LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Myrrthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2015 14:52

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Myrrthe »

Ik vind het dus echt even nodig om hier nog even op te reageren, werd helemaal angstig van alle negatieve berichten op dit forum. Mijn pakketje is vanmiddag gewoon netjes op tijd aangekomen. Je zou haast denken dat hier allemaal van die Tina's op reageren die nooit een keer positief over iets kunnen zijn en alleen maar commentaar kunnen leveren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Myrrthe schreef:Ik vind het dus echt even nodig om hier nog even op te reageren, werd helemaal angstig van alle negatieve berichten op dit forum. Mijn pakketje is vanmiddag gewoon netjes op tijd aangekomen. Je zou haast denken dat hier allemaal van die Tina's op reageren die nooit een keer positief over iets kunnen zijn en alleen maar commentaar kunnen leveren.
Dus, omdat het bij jou goed ging - liegen alle andere mensen die aangeven dat het bij hen fout ging?

Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat het bedrijf zich alle negatieve commentaren heeft aangetrokken en een verbetertraject is begonnen - waarvan jij dus nu het resultaat ziet.
Zou fijn zijn als dat zo is - er zijn bedrijven de gewoon op dezelfde voet doorgaan namenlijk - dan zou GLS een lichtpuntje zijn.

Mucha

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

leslha
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:56

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door leslha »

Ik dacht dat PostNL slecht was met een leveringstermijn van 4 dagen over een afstand van 40 km.
Maar ik ben afgelopen tijd voor het eerst geconfronteerd met GLS. Wat een ramp!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze zijn in staat mijn pakket 7 dagen in bezit te houden en het te verschuiven van het ene depot naar het andere om uiteindelijk wanneer ze geen raad meer weten om het op de zevende dag te leveren.
Ik gekke is wanneer je tel info over je pakket wil hebben(want ik begrijp hun track and trace niet). Dat ik nog 1 euro per gesprek moet betalen.
Dat doe dan ten einde raad.
Naar blijkt uit de reacties is de reputatie van GLS al sinds 2007 ter discussie. Ze hebben schijnbaar niets geleerd want het is nog erger geworden met hun service.
Ik heb mij voorgenomen geen bestelling meer te plaatsen bij een leveranciers die met GLS in zee gaan .
En mocht het product alleen bij die leverancier te bestellen zijn dan haal ik het zelf op al moet ik daarvoor naar Polen rijden.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Mr Ray »

Gls, Dhl, Post.nl etc ect is allemaal hetzelfde liedje.

Van de 100.000 pakketten (of meer ) die er dagelijks verwerkt worden door de bedrijven gaat er een x-aantal fout. Deze worden door de ontvangers of verzenders terecht veroordeeld. en van de overige 99% die wel goed gaat hoor je niets.

rdrcritic
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mei 2015 11:45

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door rdrcritic »

De verzender is altijd verantwoordelijk voor de levering, die kiest dan ook de vervoerder.
Klagen doe je dus bij de leverancier, niet bij de vervoerder.

Ik heb geen zin/tijd hele dagen thuis te wachten op een pakje, de vervoerder wil het liefst meteen zijn pakje kwijt. Ik heb dus gewoon een kast aan de muur getimmerd met een sleutel afsluitbaar. De bezorger doet het pakje erin en gooit de sleutel in de brievenbus: iedereen blij.
Zou je zeggen, maar sommige managers vinden dat er toch een digitale handtekening moet worden gezet. Ik wil best een stempelkussen laten maken met mijn handtekening en die in de kast leggen, maar dat werkt digitaal dus niet heren bureaustoel-klevers.
Een andere mogelijkheid is je pakje op je werk laten bezorgen, maar daar wil niet elke werkgever aan, of een afleveradres bij een tankstation in de buurt, of een ander adresje. Packstations heb ik in Nederland nog niet gezien.

Mr Ray
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:40

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Mr Ray »

In nederland zijn er wel mogelijkheden.

DHL heeft servicepoints
GLS heeft pakketshops
Kiala heeft ook servicepunten
Post.nl heeft de postagentschappen

Sintje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015 10:30

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Sintje »

Ik ken het beleid niet van GLS, maar ik moet toch even melden dat de GLS chauffeur die bij mij in de stad bezorgd de beste postbode is die ik ken. Hij bezorgd zowel op mijn werk als bij mij thuis. Is altijd zeer vriendelijk. Brengt de spullen naar binnen. Halverwege de dag heb ik pauze en ben ik altijd een half uurtje weg, ik laat dan de lichten wel aan staan. Als hij precies tijdens mijn pauze langskomt (wat vaak gebeurd) en ik ben er niet, dan rijdt hij een uurtje later nog een keer langs. Als het pakket klein is en ik ben niet thuis, dan brengt hij het langs op mijn werk of andersom. De pakketjes zijn altijd gaaf en op tijd. Dit was niet voor mij exclusief, hij deed dit ook al op mijn oude werk en bij de buren.
De bedrijf waar ik voor mijn werk veel bestel, werkt niet meer met GLS en dat vind ik erg jammer. Ik heb met PostNL en UPS veel slechtere ervaringen, zoals niet aanbellen en wel een briefje naar binnen gooien of kapotte dozen, dozen die ze voor je neus laten vallen, pakketjes die door de brievenbus worden gepropt, waarna de inhoud beschadigd is en het pakket nog half uit je deur hangt de halve dag. Ook steeds meer weinig klantvriendelijke bezorgers ook. Ook daar zijn er vast nog wel bezorgers met een hart voor het vak, maar bij mij hebben ze nooit aan de deur gestaan.
Ik denk dat ze allemaal best wel gelijk zijn, je moet net mazzel hebben dat je niet zo'n ongemotiveerde flexwerker voor jouw buurt krijgt, maar gewoon een ouderwetse goede bezorger.

rmb24
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:22

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door rmb24 »

Ik heb zelf een tijdje bij een dergelijk koeriersbedrijf gewerkt, en daar werd je per afgeleverd pakje betaald. Later is in de CAO afgesproken, dat je ook een vergoeding kreeg voor pakjes die om één of andere reden NIET kon afleveren. En daar is het misgegaan. Als een chauffeur/besteller een grote route had (>100 pakjes in plattelandsomgeving) werd voor de wat verder afgelegen gebieden alvast een KIB kaartje geschreven. Origineel 'verdween' in het ronde archief van de bezorger thuis, en de doordruk werd netjes op het bedrijfskantoor afgeleverd. Klant kreeg dus nooit echt een kaartje in de bus, en als er gebeld werd naar het kantoor werd het doordrukje opgevist, en had de klant het nakijken. Niemand die dit kon controleren.
Toen ik merkte dat "collega's" zich van dergelijk praktijken bediende, heb ik dit aangegeven bij het management, maar dat zorgde ervoor dat ik als "opruier" werd aangemerkt, en dat het maar beter was dat ik het bedrijf verliet. Er werd niet eens de moeite genomen, om de betreffende "collega's" in mijn bijzijn ter verantwoording te roepen, om mijn beweringen te staven.
Dat was in 2007, en als ik dit allemaal zo lees, is er in de afgelopen jaren helemaal niets verandert.
Je kunt je niet verstoppen achter het feit dat je er weinig voor betaald. Als je afspreekt, dat je een pakket de volgende dag aflevert, dan maakt het niet uit of de verzending 5 of 500 euro kost. Het gaat om de bereidwilligheid van het bedrijf om er ook echt moeite voor te doen.
En zoals eerder gezegd: een foutje is gauw gemaakt, maar los het dan ook weer "gauw" op....


Ohja...het was overigens NIET bij GLS, maar foutjes maken we overal toch? Los het dan ook netjes op,
en zet het "kastje" wat dichter bij de "muur"...

Gesloten