@asgard,
M.i. is en blijft het zo dat een logisch gevolg van hard werken meer omzet is. Andersom kan ik dat niet zeggen want meer omzet kan ook afhangen van prijsverhogingen, dus vond ik mijn manier van formuleren nog eigenlijk niet zo slecht.
Nogmaals, je wordt betaald naar resultaat. Punt. Dat is de opmerking die je zou moeten maken.
Juist in het reguliere bedrijfsleven is het zo dat mensen die veel uren maken vaak meer worden gewaardeerd dan iemand die zeer efficient is. Want is die veel uren maakt zet zich enorm in, en iemand die efficient is wordt gezien als een persoon die de kantjes ervan af loopt.
Ik heb niet op een hogeschool gezeten en werk niet bij de overheid dus in moeilijke formuleringen ben ik niet thuis. Hou het alstublieft bij gewoon duidelijk Nederlands zodat iedereen
Wat is er dan niet duidelijk aan? Zoals ik al zei draai je oorzaak en gevolg om. Iemand die in de regen loopt wordt nat. De regen (oorzaak) heeft nat worden als gevolg.
Jij stelde dat:
Verder bedoel ik er vooral mee te zeggen dat FLP geen aandelen heeft en de complete productie en distributie in eigen beheer heeft en daardoor van de zakkende koersen op de beurs geen of zeer weinig effecten ondervind.
Hier doe jet hetzelfde je draait oorzaak en gevolg om. Een zakkende beurskoers heeft geen enkele invloed op de productie of distributie. Maar ik laat het graag aan je over om dan eens uit te leggen hoe een zakken beurskoers de productie beinvloed.
@antileugens,
Wel degelijk. Het zegt dat ze jarenlang een goede koers hebben gevaren. Of dat nu nog zo is moet je natuurlijk controleren.
Nu zeg je zelf ook dat dit verleden geen garantie is voor de toekomst. In het punt daarna heb je gelijk, een grote typefout van mij. Ik bedoelde toekomst.
Voor zowel oud als nieuw valt iets te zeggen. Oud heeft al bewezen in het verleden levensvatbaar te zijn, en kunnen leren van hun fouten, maar ook vast te kunnen roesten in oude patronen. Nieuw heeft juist de kans om zonder ballast uit het verleden iets op te bouwen, maar heeft geen trackrecord. Doch de leeftijd zegt hierbij niets over de toekomstperspectieven.
Simpel vraagje: Als een bedrijf NIET in een bepaald land actief is, denk je dan dat het mogelijk is daar een downline op te bouwen?
Simpel antwoord. Ja. Of jij dan wel je downline mensen kennen in een ander land hangt niet af van aanwezigheid van het bedrijf aldaar.
Welnee, tegenwoordig heeft de winstgevendheid van een bedrijf vrijwel niets meer met de beurskoers te maken.
Ik heb winstgevendheid als voorbeeld genomen. Niet als harde voorwaarde. De beurskoers weerspiegelt veel dingen. Onder andere de toekomstverwachting en daarin zit de winstgevendheid inbegrepen.
Je weet donders goed dat er zat (bijvoorbeeld biotech, maar zeker niet alleen in die sector) bedrijven zien die nog nooit winst hebben gemaakt maar alleen maar verlies hebben geleden, enorme beursstijgingen hebben doorgemaakt. En als je dat NIET weet, doe je dan aub niet voor als iemand met verstand van zaken.
Fijn weer dat we persoonlijk gaan worden. Ik heb winstgevendheid niet als harde eis gegeven. Ik heb gezegd:
In die zin dat het een symptoom is van andere problemen, bijvoorbeeld lage winstgevendheid.
Ik he daarna inderdaad de uitspraak gedaan om de oorzaak-gevolg relatie te geven. Maar hierom draaide het:
bijvoorbeeld lage winstgevendheid
Als het product goed is blijven ze het kopen. Ik, en velen met mij, gaan echt geen dure producten kopen alleen omdat een vriend van me ze aanbeveelt. Ze moeten wel waar voor hun geld leveren.
Ja en nee. Inderdaad moet het product voldoen. Doch uit medelijden met worden ook aankopen gedaan. In het reguliere bedrijfsleven ken je de verkoper niet. JvE ga vaak als voorbeeld dat als je broer bakker is je ook bij hem je brood koopt en niet elders.
Mlm introduceert juist een extra loyaliteit, namelijk die aan de verkoper welke je kent. Maar hoe loyaal is men nog als men indifferent staat tov het product en de verkoper die je kent nokt ermee?
Gek, maar in MLM schakelen ze die schakels uit en je merkt er niks van. Het enige wat die schakels dus toevoegen is helemaal niks. Maar ze zijn wel nodig omdat het een inefficient systeem van distributie is.
Dit is wel enorm ontkennen van de feiten. Gezien dat 59.900 miljard van de 60.000 miljard van het bbp via de reguliere methodiek gaat moeten we wel allemaal goed gek zijn als we dit blijven volhouden.
Maar goed, we gaan met jouw redenatie mee. Alle supermarktartikelen gaan via de mlm methode. Ik heb brood nodig dus ik bel mijn distributeur, die belt de fabrikant en die gaan een brood bakken. Enkele dagen later heb ik het in huis. Ik heb ook nog melk nodig, hop weer een telefoontje naar een andere distributeur, toiletpapier idem. Hoe vaak zou de postbode wel niet aan de deur moeten komen denk je? Ik kom dan aan werken niet meer toe en ben de hele dag thuis om de postbode te ontvangen die goederen komt brengen.
Nu de reguliere methode. Ik heb brood, melk, toiletpapier en wijn nodig. Ik loop even naar de supermarkt, haal alles in een keer op en klaar. Kost me een paar minuten. Supermarkt onderhandelt met de fabrikanten die in bulk produceren en het naar de distributiecentra versturen. Daar herverpakt men het in kleinere hoeveelheden, en stuurt de vrachtwagens uit met meerdere artikelen gegroepeerd. Slechts 1 ritje om een aantal supermarkten te bevoorraden. Klaar.
Ik zie dat je absoluut geen verstand van verkoop en marketing heb. Een lagere prijs betekend zeker niet altijd een hogere afzet. Sterker nog, vaak zorgt dat zelfs voor een lagere afzet omdat kopen in de meeste gevallen niet rationeel maar emotioneel is. Iedere reklameman zal dat bevestigen.
Ik heb niet gezegd dat het een garantie is. Maar jij gaat voorbij aan een economisch principe genaamd de prijselasticiteit van de vraag. Dit principe geeft aan dat sommige producten zeer ongevoelig zijn voor prijsveranderingen. Elementaire levensbehoeften als brood zijn een goed voorbeeld. En andere artikelen juist zeer gevoelig voor prijsveranderingen. Horecabezoek is er een.
Maar goed, ik heb toch geen verstand van verkoop en marketing en alle economen hebben het fout.
Ook hier klets je uit je nek. FLP heeft de Aloe Vera markt gecreeerd. Zonder FLP was Aloe Vera op dit moment een onbekend plantje. En daar mag je de geschiedenis op nakijken.
Graag de onderbouwing.
In het algemeen is het overgrote deel van de verkoop van voedingssupplementen via MLM en direct sales en NIET via de reguliere kanalen. Als je een beetje onderzoek had gedaan had je dat kunnen weten.
ook hier graag de onderbouwing.