LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

Triest te lezen dat deze oplichters nog steeds hun gang gaan. Nooit betalen mensen, laat je niet gek maken.
Laat het incassobureau maar komen en leg hun uit wat er gebeurd is, die weten zelf ook wel dat het oplichters zijn en zullen echt geen verdere actie ondernemen.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Het incasso bureau doet aan deze ongein juist mee! Die pikken ongetwijfeld een graantje mee. Anders zouden ze zich hiertoe niet laten gebruiken lijkt me.
En uitleggen helpt ook niet. Ik deed dat, maar hun client wordt geloofd en verder niet, want dat komt ze niet goed uit. Bah, oplichters.
+ :evil: :evil: :evil:

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

Mensen,

Vandaag heb ik ook een email gekregen van j&j incasso.
Ik ga niets betalen aan hun.
Mijn vriendin knijpt hem nu, maar zoals hier eerder al is gezegd:
Laat ze maar bewijzen tonen.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Bewijzen kunnen ze niets dus het is eigenlijk een lachertje en zouden ze ONS moeten betalen voor alle ellende die ze brengen.
NIETS BETALEN! Geen zorgen maken ze hebben geen grond om op te staan.

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

kunnen we hun ook niet van alles laten bezorgen enz?
scannen we hun logo en dan allerlei dingen laten bezorgen,aanvragen.
lijkt me wel grappig om te doen en heb ik wel wat postzegels voor over haha

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

:lol: Is wel een komisch iedee ja! En veel en vaak lastig vallen! :lol: :lol:

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

ik ga er gewoon een leuk spel van maken, want wat zij kunnen, kan ik ook.
ik ga hun hele rare brieven enz sturen, ook naar die j&j incasso.
gewoon dingen vragen die er niets mee te maken hebben.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

:lol: Ben benieuwd hoelang ze dat volhouden dan! Dat is pas lachen! :lol: :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk dat Pakora de spijker op zijn kop slaat.
Want - zo`n incassoclub zou na klacht #4 met gelijke inhoud toch eens wakker moeten worden - denk ik dan.

Ik vraag me af of er mischien nog een soort verbinding is tussen Enigma en J&J incasso (zelfde adres , zelfde personeel, zelfde eigenaar o.i.d.)

@ gertje - als je met dat soort dingen in de weer gaat - verlaag je je tot hun niveau - zou ik zelf niet doen.
Wel staat het je vrij een tegenrekening in te dienen.
Denk hierbij aan telefoon en portokosten die je gemaakt hebt, maar ook onderzoekskosten (bezoek aan radar om te kijken of er meer mensen last hebben), inwinnen juridisch advies (elk antwoord na jouw bijdrage kan als zodanig gezien worden), tijd die je eraan besteed hebt (toch al snel een uur of 2, afhankelijk van hoe snel je leest..).

Zeker als je geen overeenkomst hebt - en dus de geiste bedragen onterecht zijn - zou een tegenrekening helemaal zo gek niet zijn.
Of ze het betalen weet ik niet - maar anders schakel je J&J incasso in, toch?

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Dat is helemaal toppie om de incasso in te schakelen. En het is niet ondenkbaar dat ze bij dezelfde firma horen ja! Ik heb dan geen J&J maar intrum justitia of is dat het zelfde???
In elk geval is het schandalig dat die editie enigma door kunnen gaan met hun praktijken en er niemand is die ze kan laten stoppen blijkbaar?
Ze komen maar met hun deurwaarder. Dan houdt dat gedreig ook eens op.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pakora schreef:Ze komen maar met hun deurwaarder. Dan houdt dat gedreig ook eens op.
Prima houding - maar neem wel actie.
Mail of schrijf waarin je de vordering niet erkent, en verzoek ze om bewijs dat er een vordering danwel overeenkomst is.

Liefst aangetekend verzenden, met handtekening retour, zodat je wat bewijs hebt.

Komt een en ander dan voor een rechter - kan je aantonen dat je je verzet hebt, en dat men niet heeft willen aantonen dat er een overeenkomst is.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Dat heb ik gedaan maar ze gaan er doodleuk niet mee akkoord! Ze gaan uit van wat die firma beweert en trekken de waarheid niet eens na!
Dus willen ze mij dwingen tot betaling wat ik niet ga doen en heb ze dat duidelijk laten weten per brief.
Ik heb overal copieen van, ook van wat er op internet staat.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pakora schreef:Dat heb ik gedaan maar ze gaan er doodleuk niet mee akkoord! Ze gaan uit van wat die firma beweert en trekken de waarheid niet eens na!
Dus willen ze mij dwingen tot betaling wat ik niet ga doen en heb ze dat duidelijk laten weten per brief.
Ik heb overal copieen van, ook van wat er op internet staat.
Wie eist, bewijst.
Als zij stellen dat jij moet betalen (prima, kan elke idioot) - dan moeten zij aantonen dat dit inderdaad waar is.
Dus, aan de hand van een door jou ondertekend contract, of een volledig en compleet voicelog van een telefoongesprek.

Heeft men dit niet - is het simpel - dan IS er geen vordering.

willem36
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2006 12:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door willem36 »

ik heb nog wel een andere tip om van al deze ongevraagde onzin af te komen.
als je toevallig toch een exemplaat hebt ontvangen, kijk even naar de advertenties, stuur al deze mensen mail dat zij adverteren bij een criminele organisatie die probeert mensen op te lichten. e mail adressen kun je vaak wel ergens op de site van de adverteerder vinden. als deze adverteerders maar voldoende mails met klachten krijgen zullen ze vanzelf stoppen met het plaatsen van advertenties. Verder gewoon vol blijven houden dat je niks betaald, ze kunnen nooit bewijzen dat je exemplaren hebt ontvangen. dus gewoon volhouden. succes

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Ik heb alle bladen steeds terug gestuurd, maar dom als ze zijn blijven ze gewoon doorgaan, dus ik ook! Heb een lange adem hoor veel langer dan zij dat hebben.
En betalen? :lol: :lol:

Rocky1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:32

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Rocky1985 »

Hallo iedereen, ook ik ben er eind december ingetrapt en nu hebben ze afgelopen week gedreigd met het incasso bureau maar ik betaal niet aan die stelletje oplichters bahbah. Ik heb tot op hede nog geen blad en inlogcode (waarmee je zogenaamd in moest loggen om je te kunnen annuleren) ontvangen. Ik wordt er behoorlijk ziek van als je ze een emailtje stuurt en ze sturen een standaard mailtje terug en nog niet eens een antwoord op je vraag. Maar wel een heringering, aanmaning en een ingebrekenstelling brief sturen, dat kunnen ze wel. smeerlappen.
Ik hoop dat ze wat via dit programma of een ander programma er wat aan kunnen doen. Dit moet gewoon gestopt worden.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Dat is een waar woord! Ze moeten hoe dan ook gestopt worden.
Maar zolang de jongens van incasso met ze mee willen spelen........ :twisted: :evil:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rocky1985 schreef:Hallo iedereen, ook ik ben er eind december ingetrapt en nu hebben ze afgelopen week gedreigd met het incasso bureau maar ik betaal niet aan die stelletje oplichters bahbah. Ik heb tot op hede nog geen blad en inlogcode (waarmee je zogenaamd in moest loggen om je te kunnen annuleren) ontvangen.
Mischien eens bellen - aangeven dat betaling eisen, en aanvullende dreigingen gelijk staan aan afpersing danwel oplichting (omdat men niet geleverd heeft, en dit niet kan aantonen wel gedaan te hebben) - en als ze doorzetten dat je niet wacht, maar direct aangifte gaat doen.

Het zou zo maar eens kunnen dat ze dan opgeven.
En zo niet - dan zijn ze gewaarschuwd. En kunnen ze niet achteraf zeggen dat ze van niets wisten..
(Als je kan - neem dan het gesprek op - dit mag, zolang je dit niet openbaar maakt)

Rocky1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:32

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Rocky1985 »

Hallo iedereen gister nog het bericht geplaatst en het is nu hopelijk opgelost.
Ik had dinsdag een aangetekende brief opgestuurd, met contact gehad te hebben met de jurofoon hebben we een brief opgesteld deze opgestuurd en deze was gister dus aangekomen en vanmorgen in mijn postvak in staat het volgende emailtje:




Geachte heer Janssen,



Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl


En zo zou het hopelijk ook zijn, de kosten van 7euro die ben ik wel kwijt voor die klootza**en maar niet het gewenste bedrag wat hun wilde hebben.
Hopelijk kunnen jullie die hier nog mee zitten iets mee.
groetjes Rocky

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Ik heb geschreven naar consuwijzer met mijn verhaal over editie enigma. Hoe meer mensen een klacht bij hun neerleggen des te meer kunnen ze aan onderzoek gaan doen.
Dus mensen, reageer naar consuwijzer zodat er een eind komt aan deze praktijken!!!

Gesloten