Pagina 12 van 15
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 19 sep 2009 20:21
door Toolboy
Regels en wetten dienen aangepast te worden
Helaas is dit niet aan de orde in Nederland.
T
On topic:
http://forum.omroepgelderland.nl/viewto ... =126&t=593
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 14:30
door Toolboy
Zie onderstaande link hoe het helaas fout kan gaan. T
http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y ... qid=513840
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 17:17
door hopla
Van: Modd (
[email protected])
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Als ongewenst markeren
Verzonden: zondag 20 september 2009 21:34:37
Aan:
CC:
[email protected]
Beste Hopla, Vind jij het ook jammer dat het topic bij TrosRadar gesloten is ?
Modd
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&start=60
Van: Modd (
[email protected])
Deze afzender ken je mogelijk niet.Markeren als veilig|Als ongewenst markeren
Verzonden: zondag 20 september 2009 23:26:43
Aan:
CC:
[email protected]
Beste, Meld je even aan als Hopla dan laat ik je toe tot een verborgen deel.
Modd
Misschien dat er eens een keurmerk voor beheerders + moderators kan gaan komen. Zoals iedereen hier nu kan zien is dat toch echt geen overbodige luxe.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 17:32
door midas50
Moderators zijn helemaal niet nodig.
Laat iedereen toch lekker typen wat ie wil.
Anders gaan ze trollen, dat is pas erg.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 18:48
door BBCS
midas50 schreef:Moderators zijn helemaal niet nodig.
Laat iedereen toch lekker typen wat ie wil.
Anders gaan ze trollen, dat is pas erg.
Dat is de domste opmerking die ik ooit gehoord heb.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 18:53
door midas50
Als er iemand dom en belerend is ben jij het wel BBCS.
Vind je het erg als ik me er geen barst van aan trek ?
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 19:17
door BBCS
midas50 schreef:Als er iemand dom en belerend is ben jij het wel BBCS.
Vind je het erg als ik me er geen barst van aan trek ?
Bedankt voor het compliment!
Maar een forum heeft nu eenmaal een moderator nodig.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 19:47
door hopla
Maar dan wel het liefst één met een keurmerk.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 20:20
door Toolboy
Moderatie is zeker wel nodig.!
Anders is het hek van de dam en gaat een ieder een ander voor alles en nog wat uitmaken en beledigen.
Daar is geen keurmerk voor nodig maar fatsoen en als er geen fatsoen is .Moderatie. T
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 20:25
door midas50
Er is hier GEEN moderator toolboy.
Iedere moderator had al lang ingegrepen als bedrijven en trollen op TROS-RADAR zomaar topics openen.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 21:02
door hopla
midas50, wat bedoel jij toch iedere keer met trollen?
Scheld jij stiekem forumleden uit?
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 21:41
door BBCS
Bedrijven mogen hier ook gewoon topics openen.
Het is hier geen consumentenklaagforum waarbij alleen consumenten mogen klagen.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 22:19
door midas50
BBCS.
Dit forum is voor consumenten!
Lees de gedragsregels !
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 22:53
door BBCS
Ja, en?
Het is geen consumenten klaag forum.
En al is het voor consumenten, anderen mogen net zo goed reageren.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 23:16
door midas50
Je hebt echt een gigantische plaat voor je kop BBCS.
Bedrijven zijn geen consumenten.
Dit forum is ALLEEN voor consumenten.
Laatste woord hierover.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 23:23
door BBCS
Dus moet de rest maar ********?
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 23:26
door jlthkoch
midas50 schreef:Je hebt echt een gigantische plaat voor je kop BBCS.
Bedrijven zijn geen consumenten.
Dit forum is ALLEEN voor consumenten.
Laatste woord hierover.
Hoewel het niet vaak voorkomt, ben ik het deze keer met BBCS eens.....
Als iemand (een consument) een (negatieve) ervaring plaatst vindt ik dat het bedrijf weerwoord mag geven op dit forum. Het mooiste is natuurlijk als het bedrijf alsnog het probleem oplost, maar ook bijvoorbeeld als het bedrijf het niet eens is met de klacht lijkt het me niet verkeerd als het bedrijf daarop mag reageren.
(Uiteraard is "reclame" niet toegestaan, maar als een bedrijf een probleem oplost mag dat ook gemeld worden lijkt mij en als iemand om ervaringen met een bepaald bedrijf vraagt, kan het positieve en/of negatieve reacties tot gevolg hebben. Een eerlijke positieve reactie valt dan uiteraard ook niet onder "reclame")
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 21 sep 2009 23:38
door BBCS
Dat niet alleen.
Maar als een consument een klacht heeft over bijvoorbeeld een lange reparatietermijn, is het ook logisch dat men weet waarom dat het zo is.
Veel mensen weten totaal niet wat er voor de rest gebeurd, dus wat er na de winkelier allemaal komt en komt kijken.
Een klacht die ikzelf over dit forum heb is dat bijna altijd alles via de wettelijke regeltjes uitgelegd moet worden.
Een monteur moet onderhand met een wetboek gaan repareren, in plaats van een schroevendraaier.
Een ander aspect valt mij op dat ook op dit forum de "klager" eigenlijk altijd gelijk moet hebben en dat men medelijden met de "klager" behoort te hebben.
Zelfs op een consumentenforum behoort men ook open te staan voor de winkelier en ook wat de problemen er zijn.
De doelstelling zou moeten zijn dat de partijen tot elkaar kunnen komen en dat de problemen opgelost kunnen worden.
De consument mag daarbij soms ook wat soepeler zijn.
Ik merk dat bij veel forums de consumenten nogal star worden en dat de diverse consumentenorganisaties de consumenten tegen de winkelieren opzetten en de winkelier altijd maar afschilderen als oplichters.
Waardoor de partijen juist van elkaar komen en dat fatsoenlijk praten al niet meer mogelijk is.
Een totaal verkeerde instelling.
Dus als een consument hier op het forum zijn beklag doet, mag een winkelier best daarop ingaan en zijn kant van het verhaal ventileren.
En dat is alleen maar goed.
Er zijn ook op dit forum van diverse grote bedrijven mensen aanwezig om ook de klanten die tussen wal en schip gevallen zijn proberen te helpen.
En zo hoort het ook.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 22 sep 2009 00:05
door midas50
Beste jthkoch.
De moderator van TROS RADAR gedoogt dat bedrijven hier topics opent en er op reageert.
Maar daar is dit forum niet voor bedoeld.
Een enkele keer reageren waar ze heen kunnen voor klachten is niet zo erg.
Dat bedrijven hier zelfs topics kunnen openen is natuurlijk helemaal uit den boze
Normale bedrijven kunnen best hun klachten privee afhandelen, daar hebben ze TROS RADAR echt niet voor nodig.
Als een bedrijf een consument een probleem vindt moet de moderator worden ingeschakeld.
Aan hem of haar is dan te bepalen of teksten moeten verwijderd in plaats van welles-nietes spelletjes spelen met je klanten (consumenten)
Bovendien denk ik dat sommige consumenten niet durven te reageren als bedrijven hier de dienst uitmaken.
Hopenlijk wordt het nu iets begrijpelijker.
Re: Gedrag op forums
Geplaatst: 22 sep 2009 00:07
door Toolboy
Elke inwoner van dit land zelfs balkenende en wilders zijn consument en mogen op dit forum hun zegje doen. T