LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
benchie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2008 14:01

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door benchie »

ja hoor het is weer zover krijg net een factuur in de bus van Ziggo
of ik even mijn kabel wil betalen voor de periode van 01-11-2008
tot 01-01-2009 ik maak al 3 maanden geen gebruik meer van de
kabeltelevisie is per augustus opgezegd na 4 brieven te hebben
geschreven!!!!!!
ze zijn echt de weg kwijt.
in mei geprobeerd mijn internet op te zeggen want ik kreeg een brief
dat ik mocht opzeggen i.v.m. met naamsverandering multikabel naar ziggo, ik ben in totaal 35 euro aan gesprekskosten en niemand aan de telefoon gehad na 20 minuten werd gewoon de verbinding verbroken.
toen maar een aangetekende brief verstuurd werd ook niet op gereageerd om een lang verhaal kort te maken na de vijfde brief
kreeg ik bericht dat mijn internet per augustus beeindigd zou worden.
3 dagen erna een factuur van 184,20 of ik dat even wilde overmaken
binnen 6 dagen, nou mooi niet, ik had eind mei gelukkig de automatische incasso stop laten zetten.
anders was er nu weer een bedrag van 31,63 afgeshreven voor de kabel
wat al drie maanden afgesloten is.
wat een puinhoop!!!!!!!!!!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Spendeer er eventueel nog een aangetekende brief aan. Geeft aan in de brief per welke datum e.e.a beëindigd is.
Mocht u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst hebben ontvangen, sta dan op een schriftelijke bevestiging binnen een periode van uiterlijk 4 weken. Mocht u deze niet ontvangen leg het dan als een geschil voor bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Doe indien mogelijk kopieën van de verstuurde brieven bij.

Een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van alle diensten is duidelijk noodzaak anders blijft u in de narigheid zitten.
Het is wel netjes dat ze de intrekking automatische incasso respecteren, om nog iets positiefs te kunnen opmerken.

Denise Weegerink
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 18:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Denise Weegerink »

Ik ben met stomheid geslagen door al deze klachten. Zelf ben ik ook al maanden in 'gevecht' met Ziggo.

Ik heb al weken problemen met mijn internet. Hierover ben ik al ruim twee maanden aan het bellen met Ziggo.
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ze wel weten wat er aan de hand is.
Mijn router is stuk, maar de technische dienst houdt het sturen van een router tegen.
Ik wacht nu al weken op een kastje met kabels dat ziggo mij zou toesturen. Dit is inmiddels al twee keer fout gegaan en vandaag heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met ze. Zowel via de telefoon als via de site.
Het enige dat ik heb bereikt is hoge telefoonrekeningen en mijn internet functioneert nog steeds niet naar behoren.
Weet niet meer wat ik ermee moet. Welke stappen kan ik nog meer ondernemen?

Iedereen succes met alle problemen!

Groetjes Denise

ninacollins
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door ninacollins »

Ha alle gedupeerden,

Nummer 823759 dient zich aan. IK! Ik heb al meerdere keren contact gehad met Ziggo over het uitvallen van mijn internetverbinding. Nu mijn vraag aan jullie:
Kan ik mijn contract met ziggo zo maar opzeggen omdat ik ontevreden ben met hun dienstverlening? Dan stap ik namelijk over naar een andere aanbieder.

Bij voorbaat dank!

Groetjes,

Nina

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Denise,
n gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Als u rekening heeft van mobiele provider kunt u de mobiele kosten bij Ziggo declareren en er is op tv toegezegd dat deze vergoed worden. ( staat ook in wet dat u hier recht op heeft) Tevens restitutie abonnementskosten vragen voor een dienst die niet verleend is van .... tot .....
Ook deze brief t.z.t. aangetekend met ontvangstbevestiging versturen en ook deze kosten declareren als zijn vervolgschade.

Joffrey-kelly
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2008 12:58

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Joffrey-kelly »

Geachte heer Bekker, Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt. Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat u zolang op de beloofde creditering moet wachten. Wij hebben contact opgenomen met de betreffnede afdeling. De crediteringwordt verwerkt met de eerstvolgende facturering. Deze zal half oktober plaatsvinden, waarna de creditering ongeveer een week later zichtbaar is.Wij vertrouwen erop dat hiermee uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, ZiggoAfdeling Klachten Behandeld door: Michiel de Rooij


WEDEROM BELOFTES MAAR WEER NIKS NAGEKOMEN!!!1
WAT EEN BOEVEN!!!!
ik ga mijn rechtbijstand eens inschakelen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Nina
Ziggo hanteert een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Als u erin slaagt een opzegbrief daar binnen te krijgen voor 1 november dan bent u er per 1 december weg. Als u alleen internet opzegt kan dat via site. Maar mijn voorkeur gaat uit naar aangetekende brief met ontvangstbevestiging, kopie van brief. Dan heeft u bewijs op welke datum de opzegging bij Ziggo binnen is. Tevens mocht er iets bij de verwerking van opzegging mis gaan heeft u rechtsgeldig bewijs van opzeggen. Dat lijkt mij bij de puinhoop die daar momenteel lijkt te zijn geen overbodige luxe.
Ook toestemming tot automatische incasso intrekken.

Dus iedereen kan er vlot weg zonder in gebreke stelling.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Vorige week zaterdag is mijn telefoon door Ziggo afgesloten, omdat het pakket werd omgezet naar het Alles-in-1 pakket,

Nu donderdag, nog steeds geen telefoon, er zit theoretisch een ruis op de lijn door een defecte filter die in de wancontactdoos bevestigd zit,

Volgens de helpdesk zou ik woensdag het nieuwe installatiepakket ontvangen, nu is het donderdagmiddag, en nog geen installatiepakket ontvangen!,

Wat zijn het daar toch een stel prutsers aan die kant!, alles beloven, en niets doen!, de klant voor gek zetten!, daar zijn ze goed in!,

Dus morgen maar weer bellen waar dat installatiepakket bijft! :evil:

Diep triest dat je zo'n service naar je klanten durft te brengen!, :evil:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vorige week zaterdag is mijn telefoon door Ziggo afgesloten, omdat het pakket werd omgezet naar het Alles-in-1 pakket,
Mijn telefoon is niet afgesloten geweest tijdens het omzetten van afzonderlijke abonnementsonderdelen naar alles in 1 pakket.

Dit omzetten lijkt mij een administratieve aangelegenheid. Ik ben geen techneut, dus ik ben erg benieuwd waarom dat bij u wel nodig zou zijn. ( btw ik woon in ex casema gebied)

henk k
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 09:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henk k »

Ik had hier gezegd dan ik vertik te bellen. Nu wachten we al een maand op een internet aansluiting. Ben nu aan het bellen.. en sta al 45 minuten in de wacht.

Ik hou wel ff een verslagje bij hier.. van de volgende keren dat ik bel.

henk k
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 09:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henk k »

45 minuten werd 57 minuten wachten. Kreeg ze dus aan de lijn. Er werd gemeld dat er een achterstand is. Men kon niets zeggen over hoe lang het nog gaat duren.

Einde gesprek na 1 uur en 7 minuten.

Roland18
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 20:37

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Roland18 »

BESTE MENSEN,

BEL NIET LANGER MEER HET 0900 NR. Voor alle limburgse klachten van mensen

Bel het volgende nummer: 043-8558888 vraag naar de klantenservice bali.

Voor de mensen buiten limburg, bel naar Ziggo zelf: 050-8533333

Altijd succes. je kan beter je zaken zelf regelen dan die losers bellen op het 0900 nr die beloven je dingen en komen ze niet na..

Succes!

qnty
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2008 15:35

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door qnty »

jammer dat er nog steeds niet naar de klant geluisterd word hier en ziggo kan doen wat hij wil de grap hier is dat ik vooruit moet betalen voor mijn tv telefoon en internet terwijl ik een maandcontract heb naar div malen toch maar in de telefoon sorry sorry het is een fout zal niet meer voorkomen anders haalt u het berdag terug en betaalt u een maand heb toen gezegd voor een keer maar ik ga niet vooruitbetalen nee werd er toen gezegd dit was eenmalig wat gebeurd er op 1 november weer twee maal afgeschreven heb het nu terug gehaalt en alles opgezegd dus wacht het maar af zal de twee maanden moeten betalen daar hebben ze recht op maar niet ineens

Jos100
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:36

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Jos100 »

Heb in juli mijn abonnement bij Ziggo laten wijzigen van uitgebreid digitaal in standaard digitaal per 1-12-08. Kreeg daar op 8 aug een bevestiging van.
Half oktober heb ik opeens de extra zenders niet meer. Maar uiteraard is het abonnementsgeld voor november nog wel helemaal afgeboekt. Mailtje gestuurd. Geen reactie. Nogmaal mailtje. Krijg als antwoord via de mail dat ze niet weten wat er aan de hand is. Volgens hun moet ik nog over alle zenders beschikken. Ik krijg dat vage nummer van de technische service want nu zou ik opeens een storing hebben. Op de tv staat echter bij de extra zenders duidelijk dat ze niet onder het abonnement vallen. Dus wat dat dan voor vage storing is? En op dezelfde dag krijg ik een brief van Ziggo dat mijn abonnoment per 24 oktober gewijzigd is. Wat een bedrijf, dat houd je toch niet voor mogelijk. Uiteraard zijn ze telefonisch niet te bereiken en de mail kun je ook niet beantwoorden.
Heb het ook helemaal gehad met dat flut bedrijf.
Heb mijn automatische incasso direct terug laten boeken en hun rekeningnummer ook geblokkeerd zodat niets meer afgeschreven kan worden.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Update bericht 30 oktober 2008,

De telefoon werkt weer!, :P


Het foutje blijkt bij Ziggo te liggen, en niet aan een defecte filter!,

Bij Ziggo kunnen ze goed smoezen verzinnen!, hoe houdt je klanten aan het lijntje!, dus dat installatiepakket heb ik dus niet nodig, en die zal ik zeer waarschijnlijk ook niet krijgen!, het had vorige week woensdag bij mij afgeleverd moeten worden!, ik heb het nooit ontvangen!,

Het zijn een stel laaienlichters daar hoe ze daar met klanten omgaan! :twisted:

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

MargueriteEfde
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 13:08

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door MargueriteEfde »

Sinds 23 juni 2008 ben ik bezig bij ZIGGO een wijziging door te geven (nieuw bankrekeningnummer voor de automatische incasso). Niet echt heel ingewikkeld zou je denken. Nou vergeet het maar, 3 telefoontje, diverse mails en 1 brief verder, bleek eind oktober nog steeds geen wijzging te zijn doorgevoerd.

Vandaag de stoute schoenen aan, telfoon gepakt, twee belpogingen van ruim15 minuten gedaan en na veel geduld eindelijk een vriendelijke mevrouw aan de lijn.
Ja de wijziging was naar aanleiding van mijn brief van 8 oktober op 3 november op stap 4 (van de 6 stappen) gekomen. ???
Ja, eind deze maand wordt van het nieuwe bankrekeningnummer geincasseerd.
Telefonie en tijd vandaag: 1 uur.

Ik wacht eind november in spanning af...
Ondertussen zou ik graag bij ZIGGO de werkprocedures aanpakken, vereenvoudigen en voor iedereen (medeerkers en klanten) DUIDELIJK maken. Ik heb vandaag me weer flink geergerd. Gelukkig is er TWITTER tijdens het lange wachten op de kalntenservice...
Marguerite Efdé, FD-ID

bassie2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:01

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door bassie2009 »

hallo Allemaal

De enige manier om dit slecht werkende bedrijf een halt toe te roepen
is massaal over te stappen naar een andere provider
nu wil ik niet zeggen dat er bij andere providers geen problemen kunnen zijn maar het is niet zo erg als bij ZIGGO

Ons advies STAP OVER OP EEN ANDERE PROVIDER.

HET IS BETER VOOR UW GEZOND EN UW PORTOMONE.

een bedrijf voelt de pijn pas echt wanneer de klanten massaal weg lopen

ALLEEN ZO DWINGEN WE ZIGGO TOT VERBETERING

Het anti ZIGGO team

sluit je ook aan bij http://ziggo59.hyves.nl/

pierrelov
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2008 14:04

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pierrelov »

Donderdag 30-10-2008 wilde ik mijn e mail doornemen, in outlook kreeg ik echter een fout melding.
dus ging ik naar de site voor de webmail (www.online.nl) daar kwam ik ook niet online, het wachtwoord klopte echter wel want ik kon inloggen om bij mijn gegevens te komen.
dus belde ik met 0900-1884 die stuurde me door naar 0900-9515 die me weer terugstuurde naar 0900-1884.
ook vrijdag belde ik weer, in de hoop iemand aan de lijn te krijgen die wel verstand van zaken had. in 2 dagen tijd zat ik een flinke tijd aan de telefoon zonder echter een oplossing te hebben gevonden voor het probleem. dus belde ik 020-53 55 555 het hoofdkantoor van online. na lang aanhouden werd ik door verbonden. een jonge man stond mij te woord en paste mijn gegevens aan. ook zegde hij toe om uit te zoeken waar het probleem lag en het indien mogelijk op te lossen, daarna zou hij terug bellen. vandaag 05-11-2008 nam ik weer contact op met 0900-1884 helaas werkt het systeem niet en kom ik op de afdeling verkoop terecht na al 2 keer een verbroken verbinding te hebben.
dus bel ik weer naar 0900-9515 die mij natuurlijk weer terugstuurt naar het slecht werkende nummer.
ten einde raad neem ik contact op met juridische bijstand. ik krijg te horen dat ik een aangetekende brief moet schrijven en 4 WEKEN moet wachten, daarna kan ik contact opnemen met de geschillencommissie en/of de rechtsbijstandverzekering. eigenwijs als ik ben bel ik met de geschillencommissie in Den Haag zij vertellen mij precies het zelfde!

met andere woorden:
wanadoo word orang, word online, word ziggo.
ziggo ziet dat ik een vrijgesteld e mail adres heb maar geen betalende klant ben en blokkeerd mijn (ondertussen 4) e mail adressen. dit terug draaien lukt niet telefonisch en om juridische steun laat 4 weken op zich wachten.

ik ben vrij ernstig ziek en de stress die dit probleem met zich meeneemt ondermijnt mijn gezondheid. kan RADAR mij helpen? want 4 weken zonder e mail trek ik niet. ik ben druk bezig om al mijn bekende te mailen via mijn yahoo account maar dit kost veel tijd en energie, energie die opgeslokt word door de stress..

met vriendelijke groet
Peter Krajewski

henk k
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 09:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door henk k »

@bassie2009

Een andere provider gaat voor ons niet. We hebben alleen een goed werkende tv kabel naar ons huis lopen.

Naar mn berichtje hier, en dus mn uur bellen heeft dan nu eindelijk geholpen. Het installatie pakket werd vandaag aangeboden.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Rosa11 »

hallo,

bij deze wil ik ook even vertellen dat de klantenservice van ziggo waardeloos is..

Internet mooi thuis geinstalleer, draadloos en werkte een aantal dagen...daarna niets meer..tenminste de draadloze usb adapter deed het niet meer..

je weet toch al van te voren precies wat ze je gaan vertellen en ik wou ze dus voor zijn, vanalles geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd, andere usb poort, reset van modem en router enz enz.. het hielp niets dus dan moet je toch gaan bellen..

de eerste keer kreeg ik een aardig vrouwtje aan de lijn en zij begon idd met alle stappen die ik al had ondernomen.. ze noemde nog een paar dingen op en wist zeker dat dan het probleem opgelost zou zijn..had er geen vertrouwen in maar denk probeer het maar voor de zekerheid.

het werkte inderdaad niet en belde dus weer terug..ik had dezelfde opties gekozen en nu werd mij verteld dat ik niet bij de juiste afdeling zat (terwijl ik met diezelfde opties dat de eerste keer blijkbaar wel was) ik zou worden doorverbonden maar werd gewoon keihard terug in het menu gezet..

nog een keer proberen dan, flikken ze precies hetzelfde, en de keer erop werd er zelfs neergelegd.

ik werd ondertussen al erg kwaad en ging het nog 1x proberen, weer dezelfde optie gekozen, meteen gevraagd voor een rechtstreeks nr van de afdeling die ik dan moest hebben en toen kreeg ik te horen dat ik gewoon bij de juiste afdeling zat. (????)

mijn verhaal gedaan en welke handelingen allemaal al waren gebeurd, ook zij dacht meteen dat de usb adapter kapot zou zijn (wel raar na een aantal dagen pas het in huis te hebben) ze moest me doorverbinden naar sales.. ik werk zelf bij een groot bedrijf en wist gewoon dat ze me daar niet verder konden gaan helpen maar liet het maar zo lopen.

Daar mijn verhaal gedaan was idd de conclusie dat ik niet goed zat maar bij technical moest zijn.. maarja dat ding is niet te maken dus ook daar kom je niet verder..

daar werden mij weer tig dezelfde vragen gesteld, en wel 5x gevraagd of ik het zelf wel goed gedaan had...had alles volgens boekje gedaan en eerst werkte het toch ook dus ??

na veel moeite zou de jongeman een email gaan sturen, dan zouden wij een brief gaan krijgen dat we alles zelf terug moeten gaan sturen...dan gaan ze zelf testen of het wel echt kapot is, als dat dan zo is zouden we een nieuwe kunnen krijgen..uitgaande dat dit 2 weken zeker ging duren voor we zover zouden zijn..

ondertussen zitten we nog met een kabel door het huis heen en nog steeds geen brief ontvangen...heb er nu al spijt van dat we bij hun internet genomen hebben....

Gesloten