Ja dat begrijp ik, maar met woorden als "verwachte levensduur" en "aannemen" kan zo'n beetje alles omschreven worden en daarom vind ik dat regels zo niet omschreven mogen worden. Daar valt alles namelijk onder. En wat de één normaal vind is bij de ander abnormaal. Hiermee ligt de last bij de verkeerde mensen.
De levensverwachting geeft de fabrikant aan, maar bij het ontbreken daaraan gaat de rechter uit van een gemiddelde. Bijvoorbeeld: 6-10 jaar wat dan aan de hand van andere kenmerken verder wordt bepaald.
Voor "normaal gebruik" geld ook iets dergelijk. De rechter kijkt naar wat nodig is en wat gemiddeld genomen gebruikelijk is.
En dat is dus erg krom. De vrijheid om naar eigen inzicht te bouwen is dan weg. Het is dus niet de fabrikant die zijn produkt maakt, maar de overheid. En dan denk je dat je in een vrij land woont. De staat houdt dus alles kunstmatig duurder.
Zo kun je dus nooit een auto van 1000 euro maken die 4 jaar mee gaat, omdat de eisen daaraan te hoog zijn. Dan maar niet luisteren naar de wet en je eigen gang gaan. Dat kan gelukkig ook.
Ik heb 5 jaar extra garantie genomen op mijn wasmachine, die dus nu stuk is. Eind deze week komt er iemand van siemens deze repareren. Echter begrijp ik nu, moet ik eerst de kosten zelf betalen. Dan rekening + bon opsturen en dan heb ik het geld binnen 2 weken terug.
Ik vind dit een rare regeling, helemaal omdat je garantie hebt. Hoe kan dit ? En wat nou als ik niet betaal als de reparateur komt? Waarom kan je de rekening niet gelijk doorsturen naar Bcc ?
Ik kan het geld simpelweg niet missen en moet heel veel omwegen doen om er aan te komen. Ik denk zelf dat de kosten toch minimaal €250 gaan worden.
Dus de consument is de dupe ! Ik snap je niet, verklaar je nader. Als mijn wasmachine is gerepareerd en ik heb het geld niet, wat dan ? Overigens zeg jij dat consumenten er misbruik van maken, maar ik toch de kassabon waarop staat dat ik extra garantie heb. Hoe kunnen mensen dan misbruik maken?
Dus de consument is de dupe ! Ik snap je niet, verklaar je nader. Als mijn wasmachine is gerepareerd en ik heb het geld niet, wat dan ? Overigens zeg jij dat consumenten er misbruik van maken, maar ik toch de kassabon waarop staat dat ik extra garantie heb. Hoe kunnen mensen dan misbruik maken?
Volgens mij behoor je ook een garantie certificaat te hebben.