LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Waarom een taxichauffeur graag een vette gehaktbal met mayonaise eet
nou gewoon omdat ie het lekker vindt, en de speklaag lager op het lichaam bijgevuld moet worden, echt niet omdat hij nagedacht heeft over uw theorie hierover hoor! Vraag de gemiddelde taxichauffeur maar eens. En die boeren: tja die houden er algemeen een nogal gezondere eet- en leefstijl op na dan de minder hard werkende categorie stadsbewonders...

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Misschien ben ik niet wetenschappelijk genoeg maar ik heb wel een diploma en ben geregistreerd bij het ministerie van volksgezondheid!

Uw gezwets over nitrogene plak maakt misschien indruk op leken, maar niet op mij! Onder tandsteen komt glazuur altijd gaaf vandaan. Je hebt er alleen niet zoveel aan als je geen kaakbot meer hebt!

Volgens u heeft bijv. vette melk een beschermende werking op het gebit. Waar komt zuigfles caries dan vandaan? Dit komt vooral voor bij kinderen die 's nachts vaak een flesje met melk krijgen.

Heeft u trouwens al iets gehoord van de inspecteur van volksgezondheid van de oostelijke en noordelijke provincies?

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

De proteïne mythe
In het verleden geloofden sommige mensen dat je nooit genoeg proteïne kon binnen krijgen. Begin 1900 werd aan de Amerikanen verteld dat ze ruim 100 gram proteïne per dag moesten eten. En nog in de vijftiger jaren, werden gezondheidsbewuste mensen aangemoedigd hun proteïneconsumptie op te voeren. Heden ten dage, bevelen een paar buitensporige dieetboeken een hoge proteïneconsumptie aan om gewicht te verliezen, hoewel Amerikanen reeds de neiging hebben twee keer meer proteïne te consumeren dan ze nodig hebben. En ofschoon sommigen die zo'n dieet volgen gewicht verliezen op korte termijn, geven ze zich geen rekenschap van het risico dat verbonden is aan een hoog proteïnedieet. Teveel proteïne gaat gepaard met osteoporose, nierkwalen, kalksteen in de urinekanalen en bepaalde kankers.

De bouwstenen van het leven

Mensen bouwen de proteïnen van hun lichaam op vanuit aminozuren, die op hun beurt komen van de proteïnen die ze eten. Een gevarieerd dieet van bonen, linzen, graansoorten en groenten bevatten alles voor de essentiële aminozuren. Vroeger dacht men dat de verschillende soorten plantaardig voedsel tegelijkertijd gegeten moesten worden om al hun proteïnewaarde te krijgen, maar hedendaags onderzoek geeft aan dat het niet het geval is. Veel voedingsautoriteiten, inclusief de American Dietetic Association, zijn overtuigd dat aan de behoeften aan proteïnen gemakkelijk beantwoord kan worden door een grote variëteit aan bronnen van aminozuren te nuttigen in de loop van een hele dag. Genoeg calorieën te eten is dus essentieel voor het beste gebruik van proteïne door het lichaam.

Problemen met teveel proteïne

Het gemiddelde Amerikaanse dieet bevat vlees en zuivelproducten. Met als gevolg dat het teveel proteïnen bevat. Dit kan leiden tot een aantal ernstige gezondheidsproblemen:

Nierziekten: Wanneer mensen teveel proteïnen eten, consumeren zij meer nitrogeen dan ze nodig hebben. Dit belast de nieren die het extra nitrogeen moeten lozen door de urine. Mensen met nierkwalen wordt aangeraden een laag-proteïne dieet te volgen. Een dergelijk dieet verlaagt het te hoge niveau aan nitrogeen, en kan eveneens helpen nierziekten te voorkomen.

Kanker: Hoewel vet de voedingsubstantie is die het meeste aangegeven wordt om iemands risico op kanker te vergroten, speelt proteïne ook een rol. Volkeren die regelmatig vlees eten hebben een vergroot risico op dikke darmkanker, en onderzoekers geloven dat vet, proteïne, natuurlijke carcinogenen, en de afwezigheid van vezels in vlees allemaal een rol spelen. In 1982 heeft het National Research Council een band gelegd tussen kanker en proteïne.

Osteoporose: Van diëten die rijk zijn aan proteïnen, vooral dierlijke proteïnen, is het bekend dat zij de mensen door hun urine meer kalk doen uitscheiden dan normaal, en het risico op osteoporose doen vergroten. Landen met een lager proteïne-dieet hebben lagere percentages aan osteoporose en heupfracturen.

Nierstenen: een verhoogde uitscheiding van kalk vermeerdert het risico op nierstenen. Onderzoekers in Engeland hebben gevonden dat door ongeveer 150 gram vis (ongeveer 34 gram aan proteïne) aan een normaal dieet toe te voegen, het risico op steenvorming in de urineleiders met zoveel als 250% toeneemt.

Heel lang werd er gedacht dat atleten veel meer proteïnen nodig hadden dan andere mensen. De waarheid is dat atleten maar weinig meer proteïnen nodig hebben en dat die gemakkelijk verkregen kunnen worden door de ruimere porties die ze nodig hebben om meer calorieën te krijgen. Een vegetarisch dieet is uitstekend voor atleten. Om een dieet te hebben met genoeg, maar niet teveel, proteïnen, vervang gewoon dierlijke producten met granen, groene groenten, peulvruchten (erwten, bonen en linzen) en fruit. Zo lang iemand een grote variëteit van plantaardig voedsel eet in voldoende hoeveelheid om op gewicht te blijven, krijgt het lichaam volop proteïnen.

References

1. Position of American Dietetic Association: Vegetarian Diets. J Am Diet Assoc 1988;88:351-5.
2. El Nahas AM, Coles GA. Dietary treatment of chronic renal failure: ten unanswered questions. Lancet 15 March 1986:597-600.
3. Pellet PL. Protein requirements in humans. Am J Clin Nutr 1990;51:723-37.
4. Committee on Diet, Nutrition, and Cancer of the National Research Council. Diet, Nutrition, and Cancer. Washington, DC, 1982.
5. Zemel MB. Calcium utilization: effect of varying level and source of dietary protein. Am J Clin Nutr 1988;48:880-3.
6. Sherman HC. Calcium requirement in man. J Biol Chem 1920;44:21.
7. Hegsted DM. Calcium and osteoporosis. J Nutr 1986;116:2316-9.
8. Robertson WG, Heyburn PJ, Peacock M, Hanes FA, Swaminathan R. The effect of high animal protein intake on the risk of calcium stone-formation in the urinary tract. Clin Sci 1979;57:285-8.

Ik zou zeggen neem nog een gehaktballeteje!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

:mrgreen: :cry:

oftwel ik weet niet of ik moet huilen of lachen als ik de laatste bijdragen van Dhr Brandsma lees.

Blijkbaar heiligt het doel (de stoel bezet krijgen) echt de middelen....

En dan het lef hebben tandartsen te beschuldigen van werken volgens al lang verlaten dogma`s... (om er maar 1 te noemen). Anderen beschuldigen niet wetenschappelijk te werk te gaan terwijl hijzelf juist degene is die werkt buiten de grenzen van de wetenschap, en als het gaat over alternatieven deze niet willen accepteren...(o ja werden tandartsen daar ook niet van beschuldigd?).

Dus ik blijf bij mijn mening: dit is trekken aan een dood paard....dus laat maar.

@Loes: het is inderdaad allemaal behoorlijk lachwekkend...(enerzijds, echter anderzijds te triest voor woorden..)

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Zo bevooroordeeld zijn dat je niet wilt testen zegt genoeg.
:roll:

U wordt wel steeds beter in het beschuldigen van anderen van hetgeen waaraan u zichzelf (ook?) in hoge mate schuldig maakt....

bv door het naast u neerleggen van wetenschappelijk onderzoek zowel mbt ozon als laser.

zolang u doorgaat met het plaatsen van onzin ga ik rustig door met reageren daarop hoor.
8)

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

De tandartsenlobby biedt zware tegenstand. Is begrijpelijk. Gaat hun veel omzet kosten zijn ze bang voor. Uiteindelijk gezichtsverlies. Dat het motief te willen blijven boren en duur restaureren toch om de business is.
grappige opmerking..(werkelijk waar, kan er alleen maar om lachen!!)

Alle gebruikers van ozon wereldwijd.....zijn...jawel!!: tandartsen!!! behalve u... Waarmee gelijk is aangetoond dat u zich belachelijk maakt met dit soort stellingen...

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, Je kan niet zomaar appels met peren vergelijken. De mondflora van ons westerlingen is totaal anders van samenstelling dan de mondflora van "natuurvolken". Caries is besmettelijk hoe voorkomt u herbesmetting? Elke dag even langskomen om te ozonnen? Wie spekt zijn zak nu eigenlijk?

U blijft telkens maar uw propaganda verhaaltje afsteken over de gemene boze alles wegborende tandarts en u gaat niet in op onze vragen over aanverwante medische aandoeningen.

Vooral de vragen aangaande orale kanker, die alleen te genezen is bij vroege ontdekking, blijven voor mij onbeantwoord.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Het probleem van laser is de dosering. In mijn praktijk observering. Er wordt teveel weefsel weggehaald soms, vooral in het gebied rond de tandwortelhals
oooh?? toon dat eens aan ? Ik wordt een beetje erg moe van dit soort opmerkingen... U beroept zich op u "klinische obstervaties", negeert voor het gemak maar even vele wetenschappelijke onderzoeken ook klinisch uitgevoerde met zeer lange looptijd terwijl u zelf van laser geen jota verstand heeft! Want dat blijkt wel uit de opmerking:
Er wordt teveel weefsel weggehaald
Daar gaat het niet om bij parodontologische behandelingen, en zeker niet bij alle andere zaken die met laser behandeld kunnen worden....

Tja dat komt dan vast door de verkeerd toegepaste dosering...o ja dat si waar de hele tandheelkundige wereld zijn prutsers...(dan blijkbaar ook al die tandartsen die wel met ozon werken...want vele daarvan werken ook meen ik met laser!)

Ik vergeet het even: u bent de enige op deze aardkluit die het goed voor heeft met de gebitten...nog heel even en u krijgt een lintje...nee vast een heiligverklaring! :wink:

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Moet ik nu concluderen dat u nu ook al kanker tot stilstand kan brengen met ozon :shock: !

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

alles met ozon!

http://www.mijntandvlees.nl/internet/we ... p?pageId=1


verder interessant:
Hyperreactiviteit
Astma-aanvallen kunnen ook ontstaan door gevoeligheid voor aspecifieke prikkels, zoals:
koude lucht. Het inademen van koude lucht (bijvoorbeeld mist) kan als prikkel werken;
sigarettenrook, bijvoorbeeld passief roken op feestjes en in andere rokerige ruimten;
andere rook, parfum of stofdeeltjes;
luchtvervuiling, bijvoorbeeld zwaveldioxide, stikstofdioxide, ozon en uitlaatgassen van dieselmotoren;
virusinfecties van de luchtwegen veroorzaken bij gevoelige personen gedurende een week of zes hyperreactiviteit van de slijmvliezen met astmatische verschijnselen;
inspanningsastma: de luchtwegen kunnen bij een gevoelig iemand dichtslaan tijdens het sporten. De oplossing is om voor het sporten een luchtwegverwijder te gebruiken.
http://www.medicinfo.nl/%7Ba2745639-aac ... 0b56086%7D

Ozon kan dus astma-aanvallen veroorzaken....

Ik neem aan dat u uw patienten informeert over dit risico, en uiteraard een medische anamnese afneemt voorafgaande aan behandeling? Want door de wijze waarop u ozon gebruikt is het onmogelijk te voorkomen dat er gas vrijkomt in de mond....

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Voor al uw vragen op het tandarts, onzin en ozon gebied kunt u terecht bij dhr. van Vollenhoven, onze gezelligste forumtandarts.

Stuur gerust een mailtje naar hem op de volgende adressen:


[email protected]

[email protected]

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door mylo1 »

Linda...ik erg mij kopot aan jou!!!
Laat de heren en dame hun verhaal vertellen ,en wij als leek worden [hoopik]wat wijzer...wat ik bij jou niet kan bespeuren!!
Hoop dat radar jou gauw een ban geeft :evil:

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

mylo1


Geplaatst op 19 Dec 2006 21:47 door mylo1
Linda...ik erg mij kopot aan jou!!!
Laat de heren en dame hun verhaal vertellen ,en wij als leek worden [hoopik]wat wijzer...wat ik bij jou niet kan bespeuren!
Ongelofelijk.....hoe krijg je 21 taalvauten in zo'n klein stukje tekst????

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

xxx
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 04 apr 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ongelofelijk.....hoe krijg je 21 taalvauten in zo'n klein stukje tekst????
hmmm tellen is ook al geen sterk punt van Linda...
en ze blijft laf door zelf geen mailadres te vermelden.
En misschien is het handig als ze ook eens vermeld wat haar doel is van deze vermeldingen, want mij (en ik denk iedereen hier..)is dat volslagen onduidelijk.

@dhr Brandsma: geen reactie van u mbt de medische anamnese...

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Meneer Brandsma, u blijft zichzelf tegenspreken, eerst wordt het niet vergoed nu weer wel? Ik denk dat er weinig zorgverzekeraars zijn die met u een overeenkomst zullen sluiten.

U blijft relevante vragen van ons ontwijken!
- medische anamnese? Hoe wordt bijv iemand met een stent in een ader behandeld? Hoe iemand die acuut rheuma heeft gehad?
- orale kanker hoe ontdekt u dat.
-kunt u reanimeren?
-wat als iemand in shok raakt na een astmaaanval veroorzaakt door ozon?
-hoe neemt u uberhaupt een anamnese af?

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Voor het gewone volk is dit beter te begrijpen:

Anamnese (Oudgrieks anamnêsis) betekent 'herinnering', en kan zijn:

* Anamnese (medisch): wat een patiënt zijn arts aan medische voorgeschiedenis kan vertellen.
* Anamnese (Plato): het 'ophalen in de herinnering' in de filosofie van Plato.
* Anamnese (kinesitherapeutisch): wat een patiënt zijn kinesist aan voorgeschiedenis kan vertellen

Rheuma moet reuma zijn.
Shok moet shock zijn.
astmaaanval moet astma aanval zijn.

Loes heeft gestudeerd namelijk. Zij is de schoonmaakster van de tandarts.

Gesloten