LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

inacomello schreef:LET OP!!I

Ik kreeg vanmiddag een spooknota aanmaning van Miriale of ik even een openstaande nota wil betalen. Ik heb nooit iets besteld en ook niet teruggezonden, dus ik betaal niet. Ik heb het telefoonnummer boven aan de brief gegoogled en kwam op dit forum uit. Ik betaal natuurlijk niets, maar misschien zijn er meer mensen die deze spooknota hebben ontvangen en bang zijn geworden omdat er ook op staat 2E AANMANING.
Het emailadres klopt dus ook niet wat op de nota staat . [email protected].
Als je gewoon mailt - dan heb jij bewijs (in verzonden items) dat je hebt geprobeerd contact te zoeken (bewaar wel alles).
Dat zij (bewust?) onjuiste contact informatie vermelden is jou niet aan te rekenen.
(Als je foutmeldingen per mail krijgt - bewaar deze dan ook)

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

inacomello

Als je schriftelijk kontakt opneemt met dit ******** bedrijfje, zet dan GEEN handtekening. Er zijn bedrijven in Nederland, die met behulp van creatief knip- en plakwerk een nepovereenkomst in elkaar fröbelen, die niet van echt te onderscheiden is.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 14 jan 2012 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Bouma724
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 16:47

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Bouma724 »

Je kunt een email sturen naar: [email protected] en vermelden dat je uit het klantenbestand wilt worden uitgeschreven

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

Bouma724 schreef:Je kunt een email sturen naar: [email protected] en vermelden dat je uit het klantenbestand wilt worden uitgeschreven

Misschien is het handig als je eerst de bijdrage van 22-12-2011 eens leest......
er worden spooknota's verstuurd en het mailadres klopt niet!

corry95
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2012 18:57

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door corry95 »

Goedemorgen /middag

Ik heb een paar maanden geleden ondergoed bestelt bij Tono . Dit heb ik terug gestuurd (geen bewijs) . Nu krijg ik nog steeds nota`s en het bedrag is verdubbeld.
Heb mails gestuurd en ontvangen dat het nu in orde is.
Wat schetst mijn verbazing ik krijg nu weer een nota en het bedrag is weer verdubbeld.
Weer een mail gestuurd naar de klantenservice.
Gezien op Google dat het niet zo`n goed bedrijf is.

Wat te doen.

Met vr. gr. C.van der Wal

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

corry95

Het verbaast me hogelijk dat dit bedrijfje nog bestaat. Jij kunt niet bewijzen dat je het ondergoed hebt terug gestuurd en dan zit je dus nu met het probleem dat alleen maar opgelost kan worden als je die zending wel betaalt (onder protest) en tevens aangeeft, dat je onder geen beding verdere zendingen meer wilt ontvangen. Verstuur die brief waarin je het voorgaande aangeeft, aangetekend naar dit bedrijf. Er zijn nu eenmaal bedrijven in dit land waar de gewone post standaard niet aankomt. Zet onder die brief GEEN handtekening, maar natuurlijk wel je naam en adres. Een handtekening dwars door de adresgegevens kan ook geen kwaad. Sommige bedrijven in Nederland schrikken er immers niet voor terug om met een originele handtekening een (koop)overeenkomst in elkaar te fröbelen.

Sukses, Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dhc »

.
Laatst gewijzigd door dhc op 01 mei 2012 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@corryvanderwal

sorry maar dit is al jaren jaren bekent ,dat het een :twisted: bedrijf is..
al jaren wordt daar aandacht aan besteed...ze hebben ook iets met ondergoed ,ja boxers voor mannen en vrouwen ondergoed maar dat is onder een andere naam...

nou ik wens je heeeeeeeel veel succes..want dit wordt een lange lange lange weg..en de kosten worden alleen maar hoger,
google eens op tono

:lol: :lol: uh jtc ik heb geen narcissen maar hyacinten ook goed? :D :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

dhc schreef:Zo, maar weer eens gemeld vanwege een dubbele overtreding van de gedragsregels:

Gedane beweringen dienen te worden onderbouwd;
Er zijn nu eenmaal bedrijven in dit land waar de gewone post standaard niet aankomt.
Sommige bedrijven in Nederland schrikken er immers niet voor terug om met een originele handtekening een (koop)overeenkomst in elkaar te fröbelen.
En toch zijn er bedrijven die beweren gewone post niet ontvangen te hebben, met name opzeggingen willen wel eens spontaan verdampen.
Onderbouwing: Diverse topics alhier, en diverse andere topics op andere fora waarin melding word gemaakt dat een opzegging nu toevallig niet, of te laat, aankomt.
Dat zou kunnen betekenen dat OF de klagers allemaal liegen, OF de postbezorgers inhoud van brieven bekijkt, en opzeggingen eruit vist, OF de ontvangende bedrijven hebben een hele slechte administratie.

Van aquisitiefraudeurs (okay, om dat een bedrijf te noemen gaat misschien wat ver) zijn ook 'knip-en-plak' meldingen geweest.
Ik zou de rechtspraak pagina moeten uitspitten om voorbeelden te vinden, maar destijds voordat de moderatie het volledige topic "(Mogelijke) Oplichters" wisste, stonden daar wel wat meldingen van.

klaaspaul
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2012 10:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door klaaspaul »

ik vond vandaag een pakje in mn brievenbus
ik maak t snel open
sexy lingerie.......
ik ben een alleenstaande man van 56 jaar
staat ook niet op mn naam
geadresseerde naam is Karin
oke...achternaam klopt
en mail adres.....
ik denk dat iemand op mijn email en adres
een geintje wil uithalen.
maar ben hier dus niet van gediend
dus ff op t net gekeken....
foute boel dus..........
ik heb ook gereageerd op hun klantenservice mail adres
krijg een standaard mailtje terug...jaja
ik stuur alles morgen retour..incl. accept kaart
weet iemand wat ik verder moet doen>?
ik betaal zowiezo niks...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

klaaspaul schreef: ik stuur alles morgen retour..incl. accept kaart
weet iemand wat ik verder moet doen>?
ik betaal zowiezo niks...
1) melden per mail (heb je al gedaan)
2) retour afzender (geadresseerde onbekend!) sturen.
3) niet betalen.

Je actieplan is dus reeds in orde.
Eventueel zou je een kopie van de adresdrager kunnen maken, en deze bewaren, voor het geval dat.

(conspiracytheory on: Misschien verzint het bedrijf zelf namen/adressen in de hoop 'omzet' te maken.. wees dus voorzichtig).

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

klaaspaul

Wat je ook kunt doen, is hen een briefje schrijven waarin je schrijft dat je van hen een "ongevraagde toezending" hebt gekregen en dat zij het pakje conform het WB7 artikel 7 thuis bij je kunnen ophalen op (datum en tijdstip noemen). Zet daar dan ook bij, dat als zij het pakje niet komen afhalen, je het in de kliko zult deponeren. Wat je NIET moet doen, is je brief met jouw handtekening ondertekenen. Zet wel je achternaam en het adres onderaan (dus ook niet je voorletters. Het is ook onverstandig om telefonisch kontakt met hen op te nemen. Hoe minder ze van je weten, hoe beter het is!!!

Maxiem.

Note:

Ongevraagde toezending2

Artikel 7 van BW7 boek 7:
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html

Note2: om niet betekent: gratis/niet tegen een geldelijke vergoeding.

alfatrion
Berichten: 21944
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

"Om niet" is het tegenovergestelde aan "om baat".

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

alfatrion

Klopt!

Met collegiale groet,

Maxiem.

klaaspaul
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2012 10:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door klaaspaul »

ik voel hier heel onprettig bij
of moet ik t spel gewoon meespelen
betalen...
en dan alles opzeggen?
ik heb al een brief klaarliggen van de site
opzeggen.nl

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

klaaspaul

Natuurlijk moet je niet betalen en natuurlijk moet je niks opzeggen. Daardoor geef je juist toe dat je een overeenkomst met hen hebt afgesloten en dat is dus NIET het geval. Laat zij (als het zover is) maar bewijzen dat ze wel beschikken over jouw handgetekende overeenkomst of een geldige voicelog. Dat kunnen ze niet en dat weten ze heel goed. Ze zullen wel gaan dreigen, maar zoals je weet, blaffende honden bijten zelden. Dus niet dom doen en niet betalen en niet opzeggen (je kunt immers niet iets opzeggen wat je niet hebt overeengekomen).

Sukses, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 21944
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

klaaspaul schreef:of moet ik t spel gewoon meespelen
betalen...
Nee :!:

Jouw standpunt moet zijn dat je geen overeenkomst hebt gesloten en je moet het gedrag vertonen dat hier bij past. Dus niet betalen en ook niet opzeggen.

Persoonlijk zou ik zelf in dergelijke situatie geen enkele moeite doen. Ik zou het pakketje niet terug sturen, noch een brief aan de verkoper sturen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@klaaspaul,

als je betaald en opzegt geef je toe dat er een overeenkomst was.
Je geeft in je eerste bericht aan dat dit er nooit is geweest.

Betaal dus vooral niet, en zeg ook niet op.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@klaaspaul,

wat voorgangers ook zeggen,nooit accepteren!
dan gaan ze er idd vanuit dat je het wel accepteerd en is misschien het hek van de dam.
het kan zijn dat iemand idd een geintje uithaald?
maar er zijn idd ok gewoon bedrijven die sturen gewoon wat op hoop van zeggen,kijken welke..... :shock: erin trapt..

niet doen dus.
doen wat je zelf voorstelde,zo snel mogelijk,

Koekie1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2012 10:16

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Koekie1978 »

hmm.... ik zit hier te lezen met een dubbel gevoel... ik ben gebelt... kreeg een aanbod... en ik ben gelijk aan vragen naar addertjes.. abonnementen.. ergens aan vast zitten maar er werd mij gegarandeerd dat dit allemaal niet zo was... 1 malig een kennismaking.. meer niet... nu lees ik dit en heb zoiets van help... heb ik mezelf net weer iets in de maag gesplitst wat ik niet wil...?? zit ik straks vast aan onderbroekenlol waar ik niet om kan lachen???

is dat tono altijd een abonnement??

is dit ook te stoppen zonder een hoop ellende?

HELP??

Gesloten