LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef: Dat wil echter niet zeggen dat iedereen gesponsort moet worden voor zijn/haar hobbies.
Whahaha sorry Angel maar schrijft dat 1 iemand hier in dit topic ?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef: Dat wil echter niet zeggen dat iedereen gesponsort moet worden voor zijn/haar hobbies.
Whahaha sorry Angel maar schrijft dat 1 iemand hier in dit topic ?
Blijkbaar.. Iemand die werk doet mag daar namelijk geen normale vergoeding voor vragen.. Er zal iemand dat verschil moeten betalen.. Of de dierenarts legt het bij, of de maatschappij.. Aangezien de eigenaar van het dier dat niet van plan is..

Zeg het maar, wie is de sponsor in dit geval ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
@ Angel, mijn honden horen inderdaad bij mijn levensbehoefte, mijn leven, mijn behoefte's.
Die JIJ dus ook moet betalen.. Waarom dat op een ander afwentelen ???

Of moeten alle produkten waar ik behoefte aan heb dan ook maar omlaag ? Niet omdat dat een reeele prijs is, maar puur omdat ik er behoefte aan heb ?
Echt antwoordt krijg je er niet op van de dierenarts hier, hij heeft het over assistente die betaald moet worden en hij zelf en hij heeft het nog wel over 15-20 minuten.........nou dat is in werkelijkheid dus echt niet zo.
Wat is dan wel de werkelijkheid ? Blijkbaar weet jij dat beter dan de dierenarts zelf ?

Lees aub eens, ik wentel niets af, helemaal niets.
Mijn honden krijgen de medische zorg die ze nodig hebben incl. de jaarlijkse entingen.
Heb jou nog nooit gevraagd om mee te willen betalen, dus hou op met die onzin aub.
Vraag me alleen af waarom dat zo duur moet zijn en verders helemaal niets.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
@ Angel, mijn honden horen inderdaad bij mijn levensbehoefte, mijn leven, mijn behoefte's.
Die JIJ dus ook moet betalen.. Waarom dat op een ander afwentelen ???

Of moeten alle produkten waar ik behoefte aan heb dan ook maar omlaag ? Niet omdat dat een reeele prijs is, maar puur omdat ik er behoefte aan heb ?
Echt antwoordt krijg je er niet op van de dierenarts hier, hij heeft het over assistente die betaald moet worden en hij zelf en hij heeft het nog wel over 15-20 minuten.........nou dat is in werkelijkheid dus echt niet zo.
Wat is dan wel de werkelijkheid ? Blijkbaar weet jij dat beter dan de dierenarts zelf ?

Lees aub eens, ik wentel niets af, helemaal niets.
Mijn honden krijgen de medische zorg die ze nodig hebben incl. de jaarlijkse entingen.
Heb jou nog nooit gevraagd om mee te willen betalen, dus hou op met die onzin aub.
Vraag me alleen af waarom dat zo duur moet zijn en verders helemaal niets.
Dan ook aan jou de vraag wat je een reeele vergoeding vindt ?
En wat is een reeel salaris voor een dierenarts ?

Wat mensen blijkbaar niet willen snappen is dat geld niet uit de lucht komt vallen.. Niemand werkt voor niets en dus ook een dierenarts niet.. Maar blijkbaar mag iemand zelf wel een normaal salaris ontvangen ( of uitkering ), maar mogen anderen dat dan weer niet...
Laatst gewijzigd door angel1978 op 23 mei 2011 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het begint structureel te worden hier geloof ik :shock:

Niemand die een reeel salaris van een dierenarts durft te noemen ???

Blijkbaar zo bang op de bek te gaan uiteindelijk...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:Het begint structureel te worden hier geloof ik :shock:

Niemand die een reeel salaris van een dierenarts durft te noemen ???

Blijkbaar zo bang op de bek te gaan uiteindelijk...
Niemand heeft het hier over het gehele salaris gehad van een dierenarts behalve jij Angel.
Het ging hier over een consult.........1 consult !

Dat mensen je dus niet antwoorden is niet zo gek omdat je er dingen bij haalt die niet geschreven zijn of wat dan ook.

Daaaaag Angel.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:Het begint structureel te worden hier geloof ik :shock:

Niemand die een reeel salaris van een dierenarts durft te noemen ???

Blijkbaar zo bang op de bek te gaan uiteindelijk...
Niemand heeft het hier over het gehele salaris gehad van een dierenarts behalve jij Angel.
Het ging hier over een consult.........1 consult !

Dat mensen je dus niet antwoorden is niet zo gek omdat je er dingen bij haalt die niet geschreven zijn of wat dan ook.

Daaaaag Angel.
Je hoeft ook niet het gehele (jaar) salaris te noemen..
Wat mag een dierenarts verdienen aan 1 consult ?

Zo bang om op je muil te gaan chocomelk ? Je roept heel veel in allerlei topics.. maar een simpel vraagje kan je niet aan ??

jij weet hoe het zit toch ?
Dat schrijf je hier zelf
Echt antwoordt krijg je er niet op van de dierenarts hier, hij heeft het over assistente die betaald moet worden en hij zelf en hij heeft het nog wel over 15-20 minuten.........nou dat is in werkelijkheid dus echt niet zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
Niemand heeft het hier over het gehele salaris gehad van een dierenarts behalve jij Angel.
Het ging hier over een consult.........1 consult !

Dat mensen je dus niet antwoorden is niet zo gek omdat je er dingen bij haalt die niet geschreven zijn of wat dan ook..

ga er toch niet op in ,dit doet angel bij elk topic,

nee angel ben niet bang op mijn bek te gaan ,maar zin in gedram van je heb ik niet!!

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

mmm even opgezocht ( indicatie ):
Functie dierenarts
Opleiding Universitair onderwijs
Ervaring (in jaren) 4-10 jaar
Totale Bruto Jaar Salaris 34000
13e maand (Ja/Nee) Nee
Soort Contract VastDienst
Uren per week 31
Bruto Maand Salaris 2500
Bonus Niet Ingevuld
Vakantie dagen 25
Atv dagen Niet Ingevuld
Reiskosten Ja
OnkostenVergoeding telefoon
Ziektekosten vergoeding Nee
Kinderopvang regeling Nee
Auto van de zaak Nee
Bij ziekte Wacht dagen Niet Ingevuld
Aantal werknemers 20
Nee dat is echt een mega-salaris zeg.. ( net modaal ).
Dat moet toch zeker voor 1/3 van dat bedrag kunnen. Dan komen ze wellicht nog onder de armoedegrens uit.. maar dat mag ook voor een levensbehoefte...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Jolijn »

kweenie schreef:
angel1978 schreef: Bestel jij je papier dan bij een taxateur ???

Of betaal je je taxatie bij de taxateur ?
Net als dat een taxatie meer is dan een willekeurig bedrukt stapeltje papiertjes, is een jaarlijkse controle met inenting wat anders dan een flesje entstof. Toch lijkt het erop dat mensen vooral kijken naar de inkoopprijs van het flesje entstof (of in de analogie, van het papier) en het vervolgens belachelijk vinden dat ze voor het consult (of de taxatie) een veelvoud van de inkoopsprijs van het materiaal moeten betalen.
:) Vlgs mij zijn jullie het met elkaar eens.

Als BvB en Chocomelk naar dezelfde DA gaan als ciske is 't probleem opgelost toch?
:wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door manondoris »

angel1978 schreef:mmm even opgezocht ( indicatie ):
Functie dierenarts
Opleiding Universitair onderwijs
Ervaring (in jaren) 4-10 jaar
Totale Bruto Jaar Salaris 34000
13e maand (Ja/Nee) Nee
Soort Contract VastDienst
Uren per week 31
Bruto Maand Salaris 2500
Bonus Niet Ingevuld
Vakantie dagen 25
Atv dagen Niet Ingevuld
Reiskosten Ja
OnkostenVergoeding telefoon
Ziektekosten vergoeding Nee
Kinderopvang regeling Nee
Auto van de zaak Nee
Bij ziekte Wacht dagen Niet Ingevuld
Aantal werknemers 20
Nee dat is echt een mega-salaris zeg.. ( net modaal ).
Dat moet toch zeker voor 1/3 van dat bedrag kunnen. Dan komen ze wellicht nog onder de armoedegrens uit.. maar dat mag ook voor een levensbehoefte...
en dat geloof jij :lol: heb je dit van een d.a in het kleinste gehugt van nederland! waar heb je deze info vandaan? :mrgreen:

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
kweenie schreef:
angel1978 schreef: Bestel jij je papier dan bij een taxateur ???

Of betaal je je taxatie bij de taxateur ?
Net als dat een taxatie meer is dan een willekeurig bedrukt stapeltje papiertjes, is een jaarlijkse controle met inenting wat anders dan een flesje entstof. Toch lijkt het erop dat mensen vooral kijken naar de inkoopprijs van het flesje entstof (of in de analogie, van het papier) en het vervolgens belachelijk vinden dat ze voor het consult (of de taxatie) een veelvoud van de inkoopsprijs van het materiaal moeten betalen.
:) Vlgs mij zijn jullie het met elkaar eens.

Als BvB en Chocomelk naar dezelfde DA gaan als ciske is 't probleem opgelost toch?
:wink:
Dat idee kreeg ik ook idd.. :)

Probleem is dan opgelost.. Is de beun ook weer blij ;)
Als ze het salaris van hardwerkende mensen met rust laten vind ik 't verder prima...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:
angel1978 schreef:mmm even opgezocht ( indicatie ):
Functie dierenarts
Opleiding Universitair onderwijs
Ervaring (in jaren) 4-10 jaar
Totale Bruto Jaar Salaris 34000
13e maand (Ja/Nee) Nee
Soort Contract VastDienst
Uren per week 31
Bruto Maand Salaris 2500
Bonus Niet Ingevuld
Vakantie dagen 25
Atv dagen Niet Ingevuld
Reiskosten Ja
OnkostenVergoeding telefoon
Ziektekosten vergoeding Nee
Kinderopvang regeling Nee
Auto van de zaak Nee
Bij ziekte Wacht dagen Niet Ingevuld
Aantal werknemers 20
Nee dat is echt een mega-salaris zeg.. ( net modaal ).
Dat moet toch zeker voor 1/3 van dat bedrag kunnen. Dan komen ze wellicht nog onder de armoedegrens uit.. maar dat mag ook voor een levensbehoefte...
en dat geloof jij :lol: heb je dit van een d.a in het kleinste gehugt van nederland! waar heb je deze info vandaan? :mrgreen:
jij hebt andere gegevens begrijp ik ? Laat maar zien !!

Dit beeld komt ongeveer overeen met het bruto-salaris ( 22 euro per uur ) dat de DA in dit topic beschreef.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door manondoris »

nee ,ik heb geen andere gegevens .maar wel ervaring met betalen bij een dierenarts, ik zeg maak dat de kat maar wijs :lol:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik vind dat een stratenmaker of een schoonmaker harder werkt maar goed dat is mijn mening.

Maar goed de dierenartsen prijzen zichzelf de markt uit want zoals jullie slimmeriken wellicht weten: vraag en aanbod. Als mensen dieren te duur vinden worden en dan bedoel ik financieel niet haalbaar ongeacht hoe leuk ze ook zijn, dan doen mensen de dieren de deur uit of nemen geen nieuwe, andere dieren meer.
Dan komt de ''hardwerkende'' dierenarts vanzelf zonder werk......

Ook dan is het probleem opgelost want uiteindelijk zal de student vet. geneeskunde dan toch wat brood op de plank willen en uiteindelijk zijn prijzen schappelijk houden......of hij zal moeten kiezen voor een studie waar je echt rijk van wordt???

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vind dat een stratenmaker of een schoonmaker harder werkt maar goed dat is mijn mening.
Totdat die schoonmaker ook 22 euro per uur gaat vragen.. Dan is dat waarschijnlijk ineens over..

Daarnaast wordt van een schoonmaker ook geen universitaire studie gevraagd.. Hoeveel tijd en geld moet je investeren om stratenmaker te worden ?
Hoeveel concurrentie is er van even goede stratenmakers ?
Ook dan is het probleem opgelost want uiteindelijk zal de student vet. geneeskunde dan toch wat brood op de plank willen en uiteindelijk zijn prijzen schappelijk houden......of hij zal moeten kiezen voor een studie waar je echt rijk van wordt???
Waarschijnlijk wel, want als de prijs zo ver moet zakken dat het niet meer rendabel is, heeft het geen enkele zin om dierenarts te worden.. Dan prijzen de diereneigenaren zich weer uit de markt, voor dat geld is er namelijk niemand die voor hun dieren wil zorgen.

Ken ook weinig dierenartsen die het voor het geld doen overigens.. Meestal is het een hart voor dier(en)geneeskunde.

Gedegen post overigens.. Je kan het dus wel :)

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor salarissen zijn overigens goede indicaties te vinden:

http://www.de-salarisindicatie.nl/salar ... ~34000.php

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Toets dit maar eens in bij google :
dierenarts tarieven 2011
Dan moet je maar eens kijken wat er allemaal te voorschijn komt. :wink:

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

Vooruit, wel on topic blijven graag. Over dierenartsen, de vuile graaiers, die je na het peperdure consult ook nog een poot uitdraaien voor laboratorium onderzoek graag een nieuw topic openen.

Zonder dollen, waar het consult uit is opgebouwd en waarom het bij de ene dierenarts duurder is dan bij de andere is nu al 10x genoemd.

Waarom de prijzen steeds verder zijn gestegen? De diergeneeskunde nu is niet het zelfde als 10 jaar geleden. Er worden steeds hogere eisen aan de dierenarts gesteld en een rontgenapparaat, echo apparaat en een heel scala aan bloed apparatuur wordt inmiddels als standaard uitrusting beschouwd. Ook onroerend goed wordt er niet goedkoper op.

Jullie hebben inmiddels allemaal de goedkoopste dierenkliniek in de buurt gevonden en zijn daar heel tevreden mee dus dan heeft verder discussieren weinig zin. Bovendien heb ik sterk de indruk dat jullie alleen je eigen geklaag willen horen en wordt er bij tegengas gelijk heel kinderachtig gereageerd en worden geen goede tegenargumenten gegeven.

Tot slot staat het je vrij je eigen dierenarts te kiezen als je niet tevreden bent over de kosten, de geleverde diensten, de airco in de wachtkamer, de stoelen die te luxe zijn (een tuinstoel zit net zo lekker) of omdat zijn gezicht je niet aanstaat.

Gaat de dierenarts in het algemeen daar goedkoper van worden? Nee. Prijst de hele beroepsgroep zich en masse de markt uit? Ook niet. Heb je als dierenarts ook een sociale plicht? Ja, tot op zekere hoogte. Ten eerste is en blijft de eigenaar verantwoordelijk voor de (medische) zorg van zijn huisdier.

Hoe zie ik de toekomst: ik verwacht dat ziektekosten verzekeringen bij huisdieren een steeds grotere rol gaan spelen, dat het vaccinatie beleid flink zal veranderen en dat er grote prijsverschillen tussen dierenartsen zullen blijven bestaan, met name afhankelijk van de locatie waar ze zitten en tot slot dat er nog steeds maar weinig dierenartsen (waarvan het overgrote deel toch echt in loondienst werkt en niet in een maatschap zit of praktijk eigenaar is) zullen zijn die er echt rijk van worden.

Welterusten

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee of mijn dierenarts de goedkoopste is hier uit de regio, weet dat ik er op kan vertrouwen.

Gesloten