LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
GJ2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2008 11:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GJ2008 »

Ik heb mijn ps3 opgestuurd op 18 juni 2008. Een 60Gig model. Ze zeiden binnen 15 werkdagen terug die hap. Maar als ik zo hier de berichten lees zal die wel ongeveer 18 junie 2012 terug komen ofzo. Sony is toch dat bedrijf wat de enigste echte NEXT GEN apparaat maakt ?
Nou de servers loopt dan nog wel 10 jaar achter ofzo. Ik heb mijn ps3 gekocht op 10 oktober 2007 en is inmiddels al 2 keer kapot gegaan. Ik heb nu 3 maanden gespeeld en de rest was mijn ps3 kapot. Ik vind dit dus echt niet kunnen. En als ik nou de enige was op deze wereld die deze problemen heeft okeee,,, Maar iedereen die een ps3 heeft gekocht heeft er bijna problemen mee gehad. Ik zit er op dit moment sterk aan te denken om een Xbox te halen. Niet dat niet noot kapot gaat maar tog.

Sony :arrow: :twisted:

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

de xbox gaat ook wel kapot alleen de service bij xbox is 100 keer beter dan die van playstation

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

ik heb vanmiddag mij playstation terug gekregen en ziet er als nieuw uit. Er zit geen enkel krasje op de playstation. En de playstation werkt weer perfect. Ik wens jullie succes met de afhandeling van jullie playstation en hoop dat het voor jullie niet zo lang zal duren als het bij mij heeft geduurd.En ik hoop dat ik niet meer hoef terug te komen op dit forum want zou een slecht teken zijn.

W0KKIE
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 13:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door W0KKIE »

Krijgt iedereen nu overgings een controller en gt 5 erbij gestuurd voor alle
ellende of verschilt dit per persoon(wachtijd)

ex-ps3-fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2008 17:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ex-ps3-fan »

ik heb die van mij al sinds die uitkwam. dus een 60 gb versie. speelde ratchet and clank uit, pes 2008 online en ps2 spellen die ik nog had. mooie lcd full hd erbij. tot ik grand theft 4 had gekocht. bleef vast zitten. wilde systeem opnieuw starten maar wilde niks meer lezen. heb systeem hersteld. gewacht tot de laatste update maar werkt niet. ik belde naar sony en zeiden me wat ik al gedaan. zeiden dat ik op een lijst gezet kon worden voor een nieuwe, maar ben mij bon/garantie bewijs kwijt. zoek nu al een week. ik flip

is er iemand die een nieuwe heeft gekregen zonder aankoop bewijs ?????

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

heb je geen bankafschriften waar op te zien wanneer je je playstation heb gekocht?

davidtest
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 22:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door davidtest »

Zojuist kwam ik erachter dat mijn GTA IV disc, waar mijn PS3 op vastgelopen is, flink is toegetakeld.

Te weten een flinke kras die je als professioneel kraszetter niet zou kunnen aanbrengen:
http://img86.imageshack.us/img86/8353/k ... aivyi4.jpg
NB: Dit betreft dus de kant die gelezen wordt door de PS3!

Onverklaarbaar..?!
Laatst gewijzigd door davidtest op 09 jul 2008 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ex-ps3-fan
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2008 17:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ex-ps3-fan »

heb t niet op bankbewijs staan. heb m contant gehaald. had r al voor gespaard. ben nog aan t kijken

juztin
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 12:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door juztin »

heb eindelijk na 2 maanden bericht gekregen dat mijn ps3 is opgestuurd, echt net nu het voelt alsof je er nooit een hebt gehad maarja.

hoe zit het eigenlijk met controller of game die sommige erbij krijgen??
krijgt iedereen dat of niet ??

veel succes voor alle andere gedupeerde.

ps3=dood
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 11:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ps3=dood »

Mijn ps3 is ook gesneuveld door GTA IV zoals bij best veel mensen gebeurt. Eerst viel het geluid weg en daarna kon ik nog maar een half uur spelen en de volgende dag deed ie niks meer. De RMA procedure maar gestart. Ik kreeg te horen dat er begin juli een nieuwe levering gerepareerde 60gb PS3's binnenkwam en dat ik hem dan zou krijgen. Nou heeft iemand die ik ken hem wel gekregen maar ik niet. Ik ben dus gewoon besodemietert door Sony want nu kreeg ik te horen dat ik op de volgende levering moet wachten. Ik zit nu al 6 weken te wachten maar van Sony moet ik nog enkele weken wachten. Ik ben 15 jaar en heb lang moeten sparen voordat ik het geld had voor dit apparaat en nu gaat hij kapot en moet ik weken?/maanden wachten op mijn PS3. Een schande Sony!

Ik hoop echt dat RADAR de mensen van Sony in de zaal kan regelen en dat wij als gedupeerde hun eens in het gezicht aan kunnen spreken op hun slechte service.

xykk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 13:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door xykk »

schrijf mij er ook maar bij!

was voor de update 2,4 niks aan de hand, maar daarna geen disk meer lezen.. :cry:
dacht eerst..wachten op de nieuwe update..heel mischien doet ie het dan wel weer, maar nu nieuwe update gedaan 2.41, en nog steeds helemaal niks.
internet en alles doet het nog wel goed en vloeiend...
heb al gebeld, en nu wachten op de labels enzo en dan kan ik dus ook gaan zitten wachten... :roll:

alle forums staan er helemaal vol mee, dus ik ben echt niet de enigste, maar dat liet de telefoniste totaal ongemoeit (en dat terwijl ik de 379e beller was op 08-07-07....en dat was al om 11 uur!!!!!)
ik heb trouwens de 60 gb gekocht bij interoys op 26nov 2007

:(

GJ2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2008 11:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GJ2008 »

Ik heb een paar dagen geleden gemeld dat mijn ps3 ook kapot is. Ik wacht inmiddels 4 weken maar dat is nog helemaal niks vergeleken bij andere mensen hier op het forum. En omdat ik geen zin heb om weken/maanden meer te wachten en ik Sony zeer slecht bezig vind heb ik een Xbox 360 Elite gekocht. Tot nu toe ben ik veel blijer met mijn Xbox in de eerste 2 dagen dan met mijn ps3. Vooral online is stukken beter. Als ik mijn ps3 terug krijg ben ik bang dat ik er niet zoveel meer mee zal doen.

SuzieQ
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door SuzieQ »

Na al jullie verhalen te hebben gelezen, maar ik me weer ontzettend boos. Ook ik ben een gedupeerde van Sony, ik ben mijn Playstation 3 bijna 3 maanden kwijtgeweest!!!! Elke keer als je belt, word je gewoon voorgelogen, elke andere medewerker vertelt weer een ander verhaal.
Ze hadden mijn Playstation al opgestuurd, maar omdat GLS de melding had gemaakt dat het adres onjuist was, is het weer teruggegaan naar Sony. Sony heeft met deze melding niks gedaan omdat zij het goede adres hadden doorgegeven, maar GLS wacht natuurlijk wel op een reactie.

Na het terugsturen zijn ze het dus kwijtgeraakt en door voorraadproblemen kon ik niet zo snel een nieuwe krijgen.
Na aanhoudend blijven bellen van mijn kant heb ik uiteindelijk een adres gekregen van SCE Benelux waar ik mijn klacht heen kon sturen. Dit is inmiddels alweer 2,5 week geleden, uiteraard nog steeds geen reactie.

Afgelopen maandag heb ik toch maar weer eens de helpdesk van Playstation gebeld of ze al wat meer wisten. Toen kreeg ik te horen dat het een first in-first out systeem is, en omdat mij Playstation weer terug was gekomen van de klant (?????) stond ik weer onderaan de lijst. Daar nam ik geen genoegen mee en ja hoor, donderdag (gisteren) kwam mijn Playstation binnen!! Zonder controller en netsnoerkabel.....
Weer Playstation gebeld, dit wordt nu nageleverd.

Al met al ben ik hem bijna 3 maanden kwijtgeweest en niemand kan je precies vertellen hoe of wat. De één zegt dat hij nog bij GLS is, terwijl de ander je vertelt dat hij al 2 weken bij Modus Links blijkt te staan, maar het was nog niet bijgewerkt in het scherm.
Je krijgt geen supervisor te spreken, je krijgt het nummer van Modus Link niet, je kunt geen kant op.

Ik heb geinformeerd bij mijn rechtsbijstand, zij zouden dit eventueel kunnen aanmelden. Ik wil eerst nog even de reactie op mijn brief afwachten, maar ik heb zo vaak moeten bellen én ik ben een aanbieding op GTA misgelopen door dit hele geintje, dat ik eigenlijk een vorm van vergoeding wil.

Erg jammer van Sony, het is dat onze Playstation al betaald is, maar wij overwegen zeker ook de X-Box!!!

Manhunter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2008 13:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Manhunter »

Ik heb mijn PS3 (60 GIG) ook op moeten sturen want hij maakt altijd vreemde geluiden aan de rechterkant (waar de CD draait) en hij maakte krassen in mijn CD's. Mijn PS3 is nu al een maand in herstelling bij sony en zou iemand weten hoelang het duurt tegen dat ze PS3's kunnen maken? Ter info ik heb mijn PS3 teruggebracht bij mijn officiële sonyverdeler (in België) en zij hebben hem opgestuurd.

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Jonge jonge jonge dit is toch echt triest he , heb medelijden met jullie en met mij derbij..

ben hem nu al zo'n ongeveer 2 weken kwijt , ik ga maar is bellen en er een beetje druk achterzetten want ik wil niet maanden wachten tot ik hem terug krijg.. Hooguit een maand maar thats it :!:

Ik hoop dat jullie hem allemaal zo snel mogelijk thuis hebben staan zonder krassen of wat dan ook :wink:

KevinO
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2008 16:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door KevinO »

Zojuist liep tijdens een potje MGS4 m'n ps3 vast, na een herstart bleek hij opeens niets meer te pakken qua discs, ik heb zowel een dvd, blu-ray en een muziekcd geprobeerd. Ik ga er dus van uit dat ik het zelfde probleem heb als de rest hier. Zometeen maar eens een belletje plegen naar dat servicenummer. Schandalig dat de lens het in zo'n korte tijd begeeft.

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

zojuist liep tijdens een potje MGS4 m'n ps3 vast,
Ja bij jou ook al , ik stopte MGS erin , kon hem even spelen , daarna liep die vast. Het is gewoon een hele goedkope lens.

Indo-R

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Afgelopen week heb ik de systeemsoftware van mijn PS3 60Gb bij moeten werken, via 2.40 naar 2.41. Toen geen game gespeeld, alleen op internet gekeken. Heden kocht ik Buzz en dacht eens even leuk te kunnen spelen. Mijn GTA IV disc verwijderd en de Buzz disk geplaatst, maar geen reactie. Ook GTA IV en de bijgeleverde Spiderman blu-ray disc worden niet meer herkend. Kortom, ik heb dezelfde ellende als velen hier op dit forum en zo te lezen ook elders ter wereld. Nu moet ik Sony gaan benaderen, maar op hun website staat geen telefoon nummer. Wel van de algemene consumentenservice. Deze is pas maandag weer open. En ook ik vrees dat ik mijn PS3 de komende weken (maanden) kwijt zal zijn. Jammer van mijn investering in deze nieuwe game. En ik weiger een 40Gb versie, mocht men mij die aanbieden, gezien de incompatibiliteit met PS2 games.

Manhunter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2008 13:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Manhunter »

Ja ik weiger ook een PS3 40GIG in de plaats van mn 60GIG omdat ik het ook al gewend ben aan de card-reader en de compatibiliteit met PS2-games.

WiWaWout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2008 16:54

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door WiWaWout »

Heey mensen,

Ik heb er even op moeten wachten maar ik heb me ps3 (60 gig) weer terug :D. Hij las ook geen spellen meer. Ze zeiden dat het een maand zou duren, maar dat duurde wel wat langer dus. Wel netjes van hun vind ik de brief die ze me na precies een maand opstuurde waarin ze hun interne probleem uit hebben gelegd. En dat ze er alles aan zouden doen om het zo snel mogelijk op te lossen. Als vergoeding zouden ze een extra controller mee opsturen. Dit vind ik nog een redelijk gebaar van sony. Problemen kunnen voorkomen maar ze hebben het (in ieder geval in mij geval) aardig proberen op te lossen. In de brief stond echter niet hoelang het nog wel zou duren. 2 week later maar eens opgebeld hoe het ervoor stond. En toen vertelde ze dat hij niet meer gerepareerd zou worden maar dat ik een nieuwe 60 gig zou krijgen. Na een beetje praten kreeg ik er ook nog een extra spel bij. Resistance fall of men. Gratis spellen zijn altijd mooi meegenomen dacht ik zo. En ja hoor weekje later kreeg ik een bevestigingsmail dat de ps3 was opgestuurd. En 2 dagen later had ik hem in huis. Keurig verpakt en een extra doos met een controller en het spel. En inderdaad een spiksplinter nieuwe ps3 60 gig. En alles werkt nu alweer een weekje perfect.

Bij deze het bewijs dat sony wel hun best doet (in ieder geval wel in mijn geval) en dat het zo nog aardig is opgelost.

hopelijk gaat het met jullie ook zo!!

groetjes,
Wouter

Gesloten