LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

manondoris schreef:en hoe moeten mensen met een kleine uitkering dit weer terug betalen?
Op de 25e?
Dat trekt het weer recht.

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

Zag net bij mijn zus dat in 2005 het bedrag op de 9e van de maand binnen was.
minus 2 dagen bank, dus werd het op de 7e overgemaakt. Straks dus op de 23e.
dat is een halve maand gepakt. Dat deze "legale" diefstal kan in Nederland.
Ik ben benieuwd welke datum ze 10 jaar geleden hadden.
Als dit in het bedrijfsleven gebeurde stond de wereld op zijn kop. Als iedereen zijn rekeningen een halve maand later gaat betalen ook.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door dedolle »

xsr schreef:UWV Heeft ook duidelijk gemaakt dat je een voorschot kan aanvragen van max 600 euro. Als je krap bij kas zit door die 2 extra weken.
Dus dat betekent dat het UWV zeker weet dat er veel mensen zijn die hierdoor in de problemen kunnen komen.Anders zouden ze niet tegelijk met het aankondigen van verplaatsing betaling al schrijven dat je een voorschot kunt krijgen!!!!!!

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Wil nog even opmerken dat UWV in de brief aan mij geen melding heeft gedaan betreffende een voorschot.

Is dat voor iedereen in de WAO hetzelfde?

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

WimP schreef:Zag net bij mijn zus dat in 2005 het bedrag op de 9e van de maand binnen was.
minus 2 dagen bank, dus werd het op de 7e overgemaakt. Straks dus op de 23e.
dat is een halve maand gepakt. Dat deze "legale" diefstal kan in Nederland.
Ik ben benieuwd welke datum ze 10 jaar geleden hadden.
Als dit in het bedrijfsleven gebeurde stond de wereld op zijn kop. Als iedereen zijn rekeningen een halve maand later gaat betalen ook.
Klopt, ik had hier eerder ook al een draadje over gestart.
Vrees dat het in de toekomst meer en meer gaat opschuiven.

Daarom nogmaals pleit ik voor een verplichte uitbetalings datum.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nu moet ik even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard lachen
mensen zitten te zeuren datt het later komt en dat ze hun rekeningen niet kunnen betalen???daar gaat het om en nu gaat het ineens om de rente die zei ook mis lopen??????????
nee daar ging het toch niet om,je moet toch je rekeningen betalen?
fredje idd iedereen kan een voorschot krijgen en paar blz terug heb ik het uitgelegd,
je zou 200 kunnen nemen en ik heb de rest al geschreven moet je even terug lezen en bellen als het jou niet is aangeboden,dan is de brief gewoon niet erbij gedaan,foutje is dat,bellen dan

het blijft gewoon een aanlokkelijk topic....om te zien hoe sommige mensen toch dom denken

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

rozemarijntje schreef:
het blijft gewoon een aanlokkelijk topic....om te zien hoe sommige mensen toch dom denken

vandaar dat ik het ook vol verbazing steeds lees:-) dat ik denk hoe dom kan je zijn toch ? het wordt gewoon 10 dagen verschoven.

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

In 2005 werd het de 7e overgemaakt, nu de 23e. Datis een halve maand later.
Over een paar jaar zal het wel een volle maand zijn. Misschien is dat wel al eenmaand verschoven tov 2001. Wie weet. Het is gewoon een boevenstreek.
Als iedereen nu alles een maand later gaat betalen, dan zijn de rapen gaar. Maar nee, het zijn maar uitkeringstrekkers die vaak door slechte werkomstandigheden in het verleden in de WAO zitten en hun leven lang hebben betaald. Maar wie kan het wat schelen? Ja U misschien als jezelf of een partner of kind over een paar jaar in dezelfde situatie terecht komt. En het kan iedereen overkomen.
UWV is zeer asociaal bezig. Zal de direktie hun eigen loon ook om de zoveel jaar opschuiven? Ik denk dat ze dat dan telkens eerder uitbetalen.

http://www.mt.nl/1/2910/home/bonus-voor ... n-uwv.html

http://www.veit.nl/312434-uwv-top-stelt-zn-bonus

http://www.rtl.nl/components/financien/ ... es_uwv.xml


Met een pennestreek kunnen VVD, CDA en gedoogpartner PVV zo’n 2 miljard aan ‘uitvoeringskosten’ bezuinigen.
Binnen vier maanden was het bedrag, bedoeld voor een heel jaar, uitgegeven. Met die budgetten worden bureaus ingehuurd....
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... -UWV.dhtml

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
rozemarijntje schreef:
het blijft gewoon een aanlokkelijk topic....om te zien hoe sommige mensen toch dom denken

vandaar dat ik het ook vol verbazing steeds lees:-) dat ik denk hoe dom kan je zijn toch ? het wordt gewoon 10 dagen verschoven.
zo jullie durven het wel te zeggen!!!! noem mensen die in de paniek schieten om dat ze het even niet meer weten maar dom. iedereen snapt hier wat jullie bedoelen zo achterlijk zijn we hier niet hoor maar jullie schijnen niet te begrijpen wat de gevolgen voor sommigen zal zijn. ik vind jullie dom :evil: lekker zo blijven kletsen als je er zelf niks mee temaken hebt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dan moet je eens ff goed lezen,dan lees je dat ik al heeeeel lang in de wao zit...lezen is een vak...

en die andere in al die jaren dat ik wao heb....heb ik het nog noooooit eerder als de 11 gehad ,dat was als er een weekend tussen zat...

denk zelf eens goed na joh,jullie maken je echt belachelijk...

zo....ik ga me bezig houden met me zelf...hier lees je van die domme dingen dat ik nu echt!!! niet meer reageer,of iemand moet een serieuze vraag hebben!!
maar die zijn er niet....helaas

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

@manondoris

Op de manier van reageren zie je dat het 1 en dezelfde persoon is. Het lijkt wel of die in bestuur UWV zit en met hand en tand de UWV moet verdedigen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

ik denk dat ze een man heeft met een dikke baan,dus zal het haar worst zijn. ik zelf zit ook in de wao maar heb gelukkig ook een man die werkt en een salaris heeft ,maar ik voel wel met de mensen mee die het alleen van een wao uitkering moeten doen. vaak speelt er veel meer ellende ,ze zitten namelijk niet voor niks in de wao . dan heb je al veel pijn en extra kosten door je aandoening en dan flikken ze ook nog dit! ik vind het gewoon een schande dat de mensen in de wao zo behandeld worden ,we moeten al zoveel doorstaan en slikken en pikken ,maar wat moet je anders .je bent gewoon overgeleverd aan het uwv. mensen in de wao willen maar een ding en dat is zekerheid en dat is de laatste 10 jaar ver heel ver te zoeken bij het uwv. we hebben wel iets anders aan ons hoofd .

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

ik ben het een keer niet eens met dat uwv niet goed ze werk doet, ik vind dat ze netjes op tijd hebben laten weten dat ze later gaan betalen , en geven de mensen ook nog de mogelijkheid om een eenmalige een bedrag eerder te laten storten .

tuurlijk is het vervelend , maar niet onoverkomelijk ik zie niet het probleem ze zijn er netjes op tijd bij en geven je een mogelijkheid om te zorgen dat je een bepaald bedrag kan krijgen

tevens vind ik het slim dat ze het tegelijk doen met het vakantiegeld omdat men dan wat meer ruimte is en het waarschijnlijk voor een aantal mensen dan minder moeilijk word om een week je langer door te komen

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

@Missmaike.

Jouw werkgever, of die van je echtegenoot mag dus gerust op tijd zeggen dat jullie loon een jaar later wordt uitbetaald. En dan vind jij dat prima. Het gaat om het principe. Als het nu 14 dagen of een jaar is, voor mij is het een verkapte diefstal.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wimp

Werkgevers schuiven regelmatig met betaaldata.. Komt je wel beter uit om die 10 dagen waar het over gaat te vergelijken met een jaar he.. Enorm eerlijke vergelijking :?
Maar das blijkbaar de manier waarop je denkt je gelijk te moeten halen.. Die heb je niet maar ja, maakt jou het uit..

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

WimP schreef:@Missmaike.

Jouw werkgever, of die van je echtegenoot mag dus gerust op tijd zeggen dat jullie loon een jaar later wordt uitbetaald. En dan vind jij dat prima. Het gaat om het principe. Als het nu 14 dagen of een jaar is, voor mij is het een verkapte diefstal.
Diefstal is iets ontnemen waar je geen recht op hebt.. Je wordt niets ontnomen, je krijgt het enkel op een ander moment dan jij wenst.. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
Diefstal is iets ontnemen waar je geen recht op hebt.. Je wordt niets ontnomen, je krijgt het enkel op een ander moment dan jij wenst.. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!

dat heeft die schijnbaar zelf niet in de gaten.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 20 apr 2011 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

WimP schreef:
Op de manier van reageren zie je dat het 1 en dezelfde persoon is. Het lijkt wel of die in bestuur UWV zit en met hand en tand de UWV moet verdedigen.
in dit stukje maak je jezelf helemaal belachelijk , omdat we het niet eens zijn met jou dan zitten we in het bestuur? laat je nakijken!!

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

@angel1978

Zeker worden mensen 14 dagen geld ontnomen.

En nogmaals, als het voor 14 dagen kan, dan kan het toch ook voor een jaar opschuiven? Principe blijft zelfde.

Heel veel mensen zullen problemen krijgen, en gezien de melding van het UWV zelf, verwachten ze het zelf ook. En de top maar graaien.

****************************

Uitkeringsorganisatie UWV gaat honderdduizenden arbeidsongeschiktheidsuitkeringen 9 dagen later hun uitkering doen laten ontvangen. De uitkeringsinstantie heeft al moeite om de uitkeringen op de 11e over te maken.

UWV gaat in de brief niet in op de vraag hoe deze honderdduizenden mensen met een gezin een week (12 dagen) zonder uitkering moeten overbruggen. Ze komen niet met oplossingen in de brief hoe dit financiële gat van een week overbrugd moet worden. De betalingen gaan echter wel door, alle rekeningen voor water, elektriciteit, huur en andere verplichtingen moeten door deze verandering door honderdduizenden uitkeringsgerechtigden aangepast worden.

Kan dat nou niet anders. Dit is op z’n zachts gezegd weer een knullige operatie van dit toch al omstreden bedrijf. UWV geeft geen toelichting op hoe die week zonder uitkering rondgekomen moet worden en waarom men van de 13e naar de 23e van de maand gaat met het uitkeren. Voor honderdduizenden mensen met hun gezin betekent dit dat we een week of 9 dagen zonder geld zitten.

Dit is de communicatie van het UWV, zo gaan ze met hun clienten om en het is weer knulligheid in optima forma. Ik stel voor dat we de uitkeringen door een Pay-roll centre laten doen van een groot uitzendbureau, die kunnen het namelijk beter. Derhalve zijn we nog niet klaar met het bezuinigen op het UWV.

http://www.onlinepersbericht.com/persbe ... itbetalen/

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

WimP schreef:Jammer dat er van die mensen zijn, die hier alleen komen om de boel een beetje op te ruien. Deze mensen hebben geen idee hoe iemand die al jaren van een minimum inkomen moet rondkomen, totaal geen enkele reserve meer heeft.
En nogmaals, voor diegenen. Als jouw baas het nu een jaar opschuift. Geeft dus niks he, je hebt gewoon een jaar geen loon. Maar ja, daar hebben jullie voor kunnen sparen toch?
Of mis je dan wel een jaar loon? Het principe blijft gelijk hoor. 12 dagen of een jaar.
Jammer dat je dit als argument gebruikt, je kan niet vanaf je internetsnoertje zien wat voor inkomen andere hebben.
.
Preken voor eigen parochie kan je het ook kort weg noemen.
Je kan nooit vanaf de andere kant van je pc, laptop noem maar op zien wat voor inkomen de reageerders hebben.
En daar hoeft ook niemand verantwoording voor af te leggen.
Nogmaals, wij geven met zijn alle een reactie op het later betalen van het UWV, mocht je het er niet mee eens zijn, over de gang van zaken daar, dan moet jezelf actie ondernemen met lotgenoten die het met je eens zijn. Niet hier op andere mopperen die het niet met je eens zijn en dan spreken over opruien etc.
Dat is naar mijn idee weer een beetje kort door de bocht.
Trouwens ook mensen met gewone werkgevers hebben niet altijd meer spaargeld of bufferzone of werken op uitkeringsniveau .( over de vergelijking over een werkgever die een jaar later uitbetaald heb ik het maar niet, wat een onzin)
Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen van het wel of niet gelijk krijgen op dit onderwerp.
Kortom, ben je het niet mee eens met wat de uwv doet, onderneem zelf actie met andere lotgenoten ipv hier te klagen over eigenlijk ( in mijn ogen) niets.
Je mag blij zijn dat je in een land woont waar dit soort systeem bestaat en mensen niet laten stikken als ze ziek zijn etc.
In feite hoef je er niets meer voor te doen, en je hoeft geen eens dank je wel te zeggen.
In welke landen hebben ze zo'n WAO etc systeem als hier in Nederland?
Nogmaals als je het er niet mee eens bent met de UWV veranderingen, kom dan in echte actie, ipv hier een forum vol te tikken waar eigenlijk weinig mensen wat aan hebben.

Gesloten