LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Je bent helaas verblind door de kennis van je, die geen kennis heeft, en zich derhalve eigenlijk geen kennis van je zou mogen noemen.

Je hebt een wanprodukt gekocht op de mooie blauwe ogen van je kennis.

Helaas zul jij daar pas achterkomen als je 65 jaar bent. Maar dan kun je altijd nog naar de bijstand, als die er dan nog is....

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

jah meneer de gast geef me nou is een goede reden waarom het een wanproduct is !!

waarschijnlijk heb je de ballen vertand van pensioen producten want anders zou je niet zo dom lullen !!

En die kennis van me heeft het gewoon normaal uitgelegt zoals het ook in de polis staat!! en ik heb zelfs de polis van te voren gezien en dat is toch ook wel iets unieks want bij andere maatschappijen laten ze je niet in de polis kijken!!

Maar je zult wel gelijk hebben dat het een wanproduct is want al ruim 9.000.000 mensen uit duitsland en de benelux hebben gekozen voor de zekerheid van hamburg-mannheimer.

EN NATUURLIJK KIEZEN ZIJ ALLEMAAL VOOR EEN WANPRODUCT, zodat ze straks allemaal in de bijstand terecht komen.

mijn advies aan jouw is: ga lekker bij de bank sparen of een andere verzekeringsmaatschappij want een klant zoals jouw is de maatschappij hamburg-mannheimer niet eens waard :!:

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Peggy, meid, nietdoen: straks kotsen al je kennissen je uit, want het is niet leuk wanneer je zaken gaat doen met vrienden (met familie en vrienden ga je wel wandelen maar nooit handelen!).
Die vinden het allemaal lullig om NEE tegen je te zeggen.
Die cursussen zijn hersenspoelavonden. Daar wordt jou geleerd hoe je mensen kunt overhalen! Niet veel over verzekeren!

Wanneer je deze topic leest, en ook die van www.laatjenietnaaien.nl, moet je je goed realiseren dat alle positieve berichten geschreven zijn door medewerkers van HM of door hun internet-promotieteam!

en Maarten88: of je verhaal nou authentiek is of dat jij ook tot het HM-internet-promotieteam behoort, laat over 5 jaar nog eens horen of je nog steeds tevreden bent.......

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

nou jannie leg me toch is uit wat je tegen Hamburg-mannheimer hebt want ik kan me niet voorstellen waarom jij je er zo druk om maakt ??

Is het product slecht ??

Is de maatschappij slecht ??

gegroet maarten

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Nou, ik heb zo mijn eigen redenen om mijn mening te geven op sommige fora. Dat is waar fora voor zijn: om je mening te geven. En lang niet iedereen hier kan zeggen dat hij zijn eigen argumenten ter tafel brengt.

Daarbij krijg ik op beide fora waarop de praktijken van HM ter discussie staan, steeds meer het gevoel, dat iets wat zo zwaar verdedigd wordt, vast niet kan deugen. Niemand zal het in zijn hoofd halen om bijvoorbeeld FBTO of de HEMA te gaan verdedigen, ook het personeel niet. Dat is gewoon ook niet nodig.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt Jannieheetik, alleen al de belachelijke verkoopmethoden en de U-turn, om aan wettelijke bepalingen te ontkomen dat doet de signalen op vuurrood springen.

Kennelijk heeft men op een meeting opdracht gekregen om HM op dit forum te verdedigen en te promoten, en de schapen doen het nog ook :shock: Geen eigen mening dus, maar dat valt ook niet te verwachten als je je laat misleiden door HM.

Geef mij maar een big Mac, in plaats van een Hamburger.

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

kom op jannie dat is toch geen goede reden ik vroeg je 2 dingen

is de maatschappij slecht ??

is het product slecht ??

als je daar al geen fatsoelijk antwoord op kunt geven, heb je dan niks beters te doen ??

de groeten

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Maarten80. Leuk kunstje hebben ze jou geleerd. Kapotte grammofoonplaat, wordt dat ook wel genoemd. Net zolang hetzelfde vragen totdat je antwoord krijgt op die vragen, die zodanig zijn geformuleerd dat er een antwoord bij past wat ze je hebben geleerd. Jehova's doen dat ook, trouwens. En ik moet zeggen dat ik het ook wel eens toepas....
Nee, ik heb (even) niks beters te doen.
Zo, dat antwoord heb je nu.

Nog een antwoord: De verkoopmethode is walgelijk!

Zo walgelijk dat het hier op dit forum vergeven is van de HM-ers, die zoals anderen hierboven al hebben opgemerkt, duidelijk zijn geinstrueerd om HM te verdedigen en/of heel veel te verliezen hebben.

Zo walgelijk dat een van jouw collega's het een poosje geleden nodig vond, nadat ik op een ander forum me in de discussie had gemengd, mijn volledige NAW-gegevens op dat forum openbaar maakte.

Nou had ik daar persoonlijk nog niet eens zoveel moeite mee, ik heb niks te verbergen. De man heeft (na een mailtje van mij naar HM) spontaan zijn excuses aangeboden, dat wel.

Maar ja, sinds dat moment was dit voor mij niet meer een discussie over iets waarmee ik eigenlijk niet veel van doen had. Sinds dat moment voel ik me betrokken bij deze topic.

Daarnaast vind ik brainwashing altijd heel interessant, vanuit psychologisch oogpunt bekeken. Je ziet het ook bij Jehova's en bij de zogenaamde Herboren Christenen. Ik vind het altijd leuk om te proberen tot een echte discussie te komen, dus zonder de uit-het-hoofd-geleerde-argumenten. Soms lukt me dat, soms niet.
Ik blijf oefenen!

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

Ohja voor ik het vergeet ik ben geen Hamburg-mannheimer adviseur maar gewoon een klant Jannie!

en je moet iets beter lezen want ik vroeg je niet wat je van de verkoopmethode vind !!

ik vroeg je slechts 2 vragen en die kun je al niet beantwoorden !!

ga lekker met jezelf spelen i p v hier rottigheid te zaaien!!

daaaaaaaaaaag Jannie :)

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Maarten,

Als je nou de moeite had genomen om alle voorgaande 16 pagina's eens te lezen zou je nu wel je gemak houden.

Alle HM-ers hebben het hazenpad gekozen omdat ze weten dat ze verloren hebben. Een korte opsomming, aangezien je niet de moeite neemt om oude berichten te lezen

1. HM is BELGISCH. Nu weet 98% van de Nederlanders al niet hoe het nederlandse recht werkt, laat staan het Belgische recht
2. De verkoopmethoden en juridische structeren van HM zijn zodanig duister dat zelfs een HM-er niet uit kan leggen hoe het precies werkt
3. Elke zichzelf respecterende Nederlanse maatschappij/tussenpersoon sluit zich aan bij het klachteninstituut. HM niet.
4. HM onderschrijft GIDI niet.
5. HM liegt. Zo heeft HM ook tegen jou gelogen. Om een voorbeeld te geven. Een bepaalde maatschappij in Nederland (ik mag geen namen noemen want dan wordt ik direct beschuldigd van zieltjes winnen) heeft onlangs de overrente uitgekeerd. De WAT? Ja dat is iets wat HM niet kent. Er werd gegarendeerd 4% rendement uitgekeerd. Maar aangezien het rendement hoger was, is er dit jaar meer uitgekeerd. Daarnaast volgt later ook nog de winst.
Maar volgens HM hebben zij het hoogste gegarendeerde resultaat.
6. HM adviseert niet maar verkoopt. Zie ook mijn eerdere berichten.
7. HM verkoopt aan de deur, wat volgens de Nederlandse wet verboden is.
8. Door alle leuke bijkomende, vaak nutteloze, verzekeringen is het uiteindelijke rendement schandalig laag. Zie hiervoor een eerder bericht van mij.
9. Als je eerst de polis te zien kreeg is dat geen goed teken. Een polis wordt namelijk opgemaakt aan de hand van een ingevuld aanvraagformulier. Bovendien weer een bewijs dat de HM-verkopers alleen het standaard-product kunnen verkopen, waardoor je weer betaald voor onnodige nevendekkingen. Van maatwerk heeft HM duidelijk geen kaas gegeten.
10. HM liegt over de belastingvoordelen, of weten simpelweg niet hoe de Nederlandse belastingwet werkt (zie ook hiervoor een eerder bericht van mij)

Als antwoord op jouw 2 vragen:
1 en 2: JA

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

heey simon mooie pannekoek ik lees al wel dat je zelf ook de ballen verstand heb van belasting/ verzekeringen/ pensioenen etc

wat is er mis met het belgisch recht?

kom jij toch ook eens met sterke argumenten !!

je weet niet eens hoe het zekerheidsplan in elkaar zit waarschijnlijk en natuurlijk heb ik voor de tijd niet mijn eigen pois gezien!!
de adviseur liet zijn eigen polis zien en daar stond alles zwartop wit in

Heeeey Simon suc-6 met met je overrente en met je pensioen! :) :lol:

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Maarten, ik denk dat ik beter weet hoe het zekerheidsplan in elkaar zit dan jij. Het is een gewoon standaard product wat iedereen kan bieden, uitgebreid met een vaak nutteloze ongevallenverzekering.

Waar lees je dat ik de ballen verstand heb van verzekeringen? Kom JIJ maar eens een keer met sterke argumenten. Dit is echt weer de typische HM reactie. Ze worden een keer objectief bekritiseerd en direct wordt er op de man gespeeld, met argumenten als 'je bent een loser' 'HM zou jou niet eens willen als verkoper' 'je hebt er de ballen verstand van'.
Maar ik begrijp dat je zelf wel heel veel van belastingen afweet, aagezien je zegt dat ik er de ballen verstand van heb. Dat is mooi, belastingen is namelijk niet mijn sterkste kant. En gelukkig hoeft dat ook niet, want daar zijn belastingadviseurs en accounants voor. Maar ik weet nog net wel hoe e.e.a. geregeld is met fiscale aftrekbaarheid van een lijfrente. Dat is nou niet echt de moeilijkste materie. En ik weet ook wel wat de percentages zijn.
Ik citeer nu van www.hamburg-mannheimer.nl:
Belastingvoordeel

Zowel de levensverzekering als de pensioenspaarverzekering zijn interessante spaarformules. Ze bieden twee belangrijke voordelen: ze geven een gewaarborgd rendement (bij Hamburg-Mannheimer voor nieuwe polissen 3,50 %) en de premies die u ervoor betaalt kunnen recht geven op een belastingvermindering die tussen 30 % en 40 % van de storting bedraagt.
Aangezien jij nogal veel van belastingen afweet, mag je mij nu uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt. Of weet je er eigenlijk toch niet zo heel veel vanaf?

Wat heb je eraan om eerst de polis van iemand anders te zien? Ja natuurlijk, HM levert alleen standaard producten en het wordt niet afgestemd op de persoonlijke behoeften van de klant.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Nou Maarten,

Ik had al gehoord dat HM haar producten aan mensen verkoopt die zich aan de onderkant van de samenleving bevinden.

Gezien de inhoud en tendens van jouw berichten ben ik inmiddels overtuigd dat dat zo is.

Simon, anderen en ikzelf hebben in de voorgaande pagina's al duidelijk genoeg laten weten waarom zaken doen met HM geen goed idee is. Om nu weer inhoudelijk in te gaan op vragen die allang beantwoord zijn is zonde van onze tijd.

Het is heel begrijpelijk dat jij jouw (verkeerde) keuze verdedigt.
Stel je voor dat je aan jezelf zou moeten toegeven dat je erin geluist bent. Gekrenkte trots....

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Maarten80.

Voor iemand die alleen maar het product heeft gekocht ben je wel heel fanatiek, vind je zelf ook niet?

Het is zo jammer, dat degene die jou en al die andere HM-ers instrueert, niet in de gaten heeft dat deze discussie alleen leeft bij de gratie van jullie: de HM-secte!
Het overgrote deel van de reacties komt van jullie zelf. Als jullie niet zo idioot fanatisch waren geweest was heel deze topic al heel lang geleden een zachte dood gestorven.

Juist het fanatisme waarmee dit product c.q. deze maatschappij wordt verdedigd door alle leden van de HM-secte, bewijst dat het blijkbaar nodig is om in de verdediging te gaan. Ergo: er deugt iets niet.
Ik heb dat reeds eerder opgemerkt maar dat werd genegeerd.

Tenslotte een goede raad: zoek een goede cursus Nederlands en schrijf je in.
Pensioenproducten is 1 woord.
Uitgelegd is een voltooid deelwoord en moet derhalve volgens het kofschip met een D.
Haalt, daarentegen, is een werkwoord in de derde persoon enkelvoud en moet dus: stam (=haal) =T

Jouw met een W op het eind is een bezittelijk voornaamwoord, en jij gebruikt het twee keer achter elkaar als persoonlijk voornaamwoord. Het persoonlijk voornaamwoord jou heeft geen W op het eind.

Verder verdient het zeker een aanbeveling om na het typen nog eens de teksten na te kijken. Dat zou ons waarschijnlijk de type-fouten fatsoelijk en vertand hebben bespaard. VLEUR moet waarschijnlijk vloer zijn? Zwartop wit moet zijn zwart op wit?
Tenslotte is het misschien ook nuttig voor je om te weten dat het gebruik van uitroeptekens niets bijdraagt aan de kracht van de argumenten. Het is vergelijkbaar met schreeuwen tijdens een gesproken discussie. Dit werkt ook nogal contraproductief.

Of en hoe en wanneer ik met mezelf speel is iets waarmee noch jij noch HM zich hoeven te bemoeien en ik ben niet blond maar grijs!

En die kapotte grammofoonplaat, die probeer je maar uit op iemand die daar gevoelig voor is. Ik beantwoord die vragen dus niet, want daarop heeft men jou dusdanig geinstrueerd dat dit iets is waar jij, bij uitzondering, WEL een antwoord op hebt.

Beantwoord jij liever mijn vraag waarom alle HM-secteleden zonodig hier en op www.laatjenietnaaten.nl in de verdediging gaan.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

NTI heeft vast wel iets voor je Maarten

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Dit zijn dus de sterke argumenten?

De hamburg mannheimer-secte laat langzamerhand zijn ware gezicht zien.

:D :D :D

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Karelbanaan,

Een beledigende opmerking in de persoonlijke sfeer, zoals je hier maakt, is niet alleen goor en beneden alle minimale peil van enig respect, maar toont ook nog eens aan dat Jannieheetik helemaal gelijk heeft, met haar opmerking dat HM aan de zelfkant van de maatschappij opereert.

Dat geldt kennelijk ook voor jou. je gedraagt je als een losgeslagen kind. Als de argumenten ontbreken begin je te schelden.

Zielig figuur...

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

:D
Bedankt voor de steun.

Maar, zoals je zelf al opmerkte, dit zegt meer over de lieden die bij Hamburg Mannheimer werken, dan alle 16 deze pagina's (die voor het grootste gedeelte door hen zelf zijn gevuld) Ik hoop dan ook van harte dat de redactie dit niet verwijdert.

Dit is nou de tweede keer dat ik er een volledig door het lint heb gekregen. De vorige keer werden mijn volledige NAW-gegevens op een forum prijsgegeven.

Zal ik onderhand maar politiebescherming gaan aanvragen?

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

nou dat zal wel niet nodig zijn jannie, blaffende honden bijten niet en bovendien dit slaat nergens op wat die karelbanaan doet!

het zal wel een laagopgeleid persoon zijn die niet beter weet, wat een sukkel!

karel ga lekker op een andere site je beklag doen, of hou het hier netjes het is hier geen sexsite, of site waar je mensen openlijk kunt beledigen zonder aanleiding!!

karel ga lekker buiten spelen of hou het hier netjes

maarten80

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door maarten80 »

hallo gast,

wat is N.T.I. ?

Gesloten