Nogmaals, ik gebruiik geen MMS, ik verdedig de mensen die het willen gebruiken omdat ze DAT ZELF MOETEN WETEN. En omdat ze vinden dat het helpt. Wie bent u om iemand z'n illussies te ontnemen? Ik heb van MMS kennis genomen en vind het interessant, daarom ben ik bij de topic MMS 'verdwaald'. Het wordt toch ook tegen Lyme geslikt? Maar ik ga niet zomaar iets slikken. Als je dat niet gelooft, jammer voor je, geloof kan ik je niet geven. Maar waarom vind u het nodig om zo bot te doen.seconds-out schreef:VOLGENS MIJ GEBRUIK JIJ WEL MMS EN BEN JE GEEN DEALER VAN MMS.A. Onneweer schreef:A. Onneweer schreef:beste second, laat je dit duidelijk zijn: IK GEBRUIK GEEN MMS EN IK BEN GEEN DEALER VAN ENGE MIDDELTJES. Ik ben wel Lymelijder, dus bespaar me je uiterst sarcastische opmerkingen.
Deet is niet zo'n milieuvriendelijk middel, is het geen diethyltoluamide? Of zoiets.
Op een ander topic zit jij MMS te verdedigen.
Je hebt er dus ervaring mee, want anders zou je die troep niet verdedigen.
Bijna iedereen weet na de tv uitzending dat MMS kwakzalverstroep is, behalve jij zogenaamd niet.
Andere forumbezoekers een chemokuur toewensen omdat ze jouw kwakzalverspraatjes niet geloven is ook niet netjes en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Zou best kunnen dat je echt een Lyme patient bent, maar dan vraag ik me toch af wat je op dat andere topic te zoeken had.
Echte Lyme patienten konden namelijk al lang op dit topic terecht.
Dan had jij ook snel kunnen weten dat er nog GEEN goed werkend medicijn tegen Lyme is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lyme-patiënten het bos in gestuurd
-
Re: Lyme-patiënten het bos in gestuurd
-
:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Och, second, misschien komt u ooit in die omstandigheden te verkeren dat u niet meer weet waar te zoeken. Mensen die wanhopig zijn, zijn bereid alles te nemen waarvan ze maar even denken dat het helpt - al is het gemalen turf - ook chemo... Maar als u mij voor de keus zet chemo of MMS, dan hoef je niet te raden wat ik kies. In geen geval chemo. Wist u trouwens dat de crematie as van een chemo patiënt bijna zwart is... itt mensen die geen chemo hebben gehad, daar is de as bijna wit van.
Probeer in ieder geval de mensen wat meer in hun waarde te laten, ook al bent u het niet met ze eens. U doet toch ook wat u goeddunkt...
Probeer in ieder geval de mensen wat meer in hun waarde te laten, ook al bent u het niet met ze eens. U doet toch ook wat u goeddunkt...
@Onneweer
DEET is inderdaad troep, neurotoxisch en milieuvervuilend, maar niet in die mate dat gebruik wordt afgeraden.
Ik gebruik het zelf ook niet, dus heb er geen ervaring mee. Ik heb het ook niet nodig. Wat mij namelijk opvalt is dat de een gevoeliger is om aangevallen te worden door bijtend en stekend ongedierte dan de ander. Ik kom vaak in "tekenrijke"gebieden (Texel, Drenthe, Ardennen) en heb echt nog nooit een tekenbeet gehad, terwijl de mensen in mijn gezelschap tientallen keren gebeten zijn. Vaak zat teken van mijn lijf geplukt, die vrolijk aan het rondwandelen waren. Nog nooit eentje die zijn tanden in me zette. Zelfde met muggenbeten, ondanks nachten wakker liggen van gezoem, bijna nooit gestoken. Lucky me.
Mensen die vaak gebeten worden, kunnen overwegen om een DEET smeerseltje of spray te gebruiken. Alles beter dan de kans op Lyme... Maar toch weet ik niet of ik het zelf zou gebruiken, als het nodig zou zijn...
DEET is inderdaad troep, neurotoxisch en milieuvervuilend, maar niet in die mate dat gebruik wordt afgeraden.
Ik gebruik het zelf ook niet, dus heb er geen ervaring mee. Ik heb het ook niet nodig. Wat mij namelijk opvalt is dat de een gevoeliger is om aangevallen te worden door bijtend en stekend ongedierte dan de ander. Ik kom vaak in "tekenrijke"gebieden (Texel, Drenthe, Ardennen) en heb echt nog nooit een tekenbeet gehad, terwijl de mensen in mijn gezelschap tientallen keren gebeten zijn. Vaak zat teken van mijn lijf geplukt, die vrolijk aan het rondwandelen waren. Nog nooit eentje die zijn tanden in me zette. Zelfde met muggenbeten, ondanks nachten wakker liggen van gezoem, bijna nooit gestoken. Lucky me.
Mensen die vaak gebeten worden, kunnen overwegen om een DEET smeerseltje of spray te gebruiken. Alles beter dan de kans op Lyme... Maar toch weet ik niet of ik het zelf zou gebruiken, als het nodig zou zijn...
-
Aspartaam wordt ook toegestaan... Een kennisje kwam in de rolstoel door overmatig gebruik van cola light en aanverwante artikelen. Ze is zich letterlijk bijna dood geschrokken, sinds ze die troep liet staan en het bij water hield kan ze weer lopen.Ericman schreef:@Onneweer
Teken vinden mij om óp te vreten, in bosbessen tijd kwam ik een keer met tien teken thuis tegen mijn metgezel eentje, maar hij was weer bijzonder appetijtelijk voor die kleine mugjes, gnagnagna (sorry) Zou het aan de zuurgraad van de huid liggen?Ik gebruik het zelf ook niet, dus heb er geen ervaring mee. Ik heb het ook niet nodig. Wat mij namelijk opvalt is dat de een gevoeliger is om aangevallen te worden door bijtend en stekend ongedierte dan de ander. Ik kom vaak in "tekenrijke"gebieden (Texel, Drenthe, Ardennen) en heb echt nog nooit een tekenbeet gehad, terwijl de mensen in mijn gezelschap tientallen keren gebeten zijn. Vaak zat teken van mijn lijf geplukt, die vrolijk aan het rondwandelen waren. Nog nooit eentje die zijn tanden in me zette. Zelfde met muggenbeten, ondanks nachten wakker liggen van gezoem, bijna nooit gestoken. Lucky me.
Ik zeker niet, maar er schijnt een milieuvriendelijk profylactisch middel op de markt te zijn dat nog beter dan teatree olie werkt. Dat ga ik uitproberen. Als dat werkt, zal ik zeker mijn bevindingen mededelen.Mensen die vaak gebeten worden, kunnen overwegen om een DEET smeerseltje of spray te gebruiken. Alles beter dan de kans op Lyme... Maar toch weet ik niet of ik het zelf zou gebruiken, als het nodig zou zijn...
Dan nog een (echt) afdoend middel after en iedereen kan een zucht van verlichting slaken. Maar voorlopig is dat nog een utopie
@ Wubo
Zoals je misschien in de uitzending hebt kunnen horen en zien, geven de testen via de huisarts vaak een vals-negatieve uitslag. Je zou contact op kunnen nemen met Pro Health in Weert, en daar je bloed kunnen laten testen.
Of iidd in Keulen, zoals je al zelf zei.
Maar hou jezelf goed in de gaten. Ik heb ook veel te lang met lyme rondgelopen, had ook een EM die ik niet als dusdanig herkende, en mijn klachten wimpelde ik af als....het zal wel iets anders zijn. Het is heel erg belangrijk dat, mocht je besmet zijn, dat je zo snel mogelijk met medicatie start, want anders is het leed vaak achteraf niet te overzien.
Sterkte en gezondheid voor jou
Zoals je misschien in de uitzending hebt kunnen horen en zien, geven de testen via de huisarts vaak een vals-negatieve uitslag. Je zou contact op kunnen nemen met Pro Health in Weert, en daar je bloed kunnen laten testen.
Of iidd in Keulen, zoals je al zelf zei.
Maar hou jezelf goed in de gaten. Ik heb ook veel te lang met lyme rondgelopen, had ook een EM die ik niet als dusdanig herkende, en mijn klachten wimpelde ik af als....het zal wel iets anders zijn. Het is heel erg belangrijk dat, mocht je besmet zijn, dat je zo snel mogelijk met medicatie start, want anders is het leed vaak achteraf niet te overzien.
Sterkte en gezondheid voor jou
ik ben in 2006 gestoken. heb sindsdien veel pijn, moe en concentratieproblemen gehad. Ik heb verschillende doktoren gezien. Heb al ruim 2 jaar antibiotica gehad, met kleine tussenpauzes. Voel me nu ook beter, maar ben niet meer de oude. Op dit moment staat mijn bloed op kweek voor de prc test.
Ben benieuwd wat hieruit komt. Ik voel me namelijk al heel wat beter dan vier jaar geleden.
Ik vind het super goed dat er bij tros aandacht is besteed en krijg ook veel reacties uit mijn omgeving over de uitzending. Dat ze niet wisten dat het zo erg was allemaal.
Ben benieuwd wat hieruit komt. Ik voel me namelijk al heel wat beter dan vier jaar geleden.
Ik vind het super goed dat er bij tros aandacht is besteed en krijg ook veel reacties uit mijn omgeving over de uitzending. Dat ze niet wisten dat het zo erg was allemaal.
Ik heb net deze week 2 totaal verschillende diagnoses gekregen. In het Radboud waren mijn ELISA en Western Blot negatief. Ik werd behandeld alsof ik gek was terwijl mijn klinisch beeld overduidelijk bij Lyme past en ik al 20 jaar ernstig ziek ben.
Bij het Borreliose Centrum Ausburg was mijn Western blot positief. Dit resultaat is heel grondig bevestigd met 2 andere testmethoden. Ik ben zo positief als het maar zijn kan. Ook heb ik last van co-infecties en is mijn afweersysteem meetbaar onderdrukt. Aangezien ik zelf een medische achtergrond heb, weet ik dat men in Duitsland grondig is geweest. In het Radboud ben ik echter weg gestuurd omdat mijn ELISA en Western Blot negatief waren, terwijl deze testen een gevoeligheid hebben van 56% en deze is zelfs nog lager bij langdurig chronische patienten en vrouwen. Men wilde mijn Duitse testresultaten niet zien en noemde ze onbetrouwbaar "omdat men er geen ervaring mee had". Ja ik heb ook geen ervaring met een tunnelboormachine maar dat wil nog niet betekenen dat zo'n ding per definitie ondeugdelijk is.
Vele jaren lang ben ik hier in Nederland behandeld als een neuroot. Niemand heeft bij mij ooit een labtest gedaan. Al die tijd had ik Lyme en diverse co-infecties. Mijn carriere is kapot, ik ben arbeidsongeschikt, ik ben mijn huis kwijt en mijn sociaal leven. Na jarenlang mezelf en mijn ziekte te hebben moeten verdedigen ben ik ook mijn zelfvertrouwen kijt geraakt. Mijn leven is kapot. Ik ben kapot.
Door heel veel schulden te maken, kan ik me nu volgens de ILADS-richtlijnen met antibiotica gaan laten behandelen in Duitsland. Maar als ik de vele reacties hier lees, zakt de moed me in de schoenen. Ik vrees dat het voor mij al te laat is want ik ben al te lang ziek.
Bij het Borreliose Centrum Ausburg was mijn Western blot positief. Dit resultaat is heel grondig bevestigd met 2 andere testmethoden. Ik ben zo positief als het maar zijn kan. Ook heb ik last van co-infecties en is mijn afweersysteem meetbaar onderdrukt. Aangezien ik zelf een medische achtergrond heb, weet ik dat men in Duitsland grondig is geweest. In het Radboud ben ik echter weg gestuurd omdat mijn ELISA en Western Blot negatief waren, terwijl deze testen een gevoeligheid hebben van 56% en deze is zelfs nog lager bij langdurig chronische patienten en vrouwen. Men wilde mijn Duitse testresultaten niet zien en noemde ze onbetrouwbaar "omdat men er geen ervaring mee had". Ja ik heb ook geen ervaring met een tunnelboormachine maar dat wil nog niet betekenen dat zo'n ding per definitie ondeugdelijk is.
Vele jaren lang ben ik hier in Nederland behandeld als een neuroot. Niemand heeft bij mij ooit een labtest gedaan. Al die tijd had ik Lyme en diverse co-infecties. Mijn carriere is kapot, ik ben arbeidsongeschikt, ik ben mijn huis kwijt en mijn sociaal leven. Na jarenlang mezelf en mijn ziekte te hebben moeten verdedigen ben ik ook mijn zelfvertrouwen kijt geraakt. Mijn leven is kapot. Ik ben kapot.
Door heel veel schulden te maken, kan ik me nu volgens de ILADS-richtlijnen met antibiotica gaan laten behandelen in Duitsland. Maar als ik de vele reacties hier lees, zakt de moed me in de schoenen. Ik vrees dat het voor mij al te laat is want ik ben al te lang ziek.
maar wanneer er zoveel fouten gemaakt worden met zulke gevolgen?
Kzou mijn huisarts even een goed bezoekje doen als straks blijkt dat ik het wel zou hebben.
kan toch niet zo gaan, kan toch niet normaal zijn?
zijn er eens mensen geweest die een aanklacht ingediend hebben?
bij huisarts of zo'n laboratorium?
want je zit wel lekker je verdere leven met de problemen doordat de testen niet goed zijn, niet goed uitgevoerd worden of er zaken over het hoofd gezien worden.
je gaat toch niet voor niets naar je huisarts, je laat toch niet voor niet je bloed testen, je zit wel met de brokken.
je vertrouwd zo'n persoon in zijn/haar functie toch ok op hun beoordeling en kunnen en zelf bij een second opinion zou het niet gevonden worden.
Kzou mijn huisarts even een goed bezoekje doen als straks blijkt dat ik het wel zou hebben.
kan toch niet zo gaan, kan toch niet normaal zijn?
zijn er eens mensen geweest die een aanklacht ingediend hebben?
bij huisarts of zo'n laboratorium?
want je zit wel lekker je verdere leven met de problemen doordat de testen niet goed zijn, niet goed uitgevoerd worden of er zaken over het hoofd gezien worden.
je gaat toch niet voor niets naar je huisarts, je laat toch niet voor niet je bloed testen, je zit wel met de brokken.
je vertrouwd zo'n persoon in zijn/haar functie toch ok op hun beoordeling en kunnen en zelf bij een second opinion zou het niet gevonden worden.
Hallo! Ook ik heb de ziekte van lyme gehad of heb dit nog steeds. Voor twee jaar geleden werd ik tijdens de griep steeds zieker. Ik kon op den duur nauwelijks lopen, omdat mijn linker enkel dikker werd. Daarbij moest ik ook steeds hoesten. Daar ik een zzp'er ben ga je natuurlijk door totdat je niet meer kunt. Ook was ik erg moe en sliep ik 's middags erg veel. Ben naar de huisarts geweest en kreeg een onstekingsmiddel voor mijn enkel. Dit hielp en mijn hoesten was ook voorbij, maar toen de kuur voorbij was kwam alles in alle hevigheid terug. Ook was ik elke dag tegen 18.00u erg koud en rillig terwijl het binnen warm was. Ik lag toen de hele tijd op de bank. Tegen de nacht ging dit over en begon ik vreselijk te zweten. Dit duurde een halve nacht. Toen was het tijdelijk voorbij. Toen is er een bloedonderzoek geweest en was ik positief voor Lyme. Omdat ik vlak daarna op vakntie ging naar Azie kreeg ik antibiotica mee voor 4 weken, omdat dit ook voor malaria helpt. Daarna ben ik een half jaar vrij van klachten geweest en kwam de nachtelijk zweten weer terug en pijntjes in mijn arm (ellebooggewricht) en mijn linker voet. tegenwoordig slaap ik standaard met een handdoek op mijn kussen, omdat deze anders klets nat is van de zweet. Nu (twee jaar later) heb ik opnieuw op mijn aandringen een bloedonderzoek gehad, maar deze was negatief en mij werd verteld dat ik geen Lyme meer had. Ik geloof dit niet daar ik ook nog steeds erg moe ben en pijn in mijn voet (linker) heb. Dit kwam, volgens mijn huisarts, door overbelasting, maar als ik 's morgens wakker wordt sta ik met pijn in mijn linker voet op dus kan dat onmogelijk overbelasting zijn. Verder heb ik regelmatig pijn in mijn rug en nekklachten. Ook heb ik sinds twee jaar last van concentratieproblemen en kan ik minder op dingen komen. Na de uitzending van Radar heb ik een test aangevraagd bij Pro Health. Het betekent wel dat het geldt kost, maar ik hoop nu eindelijk een keer begrepen te worden en dat er iets aan wordt gedaan. Het is inderdaad zo dat je na een kuur niet meer serieus wordt genomen en dat je geen Lyme meer kunt hebben. Dit is een algemene mededeling van de huisartsen.
Bij deze hoop ik dat Radar nog met een vervolg komt, omdat dit erg hard nodig is. Ook qua voorlichting vind ik dat men veel actieve moet opstellen. De mensen lopen nog regelmatig met korte broeken in de bossen en zoeken dan ook bijvoorbeeld na bosbessen, terwijl juist daar ook veel teken zitten. Mijn werk is dat ik een hondenuitlaatservice heb en dus ook veel in de bossen ben.
Dit is mijn verhaal over Lyme en kan dus Radar's verhaal bevestigen en kan dus ook vreselijk kwaad worden van het verhaal van de man van de voorlichtingsdienst. Hij weet schijnbaar niet waar hij over praat!
Bij deze hoop ik dat Radar nog met een vervolg komt, omdat dit erg hard nodig is. Ook qua voorlichting vind ik dat men veel actieve moet opstellen. De mensen lopen nog regelmatig met korte broeken in de bossen en zoeken dan ook bijvoorbeeld na bosbessen, terwijl juist daar ook veel teken zitten. Mijn werk is dat ik een hondenuitlaatservice heb en dus ook veel in de bossen ben.
Dit is mijn verhaal over Lyme en kan dus Radar's verhaal bevestigen en kan dus ook vreselijk kwaad worden van het verhaal van de man van de voorlichtingsdienst. Hij weet schijnbaar niet waar hij over praat!
@ Wubo
Tja....met jou en mij zijn er denk ik duizenden mensen die hiermee worstelen. ik heb ook gedacht om een klacht in te dienen...maar hoe pak je dat dan aan? de heren/ dames medici verschuilen zich achter hun richtlijnen.Wij lymies worden in het bos achtergelaten, met helemaal niks. Alle argumenten ten spijt, zij hebben altijd een antwoord klaar, en al voel je aan je water dat het van geen kanten klopt, want je bent immers doodziek, dat ervaar je elke dag, dan nog proberen zij je ervan te overtuigen dat je ziekzijn gevoel tussen je oren ziit.
Mocht je een idee hebben voor een protest, ik hou me aanbevolen
Tja....met jou en mij zijn er denk ik duizenden mensen die hiermee worstelen. ik heb ook gedacht om een klacht in te dienen...maar hoe pak je dat dan aan? de heren/ dames medici verschuilen zich achter hun richtlijnen.Wij lymies worden in het bos achtergelaten, met helemaal niks. Alle argumenten ten spijt, zij hebben altijd een antwoord klaar, en al voel je aan je water dat het van geen kanten klopt, want je bent immers doodziek, dat ervaar je elke dag, dan nog proberen zij je ervan te overtuigen dat je ziekzijn gevoel tussen je oren ziit.
Mocht je een idee hebben voor een protest, ik hou me aanbevolen
He, he in dit Forum wordt nu weer ècht over de titel van het onderwerp gesproken.
Terugdenkend, aan mijn tekenbeten (in rechterbeen) in 1993 (in de Provence) 1997 (op de Peleponnesos) en (links) in 2000 in eigen tuin......zijn die teken allemaal verkeerd uit de benen gepeuterd.
Nooit een rode vlek op de beetplek groter dan een dubbeltje kunnen waarnemen.
Wel (pas) in 2003 een groeiende fel-rode vlek op rechterbeen gehad, die aan de binnenkant van de enkel begon, rond de enkel uitgroeide en aan de binnenkant van het been doorgroeide tot de knie. Mijn huisarts kon er geen diagnose aan vastknopen. Die enorme rode vlek is vanzelf weggegaan waarbij de huid droog en schilverig achterbleef....èn vlak bij de knie, een lichtpaarsige vlek overbleef.
Uit deze vlek is in het AMC in 2006 een kweek gemaakt van springlevende borrelia bacteriën.
Toen pas werd in het AMC in 2007 uitgesproken, dat ik een BEWEZEN LATE ziekte van LYME had, ook al werd erbij gezegd, dat ze er niet van overtuigd waren, dat ál mijn klachten daarva afkomstig zouden/konden zijn.
Wel in de rest van dit verhaal komen veel aspecten van de Radar uitzending voor.
Wat ik als zéér akelig heb ervaren, is, dat ze je na 20 dagen doxycycline pilletjes
genezen verklaren en je nooit meer terug willen zien.
Wat ik ook vervelend vond, is hoe beperkt ze blijken te zijn in
-a de woordkeuzes bij de vragen naar bepaalde klachten.
-b de interpretatie van de woorden die een patiënt gebruikt
-c de kennis van de gevolgen van een besmetting met borrelia bacteriën
Voorbeelden:
arts: heeft U last van oorsuizen; patiënt: suizen? als ik lig heb ik last van knalharde hoge geluiden in m'n oren; de arts zwijgt dan met een gebaar van "dit is wat anders"
arts: heeft U last van pijnlijke gewrichten?; patiënt: ja, dat weer hier en dan weer daar; arts: en zijn die gewrichten daarbij rood en gezwollen?; patiënt: dat is me niet opgevallen; de arts maakt een gebaar van "dit is geen Lyme" en vraagt vervolgens: heeft U ischias gehad?; patiënt: ja; de arts reageert dan ineens met gebaar van "dus toch Lyme"
Zo kan ik een hele tijd doorgaan....over hartritme problemen, hartslagen, angstaanvallen, sterk schrikken van plotselinge geluiden/aanrakingen, zweetaanvallen, door knieën zakken, krachtverlies in spieren, haaruitval, stemband problemen, tennisarmen, zenuwpijnen enz. enz.
Als Lyme-patiënt zit je bij voorbaat al in dat bos waar je ingestuurd zal gaan worden!
Marianne
Terugdenkend, aan mijn tekenbeten (in rechterbeen) in 1993 (in de Provence) 1997 (op de Peleponnesos) en (links) in 2000 in eigen tuin......zijn die teken allemaal verkeerd uit de benen gepeuterd.
Nooit een rode vlek op de beetplek groter dan een dubbeltje kunnen waarnemen.
Wel (pas) in 2003 een groeiende fel-rode vlek op rechterbeen gehad, die aan de binnenkant van de enkel begon, rond de enkel uitgroeide en aan de binnenkant van het been doorgroeide tot de knie. Mijn huisarts kon er geen diagnose aan vastknopen. Die enorme rode vlek is vanzelf weggegaan waarbij de huid droog en schilverig achterbleef....èn vlak bij de knie, een lichtpaarsige vlek overbleef.
Uit deze vlek is in het AMC in 2006 een kweek gemaakt van springlevende borrelia bacteriën.
Toen pas werd in het AMC in 2007 uitgesproken, dat ik een BEWEZEN LATE ziekte van LYME had, ook al werd erbij gezegd, dat ze er niet van overtuigd waren, dat ál mijn klachten daarva afkomstig zouden/konden zijn.
Wel in de rest van dit verhaal komen veel aspecten van de Radar uitzending voor.
Wat ik als zéér akelig heb ervaren, is, dat ze je na 20 dagen doxycycline pilletjes
genezen verklaren en je nooit meer terug willen zien.
Wat ik ook vervelend vond, is hoe beperkt ze blijken te zijn in
-a de woordkeuzes bij de vragen naar bepaalde klachten.
-b de interpretatie van de woorden die een patiënt gebruikt
-c de kennis van de gevolgen van een besmetting met borrelia bacteriën
Voorbeelden:
arts: heeft U last van oorsuizen; patiënt: suizen? als ik lig heb ik last van knalharde hoge geluiden in m'n oren; de arts zwijgt dan met een gebaar van "dit is wat anders"
arts: heeft U last van pijnlijke gewrichten?; patiënt: ja, dat weer hier en dan weer daar; arts: en zijn die gewrichten daarbij rood en gezwollen?; patiënt: dat is me niet opgevallen; de arts maakt een gebaar van "dit is geen Lyme" en vraagt vervolgens: heeft U ischias gehad?; patiënt: ja; de arts reageert dan ineens met gebaar van "dus toch Lyme"
Zo kan ik een hele tijd doorgaan....over hartritme problemen, hartslagen, angstaanvallen, sterk schrikken van plotselinge geluiden/aanrakingen, zweetaanvallen, door knieën zakken, krachtverlies in spieren, haaruitval, stemband problemen, tennisarmen, zenuwpijnen enz. enz.
Als Lyme-patiënt zit je bij voorbaat al in dat bos waar je ingestuurd zal gaan worden!
Marianne
Kunnen jullie geen uitzending maken over alternatieve geneeskunde en lyme? Er zijn bijvoorbeeld veel patiënten die daar echt op aangewezen zijn, omdat ze in het ziekenhuis gewoon niet worden geholpen.
Zo zijn er mensen hier erg te spreken over die homeopaath in Kamerik, bioresonantie, kleurentherapie enzovoort.
Ik ben ook 1 van de lymepatiënten die gewoon een antibiotica kuur heeft gehad, en vervolgens werd er gezegd dat je dan geen lyme meer hebt, belachelijk gewoon, als je er een beetje in verdiept weet je dat de lymebacterie een bacterie is met zeer geavanceerde overlevingstechnieken en niet zomaar even gewonnen geeft.
Komt ook nog bij dat er gewoon geen test bestaat voor tijdens of na de behandeling van lyme, er is dan gewoon geen direct bewijs of je het nog wel of niet hebt, en daar gaat het reguliere de mist in.
Zo zijn er mensen hier erg te spreken over die homeopaath in Kamerik, bioresonantie, kleurentherapie enzovoort.
Ik ben ook 1 van de lymepatiënten die gewoon een antibiotica kuur heeft gehad, en vervolgens werd er gezegd dat je dan geen lyme meer hebt, belachelijk gewoon, als je er een beetje in verdiept weet je dat de lymebacterie een bacterie is met zeer geavanceerde overlevingstechnieken en niet zomaar even gewonnen geeft.
Komt ook nog bij dat er gewoon geen test bestaat voor tijdens of na de behandeling van lyme, er is dan gewoon geen direct bewijs of je het nog wel of niet hebt, en daar gaat het reguliere de mist in.
-
:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle getroffenen sterkte met deze leurende ziekte , weet uit ervaring dat de reguliere gezondheidszorg met lyme amper raad weet dus laat je onmiddellijk doorverwijzen naar een internist die alle adequate mogelijkheden heeft om zaken uit te sluiten en te laten onderzoeken.
Deze specialist heeft ook de kennis in huis om te bepalen welke medicijnen en doseringen effectief zijn en welke schadelijk, vooral het laatste kan vervelende consequenties opleveren voor je organen die aangetast raken of erger onherstelbare schade oplopen.
In Koln en Augsburg zitten zeer goede instituten die middels bloedonderzoek het een en ander kunnen vaststellen
dat is nu in de uitzending wel overduidelijk gebleken , echter draagt de teek nogal wat andere parasieten bij zich
waar je in Nederland in zijn totaal niets over verneemt , dit is in Oostenrijk,Duitsland , Usa,Zwitserland Oostblok landen wel even anders er zijn ook varianten waar men zich tegen kan laten inenten bv de vorm die menegitus
(hersenvliesontsteking) veroorzaakt .
Kortom er is in Nederland een lange weg te gaan waar in ik amper vertrouwen heb ,de omvang van deze parasiet is dusdanig groot dat misschien onderzoekers en farmacie bedrijven tzt een gen achtig middel kunnen maken om de parasiet te bestrijden.
Tip , is er een vermoeden van lyme of wil men elk risico na 1 tekenbeet vermijden :
start onmiddellijk met een docxycycline kuurt (binnen 24 uur na dat de teek is opgemerkt ).
De onderzoeken en de hele rompslomp zijn van latere zorg die nog al veel tijd nemen ,gaat men pas nadien tot behandeling over dan is de kans uiterst groot al in fase 2 van de ziekte te zijn aanbeland en is men zeker 6 tot 12 maanden zoet met de symptomen die zelfs chronisch kunnen blijven
en die de levens kwaliteit zo aantasten dat men bedlegerig is geworden.
succes allen
Michel Nales
[email protected]
Deze specialist heeft ook de kennis in huis om te bepalen welke medicijnen en doseringen effectief zijn en welke schadelijk, vooral het laatste kan vervelende consequenties opleveren voor je organen die aangetast raken of erger onherstelbare schade oplopen.
In Koln en Augsburg zitten zeer goede instituten die middels bloedonderzoek het een en ander kunnen vaststellen
dat is nu in de uitzending wel overduidelijk gebleken , echter draagt de teek nogal wat andere parasieten bij zich
waar je in Nederland in zijn totaal niets over verneemt , dit is in Oostenrijk,Duitsland , Usa,Zwitserland Oostblok landen wel even anders er zijn ook varianten waar men zich tegen kan laten inenten bv de vorm die menegitus
(hersenvliesontsteking) veroorzaakt .
Kortom er is in Nederland een lange weg te gaan waar in ik amper vertrouwen heb ,de omvang van deze parasiet is dusdanig groot dat misschien onderzoekers en farmacie bedrijven tzt een gen achtig middel kunnen maken om de parasiet te bestrijden.
Tip , is er een vermoeden van lyme of wil men elk risico na 1 tekenbeet vermijden :
start onmiddellijk met een docxycycline kuurt (binnen 24 uur na dat de teek is opgemerkt ).
De onderzoeken en de hele rompslomp zijn van latere zorg die nog al veel tijd nemen ,gaat men pas nadien tot behandeling over dan is de kans uiterst groot al in fase 2 van de ziekte te zijn aanbeland en is men zeker 6 tot 12 maanden zoet met de symptomen die zelfs chronisch kunnen blijven
en die de levens kwaliteit zo aantasten dat men bedlegerig is geworden.
succes allen
Michel Nales
[email protected]
hahaha met veel gelach heb ik uw reactie gelezen... nee ik ben niet de homeopaat in Kamerik en nee ik heb ook nog nooit van bioresonantie en kleurentherapie gehoord, maar ben wel chronisch lyme patiënt en heb alle berichten gelezen en was er daarom benieuwd naar.seconds-out schreef:Bioresonantie en kleurentherapie?djpj schreef:Kunnen jullie geen uitzending maken over alternatieve geneeskunde en lyme? Er zijn bijvoorbeeld veel patiënten die daar echt op aangewezen zijn, omdat ze in het ziekenhuis gewoon niet worden geholpen.
Ja en?
Het komt waarschijnlijk niet eens in je op, dat heel veel lezers niet weten wat dat is.
Maar het staat wel interessant >>> zo wek jij de indruk dat je gewoon meer weet als de gemiddelde leek en klinkt de rest van je "betoog"' ook geloofwaardiger...(?)...
Laat me raden..jij bent die homeopaat uit Kamerik. ( vreemd dat je het niet goed kan spellen terwijl je het wel expliciet vermeld maar daat gaat het nu even niet om..)
Bioresonatie en kleurentherapie dus.
Wat heeft dat trouwens met de ziekte Lyme te maken?
Welke mensen zijn tevreden en waarom dan wel? Bronnen?
En "het reguliere" is jouw vakjargontaaltje, waarvan je beweert dat die jou niet kunnen/willen behandelen?
Waar heb ik dat meer gelezen....?
Weer de zoveelste achterlijke kwakzalver, die ons met vage talmende prietpraat wilt wijsmaken, dat je toch vooral verder moet kijken als "het reguliere", want die faalt en bla bla bla...
het komt er op neer, dat
-we als chronische Lyme-patiënten door de bomen het bos niet meer zien
-dat artsen door onwetendheid en arrogantie de ziekte van Lyme niet meer zien
-dat ze in het buitenland een hoop geld verdienen aan de rijkere onder ons
-dat er een hele serie kwakzalvers beweren dat zij de ziekte wèl genezen
-dat een heleboel medepatiënten dat ook geloven
en dit geeft dan deze merkwaardige mengeling van discussieonderwerpen op dit forum.
Welke (ex) chronische Lyme-pariënt is na wat voor behandeling dan ook al 2 jaar klachtenvrij???????????????
Ik ben benieuwd naar de reacties
Marianne
-we als chronische Lyme-patiënten door de bomen het bos niet meer zien
-dat artsen door onwetendheid en arrogantie de ziekte van Lyme niet meer zien
-dat ze in het buitenland een hoop geld verdienen aan de rijkere onder ons
-dat er een hele serie kwakzalvers beweren dat zij de ziekte wèl genezen
-dat een heleboel medepatiënten dat ook geloven
en dit geeft dan deze merkwaardige mengeling van discussieonderwerpen op dit forum.
Welke (ex) chronische Lyme-pariënt is na wat voor behandeling dan ook al 2 jaar klachtenvrij???????????????
Ik ben benieuwd naar de reacties
Marianne
-
jeanne-veghel schreef:Mijn partner die een fervent wielrenner/mountainbiker is kon
een paar jaar geleden ineens bijna niets meer na een paar
dagen zeer hoge koorts te hebben gehad.
Zelfs geen 50 meter kon hij nog lopen en
hij lag alleen maar de hele dag op de bank.
Werken ging ook niet meer en de 10.000 km die hij per jaar
normaal kon fietsen, dat bleek helaas niet meer mogelijk te zijn.
Vanwege het vele fietsen in de bossen hier en de kans op een
tekenbeet werd uitgebreid bloedonderzoek gedaan, waarna hij
werd doorverwezen naar het ziekenhuis ivm een paar slechte
uitslagen van o.a. rode en witte bloedlichaampjes.
Hij ging door de molen bij Oncologie en er werd een beenmergpunctie
gedaan die aangaf dat het toch niet helemaal goed zat, maar precies
wisten ze het ook niet te zeggen, hij moest wel elke 3 maanden
op controle blijven komen en kreeg het programma voorgeschreven
voor M.E. (vermoeidheidssyndroom)te volgen bijna 4 maanden
lang in het ziekenhuis.
Pfeiffer testte trouwens wel positief en Lyme negatief, hoewel daar
in 1e instantie aan werd gedacht, omdat ik had verteld dat ik
bij hem op een keer een paar rode kringen op zijn huid had gezien ,
maar ik wist toen niet wat dat was.
We hebben alles geprobeerd, maar niets bleek afdoende te zijn om
hem weer fit te krijgen en de papieren kwamen inmiddels binnen
om volledig afgekeurd te worden en hij was ook uitbehandeld.
Wij besloten dat hij zich moest laten testen op virussen-bacteriën
volgens de kleurentherapie van Brooker uit New Zealand als laatste
mogelijkheid.
Inmiddels was die therapie al jaren in Alkmaar en ze behandelen daar
een aantal aandoeningen die met virussen c.q. bacteriën te maken hebben.
In Alkmaar testte hij positief op 9 virussen/bacteriën
w.o. pfeiffer (Epstein-Barr) en Lyme.
Na 6 weken thuis aan het apparaat te hebben gezeten
(scheelt per persoon en kan korter of langer zijn)
omdat het afhangt van een aantal factoren,
bleek hij eindelijk virus/bacterie vrij te zijn en de ernstige vermoeidheid
c.q. andere klachten bleken verdwenen.
Inmiddels is dat nu ca. 2 jaar geleden en hij heeft zijn conditie natuurlijk eerst
weer helemaal moeten opbouwen van voren af aan.
Hij werkt weer fulltime en fietst ook weer zijn 10.000 km per jaar.
Zijn werkgever was erg blij dat het weer helemaal was goedgekomen
natuurlijk, steunde ons geweldig in die tijd en vond het fijn,
dat we echt Alles hadden ondernomen met dit uiteindelijke resultaat.
Hoewel zijn bloed nog steeds niet in orde blijkt voor rode en witte
bloedcellen is daarom een 3 maandelijkse controle nog steeds nodig en
houden ze dat natuurlijk nauwlettend in de gaten.
Voor wie interesse heeft in de therapie en ook nu de moed zouden
willen opgeven zoals wij dat een paar jaar geleden bijna deden,
staat hieronder de link van het instituut.
Bellen kan men altijd vrijblijvend nietwaar, voor verdere informatie.
Misschien kunnen we met dit verhaal wat mensen helpen,
waardoor ook voor hun het leven weer leefbaar wordt.
http://www.vanreininstituut.nl/ klikken aan de linkerkant op kleurentherapie
Lyme staat er niet bij, maar wordt wel behandeld.
@Marianne
Zie b.g.
Marianne, als je bij voorbaat al bedenkt dat het toch kwakzalverij is.......tja.......
Ik ben vorig jaar juni behandeld door de homeopaat. Na een herstel periode van enkele maanden voel ik mij nog steeds uitstekend en heb een tomeloze energie.
Ik ben vorig jaar juni behandeld door de homeopaat. Na een herstel periode van enkele maanden voel ik mij nog steeds uitstekend en heb een tomeloze energie.
-
Het enige wat men hier kan doen is ervaringen uitwisselen
en de mensen moeten verder voor zichzelf beslissen
wat ze ermee willen doen.
Wij wisten het op een gegeven moment ook niet meer
en hebben toen voor de kleurentherapie gekozen in Alkmaar
met positief resultaat als gevolg tot op heden.
en de mensen moeten verder voor zichzelf beslissen
wat ze ermee willen doen.
Wij wisten het op een gegeven moment ook niet meer
en hebben toen voor de kleurentherapie gekozen in Alkmaar
met positief resultaat als gevolg tot op heden.