LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lauw

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lauw »

Vorige week werd mijn vrouw gebeld door nem dat hun zoveel goedkoper waren,maar na al die berichten hier heb ik zo bie zo geen vertrouwen in hun.
En een 3jarig contract heb ik ook geen zin meer in.
Werd van de week gebeld of alles duidelijk was ja dat wel maar hoe kom ik van jullie af en inderdaad stuur een mailtje,kreeg daar geen antwoord op maar vandaag 2 keer gebeld en die persoon die ik de 2e keer aan de lijn kreeg zei dat ik geen contract met hun aan ga,mede doordat we nog 2 jaar aan de eneco vastzitten.
Dat kost hun teveel,maar hij bleef aandringen maar zei dat hun echt zoveel goedkoper zijn.
Maar ik ben er via een mailtje gelukkig van af gekomen.
Succes er allemaal mee het punt is laat je niet verleiden met dit soort telefoontjes. :wink:

Hiawathaatje

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Ik ben ook benaderd vandaag en heb spijt dat ik de hoorn er niet opgepletterd heb.
Als het pakket komt gaat dit retour incl. onderstaand schrijven.

XXX, 3 maart 2008
Onderwerp: Opzeggen telefonische overeenkomst

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen zaterdag 1 maart ben ik benaderd door een medewerkster of call center van de NEM en daar werd geschermd met een korting van 18% t.o.v. mijn huidige energie leverancier.

Ik vroeg om een informatiepakket maar dat kon alleen als ik mijzelf telefonisch aanmeldde. Nadat dit gebeurd was, ben ik gaan onderzoeken wat de NEM nu eigenlijk is, en hoe de tarieven liggen. Na kort onderzoek had ik al gauw door dat een korting van 18% niet haalbaar is en ik telefonisch voorgelogen ben. Ik neem dat uw organisatie en callcenter erg kwalijk en zie dit als een vorm van misleiding !!

Binnen zeven werkdagen kan ik deze overeenkomst ongedaan maken en door middel van dit aangetekend schrijven tezamen met uw poststuk, wil ik ook mijn overeenkomst ongedaan maken en verzoek u vriendelijk, doch dringend, om mijn opname te wissen en mijn gegevens uit uw systeem te halen zodat ik in de toekomst geen tijd meer kan verspillen aan deze ‘onder de gordel’ manieren om zieltjes te winnen.

Omdat binnen de gestelde termijn van zeven dagen ik de overeenkomst opzeg, ga ik er van uit dat er verder geen nadelige gevolgen hier aan zullen kleven. Mocht u toch de behoefte hebben om mij (ongevraagd) te ‘switchen’ of iets in die geest, zullen alle kosten die hier uit voortvloeien op u worden verhaald.

Misschien ter overvloede: Een copie van deze brief tezamen met een korte samenvatting is verzonden naar mijn juriste.

Hoogachtend,

Dit mag duidelijk genoeg zijn, mensen !!

exmedewerkerNEM

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

iemand die vragen heeft kan die aan mij stellen, ik zal al jullie vragen proberen te beantwoorden, zodat jullie af kunnen komen van de NEM. want ik weet natuurlijk hun werkwijze.

Hoor het wel van jullie

ExmedewerkerNEM

fondy1972

Ongelezen bericht door fondy1972 »

exmedewerkerNEM;

wat kunnen we nog doen dan:

Wij zijn in september benaderd door de nem.
(Nog nooit eerder van ze gehoord. totdat je dus te laat gaat zoeken op een nlenergie naam.) maar te laat dus.
geen welkoms pakket.
Na de eerste ontvangen brief mailtje gestuurt van niet met ze in zee te willen gaan.
Brief gekregen dat ze betreuren dat we gaan en dat we zelf voop nieuwe leverancier dienen te zorgen.
Goed 2 maand niets gehoord, gehoord, tot de brief van onze huidige leverancier dat we blijkelijk over stappen!!
Weer brief gestuurt maar nu wel aangetekend, met het bezwaar en dat we de overgang geanulleerd hebben. krijgen we alleen weer zo standaard brief van jammer dat jullie gaan, maar dat we zelf weer voor nieuwe leverancier dienen te zorgen.
Nu 2 maart nog steeds geen definitive aantwoord op de brief van 15 dec.
Een rekening van 125 euro voor 2 dagen levering en een maand voorschot.

Hoe krijgen we nu eindelijk eens een devinitief antwoord en een afsluit antwoord dat we klaar met ze zijn??
Mag mij wel een bericht met de nodige dingen sturen naar:

[email protected]

zodat we dan eindelijk met ze klaar komen en weer rustig verder kunnen gaan met ons leven zonder de gedachten hoe nu verder met...

fondy1972

het bedrag is de zelfde dag van afschrijving gestorneerd.
daarop een herinnering gekregen voor betalen voor.. anders boete van 25 euro, maar geen boete van 250 euro.
en we zijn 2/4 dagen weg geweest bij onze huidige leverancier waar we vanaf 4 januari allang weer geleverd van krijgen.

en zeker ik heb alle ontvangen brieven netjes in een map zitten.

droozle

Ongelezen bericht door droozle »

Nog nooit ben ik zo slinks om de tuin geleid als door de NEM. Vorige week het bekende telefoontje gekregen en me laten verleiden tot het opsturen van een informatiepakket. En dat was dus al meteen een welkomstpakket.

Per email en daarna per aangetekende post direct de aanvraag stopgezet, met niet mis te verstane bewoordingen. Per email al de bevestiging gekregen dat de aanvraag is stopgezet, nu schriftelijk nog.

Dit soort maffia hoort direct achter de tralies te verdwijnen, en met hen de studentjes die zich lenen voor het telefoonwerk.

Als ze het toch wagen me af te sluiten bij mijn huidige energieleverancier ga ik alle kosten op ze verhalen.

BELANGRIJKE TIP: ga nooit akkoord met automatische overschrijving! Via internet bankieren zijn alle termijnbetalingen makkelijk zelf te regelen en houd je complete controle erover. Ik ben blij dat ze mijn bankgegevens niet hebben.

Hiawathaatje

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Beste ExmedewerkerNEM,

Ik moet morgen naar de bank om het e.e.a. te bespreken en dus ook zorgen dat er geen geld afgeschreven gaat worden.
Kun jij mij de bankgegevens mailen van de NEM via het envelopje hierboven naast mijn naam?

Alvast bedankt.

exmedewerkerNEM

fondy1972

het bedrag van 25 euro is administratiekosten. dit krijg je omdat je het voorschotbedrag niet op tijd hebt betaald. je krijgt eerst een 1e herinnering, reageer je daar niet op, krijg je een 2e herinnering met 25 euro boven op je maandelijkse voorschot. En die 250 euro is een boete voor het vroegtijdige beindiging van het contract, want je hebt namelijk " een contract afgesloten met hun voor 3 jaar "

Groetjes exmedewerkerNEM

fondy1972

exmedewerker:

over de boete van 250 euro, dat staat wel elke keer in de brief, maar er is nog nooit geen accetgiro, daar voor gekomen dat we dat dienen te betalen.
"deden ze dat maar dan zijn we dacht ik eindelijk van ze verlost"

en die 25 euro volg ik ook wel, al is het wel erg veel. dat ze door laksheid voor 2/4 dagen leveren bijna 27 euro betaald willen hebben, moet dan maar.

de 99 euro voor een maand termijn januari dat vind ik nergens op slaan. omdat we geen klant van ze zijn.

en wij zijn zover dat ze pas centen krijgen als wij eens een diviniteve anuleren van de overeenkomst hebben.

En als dus de afrekeing komt en die zouden we betalen, dan zijn we klaar met ze ?????? met een bedrag voor voortijdig beeindigen.

Of toch maar wachten/eisen dat er eerst zwart op wit staat dat het hier bij is afgedaan en we niets meer met ze te doen hebben.

Betje101

Ongelezen bericht door Betje101 »

Mijn vader is ook in het verhaal van de NEM getrapt. Helaas kwam ik daar te laat achter en zijn de 7 dagen al om. Mijn vader is 79 en hoewel goed bij zinnen, wel makkelijk om te praten" omdat ie beleefd wil blijven!!!"

Wie vertelt mij hoe ik dit het beste aan kan pakken?

exmedewerkerNEM

hallo betje

Wanneer is je vader benaderd?? mocht dit korter dan 3 maanden zijn dan kan je er werk van maken.

[/b]

fondy1972

vorig jaar september zijn we al benaderd.
we zijn in januari 2008 voor gas 3 dagen en electra 9 dagen weg geweest. en zijn van af half januari gewoon weer bij onze eigen leverancier.
de afrekening van electra is de geleverde stoom nota + 105 euro vroegtijdige beeindiging van het contract. de rekening van gas is bedrag van levering en 99 euro voor een termijn bedrag voor januari.

ze kunnen dus wel drijgen met dat bedrag van 250 euro, maar volgens onze leverancier is de NEM dus geen leverancier meer van ons vanaf begin januari.

we zijn ook niet van plan te gaan betalen voordat er een annulerings brief is met de zinnen die er zo beetje op neer komen dat ze ons verder niets meer van dienst zijn en verder met rust gaan laten.

maar zo als je schrijft dat je binnen 3 maand naar de geschillen commissie kunt stappen is dus wel dik verstreken. wij dachten omdat wel al 2 maand niets van ze gehoord hadden met ze klaar waren tot er een brief komt van onze leverancier dat er een zwits is aangevraagt.

dan kunnen we het nu dus wel vergeten om de geschillen commissie na een half jaar daar nog van op de hoogte te brengen hoe het bij ons er aan toe is gegaan, in de loop van het verlopen half jaar????

Betje101

Ongelezen bericht door Betje101 »

dag, exmedewerkerNEM,

het is 9 dagen geleden!

Er staat me bij dat er ook een regeling is indien men een bepaalde leeftijd heeft, dat ben ik nog aan het uitzoeken.

fondy1972

exmedewerker:

kun je mij dan ook vertellen waar de kenmerk:APB voor staat. dit staat op de brief die we volgens de medewerkster als laatste krijgen, is dit betaald dan zijn we klaar er mee?

maar ik geloof er alleen niet zo veel van.

je schrijft dat er als kenmerk WBA of WNA op de annulerings brief moet staan wil je van ze af, waar staat dat voor als ik vraag mag.

exmedewerkerNEM

foundy

die APB staat voor een aangepaste brief. die brief hebben ze dan zegmaar aangepast.

Maar WBA staat voor wegbinnen afkoel{ dus je hebt binnen de afkoelperiode gereageerd

en wna staat voor wegna afkoel{ je kan dan nog net zegmaar overstappen, want dan hebben ze je nog niet geswitched}

fondy1972

en als we dus wel de bedragen betalen die er volgens hen betaald dienen te worden, met het kernmerk:APB dan nog zouden we niet vrij van ze zijn??

want de dame die ik vanmiddag aan de foon heb gehad blijft volhouden dat dit de laatste brief is die we hebben gekregen.

is er betaald dan is het klaar?? maar door alle berichten vind ik dit erg onwaarschijnelijk.

vragen naar een zwart op wit brief dat we vrij van ze zijn na betaling, dan zegt ze dat de jaarafrekening/eindafrekening hier voor doorgaat.

ik snap er hlemaal niets meer van.

fondy1972

de laatste brief heeft de vermelding als kop hoofd afrekening nota is is opgebouwd uit het volgende:

bedragje voor gas
bedragje voor electra
bedrag voor vroegtijdige beeindiging van het contract.

voorzover ik je dus begrijp, als we deze brief hebben, en dit word betaald zouden we van ze af zijn??

exmedewerkerNEM

fondy

volgens mij ben je wel van hun af indien je het bedrag betaald. Mar wat raar dat je een APB hebt gehad. je dient gewoon een eindafrekening te krijgen. en mocht je 2 producten van hun afnemen en je zegt het contract af,

dan staat er ook kosten vroegtijdige contract en in jou geval zal dat zijn denk ik iets van 210 { volgens mij exclusief BTW}. Heb heel graag dat je hun opbelt en vertelt met over deze topic. Wil dat ook graag doen, maar ze herkennen natuurlijk mijn stem. Gef maar je mail adres door.
Laatst gewijzigd door exmedewerkerNEM op 09 mar 2008 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

fondy1972

voor gas is het een afreken nota, en voor elektra is het een eindafrekennota en bij deze nota zit een 105 euro ex btw bedrag in voor vroegtijdige beeindig contract.

enwaarom ze de brief met de nog opstande nota's eenAPB noemen dat weet ik ook zo niet.

wil je me wat melden buiten deze topic om mag je dat van mij sturen naar: [email protected] dan krijg ik het wel.

zou ik nog een paar kenmerk vermeldingen van je mogen wat deze betekenen. het gaat om de eerder verkregen brieven van de NEM.

brief 1 met TL
brief 2 met BOMO
brief 3 met BMO

brief 3 is een gekregen brief op een aangetekende brief die ik gestuurd heb.

alvast bedankt

exmedewerkerNEM

fondy

TL= te laat. dit houd in dat je niet binnen de genoemde 7 werkdagen hebt gereageerd.
Dan krijg je een BMO= dat beteeknd dat ze nog een keer naar je klacht hebben " gekeken" maar die niet gegrond is. BMO staat voor betwisting met opzegvergoeding.
Meestal krijg je na de BMO een bmo2
Maar bij bomo staat dat als je ze gaat verlaten dat ze verplicht zijn om een " redelijke opzegvergoeding in rekening mogen brengen. Dit kan oplopen tot maximaal 250 euro bij afname van zowel gas en electra

Gesloten