LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer, mijn verzekeringsadviseur zit er weer achteraan.
Inderdaad, Aegon te Den Haag is degene die de polissen heeft afgegeven.

In de brief van 19 maart 2010 geeft Aegon aan:
de eerste kosten zijn gebaseerd op het verzekerd kapitaal en worden met inbegrip van actuariele grondslagen (sterfte en interest) over de gehele looptijd in rekening gebracht.
de doorlopende kosten zijn de kosten voor het administreren van de verzekering en het onderhouden van de systemen waarin dit gebeurt. Bovendien is hierbij rekening gehouden met de handelingen en diensten dit tijdens de looptijd van de verzekering worden verricht.

In de brief van 19 maart 2011 worden deze kosten aangegeven.
319,87 euro bij een premie van 1062,36 euro (2000-2009)
daarvoor was het ietsje anders wegens indexatie.

Naast deze kosten zijn er volgens de brief ook beheerkosten (door participaties in te nemen), in verband met beheer van de fondsen. En kosten voor het fondsbeheer voor de fondsbeheerder, welke worden verrekend met de koers van de particpaties.

Volgens mij begrijpen ze er bij de aegon gewoon niets meer van en zijn er wat gegevens verwisseld.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vraagje, die indexatie heeft die last van het geringe rendement? Ik kan mijn voorstellen dat wanneer je jaarlijks zou gaan indexeren de premie gewoon veel hoger wordt tot aan onbetaalbaar toe. Als je indexeerd zijn alle factoren mee wegend.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door jammer »

Volges mij zit het zo die index wijzigt iets door de ORV premie, daar krijg ik iets van terug bij het fundsparen iets van E7,- in het beste geval...Daar daar wijzigt de spaarpremie iets.... Daar heb ik van aegon een tabel van gekregen van 1999 t/m 2010. Wat de spaarpremie heeft gedaan....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door jammer »

Zie voor actueel nieuws aegon 3 van Felix Beijer

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Eén van onze woekerpolis van Aegon, Fundsparen, wordt gedeeltelijk betaald via de Spaarloonregeling. Deze polis loopt vanaf 1999 tot medio 2017.
Nu men in alle wijsheid heeft besloten de spaarloonregeling op te heffen zijn ook wij genoodzaakt het maandelijkse bedrag zelf op te hoesten. Omdat we nóg een woekerplois hebben, ook bij de Aegon, en de maandelijks over te maken bedragen hierdoor flink oplopen, vragen wij ons af of het verstandig is het Fundsparen af te kopen.

Is dit een verstandige zet of kan het sparen beter doorgezet worden? :?

Alvast bedankt :)

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door jammer »

De beurs staat nu erg laag....Dus u krijgt nu heel weinig terug van u inleg.
Waarschijnlijk heeft u òòk nog niet alle kosten aan aegon betaald, (de doorlopende kosten) en die gaan òòk nog van de waarde af.
Ik zou proberen om via u rechtbijstand verzekering hulp te vragen. M.b.t. dwaling/misleiding. U wist toch niet bij het afsluiten dat er direct (in mijn geval voor het fundsparen in het equity fund) 25% van de inleg per jaar verdwijnt in de zakken van aegon......
Dus stel : E1000, - inleg - E 250 = E 750 blijft er dan nog over.....Als die ooit weer E 1000 moet worden moet de beurs dus 34% stijgen...per jaar net zolang tot de polis loopt.... Maar dat is u zeker ook niet verteld.
En dan zijn er nog beheerskosten 0,36% per jaar van de werkelijke waarde van dat jaar. En er zijn ook nog aan- en verkoopkosten.

In mijn geval heb ik voor mijn polis nog iets van E 435,- aan afkoopkosten. En ik doe nu 12 jaar mee van toendertijd van f 100,- in de maand.

Bij mij lopen de polissen ook nog door!!!! Ik weet mijn compensatie bedrag volgens de wabeke norm ook nog niet.
Aegon het is alweer OKTOBER 2011.
We hebben één kleine troost we kopen nu goedkoop in....... Maar dan moet de beurs natuurlijk richting de einddatum wel veel hoger staan.
Anders hadden we natuurlijk beter direct kunnen stoppen....
Ik wens u heel veel sterkte en succes.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Beste jammer, bedankt voor je reactie.
Excuses voor mijn late reactie maar mijn pc gaf het op.
Die behoefte voel ik ook zo onderhand bij al dat gedoe over die woekerpolissen.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik er niet veel van begrijp (wat Aegon goed zal uitkomen :evil: ).

Het is misschien niet onverstandig dit maar eens voor te leggen aan een onafhankelijk financieel expert. Daar hangt wel een prijskaartje aan, maar zelf kom ik er niet meer uit.
Ik bel de Aegon, ik schrijf ze, ik mail ze, maar kom geen steek verder met ze.
Schandalig vind ik het en kan er best boos en verdrietig door worden,
De heren Bos en Zalm zouden zich hard maken voor de gedupeerden, maar jammer genoeg hoor of zie ik niets meer van hen over dit onderwerp.

Bij hen én zeker de Aegon heerst m.i. de arrogantie van de macht. Walgelijk!

Groet van digitaaltje

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ervaringen met Aegon Fundsparen en eindkapitaal?

Ongelezen bericht door jammer »

@ Voor KlaasDO nog wat stof tot nadenken.........hoef je je niet te vervelen dit weekend.....

Gesloten