LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door roelie24 »

Check voortaan ook de Duitse touroperators. Vertrek vanaf Düsseldorf Airport ( niet Weeze ). Kijk op www.ikwilmetvakantie.nl en voor de bus van Nederland naar Düsseldorf www.airportxpress.nl Duits aanbod kan vaak veel geld schelen omdat de seizoenen anders zijn dan in Nederland.

Esther2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 23:53

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Esther2009 »

Ik ben helaas niet echt onder de indruk van Tourmax.
Wat mij betreft: eens...maar nooit weer!
Eerst krijg je "fake" vliegtijden. Oké....heb ik nog begrip voor....Twee weken voor vertrek krijg je de "echte" vliegtijden en op het aller- aller- ALLERlaatste moment (8 uur van tevoren) weet je hoe laat je van huis (of hotel!) weg moet gaan. Niet handig....zéker niet met twee kids!!! :?
En...toen ik - bij het horen van onze 2e vertrektijd (03.05 u) belde om te zeggen dat er tussen 23.00 en 05.00 uur geen vliegtuigen vanaf Schiphol opstijgen kreeg ik weerwoord! Sorry hoor, maar k werk op Schiphol (en woon bovendien vlakbij), dus weet echt wel dat je om 03.05 u echt niet opstijgt óf je moet deel uitmaken van het Nederlands Elftal. :wink:
Over het hotel (Vera Lindita bij Side) hebben we niks te klagen. Een recensie is ondertussen op Zoover.nl geplaatst.
Wil je puur geld besparen, dan denk ik dat je bij Tourmax op het juiste adres bent, maar wil je ook een beetje "rust' voorafgaande of tijdens je vakantie....boek dan liever bij een grote maatschappij.

runge
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 12:09

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door runge »

Wij zijn dit jaar met een groep van 22 personen via Tourmax voor 11 dagen naar Turkije gehad. Mijn ervaringen met Tourmax zijn bijzonder goed. Prijs/kwaliteit verhouding is oke, en alles was prima geregeld. We hebben geen vertragingen gehad en de vlucht met Onur Air was ook prima. Voor ons dus een volgende keer gewoon weer Tourmax omdat het zeker nog betaalbaar is.

Petra Runge

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rvkeuken »

het blijft gewoon verbazen die spam van tourmax....
itt iedere andere reisorganisatie reageert iedere tevreden klant hier, het liefst na een meer of minder negatieve reactie en om het geheel kracht bij te zetten wrodt dan ondertekend met de naam van de vakantieganger....

Yeah right, soms heb je vast een positieve reactie die op internet gezet wrodt, maar zo vaak als bij tourmax met zo'n vergelijkbaar profiel, never nooit niet...

marty1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2009 20:25

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door marty1 »

Net terug van vakantie bij Tourmax, EENS EN NOOIT MEER. Het lijkt goedkoop maar uiteindelijk betaal je het dubbel en dwars terug in minder vakantie en extra kosten om maar niet te spreken over de onplezierige gevoelens in de onzekerheid te moeten verkeren. Even een opsomming:
-Twee dagen voor vertrek wordt vakatie 1 dag opgeschoven
-Heen vlucht (Pegasus) wordt 10 uur later gepland midden in de nacht aankomend
-Geen contact met reisorganisatie in Turkije Resort zelfs na gebeld te hebben.
-Hotel Susemi verder goed bevallen maar niet ondanks Tourmax gelukkig.
-Een avond voor vertrek wordt de reis nog verder ingekort met 10 uur en weer met twee kinderen 's nachts vliegen.
-Golf tas moet vet voor betaald worden, andere touroperators hebben dit geregeld.
-SUN Express terug vlucht raakt mijn golftas kwijt na weer extra betaald te hebben, om te huilen.

HOUDT U VAN GOKKEN MET ALLEEN KANS OP BEDONDERD TE WORDEN EN HEEFT U GEEN KINDEREN: TOURMAX IS UW REISORGANISATIE.

Marty1

nel en johan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2009 19:28

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door nel en johan »

wij (4 volwassenen en 2 kinderen)zijn vorige week terug gekomen van een vakantie in Turkije geboekt bij Tourmax, alles was prima geregeld, we kregen bij de boeking gelijk onze vluchttijden te zien, deze zijn tussentijds niet gewijzigd. we hadden heen een vroege vlucht en dat betekent eigenlijk ook dan je vanuit je vakantieadres ook een vroege vlucht terug krijgt, niks mis mee.
De tickets werden electronisch toegestuurd, we werden op Antalya door een Nederlands sprekende reisleider opgewacht, naar ons hotel Kilikya Palace in Goynuk bij Kemer gebracht. bij boeking op internet stond dat we kamers landzicht hadden, echter alle kamers hadden zeezicht de volgende dag bij de meeting met de host kregen we zelfs nog een gratis dagtocht Antalya shopping, met bezoek waterval aangeboden, hebben we niet gebruikt, maar toch.
De dag voor ons vertrek werd er een fax bezorgd in ons hotel met de juiste ophaaltijd e.d.
In het hotel met andere Nederlanders gesproken, en natuurlijk over de prijs wij waren het goedkoopst uit, en het hotel was super, dus van ons geen negatieve ervaringen, wij zouden zo weer bij Tourmax boeken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door G7 »

Dan hadden jullie wel een hele volmaakte vakantie he? Velen krijgen de tickets op het laatste moment na veel gebel, of krijgen wijzigingen op het laatste moment, maar jullie niet. Kregen zeeezicht, terwijl je dacht dat jullie landzicht hadden. Toe maar! :shock:

Enneh.... zo'n gratis dagje uit krijg je bij de meeste reisorganistie's hoor, met de achterliggende gedachte dat jij ook wat bij die leerfabriek of juwelier koopt. Niets is gratis, zelfs in Turkije niet. Kom nou toch!! Hou je zelf voor de gek. Kom daar al jaren en ben 1 keer met zo'n "gratis" reisje meegeweest en weet nu wel beter.

Ach ja, verschil moet er zijn. 8)

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Na alle recensies gelezen te hebben geloof ik helaas niets meer van wat er hier geplaatst word mij teveel eerste postings jammer hoor
:cry:

nel en johan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2009 19:28

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door nel en johan »

helaas, voor de negatievelingen, wij hebben geen conecties en kenden Tourmax voor onze reis niet,we hebben deze organisatie via Zoover gevonden en misschien hebben wij geluk gehad, maar echt alles was bij ons perfect voor elkaar, dus mogen ook positieve reacties geplaatst worden.

dtsang
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:06

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door dtsang »

Wij zijn met 2 volwassen en 3 kinderen naar Turkije geweest met Tourmax. We zouden maandag 26 april vertrekken maar kregen een week van te voren bericht dat die dag geen vliegtuig zou vertrekken en hebben toen een aantal alternatieven aangeboden gekregen. Uiteindelijk gekozen voor vertrek op zondag. Enkele dagen voor vertrek tickets gekregen via de mail. Heen gevolgen met Freebird en terug met Pegasus. Bij freebird kregen we eten bij Pegasus moest je a la transavia betalen. In Turkije werkt Tourmax met een grote operator die je met nette bussen naar je hotel bracht. Ook een keurig nederlandstalig foldertje ontvangen (met telefoonnummers) en een Turkse hostess bezoekt je hotel (als je daar op zit te wachten). Hotel was prima maar daar heeft Tourmax natuurlijk niets mee te maken. Bij de terugvlucht nog even gebeld met de lokale operator omdat er op het bord geen vertrektijden stonden. Die werden een half uur later keurig op de kamer bezorgd, houd daar dus rekening mee.
Kortom wij komen al een groot aantal jaren in Turkije en Tourmax heeft op mij geen negatieve indruk gemaakt. Maar misschien nog wat tips:

Tourmax vliegt met Turkse Chartermaatschappijen die vliegen een voor ons ongunstig (en voor de Turken gunstig) vliegschema. Dat betekent inderdaad nog wel eens heel laat vertekken (heen) en heel vroeg vertrekken (terug). Wij gaan er overigens altijd van uit dat we 1 dag verliezen door reizen. Ook met Nederlandse charters hebben we dat meegemaakt maar het is bij de Turkse maatschappijen gewoon iets ongunstiger. Soms heb je een mazzeltje dat je er vroeg bent en laat terug vliegt maar dat is mij in al die jaren maar een enkele keer overkomen.

Reis je met kleine kinderen of de eerste keer naar Turkije kies dan gewoon voor een bekende nederlandse touroperator en een Nederlandse chartermaatschappij. Die ontvangen je over het algemeen met een Nederlandse hostess en kunnen je wegwijs maken in je eigen taal. Hou er rekening mee dat de Turken je graag in het engels/duits te woord staan maar dat dat redelijk beperkt is. Overigens is het engels van veel landgenoten ook belabberd hoor :oops:
Die zorgen er ook vaak voor dat je bij de terugvlucht goed geholpen wordt op de luchthaven en lossen discussies snel op. Dan betaal je meer maar krijg je misschien de zekerheid die je wenst.

Ook voor de Turkse charters geldt dat het personeel beperkt engels spreekt, dus mochten the safety instructions soms wat verwarrend overkomen dan gewoon even het blaadje lezen.

Zoals gezegd wij zijn al vaker geweest en ik was best wel geschrokken wat ik hier gelezen had. Veel dingen worden op het laatste moment geregeld en dat gaat wat anders dan we misschien gewend zijn. Maar nogmaals en dat is echt onafhankelijk ik heb geen slechte indruk aan Tourmax overgehouden en heb uiteindelijk dus ook een stuk minder betaald dan ik gewend was

nehiroyku
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:11

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door nehiroyku »

beste mensen,

ik heb alle commentaar over tourmax gelezen van pagina 1 t.e.m. 16,
wil ook boeken maar als ik hier zo alles lees twijfel ik een beetje

het hotel dat wij willen boeken is overal anders erg duurder

de meeste mensen maken er problemen van later vertrekken en vroeger terugkomen etc, maar moet je daar extra voor betalen als u vliegtuigmaatschappij veranderd aan hun kant? daar kon ik niet aan uit, als je niets moet bijleggen vind ik het toch niet erg, als de geboekte reis toch niet duurder uitvalt, kan iemand hier op antwoorden aub?niemand klaagt over de hotels enkel de vluchten veronderstel ik

vorig jaar had mijn zus vliegtuigticketten van turkish airlines, blauw betaald, heeft naam en faam, uiteindelijk heen reis ok, terug reis
in plaats van brussel geland in koln ;-), moesten met de bus naar brussel, leuk he, als cadeau bagage kwijt, na een week konden ze nog is terug naar brussel, nog leuker, dus een goede maatschappij kan ook problemen oplopen, ik zelf ben met onur gekomen, ok is niet luxe , veel lawaai, maar alles was op tijd geregeld, qwestie geluk misschien

In mijn opzicht als ik vergelijk, ben zelf van turkse origine, met belgische idk, als wij een vliegtuigticket betalen is het al direct 500 euro, goedkoper bestaan niet meer,voor vier man is het al 2000 euro
dan vlieg je naar ankara, familie bezoek etc, bus reis heen en terug bijvoorbeeld antalya kost al gemakkelijk 180 euro
plus kers op de taart wij hebben laatst bij een stomme hotel in lara
60 turkse lire betaald=ongeveer 30 euro/dag voor alleen maar een klein zwembadje, vieze kamers, sobere ontbijt, en een sobere avond maal
voor de rest nihil, middagmaal en alle extra's alles uit ons zak
waar ik op wil neerkomen een 6daagse reis antalya kost ons al 1500 euro met geen animatie
:lol: waar ik op neer wil komen een dagske later op verlof of vroeger thuis,uur maakt niet uit, als je maar niet extra moet betalen en voor 2 volwassenen en 2 kinderen VOOR MAAR 3600 EURO plus minus 15 dagen kunt reizen, is WOUWWWW en dan nog in een luxe hotel
met alles er op en eraan
graag commentaar? ben nieuwsgierig naar de reacties van de mensen

zover ik begrepen heb, uiteindelijk laat TOURMAX toch niemand vallen
en stellen alternatieven voor

nog een laatste vraag :D , laten de meeste mensen de annulatieverzekering doen? kost ook ongeveer 200 euro, als je toch zeker wilt gaan aan u kant vind ik het buitengegooid geld of zou het toch nut hebben voor precies wat?

wat houdt ANVR en SGR precies in beste mensen?

veel succes en groetjes uit belgie 8)

tot hoors

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Spy21 »

Hotels vallan niet onder tourmax, dus als je daarover klaagt heeft Tourmax niks mee te maken..Zoals andere reisagenten...

Als je een goede hotel zoekt, kijk eens op zoover.nl en naar de ervaringen.

Tourmax bestaat al jaren, zelf nooit geboekt, ook geen ervaring.

Fam Rensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2009 13:22

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Fam Rensen »

We zijn net terug gekomen uit Turkije geboekt bij Tourmax had er een hard hoofd in bij bepaalde berichten maar het is ons goed bevallen dit was ons eerste vakantie in 15 jaar Turkije waar alles super verliep.
2 dagen van tevoren kregen we de tickets zoals beloofd. Vliegtuig ging optijd de transfer naar het hotel was super we kregen zo'n klein mini busje en hoefde maar 2 stellen af te zetten alles was super geregeld bij Tourmax dus zouden we onze vakantie er zo weer bij boeken. :D

bertmarion
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:41

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door bertmarion »

Ook wij zijn teruggekomen uit Turkije en ook geboekt bij Tourmax en ik kan alleen maar zeggen dat wij heel goede ervaringen hebben vanaf de dag dat we goeboekt hebben tot en met de terugreis is alles perfect gegaan en zijn zij alle afspraken nagekomen.

Hebben inmiddels weer bij Tourmax geboekt.

Bert Magné.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Wat een spam weer hier :shock:

PaulAnnelies
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 18:52

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door PaulAnnelies »

Wij zijn net terug van een reis met Tourmax naar Turkije
Goynuk bij Kemer in 5 sterren hotel Kilikya . Wijn zijn ontzettend tevreden over de reis. die in alle opzichten spoedig is verlopen Ook het Hotel was perfect . Wij zijn al voor de 12 keer naar Turkije geweest en weten dus wel wat goed is. Wij gaan ongetwijfeld de volgende keer weer boeken met Tourmax.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Tja weer een eerste post volgens mij is het ook een hotel wat niet zo goed loopt vanaf 2004 20 reacties op vakantiereiswijzer :wink: :roll: :roll:

jarnohoek
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 13:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jarnohoek »

beste lezers.
al meer als een jaar volg ik deze boodschappen over tourmax toch besloten om in november 2008 een reis te boeken ben ook zeer benieuwd hoe alles gaat verlopen .Dat met 2 kinderen in het hoog seizoen Helaas vind ik dat de mensen die geen goede ervaring met tourmax hebben gehad de nieuwe berichten met wel goed verlopen reis ervaringen het niet wordt gegund, maar dat tourmax de problemen van 2008 niet nog een keer wil beleven lijkt mij voor de hand liggend.
daarom heb ik besloten nu al iets op het forem te zetten anders schrijven ze weer dat ik misschien voor tourmax werk 4-06-2009 vertrekken wij voor drie weken naar fethye.
de fam hoekstra te zandvoort.

jarnohoek
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 13:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door jarnohoek »

bij deze nog een berichtje we vertrekken op 4-7-2009 foutje bij het andere berichtje fam.hoekstra

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Chief »

Jarnohoek!!!!!!

Tik voor de grap eens klachten Tourmax in bij google succes.

Gesloten