LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een ACER laptop of computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door djmaze »

Laat dan een ander er naar kijken en blijf er zelf af.
Je bedoelt openschroeven en doormeten door een professional, neem ik aan?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik bedoel dat ik verwacht dat het alleen, zoals BBCS ook al denkt, er gewoon een softwareprobleem is.
Dit wil elke echte leverancier graag even bekijken maar dan moet je wel kopen bij de vakman en als je geen verstand van zaken hebt koop je niet bij o.a. de Mediamarkt of iTs of noem maar op.
Ga dan naar een echte computerkenner.

Snap je.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door D1RK »

@ dignus 1973,

1 Probeer 1x een schoonmaak CD.

2 Als zij de DVD speler wisselde, is maar paar minuten werk zien ze of deze goed was en doen verder niets, dus software....

3 Externe DVD speler kost maar €50,- dus de oplossing?

4 Voor je iets opstuur voor garantie, vaak zijn zelfgebakken moeilijker leesbaar dan winkel DVD's en een CD is ook makkelijker leesbaar dan DVD. verder zit soms een copy beveiliging die het probleem veroorzaakt.

Succes en ik hoor nog wel.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door TheLD »

Hij wordt hierdoor heel traag. Ben er zelf achter gekomen dat als ik de accu verwijder er niets aan de hand is.
en
Grotere onzin als dit is er dus niet.
Hoezo, hij doet het wel goed als ik er de accu uit haal.
@Cesar, lekker bot, de Aspire 3000 en 5000 serie heeft nou net een vergelijkbaar probleem bij defecte accu's (vraag met niet waarom)

@Mountain2, indien met de accu het systeem niet/nauwelijks meer werkt, vooral touchpad zeer en zeeeer traag en zonder accu werkt dit wel, dan weet Acer van dit probleem. Probeer het onder garantie te claimen (probeer wel eerst even een BIOS (re)flash)).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

@Mountain2, indien met de accu het systeem niet/nauwelijks meer werkt, vooral touchpad zeer en zeeeer traag en zonder accu werkt dit wel, dan weet Acer van dit probleem. Probeer het onder garantie te claimen (probeer wel eerst even een BIOS (re)flash)).
Heeft totaal geen zin.

Ligt niet aan de laptop, maar aan de accu.
Die is gewoon kaduuk!

Een accu van een laptop gaat maar zo'n 2 à 2½ jaar mee.

Anson
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2005 15:45

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Anson »

(probeer wel eerst even een BIOS (re)flash)).
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar gaat de discussie garantie weer.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar gaat de discussie garantie weer.
Punt 1:

Als het flashen mislukt, is het voor je eigen rekening (flashen is altijd op eigen risico.)

Punt 2:

Het flashen lost het probleem van de accu niet op.

Maar luister vooral niet naar degene die weten waar ze het over hebben.
Ga vooral je eigen zin, vooral als je er geen moer vanaf weet.
Je hebt wel horen bellen, maar je weet niet waar de klepel hangt.

Sorry dat ik zo hard overkom, maar dit soort problemen los je echt niet op door de bios te gaan flashen. Dat is op dat moment wel het stomste wat je kunt doen.

De oorzaak van het probleem ligt aan een defecte accu en nergens anders. Dus ga dan ook niet iets anders proberen.

Als bij je auto de benzine op is, waardoor de auto niet meer wilt starten, dan ga je toch ook niet de electrische bedrading controleren! (wat sommige mensen dan wel gaan doen.)
Je hebt dan op dat moment geen peut meer. Daar ligt dan de oorzaak. Basta!

Dat er problemen zijn met die laptop, ligt puur aan het feit dat de accu kapot is, dus ga dan niet verder zoeken.
Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen??
En ochja, neem (zoals ik al eerder aangaf) helemaal niks aan van de degene die er verstand van hebben.

(einde irritatiemodus)

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het flashen mislukt, is het voor je eigen rekening (flashen is altijd op eigen risico.)
Dat is zeker geen uitgemaakte zaak. Het zou onredelijk zijn als de consument onvoorwaardelijk verantwoordelijk is, terwijl de fabrikanten de updates aanbieden en een aantal probleem in 5 min snel opgelost kan zijn terwijl de reparatie bij het opsturen zes weken in beslag kan nemen.
Als bij je auto de benzine op is, waardoor de auto niet meer wilt starten, dan ga je toch ook niet de electrische bedrading controleren! (wat sommige mensen dan wel gaan doen.)
Als mensen een probleem hebben waarvan ze de oorzaak niet kunnen achter halen gaan ze overal kijken. Dat de benzine op is kan men gemakkelijk ontdekken, maar dat geld niet voor als een accu kapot is of men moet er twee hebben. Ik vind het dus niet zo raar om naar het bios te kijken

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Als het flashen mislukt, is het voor je eigen rekening (flashen is altijd op eigen risico.)

Dat is zeker geen uitgemaakte zaak. Het zou onredelijk zijn als de consument onvoorwaardelijk verantwoordelijk is, terwijl de fabrikanten de updates aanbieden en een aantal probleem in 5 min snel opgelost kan zijn terwijl de reparatie bij het opsturen zes weken in beslag kan nemen.
Aan de andere kant zijn ze dan wel gigantisch doof voor wat mensen zeggen die er wel verstand van hebben.

Daarnaast:
Flashen is nooit zonder risico.
Als tijdens het flashen de electriciteit uitvalt, heb je een heel groot probleem. Dan moet die chip vervangen worden.
Daarom zet ik de computer altijd achter een UPS (een stroombackup) om voor te zorgen dat als de electriciteit uitvalt, de electrisiteitstoevoer gegarandeerd blijft.

Flashen is niks anders dan dat je de software uit een stuk hardware er zelf uithaalt en voorziet van een nieuwe versie.

Al bieden de fabrikanten die nieuwe versies gratis aan, dat wilt nog niet zeggen dat je als consument zijnde dergelijke acties gevrijwaard bent van alle risico's.
Sterker nog: Flashen gebeurd altijd op eigen risico. Ook al doe ik het als monteur zijnde.

Ik zeg altijd:
Weet je ergens niet iets vanaf, heb je er geen verstand van:
Blijf er dan met je tengens er vanaf!

Heb je geen verstand van computers? Ga dan niet zelf lopen klooien! Maar roep de hulp in van iemand die er wel verstand van heeft.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Als bij je auto de benzine op is, waardoor de auto niet meer wilt starten, dan ga je toch ook niet de electrische bedrading controleren! (wat sommige mensen dan wel gaan doen.)

Als mensen een probleem hebben waarvan ze de oorzaak niet kunnen achter halen gaan ze overal kijken. Dat de benzine op is kan men gemakkelijk ontdekken, maar dat geld niet voor als een accu kapot is of men moet er twee hebben. Ik vind het dus niet zo raar om naar het bios te kijken
Als mensen een probleem hebben en de mensen die er verstand van hebben geven aan wat er aan de hand is, wat doen dan sommige mensen?
Negeren compleet die mensen die er wel verstand van hebben.
Hoezo eigenwijs dan?

Wat je vooral niet moet doen als leek zijnde is naar mensen luisteren die veel ervaring hebben.

Zelf heb ik dergelijke problemen met die accu's ook al diverse keren gehad.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Dit is wat ik bedoel.
Gewoon luisteren naar vakmensen.

Maar daar kopen is te duur. Gaan shoppen bij een grootgrutter en klagen als er iets niet functioneert zoals je dacht dat het zou functioneren.

Ik zou zo langzaam aan al met BBCS mee gaan praten. Op dit gebied dan.

Over de garantie zijn we het nog niet eens. Maar dat komt nog.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door BBCS »

Over de garantie zijn we het nog niet eens. Maar dat komt nog.
Garantie, wordt echt een soort nachtmerry voor ondernemers.

Ik wil dit toch even onder de aandacht brengen.

De fabrikanten geven voor een bepaalde periode garantie, en het is logisch dat de winkelieren dit overnemen.

Maar waar gaat het mis?

Simpel, dat we in Nederland 2 soorten regelgevingen kennen:

- bedrijven onderling
- bedrijf - consument.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Weet je ergens niet iets vanaf, heb je er geen verstand van:
Blijf er dan met je tengens er vanaf!
Zo jammer dat je deze regel niet op jezelf toepast ( ik denk aan het geouwehoer over garantie waarbij je continu de plank misslaat, EVC-traject, etc.. etc.. )

:roll:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Zo jammer dat je deze regel niet op jezelf toepast ( ik denk aan het geouwehoer over garantie waarbij je continu de plank misslaat, EVC-traject, etc.. etc.. )
Dit doet zeer he.
Maar het is wel de waarheid wat er wordt gesteld.

Blijf met je tengels af waar je geen verstand van hebt.
Wij hebben destijds jaren naar school gegaan om dit vak te leren, ja...

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

Jammer dat het niet meer terug te vinden is. Er is in de Eurpeese Commissie voorgesteld om de garantie in de EU helemaal gelijk te trekken tot 3 jaar. Het stond op het nieuwsoverzicht, maar lijkt verdwenen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb gisteren nog een mailing gedaan m.b.t. garantiebepalingen, of bij een ander draadje.

hier is ie nog eens;
Consumentenbonden boos over kortere garantie
Uitgegeven: 27 november 2008 11:08
Laatst gewijzigd: 27 november 2008 11:11

BRUSSEL - De garantie op artikelen in de EU dreigt te worden beperkt tot hooguit twee jaar,
waarschuwt de Europese Consumentenbond BEUC. De bond vraagt de Europese Commissie dat plan
te herzien, in elk geval voor producten die erg lang meegaan.

Wie iets koopt heeft nu veelal langer garantie dan twee jaar. In Nederland is dat vaak voor
de technische levensduur van artikelen. In Engeland en Ierland is dat zes jaar, in Duitsland
en Finland drie jaar.

Een langere garantie stimuleert fabrikanten om betere producten te maken, stelt de bond.
De organisatie is nog wel bezig uit te zoeken of de kortere garantie in praktijk veel
verschil maakt voor kopers.

Voorstel

Het plan voor een maximale garantietermijn van twee jaar is onderdeel van een groot voorstel
van de Europese Commissie aan de EU-landen en het Europees Parlement.

"We zijn heel erg bezorgd over deze plannen", zegt Willemien Bax, onderdirecteur van de
Europese Consumentenbond, woensdag. De bond vertegenwoordigt ruim veertig bonden met samen
ruim 10 miljoen leden.

Grens

"Het voorstel is bedoeld om de consumentenrechten in heel Europa gelijk te trekken, om zo
makkelijker over de grens te kunnen kopen. Maar wij merken dat hierdoor de consumentenrechten
verslechteren in alle EU-landen, ook in Oost-Europese landen. Dat kan toch nooit de bedoeling
zijn", zegt Bax.

Kapot

Een van de verslechteringen is dat klanten niet meer zelf kunnen kiezen tussen reparatie of
geld terug, als een aankoop kapot blijkt. De fabrikant zou voortaan moeten bepalen wat er gebeurt.

Zelfs zouden een aantal algemene verkoopvoorwaarden kunnen terugkeren die nu in Nederland
verboden zijn. Zo kan het weer mogelijk worden dat de verkoper de prijs verhoogt na de koop,
als bijvoorbeeld een grondstof duurder blijkt.

Verbeteringen

"Er zitten ook wel enkele verbeteringen in het plan", nuanceert Bax. Zo mogen websites voor
reizen niet vast aanvinken dat je een verzekering neemt.

Maar de bond is het er niet mee eens dat landen zelf geen betere consumentenrechten mogen
instellen dan het EU-niveau. "Landen moeten zelf verder kunnen gaan. Om dat op te geven,
moet het voorstel veel beter worden."

Weerstand

Ingewijden melden dat het voorstel voor de kortere garantie en andere plannen stuit op weerstand
bij de autoriteiten van Duitsland, Engeland en Spanje. In Nederland heeft de Tweede Kamer een
motie aangenomen die de regering opdraagt niet akkoord te gaan met verslechtering van de
consumentenrechten.

Bax hoopt dat het Europees Parlement voorlopig niet stemt over het plan.

(c) ANP


gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die van Cesar had ik us gelezen Angel, maar jouw bericht is ook goed

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door Cesar »

Da's dezelfde :D :D :D

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Koop nooit een ACER laptop of computer

Ongelezen bericht door TheLD »

Heeft totaal geen zin.

Ligt niet aan de laptop, maar aan de accu.
Die is gewoon kaduuk!

Een accu van een laptop gaat maar zo'n 2 à 2½ jaar mee.
Lezen is een kunst, ik geef toch ook aan dat bepaalde laptops van Acer zeer en zeer traag worden bij een defecte accu (toucpad/keyb werken niet meer). Tevens zijn er een x aantal laptops met een callibratie optie van de accu in het BIOS en heb ik genoeg laptops gezien die met geen mogelijkheid wilden opladen, maar dit wel deden na een BIOS (re)flash.

Dus hoezo klok/klepel

Gesloten