LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Doe nou niet alsof je achterlijk bent ajb
Wees gerust: ik ben niet achterlijk.


Wat er nu gebeurd is gewoon de marktwerking.

Als de consument om goedkope troep vraagt, dan fabriceren de fabrikanten ook goedkope troep.

Als de consument om kwaliteitsproduct vraagt, dan fabriceren de fabrikanten ook kwaliteit.

We zitten nu in een wegwerpmaatschappij waarin alles zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Een fabrikant die voornamelijk duurzame kwaliteitsproducten maakt heeft geen bestaansrecht, omdat die namelijk te duur is.

Daarbij denken veel mensen nog steeds dat de producten van vroeger veel langer meegingen en dat ze diezelfde kwaliteit nog steeds mogen verwachten.
Dan zal ik je nu uit die droom helpen, dat is dus niet meer het geval.

De kwaliteit van Miele van nu is niet meer dezelfde kwaliteit als voor 20 jaar geleden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dat hangt er vanaf. De eiser moet dan de Griffierechten betelen en een klein deel van de kosten van van de advocaat van de tegenpartij. Stel dat het gaat om een bedrag van 75 euro. De griffierechten zijn dan € 63 en de kosten voor de advocaat van de tegenpartij, indien deze die heeft ingeschakeld, zullen ook zo iets zijn.
Dat is de reden dat ik durf te beweren dat je die 20 % nooit zult halen. Want wie neemt er nou het risico als het om een wat goedkoper product gaat, zoals een dvd recorder van zo'n € 149,- of zelfs een dvd speler van +/- € 60,- ? Dat is dan nog los van de moeite die je ervoor moet doen en de tijd die je eraan kwijt bent !
Nee ook als de wet goed is kan de eerste regel waar zijn.
Kan idd wel, maar in deze context niet van toepassing.
Je kunt moeilijk politie agenten in de winkel gaan zetten om de afhandeling van klachten te controleren.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat hangt natuurlijk af van de kans die je hebt. Als je 90% kans hebt om de zaak te winnen voer je deze eerder dan als je maar 10% kans hebt. Zo'n zaak wordt schriftelijk afgehandeld en mensen met een laag inkomen hebben vanwege dat inkomen meer reden om dan een zaak te maken dan mensen met een hoog inkomen.
Kan idd wel, maar in deze context niet van toepassing.
Als de burger geen rechtzaak start wordt de consument niet belazerd omdat de wet niet goed is, maar omdat hij niet voor zijn rechten opkomt.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 20 Mei 2009 23:51 door Ouwe aap

Nee, helaas, ik houd mij niet meer aan mijn belofte. Ik kan het niet.
Dat is een zwaktebod. Je beloofd iets of je doet het niet... Je plaatst reacties of je doet dat niet. Dat is niet zo ingewikkeld. Als je niet tegen kritiek kunt, moet je geen berichten posten. "itse simple".
Ik kan mij niet inhouden op sommige ontzettend domme uitlatingen hier.
Dat laatste is enkel jouw mening. Dat mag nooit aanleiding zijn om iets op voorhand te beloven waarvan je weet dat je het toch niet nakomt. Nogmaals, dat is een zwakte bod. Vooral als het de situatie is dat je die belofte in hetzelfde topic al vaker gebroken hebt.
Met de opmerking "Tadaaaaaa"
Noem jij dat een opmerking ??
Die "tadaaaaa" was een opmerking van jou Ouwe aap. Waarvan je suggereerde dat die constructief was. Goed lezen of niet zo 'draaien' a.u.b.
Even los van die makkelijke en goedkope rechtszaken, hoe denk je dat te bereiken ? (dit is een serieuze vraag)
Waarom stel je die vraag nu weer opnieuw. Die vraag heb ik al héél vaak beantwoord: Door iedereen te dwingen zich aan de huidige wetgeving te houden. Doe eens en keer eens iets constructiefs en reageer op dat antwoord in plaats van dezelfde vraag weer opnieuw te stellen.

Geplaatst op 21 Mei 2009 00:23 door BBCS

Je wilt een product kopen en je hebt al je wensen/eisen op een rijtje, dan zoek je een product die het beste bij je wensen past.
Bij twijfel neem je contact op met de fabrikant, die kan jouw het beste zeggen of dat product dat kan wat je ermee wilt gaan doen.
Nee. Daar is de winkelier juist voor bedoeld. Jij, BBCS wil gewoon elke verantwoordelijkheid bij de winkelier wegnemen en verplaatsen naar de consument en fabrikant. Jij bent als detaillist niet serieus te nemen...
Geplaatst op 21 Mei 2009 01:18 door BBCS

Als de consument om goedkope troep vraagt, dan fabriceren de fabrikanten ook goedkope troep.
Onzin. De consumenten vragen helemaal niet om die goedkope troep. Die markt is gewoon gecreëerd door de fabrikanten en de winkeliers.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Geplaatst op 21 Mei 2009 00:23 door BBCS

Je wilt een product kopen en je hebt al je wensen/eisen op een rijtje, dan zoek je een product die het beste bij je wensen past.
Bij twijfel neem je contact op met de fabrikant, die kan jouw het beste zeggen of dat product dat kan wat je ermee wilt gaan doen.
Nee. Daar is de winkelier juist voor bedoeld. Jij, BBCS wil gewoon elke verantwoordelijkheid bij de winkelier wegnemen en verplaatsen naar de consument en fabrikant. Jij bent als detaillist niet serieus te nemen...
Of de verkopende partij neemt contact op met de fabrikant en die vraagt het bij de fabrikant na.

Tjonge, maar daar gaat het toch niet om.

Het gaat erom dat bij twijfel de fabrikant geraadpleegd dient te worden en niet dat maar kan worden aangenomen dat het wel kan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Geplaatst op 21 Mei 2009 01:18 door BBCS

Als de consument om goedkope troep vraagt, dan fabriceren de fabrikanten ook goedkope troep.
Onzin. De consumenten vragen helemaal niet om die goedkope troep. Die markt is gewoon gecreëerd door de fabrikanten en de winkeliers.
De consument heeft hierin ook een verantwoordelijkheid.

En blijf maar hard ontkennen dat de consument alleen maar om kwaliteit vraagt. Want dat is niet zo.

Als de consument de aanschafprijs niet het belangrijkste vindt en dat kwaliteit het belangrijkste is, dan had je echt totaal andere kwaliteit en prijzen.

Dan waren die winstmarges echt niet zo laag als nu.

Jij blijft ontkennen dat we in een wegwerpmaatschappij zitten waarbij alles steeds zo goedkoop mogelijk moet zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door puma73 »

Dan waren die winstmarges echt niet zo laag als nu.
DAT heet nou marktwerking bbcs, een kwestie van vraag en aanbod. les 1 bij economie, maar die zul jij wel gemist hebben gezien je antwoorden hier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

DAT heet nou marktwerking bbcs, een kwestie van vraag en aanbod. les 1 bij economie, maar die zul jij wel gemist hebben gezien je antwoorden hier.
Hmmm, spuit 11 komt ook weer een keer.

De marktwerking is gebaseerd op vraag en aanbod.
Als de meeste mensen wegwerpproducten kopen, gaan de fabrikanten niet massaal kwaliteitsproducten fabriceren,omdat ze die niet verkopen kunnen.

We zitten nu in een wegwerpmaatschappij waarin de prijs belangrijker is dan de kwaliteit.
Als nu de consument massaal over wilt gaan stappen op kwaliteit, dan zullen de fabrikanten daar op in spelen en kwaliteitsproducten gaan fabriceren.

Wat je nu ziet is dat de consument wel om kwaliteit vraagt, maar het niet koopt.

Daarnaast zijn er ook organisaties die de consument verkeerd voorlichten en aangeven dat als je een wegwerpproduct koopt dat je daarvan kwaliteit mag verwachten.

Hoezo niet op het verkeerde been zetten?

Dus de consument denkt nu dat je van een goedkope wegwerpproduct die niet te repareren is, de dezelfde levensduur en kwaliteit mag en kunt verwachten als van een duurzame kwaliteitsproduct die ook in aanschafprijs duurder is.

Dat is pas op het verkeerde been zetten.

Daarnaast kan de winkelier de consument geen garantie geven gedurende de technische levensduur en de winkelier kan de consument ook niet garanderen dat het product niet kapot zal gaan.
Dus ga dat dan ook niet eisen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs ga die onzin op een andere website, bv waar je siteadmin bent rondstrooien.

jij blijft constant proberen om de comsument met je onzinverhalen op het verkeerde been te zetten.

daarnaast ben je hier continue bezig om de consumenten te vertellen dat ze nergens recht op hebben of dat ze (veel teb veel) moeten betalen voor hun reparatie

die grammafoonplaat is grijsgedraaid en compleet uit de tijd.

de meeste onzin die je hier uit uitkraamt moet je maar bij je brancheorganisatie zijn

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

daarnaast ben je hier continue bezig om de consumenten te vertellen dat ze nergens recht op hebben of dat ze (veel teb veel) moeten betalen voor hun reparatie
Hoho, dat zeg ik niet.

Als een product kapot gaat moet je voor de reparatie betalen. Alleen als het product in de garantieperiode kapot gaat en het is te wijten aan een materiaalfout, montagefout of fabricagefout, dan heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging.
Echter eigen schade valt nooit onder garantie. Dan zijn alle kosten voor rekening van de consument.

Jij wilt garantie gedurende de technische levensduur, en dat krijg je niet. Heb je ook geen recht op.

De enige die de consument misleid ben jij het wel Puma!
die grammafoonplaat is grijsgedraaid en compleet uit de tijd.


De pot verwijt de ketel.....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door puma73 »

Hoho, dat zeg ik niet.
dit wordt door jou continue beweerd, jij weet al gelijk te vertellen dat het eigen schade is, terwijl als er even doorgevraagd wordt dit absoluut niet het geval is.

jij laat elke discussie verzanden in jouw wensen en jouw ideeen over wat rechtvaardig is. JIJ lapt bij voortduren het BW aan je laars door daar jouw uitleg aan te geven.

jij beweert continue dat jurispredentie niet rechtsgeldig is. jij loopt hier onzin uit te kramen over levensduren.

jij bent degene die probeert zielig te doen door het spelletje "kijk eens hoe zielig de winkelier is" door te suggereren dat de winkelier voor kosten moet opdraaien terwijl je regelmatig wordt gewezen op BW 7 : 25 waar het regresrecht wordt beschreven.

wat een hypocriete huicelaar ben je

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

wat een hypocriete huicelaar ben je

Bedankt voor het compliment! :lol:

Ik voel me zeer vereerd! :wink:
jij bent degene die probeert zielig te doen door het spelletje "kijk eens hoe zielig de winkelier is" door te suggereren dat de winkelier voor kosten moet opdraaien terwijl je regelmatig wordt gewezen op BW 7 : 25 waar het regresrecht wordt beschreven.
Jij leest niet wat ik schrijf.
Als de fabrikant maar 1 jaar garant staat, kan de winkelier nooit langer garant staan.

Daarnaast:

De consument krijgt garantie van de winkelier en de winkelier krijgt garantie van de fabrikant.

Is dit nu zo moeilijk te begrijpen?
jij beweert continue dat jurispredentie niet rechtsgeldig is. jij loopt hier onzin uit te kramen over levensduren.
Moet je eens horen met wat je zelf zegt.

De pot verwijt de ketel....

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Mei 2009 12:27 door BBCS

Als de fabrikant maar 1 jaar garant staat, kan de winkelier nooit langer garant staan.
En wederom zo'n misleidende reactie van BBCS. Dit is complete flauwekul. Er zijn genoeg winkeliers die garantie geven na het aflopen van de fabrieksgarantie. Bovendien ontken je hier keihard de consumenten bescherming in o.a. BW7 mee.

Dus de opmerkingen van puma73 worden door BBCS hier zelf bevestigd. Duidelijker kan het niet.

En het complete onzin plaatje van BBCS zal nu wel weer opnieuw afgedraaid gaan worden.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Quote:
De gemiddelde levensduur: wordt niet door een gerechtelijke instantie bepaald en volgens de wet bepaald de fabrikant dit
Kun je hier ook even het Boek en Artikel aangeven? Quote:
De fabrikanten kennen geen gemiddelde levensduur
Jij zegt dus hier gewoon keihard dat fabrikanten de wet overtreden.


Ik heb op mijn vraag npg altijd geen antwoootd gezien BBCS !

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door TheLD »

Veel fabrikanten werken ook niet met een gemiddelde levensduur. Veelal MTBF. Dit is iets anders dan gemiddelde levensduur. Misschien dat iemand een data sheet kan vinden van een produkt waarin de gemiddelde levensduur staat, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

@TheLD
Lees even goed wat BBCS achriijft:
De gemiddelde levensduur: wordt [.....] volgens de wet bepaald de fabrikant dit

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door TheLD »

@gravedigger,

En uit wat van mijn verhaal zou blijken dat ik dat niet of niet goed gelezen heb?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je gaat in op een vraag die ik stel aan BBCS. Die beweert dat fabrikanten volgens de wet de gemiddelde levensduur moet bepalen. Daarop wikl ik van hem antwoord. Niet van jou. (ook al heb je volkomen gelijk met je opmerking over de MTBF)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dat is een zwaktebod.
Klopt, je hebt helemaal gelijk.
Die "tadaaaaa" was een opmerking van jou Ouwe aap. Waarvan je suggereerde dat die constructief was. Goed lezen of niet zo 'draaien' a.u.b.
Tadaaaaa is inderdaad iets wat ik schreef, een gedeelte van een zin. Iemand bestempeld het tadaaaa als opmerking. Jij ziet dit ook als opmerking daarmee behoor je ook tot die categorie domme uitlatingen.

Van die specifieke zin heb ik nooit beweert dat hij constructief was.
Succes verder, ik meng mij verder niet meer in deze discussie (tot het moment dat hij weer constructief wordt)
Dit is wat ik zei en gisteravond vond ik redelijk constructief. Respect voor alfatrion daarvoor. Niet voor jou Willem, jij bent de enige die verdraait.
Quote:
Even los van die makkelijke en goedkope rechtszaken, hoe denk je dat te bereiken ? (dit is een serieuze vraag)

Waarom stel je die vraag nu weer opnieuw. Die vraag heb ik al héél vaak beantwoord: Door iedereen te dwingen zich aan de huidige wetgeving te houden. Doe eens en keer eens iets constructiefs en reageer op dat antwoord in plaats van dezelfde vraag weer opnieuw te stellen.
Ik heb je deze vraag nooit eerder gesteld. Ook heb ik er nooit een antwoord op gezien. De vraag had betrekking op :
maar vind het een 'taak' van iedereen, dus ook de consument en de winkelier, om zich aan de wet te houden.
Vind jij :
Door iedereen te dwingen zich aan de huidige wetgeving te houden.
een constructief antwoord ??
Ik zet er expliciet bij dat ik een serieuze vraag stel, mag ik nu teleurgesteld zijn met dit antwoord ?

Ik hoop dat je het vanaf nu kunt opbrengen om wat minder op de man te spelen, want nu is het weer ordinair bekvechten.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Mei 2009 23:25 door Ouwe aap
Die "tadaaaaa" was een opmerking van jou Ouwe aap. Waarvan je suggereerde dat die constructief was. Goed lezen of niet zo 'draaien' a.u.b.
Tadaaaaa is inderdaad iets wat ik schreef, een gedeelte van een zin. Iemand bestempeld het tadaaaa als opmerking. Jij ziet dit ook als opmerking daarmee behoor je ook tot die categorie domme uitlatingen.
Oké, dan ben je gewoon aan het 'draaien' (zie ook verderop).
Niet voor jou Willem, jij bent de enige die verdraait.
Waar dan?
Ik heb je deze vraag nooit eerder gesteld. Ook heb ik er nooit een antwoord op gezien. De vraag had betrekking op
Mhh.
Geplaatst op 25 Apr 2009 23:01 door Ouwe aap

Leg jij dan eens uit hoe dat komt.
Dat heb ik al zo vaak verteld: Omdat de rechtsgang veel te lastig is, te kostbaar is en te lang duurt. Beter lezen a.u.b.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=45
Maar je hebt gelijk, je hebt die vraag niet op die manier gesteld. Maar het komt aardig in de buurt. :wink:
Vind jij :
Door iedereen te dwingen zich aan de huidige wetgeving te houden.
een constructief antwoord ??
Ik zet er expliciet bij dat ik een serieuze vraag stel, mag ik nu teleurgesteld zijn met dit antwoord ?
Je mag best teleurgesteld zijn. Waarschijnlijk heb je de accolades om het woord 'taak' niet gezien. Maar waarom ben je teleurgesteld? Als je die vraag beantwoord, is dat constructief. Hier kan niemand wat mee. Het is een dooddoener. M.a.w. deze opmerking van jou is minder constructief dan de stelling: "Indien iedereen gedwongen wordt zich (beter) aan de wet te houden, zullen veel meer garantie kwesties beter afgehandeld worden". Geef daar nu eens een echt antwoord op.
Ik hoop dat je het vanaf nu kunt opbrengen om wat minder op de man te spelen, want nu is het weer ordinair bekvechten.
Nou ben je alweer zo aan het 'draaien'. Het begon allemaal toen je de eerste keer op een bericht van mij reageerde:
Ik denk dat hij dat expres heeft gedaan om de consument weer eens op het verkeerde been te zetten.

Even een greep uit de zeer kinderachtige reacties.

<knip>

En kom dan niet aan met goedkopere en makkelijkere rechtszaken

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=165
Op mijn vraag "waarom niet" in het volgende bericht reageer je vervolgens niet meer. In plaats daarvan kom je met:
Dat maakt allemaal niks uit BBCS. Als de fabrikant deze kosten direct moet dragen zoals jij wil, zal jouw inkoopprijs bij de fabrikant direct stijgen. Zij berekenen dat gewoon aan jou door. Jij berekent dat vervolgens weer aan de consument door. Jij wil tenslotte ook wat verdienen. Ergo, de consument betaald uiteindelijk altijd de rekening.

Tadaaaaaaaaaaaaa de oplossing ! Aangedragen uit onverwachte hoek, wie had dat ooit gedacht

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=180 <Zie laatste bericht op die pagina.>
Wie is er nu begonnen met op de man te spelen? Precies, jij Ouwe aap. En dat doe je wel vaker. Niet de boel omdraaien hé. Maar vertel eens, waarom gebruikte je het woord oplossing? Er werd helemaal geen oplossing gegeven.

Gesloten