LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eurecxcel partners

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist

Re: eurecxcel partners

Ongelezen bericht door Econometrist »

Och gut, onze slimmerik gaat weer eens niet in op de vergelijking tussen een verzekeringsagent en een telefonie consultant.
Goed, dan ga ik er toch op in als jij daar blij van wordt? Er komt ten slotte al genoeg off-topic's voorbij. Hier komt-ie:
Een verzekeringsagent die een verzekering neemt bij zijn eigen maatschappij is ongetwijfeld heel blij met zijn nieuw verworven zekerheid maar heeft wel minder geld in zijn portemonnee dan voorheen, en dat brengt hem geen brood op de plank. En de verzekeringsmaatschappij is ongetwijfeld heel blij met zo'n goeie klant.
Zo, nou tevreden? En waar zit hem nou de relevantie in de vergelijking met de telefonie consultant die volgens jou 345 euro heeft verdiend?
Wist je overigens dat Dexia van MLM gebruik maakt?!
Ja, nee daar heb je nou een uiterst betrouwbaar bedrijf dat alleen risicoloze kwaliteitsprodukten voert, en geen enkele ontevreden klant heeft door het hanteren van feilloos werkende concepten!! Nee hoor, nou zijn we opeens allemaal overtuigd dat MLM zo'n waterdicht concept is waar iedereen alleen maar wel bij kan varen!!! (in de hoop dat deze keer de sarcastische ondertoon een keer aan je besteed is...)
Econometrist heeft er nogal problemen mee om toe te geven dat hij ongelijk heeft.
Dat is voor jou nog om uit te vinden op het moment dat dat zich een keer voor zal doen...
Zodra hij ontdekt dat hij zonder argumenten zit, gaat hij proberen om de ander voor dom en wat al niet meer uit te maken.
En met het ontbreken van uitspraken van mij dat iemand dom zou zijn heb je hierbij dus geconcludeerd dat ik nog nooit zonder argumenten heb gezeten. Dat doe ik bewust op geen enkele manier, wat van jou bepaald niet gezegd kan worden. Jij doet haast niet anders, wat wel een merkwaardig licht werpt op deze laatste opmerking van jou. Blijkbaar vind je van jezelf wél dat je zonder argumenten zit. Het zal de MLM-style wel zijn...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eerst ff een foutje herstellen: Dexia moest natuurlijk Dela zijn.
Wat betreft de verzekeringsagent: ja, je hebt gelijk dat hem dat geen brood op de plank brengt. Waar je echter niet op ingaat is:
1. Hij had al een polis nodig dus of hij die nou wel of niet bij een verzekeringsmaatschappij afsluit waar hij agent van is; dat geld is hij al kwijt. Als hij hem bij een de verzekeringsmaatschappijen afsluit waar hij agent van is, krijgt hij echter een commissie en dat is wel degelijk een inkomen. Enkel en alleen van DIE commissies leven kan hij natuurlijk niet, maar het is wel degelijk inkomen en zo denkt de belastingdienst er ook over.
2. Veel verzekeringsagenten werken in een franchiseconstructie. Nou hoef je me maar een van die verzekeringsfranchise constructies te noemen waarbij de agent de franchise fee geheel of grotendeels kan terugverdienen door het afsluiten van de EIGEN polissen. Bij Euphony kun je je investering WEL geheel of grotendeels terugverdienen op die manier.
D'r zijn nog wel meer punten waar de vergelijking opgaat, maar daar zal ik je in eerste instantie maar niet mee lastig vallen.

En als jij beweert dat je geen mensen aanvalt op IQ etc., dan heb je wederom bewezen wat voor leugenaar je eigenlijk bent. Ditmaal echter verifierbaar!

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Hahaha, nou ben IK degene die het niet snappen wil, terwijl ik al tich keer gezegd heb dat het normale abonnementen (dus niks 'dure, langdurige contracten') Gewoon je normale standaard Mobistar abonnementen, maar wel vaak met hogere kortingen en betere deals dan je via andere kanalen kunt krijgen, omdat je ze via Euphony aanschaft.
Ok, een standaard Euphony contract van 9 euro. En dan krijg jij dus 100 euro commissie?

Overigens is het ook al niet meer waar dat Euphony geen reclame maakt. Ik had toch verteld dat ik laatst naar een boot was gaan kijken? Die lag in Antwerpen. En wat zag ik daar langs de weg staan? Juist, een groot reclamebord van Euphony. Werkt het MLM gedeelte al zo slecht dat ze zich daartoe moeten "verlagen"? En hoe zit dat met die grote besparingen op reclamekosten dan?
Als hij hem bij een de verzekeringsmaatschappijen afsluit waar hij agent van is, krijgt hij echter een commissie en dat is wel degelijk een inkomen.
Wel inkomen, maar geen winst zoals jij beweerde. Want per saldo geeft hij geld uit aan zijn polis, en per saldo heeft hij dus een korting op zijn aanschaf.
Veel verzekeringsagenten werken in een franchiseconstructie.
Nou en? Dat heeft geen zier met MLM te maken. Moeten we die oude koe nou weer uit de sloot gaan halen? MLM lijkt in de verste verte niet op een franchise vanwege de fundamentele, reele verschillen. We noemen alleen al het feit dat je geen regiobescherming hebt. En ga je me nu vertellen dat jij een volledig ingerichte winkel of kantoor met een neon-bord "Euphony" bedongen hebt met je MLM bijdrage? Dat heeft onze verzekeringsagent namelijk allemaal wel via zijn franchise...

Econometrist

Enkel en alleen van DIE commissies leven kan hij natuurlijk niet, maar het is wel degelijk inkomen en zo denkt de belastingdienst er ook over.
Juist, het heeft even geduurd, maar ik constateer dat nu overgekomen is wat ik met die 400 abonnementen duidelijk had willen maken; dat provisies op verkopen aan jezelf geen verdiensten opleveren. Weliswaar ontvang je de provisie, maar betaal je ook de kosten, en daarmee geef je er minder aan uit dan een 'gewone' klant. In het normale economische leven wordt zoiets een korting genoemd, maar als je zo'n korting graag belast ziet worden vind ik het best dat je het een inkomen noemt. Zijn Jij, de fiscus én ik het toch nog eens. Zelf zou ik Euphony vragen geen provisie te betalen maar minder kosten in rekening te brengen zodat ik de belastingafdracht in mijn zak kon houden, maar dat is jouw keuze blijkbaar niet...
Nou hoef je me maar een van die verzekeringsfranchise constructies te noemen waarbij de agent de franchise fee geheel of grotendeels kan terugverdienen door het afsluiten van de EIGEN polissen.
En ik denk niet dat daar veel assurantietussenpersonen slapeloze nachten van ondervinden. Een serieuze business draait op echte klanten, en dat je een graantje meepikt als je zelf iets afneemt is maar peanuts. Maar, jij schijnt veel belang aan die peanuts te hechten. Daaruit maak ik op dat de rol die je hebt weggelegd voor je externe klanten niet zo gek groot is...
En als jij beweert dat je geen mensen aanvalt op IQ etc., dan heb je wederom bewezen wat voor leugenaar je eigenlijk bent. Ditmaal echter verifierbaar!
Mooi, dat zou voor het eerst zijn dat je een bewering daadwerkelijk ook kon staven met iets wat we allemaal kunnen nazien, op ditzelfde forum waar we toch al zijn, nota bene. Dus ik zou zeggen: kom op met die quote!! Onnodig te zeggen natuurlijk dat als je niet met zo'n quote weet te komen dat ook het omgekeerde van jouw bovenstaande bewering kan worden verondersteld.

29

Ongelezen bericht door 29 »

Vind de MLM-ers die hier reageren van een laag niveau. Ik kan student, Eco en slim gelijk geven in veel reacties. Simpel omdat een aantal MLM-ers hier loopt te liegen,ontwijken en niet integer zijn. Mijn inziens zijn de mlm-ers die hier reageren allerminst succesvol laat staan dat ze de bedragen verdienen die ze beweren :lol:

Geld wordt verdient aan klanten omdat ze een dienst van afnemen en deze maandelijks moeten betalen betalen. Gemiddeld is de provisie tussen de 0,50 eurocent tot 1 euro per klant ! Klant van jezelf legt dan natuurlijk geen windeieren :lol: dus MLM-ers eerlijkheid en openheid :o

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Juist, het heeft even geduurd, maar ik constateer dat nu overgekomen is wat ik met die 400 abonnementen duidelijk had willen maken; dat provisies op verkopen aan jezelf geen verdiensten opleveren. Weliswaar ontvang je de provisie, maar betaal je ook de kosten, en daarmee geef je er minder aan uit dan een 'gewone' klant. In het normale economische leven wordt zoiets een korting genoemd, maar als je zo'n korting graag belast ziet worden vind ik het best dat je het een inkomen noemt. Zijn Jij, de fiscus én ik het toch nog eens. Zelf zou ik Euphony vragen geen provisie te betalen maar minder kosten in rekening te brengen zodat ik de belastingafdracht in mijn zak kon houden, maar dat is jouw keuze blijkbaar niet...
't Was ook niet mijn, maar jouw gedachtenkronkel. Ik gaf alleen maar aan hoe snel je op winst kon draaien. Jij had het over oplichters etc., terwijl ik juist aantoon dat je helemaal niet je centen kwijt bent, maar heel snel je investering terug kunt hebben. Op dat moment wordt er in je team al behoorlijk winst gemaakt en begin jij ook met je inkomen te verwerven. Noem jij maar eens een bedrijf op waarmee je op zo'n makkelijke manier je opstartkosten kunt terugverdienen!
En ik denk niet dat daar veel assurantietussenpersonen slapeloze nachten van ondervinden. Een serieuze business draait op echte klanten, en dat je een graantje meesteelt als je zelf iets afneemt is maar peanuts. Maar, jij schijnt veel belang aan die peanuts te hechten. Daaruit maak ik op dat de rol die je hebt weggelegd voor je externe klanten niet zo gek groot is...
Ik denk dat er heel wat franchisenemers zijn die er lang over doen voor ze op winst draaien. Bij Euphony is dat vrijwel onmiddelijk. En tuurlijk heb je gelijk dat het om echte klanten gaat. Als je assurantietussenpersoon geen klanten kunt vinden, verdien je niet alleen geen inkomen, maar ben je ook je investering kwijt. Bij Euphony is het niet anders, behalve dat je vrijwel geen risico hebt je minimale investering te verliezen. Een beduidend minder risicovolle onderneming dus, met beduidend meer potentieel.
Mooi, dat zou voor het eerst zijn dat je een bewering daadwerkelijk ook kon staven met iets wat we allemaal kunnen nazien, op ditzelfde forum waar we toch al zijn, nota bene. Dus ik zou zeggen: kom op met die quote!! Onnodig te zeggen natuurlijk dat als je niet met zo'n quote weet te komen dat ook het omgekeerde van jouw bovenstaande bewering kan worden verondersteld.
Zoek gewoon ff onder dingen zoals 'het kwartje valt' en 'intelligentie', dan vind je het vanzelf! En dan hebben we het nog niet eens over zaken dat jij durft te beweren dat het duidelijk is dat ik nog nooit een zaak heb gehad of belastingformulieren heb ingevuld of allerlei andere lariekoek

ricus1973

Ongelezen bericht door ricus1973 »

Wat heeft dat gescheld nu allemaal voor zin.
Laat degene die niet met MLM bezig wil in zijn waarde en laat degene die wel met MLM bezig zijn ook in hun waarde.
Iedereen heeft gelijk (op zijn/haar) manier.
Trouwens heb je al op www.werk.nl gekeken, zij hebben MLM geaccepteerd.

Econometrist

Zoek gewoon ff onder dingen zoals 'het kwartje valt' en 'intelligentie', dan vind je het vanzelf!
Ja, nu moet IK zeker JOUW gelijk gaan opzoeken? En imho is 'het kwartje valt' nog niet synoniem voor 'dom'. Verifieerbaar zei je, dan kan je toch gewoon met quotes komen? Je beweert nogal wat dacht ik zo.
En dan hebben we het nog niet eens over zaken dat jij durft te beweren dat het duidelijk is dat ik nog nooit een zaak heb gehad of belastingformulieren heb ingevuld of allerlei andere lariekoek
Ja, ook niet hetzelfde als 'dom'. Stel je voor, 98% van de mensheid heeft geen eigen zaak. Die zouden allemaal dom zijn? Bovendien kwam ik met dergelijke insinuaties als ik zonder argumenten zat wist je te vermelden, dus veel succes met het aangeven waar dat dan precies het geval was!

Gesloten