LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

kuklos schreef:Jacky, wij zeggen precies hetzelfde. Jolijns toevoeging liet dat al zien. Jij stelt dat een ondernemer niet op het uurloon let, maar enkel op de winst. Vervolgens meldt Jolijn dat dit uurloon wel voldoende moet zijn om van te leven. En dus de vraag of het nog zin heeft om door te gaan met de onderneming. Die vraag toets de rentabiliteit van een onderneming, waarmee we dus weer terug zijn bij wat ik al zei, een ondernemer kijkt ook naar de rentabiliteit.
Ik vind zelf dat dit, wat Kuklos voor mij postte
Natuurlijk kijkt een ondernemer naar winst, maar hij kijkt niet enkel naar winst. Niet alle winst is de moeite waard. Een ondernemer wil ook dat de winst rendabel is. De rentabiliteit dus.
De rentabiliteit is meestal nog belangrijker dan de winst zelf.


hetzelfde is als mijn bericht van 17.01.
Met die bedoeling is het wel geplaatst. Om met andere bewoordingen tegenwicht te bieden aan Jacky's 'Uurloners kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst'.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Goedemorgen!

Tja, die hele discussie over "winst" en "ondernemen".. Voor het merendeel van de MLM'ers geldt dat het mensen zijn die óf een baan hebben waarmee ze niet meer dan modaal verdienen óf geen baan hebben (wwb) en in beide gevallen is het zo dat iedere euro extra per maand meegenomen is en dat die verdiende euro nooit wordt afgezet tegen de inspanning.

Tevens is het natuurlijk ook zo dat juist deze doelgroep makkelijk beïnvloedbaar is, want vaak lager geschoold. Hiernaast dan nog dat zij zich, gezien de financiële situatie waarin zij zich bevinden, veel makkelijker laten meenemen in de hele MLM-bullshitverhalenbusiness waar het gaat over financiële onafhankelijkheid (als je je maar lang genoeg inzet komen de stapels bankbiljetten uw kant op!) en praatjes over “entrepreneur” zijn en “ondernemer” zijn. Tuurlijk, er zullen vast hoger opgeleide mensen actief zijn in MLM. Die zijn zo ongeveer in twee groepen in te delen. De eerste groep is de mens die er kennelijk geen probleem (ethisch??) mee heeft mensen in de lagere sociale klasse met allerlei leugens en onzinpraatjes voor het karretje te spannen en de tweede groep is de mens die met zijn capaciteiten op de “normale” markt gewoon niet zo ver komt en bijvoorbeeld een eigen bedrijf had wat over de kop is gegaan of dat zij niet de persoonlijke kwaliteiten hebben te groeien binnen een organisatie zonder piramidespel-structuur (HW007?).

Daarnaast is het zo dat het inkomen wat men genereert (hoe weinig dat ook is), buiten de fiscus om gaat en derhalve geen invloed heeft op uitkeringen en toeslagen en zodoende is het dus super aantrekkelijk voor mensen die niet meedraaien in de maatschappij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

het zo dat iedere euro extra per maand meegenomen is en dat die verdiende euro nooit wordt afgezet tegen de inspanning.
Dus de 10 keer modaal die HW007 noemde was niet MLM gerelateerd dan :? . Valt me weer tegen :wink:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

Een beetje zoeken naar echte onderzoeken in het Mekka van MLM, de VS, levert het volgende op:

"June, 2008
A statistical analysis of income disclosures made by 10 major multi-level marketing (MLM) companies and the largest of all MLMs, Amway/Quixtar, reveals that, on average, 99% of all participants received less than $10 a week in commissions, before all expenses. Additionally, the report shows that on average no net income is earned by MLM distributors from door to door "retail" sales. Total losses of the participants exceed $5 billion each year, if only the entry fees, basic business expenses, marketing "tool" purchases and the pyramid commission portion of their product purchases (about 40% of their purchase price) are totalled.

The data analyses prove that virtually all MLM participants never earn a profit and that MLM claims of a broad-based MLM "income opportunity" are false. The report reveals that the majority of all commission payments are awarded only to a small group of promoters at the top. More than 50% of all commission payments were transferred to the top one-percent in ten of the eleven companies. In several cases, more than 70% of all commissions were paid to the top one percent.
"

De onderzoeken laten ook zien dat de MLMs hun activiteiten ondersteunen doordat jaarlijks 60-90% van alle deelnemers stoppen na het lijden van financiële verliezen. De MLMs houden de mythe van de inkomsten kansen in stand deels door het overtuigen van de slachtoffers dat hun financiële verliezen hun "eigen schuld" zijn waardoor het mogelijk wordt om ze te vervangen door nieuwe hoopvollen, die zich niet bewust zijn van verliesgevende tarieven en de gebrekkige en onhoudbaare structuur.

Zoals ik al eerder zei: "MLM gebruiken een constante doorstroom van z.g. consultants als meest belangrijke grondstof voor hun winsten". Dat zijn echter de winsten van het MLM bedrijf zèlf die in de zakken van de eigenaren of die van de aandeelhouders terecht komen. De consultants/slachtoffers delen in die echte bedrijfswinst niet mee.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

Nog een onderzochte en vastgestelde taktiek is dat MLM bedrijven proberen hun verwoestende uitvalspercentages te verbergen door alleen het aantal "actieve" deelnemers te publiceren en de inkomsten cijfers te beperken tot een jaar of zelfs een korter tijdsbestek.

Als alle deelnemers over een periode van vijf jaar worden opgenomen in de berekeningen, stijgt de "failure rate" nog verder. Minder dan één op duizend distibuteurs zal uberhaupt een positief resultaat, hoe klein ook, laten zien. De zogenaamde successen in MLM betreffen een kleine groep die jaar na jaar aan de top van de recruitment organisatie staan.

De cijfers die gebruikt zijn in deze analyse zijn afkomstig uit openbare documenten van de bedrijven zelf. De percentages en de daadwerkelijke dollar bedragen zijn geëxtrapoleerd naar een "per 10.000 vertegenwoordigers" om een begrijpelijker beeld te geven en de gegevens van de onderzochte bedrijven.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Newmickey,

Thanks voor het toevoegen van de info! Hoop dat mensen die MLM overwegen op dit forum komen. Verder is het wel erg stil vanuit Jackie en HW007.. Wellicht te druk met de "business" of boos omdat de ware aard van de onzin bedrijfjes waar zij zich met ziel en zaligheid voor inzetten behoorlijk boven tafel komt..

GRT!

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jozef2011 schreef:Daarnaast is het zo dat het inkomen wat men genereert (hoe weinig dat ook is), buiten de fiscus om gaat
Hier moet ik je toch even corrigeren. Mlm inkomsten vallen in box 3. Ze gaan dus niet buiten de fiscus om.
Maar omdat de gemiddelde mlm-er nauwelijks iets verdient en je de inkomsten ook op kan maken kan je dus stellen dat ondanks dat ze belast worden in box 3, ze effectief gezien onbelast genoten worden.
Jozef2011 schreef:en derhalve geen invloed heeft op uitkeringen en toeslagen en zodoende is het dus super aantrekkelijk voor mensen die niet meedraaien in de maatschappij.
Het lijkt me eerder dat mlm een bepaald soort mensen aantrekt, dan wel selecteert. De "tegenstanders" die hier op het forum zitten zullen door de echte toppers niet tot potentiële downline worden gezien. Dat zij net professionele kaartspelers die bij een slechte hand direct hun kaarten wegleggen en de kleine verliezen voor lief nemen en enkel spelen als het een goede hand is en er een grote kans op het winnen van de pot is.
Spreekt zo'n echte topper in de mlm ons aan, dan krijgt hij als snel zo veel vragen dat hij denkt: links laten liggen, dit wordt hem toch niet. Genoeg mensen die geen vragen stellen en wel onder de indruk zijn.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Kuklos,

Wat je nu schrijft valt me 100% mee. Voor mijn team accepteer ik alleen de mensen van wie ik verwacht dat ze ook zeer selectief teamleden zoeken.

Mensen inschrijven levert niets op, zonde van mijn tijd en van hun tijd. Als ze net als de meesten oogkleppen op hebben en MLM niet begrijpen, kunnen ze prima klant zijn, maar geen lid van mijn team. Van de vele mensen die ik ontmoet, duikt er vanzelf een heldere persoon op met wie vruchtbaar samen te werken is. Dat andere mlm-ers anders werken moeten ze zelf weten. Het zijn allemaal ondernemers, met hun eigen visie.

Net als Kuklos vraag ik me dingen af, zoals wat niet-mlm-ers zo actief maakt om het hele internet uit te spitten om maar passages te vinden waar MLM in slecht daglicht wordt geplaatst. Dat koste tijd van de baas, tijd van zichzelf, allemaal binnen de 80/20 regel. Wellicht is het mensen helpen om de rest van hun leven met hun baan getrouwd te blijven. Dat is zeker liefdadig, als je weet dat niemand tevreden is over zijn baan.

Enkelen blijven over HW007 zeuren, maar hoe hij ook is, hij heeft wel meer dan 10 jaar lang voor 50 werknemers lonen uitbetaald, auto's geleasd en opleidingen verzorgd, maar dat vertellen jullie er niet bij. Langdurig werkelozen heeft hij aan een baan geholpen en doet hij nog steeds. Ook vertellen jullie er niet bij dat hij zelf faillissement van 2 van zijn BV's heeft aangegeven omdat het personeel ziek, zwak en misselijk was, en gedurende ziekte zwart bij anderen klusten via internet.

Dus wat ik hier allemaal aan anti-mlm lees komt van mensen die alleen voor zichzelf zorgen. Geeft niets, je kunt mooie teksten neerzetten, maar mensen helpen is wat anders.

MLM is en blijft een helping business en als er velen afvallen, omdat ze het beter weten en daardoor de mist ingaan, heeft dat denk ik geen grondslag bij MLM, maar bij een idee dat er een goudmijn aangeboord is. MLM is gewoon werken.

Succes Jongens,

Ben weer naar een training.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

JackyJansen schreef: Wat je nu schrijft valt me 100% mee.
:lol: :lol: :lol:

Goed lezen is ook een vak!
...als je weet dat niemand tevreden is over zijn baan.
:?: :?: :?:

Werktrends van 2011: "Nederlandse werknemers waren de afgelopen drie crisisjaren behoorlijk tevreden met hun werk, de sfeer op de zaak en hun loopbaanmogelijkheden. Het gemiddeld rapportcijfer dat werknemers gaven voor hun werktevredenheid lag de afgelopen jaren rond de 7,66 in de profitsector en 7,41 bij non-profitorganisaties. Dat was een stuk hoger dan tijdens de jaren voor de grote crisis die begon in september 2008. ‘Mensen realiseerden zich dat zij nog werk hadden. Dat koesteren ze extra tijdens een crisis', verklaart onderzoeksleider Mirjam Baars, directeur van bureau SatisAction en leider van het Career Center van de Universiteit van Tilburg."

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als ze net als de meesten oogkleppen op hebben en MLM niet begrijpen, kunnen ze prima klant zijn, maar geen lid van mijn team.
Bedoel je dat als iemand MLM niet begrijpt, diegene oogkleppen op heeft?

zoals wat niet-mlm-ers zo actief maakt om het hele internet uit te spitten om maar passages te vinden waar MLM in slecht daglicht wordt geplaatst. Dat koste tijd van de baas

Dat kun je toch helemaal niet weten?

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Neen, dat zeg ik niet. Voor het andere, lees de afgelopen 10 pagina's van dit topic.

Subjectiviteit en oogkleppen hebben wel iets met elkaar gemeen. Maar dat vind ik.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

JackyJansen schreef:Kuklos,

Wat je nu schrijft valt me 100% mee. Voor mijn team accepteer ik alleen de mensen van wie ik verwacht dat ze ook zeer selectief teamleden zoeken.

Ben je zelf ook gekozen door iemand die zeer selectief was?
JackyJansen schreef:Mensen inschrijven levert niets op, zonde van mijn tijd en van hun tijd. Als ze net als de meesten oogkleppen op hebben en MLM niet begrijpen, kunnen ze prima klant zijn, maar geen lid van mijn team. Van de vele mensen die ik ontmoet, duikt er vanzelf een heldere persoon op met wie vruchtbaar samen te werken is. Dat andere mlm-ers anders werken moeten ze zelf weten. Het zijn allemaal ondernemers, met hun eigen visie.

Jij begrijpt MLM nu al wel? Twee maanden terug zat u nog sip thuis maar nu is de zon op?
JackyJansen schreef:Net als Kuklos vraag ik me dingen af, zoals wat niet-mlm-ers zo actief maakt om het hele internet uit te spitten om maar passages te vinden waar MLM in slecht daglicht wordt geplaatst. Dat koste tijd van de baas, tijd van zichzelf, allemaal binnen de 80/20 regel. Wellicht is het mensen helpen om de rest van hun leven met hun baan getrouwd te blijven. Dat is zeker liefdadig, als je weet dat niemand tevreden is over zijn baan.

Een glimlach kan ik toch niet onderdrukken als ik jouw teksten zo lees. Er zijn hier geen mensen die anti-MLM zijn. Er zijn hier kritische en (soms) hoogopgeleide mensen die zich simpelweg afvragen wat het fenomeen is, hoe het tot stand komt, wie er aan mee doen en waarom. Vaak start dan de discussie tussen voor- en tegenstanders nadat iemand een topic begint met de vraag: Wat is dit? Als jij het helemaal naar je zin hebt met de MLM "business" waar je nu tijd in steekt dan moet je dat gewoon doen. Er is tot dusver nog totaal niet gebleken dat er in Nederland iemand zoals jij financieel onafhankelijk mee is geworden, maar toch.. Je vervalt wel vaak in de traditionele MLM toon maar ook dat is je vergeven.
JackyJansen schreef:Enkelen blijven over HW007 zeuren, maar hoe hij ook is, hij heeft wel meer dan 10 jaar lang voor 50 werknemers lonen uitbetaald, auto's geleasd en opleidingen verzorgd, maar dat vertellen jullie er niet bij. Langdurig werkelozen heeft hij aan een baan geholpen en doet hij nog steeds. Ook vertellen jullie er niet bij dat hij zelf faillissement van 2 van zijn BV's heeft aangegeven omdat het personeel ziek, zwak en misselijk was, en gedurende ziekte zwart bij anderen klusten via internet.
Je stuurt ook privéberichten aan HW007? Prachtig! Meneer heeft meerdere omgevallen bvtjes.. Dat is niets nieuws.. Het faillissement lag aan ziek en zwak personeel? Laat mij niet lachen. Hij heeft voor tonnen aan salaris uitbetaald en meerdere werklozen een "kans" geboden? LOL! Dat is MLM-praat pur sang (werklozenkansen). Wel gek dat hij dan nog steeds sociaal huurt en bijstand ontvangt.. Maar dat ligt vast ook niet aan hem..
JackyJansen schreef:Dus wat ik hier allemaal aan anti-mlm lees komt van mensen die alleen voor zichzelf zorgen. Geeft niets, je kunt mooie teksten neerzetten, maar mensen helpen is wat anders.
JackyJansen schreef:MLM is en blijft een helping business en als er velen afvallen, omdat ze het beter weten en daardoor de mist ingaan, heeft dat denk ik geen grondslag bij MLM, maar bij een idee dat er een goudmijn aangeboord is. MLM is gewoon werken.
Over het helpen is nu toch al wel genoeg geschreven schat ik zo in..? Jouw "business" zal zeker af en toe iemand helpen maar voor iedere klant die jij maakt, ieder contract dat jij afsluit is het zo dat die klanten elders goedkoper uit zijn. Dus ja.. Het "helpen" zou volgens mij het best uit de verf komen als jij mensen erop wijst dat ze niets via jou moeten regelen.
JackyJansen schreef:Succes Jongens,

Ben weer naar een training.
Ah.. Een training.. Iets met "visie"? Iets met "leadership" Iets met "entrepreneurschap"? Of een training waar u met lotgenoten een uurtje lekker mag joelen en klappen voor mensen die pretenderen de goudmijn aangeboord te hebben en dat jij, ja jij Jackie, de volgende kan zijn?

Liefs!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

JackyJansen schreef:Neen, dat zeg ik niet. Voor het andere, lees de afgelopen 10 pagina's van dit topic.

Subjectiviteit en oogkleppen hebben wel iets met elkaar gemeen. Maar dat vind ik.
Jij gebruikt nu ineens het woord 'subjectiviteit'.
Ik heb gereageerd op jouw ls ze net als de meesten oogkleppen op hebben en MLM niet begrijpen,
Dan zeg ik 'de meesten hebben met een 'open mind' MLM onderzocht/ondervonden, begrijpen hoe het in elkaar steekt en worden geen klant en/of distributeur.

Wat de afgelopen 10 pagina's betreft, wie zegt waar dat het de baas tijd kost?

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jacky, dacht je echt dat ik het over jou had toen ik sprak over topper in de mlm?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Erg sterke reactie, newmikey. Hoe kom je aan die onderzoeken? Zou je mij wellicht (hier of via pb) een linkje kunnen sturen naar die onderzoeken? Alvast bedankt!

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Ben net terug.

Zie dat jullie al weer flink wat off-topic hebben neergezet :lol: :lol: :lol:
Is natuurlijk niet zo verkeerd. Laptopje of ipadje op schoot en partner gezellig interactieve TV kijken.

Maar ondanks de hoog opgeleiden, nog steeds niet bekend welk MLM bedrijf het meest rendabel is. Voor mezelf weet ik het wel, maar omdat jullie hier posten ben ik nog steeds benieuwd naar jullie keus.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

Niels2010 schreef:Erg sterke reactie, newmikey. Hoe kom je aan die onderzoeken? Zou je mij wellicht (hier of via pb) een linkje kunnen sturen naar die onderzoeken? Alvast bedankt!
Iedereen kan dit soort dingen makkelijk vinden via Google. Deze kwam toevallig van Intermediair in een artikel over dalende werktevredenheid. Intermediair is een uitstekende site voor info op het gebied van werk en inkomen.

Om géén olie op het vuur te gooien: "dalend" betekent in ons landje nog steeds dat in plaats van 3/4 van de mensen tevreden is, nu 3/4 - 1 tevereden is, maar toch...het was immers een reactie op de uit de lucht gegrepen kreet dat "natuurlijk" niemand tevreden is met zijn werk.

http://www.intermediair.nl/artikel/best ... vrede.html

De eerdere quote over het inkomensonderzoek bij MLM bedrijven in de VS kwam bij de Federal Trade Commission vandaan, het overheidsorgaan in de VS wat zich met handel en industrie bezig houdt, ook al géén verdachte "anti-MLM" bron dus: http://www.ftc.gov/os/comments/bizoppst ... -57281.pdf

Het onderzoek in kwestie werd uitgevoerd door het Amerikaanse "Consumer Awareness Institute".

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Als mensen met hun werk tevreden waren was er geen crisis en komt er ook geen volgende crisis.

Filosoferen is leuk voor hen die zichzelf moed in willen praten. Als mensen tevreden waren, bestonden er geen grote aantallen afvallers in MLM, ....... Iedereen was (tevreden) bij zijn job gebleven.

De keus voor mlm, ook al was het risicovol, was dus beter dan met je werk getrouwd te blijven tot je 65e om dan misschien een pensioen te hebben.

Waar komen die zielige MLM afvallers dan allemaal vandaan, en hoeveel zijn dat per jaar ?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door newmikey »

JackyJansen schreef:Als mensen met hun werk tevreden waren was er geen crisis en komt er ook geen volgende crisis.
Da's natuurlijk gewoon een knaller van een onzin uitspraak. Klok...klepel...
Waar komen die zielige MLM afvallers dan allemaal vandaan, en hoeveel zijn dat per jaar ?
Nog géén 0,25% van de totale beroepsbevolking tussen de 15 en 65 ofwel zo'n 38000 mensen in héél Nederland. Dat stond trouwens al eerder in één van de MLM draadjes op dit forum.

Zo'n 90% daarvan wordt gerecycled elk jaar. Makkelijk te zien dat er dus elk jaar zo'n 34000 mensen uit het systeem zakken en er even zoveel nieuwe slachtoffers bijkomen want het percentage stijgt al jaren niet.

Over een 5 jarige periode gerekend blijven slechts zo'n 38 mensen werkzaam bij het MLM bedrijf - dit zijn meestal ook de enigen die er in al die tijd zelfs maar een modaal inkomen aan over hebben gehouden. De meeste MLM "kanonnen" blijken in gewone rijtjeshuizen te wonen, hypotheekjes van rond de 2.5 ton te hebben en al hun spaargeld in een nieuwe flitsende auto en mooie kleren te stoppen - voor de meetings weet je wel?

Die afvallers zijn trouwens niet "zielig" want het waren nèt zulke onethische mensen als alle andere MLM'ers. Het simpele feit dat ze, uiteraard, mislukt zijn maakt ze niet sympathieker wat mij betreft. Ze gaan terug de bijstand in en als ze héél dapper zijn zoeken ze een echt baantje voor 40 uur in de week.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Je weet het allemaal Newmikey.

Op een dag komt misschien de wijsheid dat wat jij weet, slechts een zandkorrel is in de zandbak van wat je (nog) niet weet.

Nu ga ik even lekker naar buiten. Weekend is begonnen. Lees vanavond je wijsheden wel weer.

Gesloten