LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
lisel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 12:10

Re: Reclame

Ongelezen bericht door lisel »

Vanmorgen een uitnodiging ontvangen van Promo Team. Ik kan 14 september in De Overkant in Schoonhoven mijn prijzenpakket in ontvangst nemen!

Ik heb naar het 0900 nummer gebeld en gevraagd wat het precies was. Het is puur reclame violgens de receptioniste en de mensen gaan echt met koffiezetapparaten naar huis. Ik heb gevraagd of ze mij uit het systeem kon halen. Mijn postcode en huisnummer is nu genoteerd en ik zal uit het systeem gehaald worden.
Verder heb ik mijn twijfels uitgesproken over de organisatie en aan de telefoniste gevraagd of ze wist voor wat voor soort bedrijf ze werkt. Ze gaf toe dat het bedrijf in het verleden slecht in het nieuws geweest is. Ook zei ze:"Ik heb een baan en ik kan voor mijn kinderen zorgen, meer kan ik er niet over zeggen." Hier uit zou je kunnen opmaken dat ze misschien wel weet dat het een louche bedrijf is.
De telefoniste was overigens heel beleefd en correct.

Ome Cor
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 17:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Ome Cor »

Vandaag een soortgelijke brief gekregen in Leusden van
Promo Team
Postbus 322
NL-6860 AH Oosterbeek

Prijzen gewonnen als Wellnessprijs, Messenset 7 delig en gereedschapsset 25-delig t.w.v. € 200,-. Prijs in ontvangst te nemen in

Boerderij Sneul
De Rode Leeuw 11a
3824 CZ Amersfoort

met als extra cadeau een espress-koffiezetapparaat. TE MOOI OM WAAR TE ZIJN. Alles mooi weer gegeven in een deftig certificaat met 'gecontroleerde certificering'. Staat alleen niet bij door wie gecontroleerd.

berg444
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 01:51

Re: Reclame

Ongelezen bericht door berg444 »

morgen 9 sept actief in zaal verploegen in Wijchen.
Website van www.paramediqpromotions.nl ligt eruit.
Denk dat afmelden weinig zin heeft voor ons persoonlijk.
We wonen ook niet meer op dat adres.
Die komen echt niet twee keer in dezelfde plaats.
Het probleem verschuift zich steeds.
Waarschijnlijk alles binnen de mazen van de wet.
Hopelijk zullen er geen kwetsbare mensen hier intrappen.
Waarschuwingen zijn wel op zijn plaats.

hoezee
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2008 19:41

Re: Reclame

Ongelezen bericht door hoezee »

Vandaag ontvangen een aan mij persoonlijk gerichte uitnodiging voor

4 oktober 2011 10:00
De Rode Leeuw 11a
3824 CZ Amersfoort

Afzender

Promo Team
Postbus 322
6860 AH Oosterbeek

Gratis: Wellness, Messenset, Gereedschapset, Koffiezetapparaat, Kop Koffie, Kop Soep.

Wat kunt u doen:

1. Agressieve verkoop: Klacht, Consuwijzer, Verkoopdemonstraties

2. Illegaal gebruik naam-adres gegevens:
College Bescherming Persoonsgegevens, Signaal, op basis van Wet Bescherming Persoonsgegevens (signaalformulier tijdelijk buiten gebruik, een brief is een alternatief)

3. Zaalhuur: vraag De Rode Leeuw te annuleren

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Reclame

Ongelezen bericht door YMSR »

Vandaag ook zon brief gehad.. Kan tros radar niet gaan ipv dat wij gaan.
Of een verborgen camera actie haha
Hebben we teminste weer leuke tv

Chaot_s
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2011 13:38

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Chaot_s »

Speciaal geregistreerd om hier te reageren :-)

Wij hebben ook een brief ontvangen, bekende certificaat, zelfde gegevens, enz.
Locatie arendonk Postelboershof.
datum 11-10-2011

Ik heb de locatie opgebeld en aangegeven om wat voor oplichters praktijken het gaat. Ze zouden verder kijken wat ze er mee kunnen doen. Ik hoop dat mensen die er naar toe gaan zelf niet in de hopeloze vallen die neergezet worden lopen.

Het blijft raar dat men hier al sinds vroeg 2009 mee wegkomt. Eigenlijk alleen al daarvoor zou ik willen gaan. Eens wat niet fijne vragen stellen op de locatie. En zoals velen hier al suggereerde, ook de lastige vragen over addertjes onder het gras. Alleen al in de hoop dat aanwezigen zich eens achter de oren krabben en een tweede keer denken voor ze iets afnemen.

Wat denken jullie hier over? Heeft zoiets zin?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Reclame

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaot_s
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2011 13:38

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Chaot_s »

Een goed argument!

Het lijkt me dan ook een goed idee om in iedergeval een groep mensen mee te nemen. Iets van n lokale media kan natuurlijk ook een prima plan zijn. Politie bureau ligt daar redelijk om de hoek. Het is zeker niet de doelstelling er herrie te schoppen, maar elders las op het net dat ze soms nog wel eens wat agressiever zijn. 1 vs 10 die kritisch zijn... arme verkoper.

Ik ga eens kijken of ik een set mensen kan vinden die er bereid voor zijn. Elk persoon die we kunnen weerhouden om met zulke parijen "in zee" te gaan is er een. Ik ben werkeloos en zit toch maar op mijn gat (naja niet helemaal waar, werkeloos zijn is ook werk zat.)

Lokale media hebben hier niet veel te melden, wie weet zijn ze wel in voor een avontuurtje. Verder ga ik eens informeren bij de politie over wat ik kan en mag maken in dit geval. De regio is hier behoorlijk "vergrijsd", wat hun doelgebied aardig lijkt te zijn. Ik mag dan redelijk horen bij de "Jeugd" met mijn 28 jaartjes, maar ik ben ze de laatste jaren behoorlijk gaan waarderen. en verder... ik heb niet bepaald veel zin om elke keer vage brieven van dit kaliber te krijgen. Wie weet wat voor ellende mensen er aan overhouden.

Goede suggesties of tips over hoe ik hier meer mee kan doen? Ik sta open.

Greets,
Chaot_s

goretti
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:14

Re: Reclame

Ongelezen bericht door goretti »

Ook wij kunnen onze prijs,op 13 oktober, ophalen, bij het dorpshuis"Kloosterhof" in Weurt. De brief was op naam geadresseerd.
afzender was: Hollandse Evenementen.

Niet dus.

diny50
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 13:43

Re: Reclame

Ongelezen bericht door diny50 »

joepie ook in almelo hebben we een prijs en die kunnen we 13 oktober ophalen bij zalencentrum dalzicht in nijverdal alleen jammer we zijn met vakantie wat jammer nou :D = geen prijs dus hier trap je toch niet in !!!!

huttentrut
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 17:20

Re: Reclame

Ongelezen bericht door huttentrut »

Joepie, heb ook een prijs gewonnen bij "Hollandsche Evenementen" een sponsorbon van €200 en onderaan de brief staat zelfs €220 !! Kan ik ophalen op 13 oktober in de Kloosterhof in Weurt. Wat een oplichterij, daar trap je toch niet in. Ik zal de kloosterhof eens bellen wat zij er van vinden. Heb wel een vraag: hoe kan ik mijn adresgegevens laten verwijderen uit hun bestand? Overigens, na een beetje goochlelen kwam de naam Para Mediq Promotions als bedrijfsnaam bovendrijven. Groetjes en blijf allert

nslhn
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:20

Re: Reclame

Ongelezen bericht door nslhn »

HAHAHA ook ik heb mij speciaal aangemeld om op deze forum te reageren.
Mijn ouders hebben ook een brief (certificaat) ontvangen waarin staat dat zij een wellnessprijs, messenset 7-delig en een gereedsschapset van 25-delig hebben gewonnen.

Het is zeker! Onze sponsorprijzen gaan deze keer o.a. naar Hoogeveen. U , familie .... heeft een prijspakket gewonnen t.w.v. 200 euro. Ter gelegenheid hiervan bent u van harte uitgenodigd in
Zaal gebr Mol
Het Hoekje 1
7913 BA Hollandscheveld

Programma:
09:45 Zaal open. Ontvangst met een gratis kopje koffie of thee
10:00 Aanvang programma met gezellige korte presentatie, uitreiking van het mooie prijspakket t.w.v. 200 euro.
12:30 Na afloop krijgt u nog een lekkere kop soep van ons.
Wilt u meer informatie over deze uitnodiging, bel dan uitsluitend onze infolijn: 0900-8722468 (9:45 en 11:45)
De eigenaar v.d. betreffende zaal zorgt weliswaar voor de lekkere koffie sope, maar deze willen wij niet belasten met extra werk/telefoon.

Bovendien bent u met uw partner en max 4 kenissen uitgenodigd voor een lekkere en gratis kop koffie.

-.-' Godzijdank kwam ik hier terecht

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Vandaag ben ik dan eindelijk ook een gelukkige prijswinnaar geworden.
Ik heb het complete sponsorprijzenpakket van Promo Team gewonnen.
Dat ik verder ergens aan mee deed, was mij overigens onbekend.
Mijn vriendin speelt mee in de postcodeloterij, maar dat is volgens mij echt iets anders.

Ik kan mijn geweldige prijzen alleen persoonlijk ophalen.
Totale waarde 200 euro en ook het mooie espress-koffiezetapparaat extra wordt natuurlijk voor mij gereserveerd. (Misschien ook niet, wel al 13 jaar samen, maar niet getrouwd en dus geen echt echtpaar.)
Ik heb overigens die spullen allemaal al, net als iedereen denk ik.

Ze strijken deze keer (weer) neer in Cafe zalenverhuur It Holt te Deinum op 31-10-2011. Toch maar even gebeld naar het zalencentrum.
Ze komen daar schijnbaar zo'n drie keer per jaar, tot alle tevredenheid van alle partijen. Nooit een klacht. Ook niets van bekend.

"Wij moeten ook brood op de plank hebben en ze betalen altijd alles keurig. Nog nooit is er iemand kwaad vertrokken o.i.d. Wij kunnen ook niet alles weten en daar houden we ons verder ook niet mee bezig", aldus het zalencentrum.

Snap ik aan de ene kant, aan de andere kant is het maar net waar je je geld mee wilt verdienen. Met oogkleppen op kom je kennelijk nog wel ergens.
Ik vraag me toch af of ze net zo gemakkelijk b.v. de pedofielenpartij, Al Qaida, o.i.d. toelaten voor een feestje onder het mom van; "ze betalen verder alles keurig en het gaat ons ook niet aan wat ze precies doen".

Zolang bedrijven als Promo Team zalen kunnen blijven huren, gaat het gewoon door volgens mij.

Zou zoiets ook eigenlijk niet onder de colportage-wet moeten vallen. Je wordt afgeleidt met cadeau's, terwijl je eigenlijk je huis wordt uitgelokt om in zeer korte tijd overdonderd te worden met "geweldige aanbiedingen".
Ze heten helaas geen "Spijtaankoop Team" o.i.d., wat een stuk helderder zou zijn.

Zal ik gaan of niet..........?
Ik denk dat ik maar thuis blijf en mijn eigen bakkie leut wel zet.
Er gaat niets boven je eigen vers gezette bakkie, toch?
Laatst gewijzigd door Nomis Naj op 20 okt 2011 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Reclame

Ongelezen bericht door mihoen »

Ome Cor schreef: TE MOOI OM WAAR TE ZIJN.


als dit er staat, is het vaak ook zo...

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Reclame

Ongelezen bericht door mihoen »

Nomis Naj schreef:
"Wij moeten ook brood op de plank hebben en ze betalen altijd alles keurig. Nog nooit is er iemand kwaad vertrokken o.i.d. Wij kunnen ook niet alles weten en daar houden we ons verder ook niet mee bezig", aldus het zalencentrum.
totale drogreden van het zalencentrum. als ik het niet wil weten is het er niet. wegschuilen, en je morele verantwoordelijkheid vooral niet willen nemen

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

mihoen schreef:

totale drogreden van het zalencentrum. als ik het niet wil weten is het er niet. wegschuilen, en je morele verantwoordelijkheid vooral niet willen nemen
Je zal ze de kost maar moeten geven.
Wanneer ik het forum zo eens bekijk, zit Nederland vol met zalencentra waar
het niet uitmaakt dat er voor eigen belang de andere kant wordt opgekeken.

Ik heb het telefoongesprek met het zalencentrum It Holt in Deinum maar niet tot de spits gedreven. De toon was redelijk veelzeggend.
Hun betalende klanten zijn niet de misleidde "prijswinnaars" en dat maakt kennelijk veel goed. Ondanks dat ze er dus zo'n 3 keer per jaar komen,
waren de andere namen van dit bedrijf daar niet bekend????????????????

Ook werd verzekerd dat alle mensen altijd met alle prijzen naar huis gaan.

Geeft eigenlijk ook wel aan hoe slecht het met de zalenverhuur gaat. En dat voor een paar tientjes aan zaalhuur, wat koffie en als je de rit uitzit ook nog soep.
Misschien dat zo'n verhuurder beter zelf kan proberen wat van de mooie prijzen in de wacht te slepen, toch al snel zo'n 200 euro waard en als uitsmijter een espress-koffiezetapparaat. Samen met de mooie messenset een mooie aanwinst voor elke horecagelenheid, toch? Als ze toch al zo krap bij kas zitten...

alie.baba
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 15:10

Re: Reclame

Ongelezen bericht door alie.baba »

Ook hier hetzelfde verhaal:
Wij ontvingen een brief van H.E. Reservering, Postbus 322, Oosterbeek...(tja dan vraag je je toch af hoeveel bedrijfjes er op ditzelfde postbusnummer staan. en ook deze is onderdeel van Hollandsche Evenementen :?: )
Ook wij hebben een bon twv 220 euro gewonnen.
We hebben alleen nergens aan mee gedaan. Ook wij worden gevraagd om ons op te geven en dan te verschijnen op 4 november in een zaal in Grootegast.
Er staat ook nog bij, dat wanneer het begonnen is er niemand meer naar binnen mag. Dan vraag ik me toch af of je na het beginnen van de demonstraties wel weer naar buiten mag :? . Ik kreeg hier direkt een naar gevoel bij en ben gelijk gaan google-en. Ik heb ooit eens iets hierover op tv gezien, ik weet alleen niet of dit bij Radar was...
Mijn voorgevoel klopte wel, als ik al deze reacties lees, nee, dan maar lekker een bakkie koffie thuis!! :D

Stratosnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:48

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Stratosnl »

Ook wij zijn gelukkige prijswinnaars.
3-11 kunnen wij onze afstandsbediening van 220 euro ophalen in restaurant 't schip Handelskade 1 in Beverwijk.

Ja, het lijkt net of je een tv en dvd speler gewonnen hebt, maar als je goed leest gaat het om een multifunctionele afstandsbediening !!

Mijn vrouw heeft gisteren gelijk naar 't schip gebeld, en ze het verhaal verteld.
Ik heb ze nog op hun verzoek een mail gestuurd, met de link naar dit forum, waar hun restaurant al een paar keer genoemd wordt.

Nog geen mailtje terug gehad, of enig andere reactie van 't schip.
Vind ik wel jammer, misschien komt het nog.
En anders is het geld toch belangrijker dan hun goede naam.

Ik ga iig 6 zitplaatsen reserveren op de ongefrankeerde kaart :)
Nu maar hopen dat iedereen dat doet.

Nomis Naj
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:27

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Ik heb net nog even gegoogled.
Geen K.v.K nummer kunnen vinden van Promo Team.
Wel van een stichting in Oosterbeek met bijna dezelfde naam. Dat wil zeggen, een gedeelte ervan. Voor mij geen aanleiding om daar conclusie's aan te verbinden.

www.promoteam.nl Intoetsen en je komt bij een cateringsite uit.
www.promoteam.de Intoetsen en je komt op dezelfde cateringsite.
Ook geen connectie te ontdekken.

www.promoteam.be Intoetsen en daar staat ong. het volgende;
"De naam is wel geregistreerd bij een domeinbeheerder, maar er is nooit een website geconfigureerd".

Je zou toch denken dat in deze tijd van internetverkoop toch minimaal 1 link te vinden moet zijn waar ik hun geweldige nieuwe producten zou kunnen bekijken en of vergelijken. Tros radar duikt steevast als eerste op en verder?????

Eigenlijk ook wel weer grappig dat je ze niet kan bereiken met internet of mail. Waarschijnlijk omdat mensen die geregeld achter de computer zitten niet tot hun grootste/belangrijkste doel- of slachtoffergroep behoren. Het heeft wel het voordeel dat ze je over een tijdje niet via de mailbox gaan lastigvallen met hun nieuwste producten. Vreemd vind ik het wel, aan de andere kant ook wel weer voorspelbaar.

Is er anders nog iemand die zo'n prijzenpakket echt heeft opgehaald?
Zet dat dan met een zeer goede omschrijving van kwaliteit, waarde en hoe je ze in bezit hebt gekregen op Marktplaats. Promo Team, Hollandsche Evenementen en Para Mediq Promotion vermelden, samen met een link naar de Tros radar site.
Kunnen we allemaal meteen zien wat de echte waarde is en wat we nu eigenlijk allemaal "winnen", ook mensen die dit forum niet volgen.

Is het in Nederland niet zo dat je op de een of andere mannier toch een keer BTW moet afdragen. Daar heb je een KvK nummer bij nodig en andersom.
Zit je in/kom je uit het buitenland, dan kunnen er andere regels gelden.
Weet iemand daar iets meer over?
Misschien iets voor de belastingdienst dus.

Ik krijg eigenlijk steeds meer zin om toch even te gaan.
Kijken of "partycrashen" iets voor mij is.
Zijn er nog mensen geinteresseerd om mee te gaan?
Het is 31 oktober in Cafe Zalenverhuur It Holt te Deinum. Vakbij Leeuwarden
en het begint om 10:00 uur.
Je mag/jullie mogen meteen mijn prijzen (zou het dan echt waar zijn) hebben en de soep maak ik wel. Ook gratis, maar je hoeft niet te wachten tot ik mijn kop eindelijk dicht hou. Of ik het net zo kort en gezellig kan maken als daar, ik...........

JohannaS
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2011 17:49

Re: Reclame

Ongelezen bericht door JohannaS »

Beste lezers die in het bezit zijn van een uitnodiging om prijzen in ontvangst te komen nemen van Promo Team (of soortgelijke bedrijven), zouden jullie contact willen opnemen met het emailadres [email protected]? Dit in verband met een mogelijke publicatie over deze praktijken. Per e-mail zal ik alles uitleggen (niet handig om op openbaar forum te doen).
Vriendelijke groet,
Johanna

Gesloten