwetse telefonie"
KPN moet klanten voordat ze overstappen wijzen op de tekortkomingen van IPB.
De klant heeft dus geen plaat voor hun hoofd maar KPN.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 11 dec 2006 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

De klant heeft dus geen plaat voor hun hoofd maar KPN.
De klant heeft wel degelijk een plaat voor hun hoofd.

De experts overal zeggen steeds:

VOIP is minder betrouwbaar dan de oude analoge telefoonlijn.

Als men doof voor zulke signalen blijft, dan zoekt men het maar lekker zelf uit.

Men is vaak genoeg gewaarschuwd en als men niet wil luisteren, dan moet men maar voelen.
Maar men moet hier niet komen zeuren, want dat is onterecht.


En nee, ik werk helemaal niet voor KPN.
Ik bel zelf via VOIPBUSTER en ik heb de dezelfde problemen.

En IPB = VOIP.

Dus als je geen ongemakken wilt hebben die bij VOIP horen, stap dan niet over op VOIP of IPB.

Stap je wel over en je hebt die ongemakken en je wilt dat niet hebben, ga dan terug naar de analoge verbinding en kom hier ons er niet mee lastig vallen dat je wat ongemakken hebt!

ajpadmos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ajpadmos »

[/quote]Ik bel zelf via VOIPBUSTER en ik heb de dezelfde problemen.

Als je dan zo op de hoogte bent van deze problemen: waarom heb je dan óók hiervoor gekozen?

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Ik bel via InternetPlusBellen van KPN sinds ruim één jaar.
Slechts één keer heb ik door een landelijke storing geen verbinding kunnen maken. Het is mij bekend dat er meerdere storingen zijn geweest maar op dat moment hoefde ik niet te bellen en heb dat dus niet gemerkt.
Met internetten heb ik nog geen enkele storing in dat jaar gehad.
Voor mij is InternetPlusBellen dus fantastisch.

Met vriendelijke groet,
Willem

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik bel zelf via VOIPBUSTER en ik heb de dezelfde problemen.


Als je dan zo op de hoogte bent van deze problemen: waarom heb je dan óók hiervoor gekozen?
Simpel, omdat het goedkoper is.
En de ongemakken neem ik maar voor lief.
Het hoort er bij.

Naast VOIPBUSTER heb ik een normale analoge telefoon.

Nogmaals:
Als je de ongemakken voor lief neemt, dan is VOIP een goed alternatief.
Wil je de ongemakken niet, blijf dan bij de analoge telefoon en kom hier niet zitten zeuren!

Dit zeggen ook de diverse experts op dit gebied.
En ook bij de diverse consumentenprogramma's is dit aan bod gekomen.

ajpadmos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ajpadmos »

Ik ben nu zover dat ik met mijn nieuwe IPB-abonnement kan bellen en gebeld kan worden!
Ook email versturen en ontvangen gaat prima.

Ik kan echter niet surfen op internet :x :x

Wat kan de oorzaak zijn?
En hoe kan ik dat verhelpen?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

De experts overal zeggen steeds:

VOIP is minder betrouwbaar dan de oude analoge telefoonlijn.

Als men doof voor zulke signalen blijft, dan zoekt men het maar lekker zelf uit.

Men is vaak genoeg gewaarschuwd en als men niet wil luisteren, dan moet men maar voelen.
Maar men moet hier niet komen zeuren, want dat is onterecht.


Gisteren kreeg ik weer een flyer van KPN in de bus.
"De 10 voordelen van internetplusbellen."
KPN blijft volhouden dat het een goed product is.
:lol:

Gesloten